XXL Nutrition

Borstspieren

als je het voelt in je schouders kan het zijn dat:
-je spieren nog stijf zijn van de vorige dag
-slecht opgewarmt bent
-gwn een slechte dag

soms heb ik het ook dat alles op de verkeerde plek pijn doet... benchen is niet makkelijk , maar na een tijdje is het kinderspel ;)

probeer anders eens eerst flyes te doen, hooguit 10 seconde rust, en dan gelijk benche, ik voel me borst dan altijd heel goed:)

Idd vooral niet te snel je oefeningen uitvoeren, ik voel het toch zeer hard hoor in de borststreek ;)

Zou ze graag kunnen doen springen zo je weet wel voor de show :cool:.
Tips? of gwn blijven doortrainen, meer gewicht ...

Idd vooral niet te snel je oefeningen uitvoeren, ik voel het toch zeer hard hoor in de borststreek ;)

Zou ze graag kunnen doen springen zo je weet wel voor de show :cool:.
Tips? of gwn blijven doortrainen, meer gewicht ...

precies vooral als je met benchen de bar laat zakken, doe dit dan rustig en geconcentreerd;)
ze laten springen? ehm nou ik denk vooral de onderkant van je borst trainen, met decline bench of decline flyes. Maar dit weet ik niet zeker hoor!;)
en tja verder gewoon doortrainen met steeds een beetje meer gewicht idd

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het gedaan zoals uitgelegd in het filmke en voelde het inderdaad ook goed in men borstspieren, het is echt handig geweest voor mij.

mijn borst is ALTIJD helemaal naar de klote na de borsttraining ;)

ik werk ook sowiezo alle kanten van de borst af en eindig met een pompoefening d.m.v. kabels, óók daar heb je veel keuzes in..

stel dat je van boven naar beneden werkt he, en van buiten naar binnen, kijk eens hoe je borst dan voelt.. in combinatie met de oefeningen goed uitvoeren he ;)

Borst vind ik ook behoorlijk makkelijk kapot te krijgen.
Bankdrukken of dumbbell drukken met een gewicht dat je net 4 setjes van 8 kan.
Dit opvolgen met dumbbell fly met een gewicht dat je net 4 setjes van 8 kan.
Hierna kan je nog een oefening naar keuze pakken, persoonlijk vaak Pec Deck machine of met kabels maar borst is dan al flink verzuurd.

ben ik nou echt zo slecht met computers of werkt dat filmpje echt niet als ik op play druk? enig idee wat er fout mee is?
Ow en ik heb trouwens hetzelfde probleem als ik mijn borspieren train dan voel ik echt niks in me borst, wel in me biceps en schouders maar mijn borst nope

Volgens mij doe je teveel reps met te weinig gewicht...

of zijn je triceps en biceps niet goed ontwikkeld als ze al pijn doen voor je iets in de borst voelt.

Nou ja, blijven gaan, die pijn in de armen gaat ook wel weggaan als blijft trainen.
zorg ook voor genoeg rust hé jongens

Mijn borst is ook de groep die het traagste groeit. MAar voel wel goed de borstspieren als ik train.

Bij benchpress met dumbbells voel ik ze het hardste, mss omdat je daar het gewicht echt per kant apart wordt omhoog gedrukt.

Denk dat het ergens ook wat genetisch moet zijn, want vriend van mij met ongeveer zelfde lichaamsbouw gaat harder vooruit op borst, en ik dan weer harder dan hem op biceps en triceps

als je niks voelt met BP probeer dan eens dumbbells te gebruiken, het heeft mij flink geholpen.

als je niks voelt met BP probeer dan eens dumbbells te gebruiken, het heeft mij flink geholpen.

Kan ik bevestigen... je gebruikt meer spieren om de bells te stabiliseren en is ook ietwat dynamiser...

proberen waard alleszinds... mss ook eens incline gaan ofzo, en je handen niet de dicht bij elkaar op de barbell plaatsen, dan ga je sowieso meer je triceps stimuleren. Dit kan natuurlijk de bedoeling zijn... maar jij zegt dat je teveel last had van de triceps...

Een kwestie van mind muscle connection ;)
dus je tiete aanspanne (flexe) als je het gewicht drukt.

als je grote borst wilt moet je btw met dumbbells drukken daar groeie ze van, niet van bankdrukken..dat is voor groot deel front delts ;)

cheers

Een kwestie van mind muscle connection ;)
dus je tiete aanspanne (flexe) als je het gewicht drukt.

als je grote borst wilt moet je btw met dumbbells drukken daar groeie ze van, niet van bankdrukken..dat is voor groot deel front delts ;)

cheers

Dat is natuurlijk onzin dat als je een grote borst wilt je met dumbbells moet drukken. Het kan zijn dat dumbbells beter werken voor jou, dat wil niet zeggen dat het voor iedereen geldt.
Een grote borst krijg je niet van één ding, dat hangt van meerdere factoren af.

Dat is natuurlijk onzin dat als je een grote borst wilt je met dumbbells moet drukken. Het kan zijn dat dumbbells beter werken voor jou, dat wil niet zeggen dat het voor iedereen geldt.
Een grote borst krijg je niet van één ding, dat hangt van meerdere factoren af.

het moet niet indd, maar dan gaat het process wel veel sneller !!

bankdrukke voor borst is btw best wel overrated.

Don`t worry net zoals deadlift, squat is de benchpress ook een oefening waarmee je meerdere spieren tegelijk pakt en je dus niet je borst mee isoleert. Daarnaast pak je inderaad de gehele borstspier en kan je de focus verleggen met fly`s, incline enz. Maar kijk inderdaad het filmpje van Milos. Succes!

Oke maar als ik dus me borstspieren train dan moet ik ze ook proberen flink aan te spannen want voor de rest ziet me techniek er goed uit en volgens mij licht het niet aan me armspieren omdat ik die al 7 weken fanatiek train met toch al redelijk wat gewicht
ik doe bij de sportschool eigenlijk maar 1 ding aan me borstspieren dat is chest press en thuis doe ik nog wat met gewichtjes heb zo een fitness bank aangeschaft maar ook als ik flyes doe en dat soort dingen voel ik toch me borstspieren niet maar hoor je niet 1 tot 2 spiergroepen op een dag te trainen want ik doe ze allemaal in de sportschool o.0 ow en bij chest press doe ik 3 setjes van 15 met 20 kilo

Monstertopic dit!

Lees ergens iets over binnenkant borst..weg hier *flits*

Ik ben ook gaan dumbbell drukken omdat ik deze oefening fijner vind en nu voel ik hem ook, met normaal bankdrukken voelde ik nix. ook een reden dat ik ben gaan dumbbell drukken is dat ik bleef hangen met gewicht.

de fitness instructeur bij ons zegt altijd dat als je je borstspieren niet voelt dat je minder gewicht erop moet gooien omdat anders je je borstspieren niet voelt en dus nemen je biceps het over begin zo ondertussen te geloven dat dit redelijke bs is klopt dit wat die zegt of niet?

Terug
Naar boven