MuscleMeat

brinta met daar doorheen scheppen eiwitpoeder

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben niet echt de grootste eter van het land. Ook heb ik niet echt vaak de tijd om lekker te kunnen koken en rustig te eten (helaas). Ik ben dus van plan gewoon iets van 3/4 vaste maaltjden te gaan eten, en dan 3/4 shake maaltijden (beetje waar jullie het nu allemaal over hebben). Ik heb het dus niet over pre of post workout shakes, maar echt hele maaltijden in een blender gooien :p
Wou hier dus net een thread over maken om advies te vragen wat er allemaal in zou kunnen. Nu eet ik ook graag brinta in de ochtend, maar nu vroeg ik me dus af of dat wel zo verstandig is, aangezien het langzame kolydraten zijn en je in de ochtend juist eerst snelle kolidraten wilt hebben en dan later wat langzame toch?
Weten jullie trouwens ook een goeie alternatieve eiwitten bron om in die shakes te douwen (ipv protein powders)? Wil ze naemlijk ook kunnen maken als ik geen supplementen in huis heb, wel zo handig (heb het als is met tonijn gebrobeerd > geen succes JAK).

Zou wel leuk zijn als er een sticky was vol met shake maaltijd recepten, lekker makkelijk klaar te maken en op te eten/drinken.

• Topic Starter Topic Starter
thanks voor de reply's

vanaf heden wordt het dus gewoon de whey door de brinta of havermout gooien, scheelt weer ruimte, dus kan ik eerder met maaltijd 2 beginnen :)

Wie doet dat?

En hoe? eerst je brinta klaarmaken en dan nog een paar scheppen eiwit er doorheen roeren?

Ik doe nu eerst m'n brinta / havermout eten, en daarna drink ik nog een halve liter eiwitshake.

maar als het zo kan.......

kan het geen kwaad (in de zin van verminderde opname ofzo) dat je je eiwitpoeder door je brinta gooit?

Oh brother, waar kunnen mensen zich druk om maken? :rolleyes:
Denk je nou echt dat het voor je opname iets zal uitmaken? En als het al iets uit zou maken dat jij er dan wat van zou merken? :P

oja nog 1 vraagje, als jullie blenden, met warme melk neem ik aan? of kan het ook met koude melk gewoon?

Oh brother, waar kunnen mensen zich druk om maken? :rolleyes:
Denk je nou echt dat het voor je opname iets zal uitmaken? En als het al iets uit zou maken dat jij er dan wat van zou merken? :P

sommige mensen willen graag de puntjes op de i zetten he.

ik heb geen zin om een jaar lang hetzelfde ontbijt te eten, terwijl het eigenlijk geen goed ontbijt is, zou zonde zijn...

en met zo'n instelling als die van jou zou ik zeggen;

zuip vanavond lekker een krat bier op, merk je bijna niks van.

Gewoon in mijn shake beker. Halve liter water met 50 gram brinta en 50 gram eiwit. Schudden en drinken maar.

Koude magere melk 500ml
Brinta 110gr
40 a 50 gr whey erbij
Snel roeren en zuipen maar....!!

zooo een hoop lekkere resepete hier gaat ze allemaal is snel proberen:)

Wie doet dat?

En hoe? eerst je brinta klaarmaken en dan nog een paar scheppen eiwit er doorheen roeren?

Ik doe nu eerst m'n brinta / havermout eten, en daarna drink ik nog een halve liter eiwitshake.

maar als het zo kan.......

Ik doe dat :).

Eerst melk opwarmen, dan 2 scheppen brinta erdoor, beetje brinta en eerst ff roeren, daarna de rest v/d brinta erbij :).
Geen last dat het klonterd, gebruik de whey van xxl.
Brinta met een chocoladesmaakje, best lekker hoor :D.

Ik deed wel eens:

30 gram Eiwitpoeder
50 gram havermout
Voldoende melk om het goed vloeibaar te houden
50 gram Gebakken notenmix (ter plekke)

Eet-ze!:D

melk-havermout-whey = :meal:

klontjes? gebruik een garde/blender/mixer;)

Koude melk/water + havermout + chocolade eiwitpoeder + aardbeien = beste ontbijt ooit.

heb het wel geprobeerd. vond het wel lekker alleen zou ik het niet in je mixbekertje gooien! ik kreeg de helft er niet uit namelijk toen ik dat wel deed!
ik deed er ook nog druivensuiker bij! prima te eten

500ml koude halfvolle melk
80gram havermout
40gram brinta
30gram whey BANAAN merk EAS, lost goed op.

Staafmixer er door jassen en zuipen. Smaakt nog goed ook.

Heb trouwens nog een vraagje.
Wat is 'beter'; Brinta of Havermout??

Havermout krijg ik namelijk alleen maar af, wanneer het gemalen is door de blender.
Maar brinta daar moet je in verhouding weer veel meer van eten om genoeg kcal binnen te krijgen.

Denken jullie dat bovenstaand een goed recept is als ontbijt??

Net weer een ochtenshake op, bestaande uit:

- 1 scoop Optimum Whey,
- 1 scoop Dymatize MegaGainer,
- 50 gram Brinta,
- 2 eetlepels gebroken lijnzaad,
- 0,5 liter halfvolle melk,

Gewoon alles in de shake beker en dan een halve minuut roeren met een lepel,
Goed voor zo'n 700 - 800 kcal _O_

Terug
Naar boven