AndroidHealthClinic

Buikspieroefeningen met lichaamsgewicht zijn nutteloos

Als je dikke buikspieren wil met dikke groeven moet je ze echt apart trainen hoor.

Net zoals je je armen apart moet trainen terwijl ze ook al bij borst en rug meegepakt worden.

Zoals ik al zei; overrated. Vind het geen toegevoegde waarde hebben als ik geen 'groeven' wil hebben. Al heb ik er aanleg voor dan moet ik nog niks. :D

Voor gespierde armen hoef je geen isolatie te doen.
Anders zou Rippetoe een klote schema zijn.

Voor gespierde armen hoef je geen isolatie te doen.
Anders zou Rippetoe een klote schema zijn.
Ik heb een jaar rippetoe gedaan en bijna geen massa op mn armen gepakt. Dus als je massa op je armen wil is het inderdaad een kloteschema.

Ik heb een jaar rippetoe gedaan en bijna geen massa op mn armen gepakt. Dus als je massa op je armen wil is het inderdaad een kloteschema.

dus jij was (misschien wat extreem) een jongen/man met een dikke core en gespierde benen en skrale armpjes ernaast hangen?

dus jij was (misschien wat extreem) een jongen/man met een dikke core en gespierde benen en skrale armpjes ernaast hangen?
Met extra armenwerk worden je armen veel groter. Feit.

Ik vind het overigens een heel goed schema. Maar niet als dikke armen krijgen één van je prioriteiten is.

Met extra armenwerk worden je armen veel groter. Feit.

Ik vind het overigens een heel goed schema. Maar niet als dikke armen krijgen één van je prioriteiten is.

Nou, dat is geen feit hoor Daster. In periodes werkt het wel, maar in periodes werkt het voor mij ook om weinig tot geen armenwerk te doen. Vind je stelling een beetje kortzichtig, het is niet dit of dat, het is vaak dit en dat en dat en dat :) Alles kan..

ja nja ik hoop gewoon dat mijn lichaam mooi in verhouding is als ik ' klaar' ben met rippetoe..

Nou, dat is geen feit hoor Daster. In periodes werkt het wel, maar in periodes werkt het voor mij ook om weinig tot geen armenwerk te doen. Vind je stelling een beetje kortzichtig, het is niet dit of dat, het is vaak dit en dat en dat en dat :) Alles kan..
En groeien je armen dan even hard? Bij mij werden ze juist kleiner toen ik overging op Rippetoe. Mn doelen lagen toen ook anders, dus maakte het weinig uit, maar ik ben nog steeds van mening dat je om gespierde armen te krijgen isolatiewerk moet toepassen.
En tuurlijk groeien ze wel als je ze niet gericht traint, maar je haalt er niet het maximale uit.

Ik vind het een domme stelling omdat:
- Zelfs al zou je er niet van groeien, ze zijn zeker niet nutteloos.
- Bodyweight oefeningen kunnen net zo zwaar of zwaarder zijn dan oefeningen met gewicht
- Je kunt ook progressie maken in hogere reps, minder rust ect.

Op die manier kun je ook zeggen:
trainen met dumbbells is nutteloos als je ervanuit gaat dat iemand 2kg dumbbells gebruikt.

verder ben ik van mening dat dat ook niet compleet nutteloos is maar je snapt wat ik bedoel.

Buikspieren met gewichten trainen kan iedere dag?

Ik vind het een domme stelling omdat:
- Zelfs al zou je er niet van groeien, ze zijn zeker niet nutteloos.
- Bodyweight oefeningen kunnen net zo zwaar of zwaarder zijn dan oefeningen met gewicht
- Je kunt ook progressie maken in hogere reps, minder rust ect.

Op die manier kun je ook zeggen:
trainen met dumbbells is nutteloos als je ervanuit gaat dat iemand 2kg dumbbells gebruikt.

verder ben ik van mening dat dat ook niet compleet nutteloos is maar je snapt wat ik bedoel.

2kg dumbbells gebruiken is nutteloos... Je wil toch massa en kracht?
BW buikspieroefeningen zijn nutteloos als je veel reps kunt doen. Maar er zijn ook oefeningen die heel zwaar zijn.

En hoger in reps gaan doe je toch ook niet bij bench press? Daar ga je toch ook hoger in gewicht. Dat moet je ook bij buik doen, dus gewoon met extra gewicht trainen.

Maar 2 jaar lang bw inclince crunches doen is inderdaad nutteloos. Je moet het altijd zwaarder maken. Als mensen een maand hetzelfde gewicht gebruiken bij bench press komen ze hier al zeuren maar maandenlang bw crunches doen vinden ze normaal.

2kg dumbbells gebruiken is nutteloos... Je wil toch massa en kracht?
BW buikspieroefeningen zijn nutteloos als je veel reps kunt doen. Maar er zijn ook oefeningen die heel zwaar zijn.

En hoger in reps gaan doe je toch ook niet bij bench press? Daar ga je toch ook hoger in gewicht. Dat moet je ook bij buik doen, dus gewoon met extra gewicht trainen.

Maar 2 jaar lang bw inclince crunches doen is inderdaad nutteloos. Je moet het altijd zwaarder maken. Als mensen een maand hetzelfde gewicht gebruiken bij bench press komen ze hier al zeuren maar maandenlang bw crunches doen vinden ze normaal.

Nogmaals, het is niet nutteloos, je zult er alleen niet groot van worden. En hoezo zou je bij de bench press niet hoger in reps kunnen gaan?

Ik snap dat je vanuit BB zegt dat het nutteloos is, maar spier uithoudingsvermogen is toch echt niet nutteloos.

En wat nou als je die 2kg dumbbell pakt en hem een paar keer op je aller hardst weggooit, hier kan je best explosiviteit mee ontwikkelen.
...
Verder noemde ik de 2kg dumbbell om hem te vergelijken met een makkelijke buikspieroefening waarmee je veel herhalingen kan maken.

Terug
Naar boven