Graag nog meer reacties wat er fout is in mijn schema.
Niets tegen negatieve @bizzclub.
- Maar juist mijn schema is tot stand gekomen door tips van mensen op dit forum.
De meeste mensen hier nemen namelijk magere kwark nemen voor het slapen gaan, hier zie ik dus geen kwaad in en kan me niet vinden in jouw mening.
Verder zijn er genoeg topics te vinden met caseine vs kwark ... met 1 van beide maak je een goede keus.
- Verder ik neem slechts 1 shake per dag..
Je overdrijft nu sterk waardoor het lijkt alsof ik er super veel neem op een dag.
1 na het sporten doet ook bijna iedereen hier, dus ook deze opmerking van je neem ik niet mee.
Waar je wel gelijk in hebt is dat er misschien nog een "grote" maaltijd bij moet.
En inderdaad ik heb op mijn werk weinig tijd om iets te maken..
Heb ook thuis weinig tijd om even wat rijst te koken voor de middaglunch.
Daarom neem ik expres bruine boterhammen met kipfilet 3x per dag.
Mocht dit echt een no-go zijn dan moet ik kijken naar een maaltijd die ik wel wat makkelijker klaar kan maken.
Verder wordt er nu wel gesuggereerd dat mijn schema echt helemaal fout is.
Graag hoor ik nogmaals buiten dat er misschien een warme maaltijd bij kan, wat er dan ZOO erg fout aan is?
Opbouwen kritiek geen probleem, afzeiken en geen tips geven heb ik niets aan!
Thanks
Heb nogmaals je schema erbij gepakt. Kom nergens eieren in jouw schema tegen. Voor groei is dit toch noodzakelijk. Je kan nooit teveel eiwitten binnenkrijgen. Alles wat teveel is wordt afgebroken. Adviseer je het gebruik van eiwitten op te bouwen. Dit ivm gasvorming in de darmstelsel. Zelfde effect krijg je ook als je teveel vezels eet.
Zou toch voor Casein gaan vanwege de time released aspect.
Casein
- Time released 7 uur
- 100% micellar caseine
- Vrijwel lactose en vetvrij
- 90 gram eiwit per 100 gram
Kwark is (per100g)
53kj
10gr eiwit
3gr carbs
0,1gr vet
0gram voedingsvezel
0,05gr natrium
Een broodmaaltijd gaat nooit een warme maaltijd kunnen vervangen. Sommige voedingsmiddelen komen ook beter tot hun recht als zij verhit worden. Een warme maaltijd levert calorie technisch ook meer op.
Het eten van brood is een vast patroon geworden van de nederlandse eetgewoontes. Dat mensen hun eetschema's hierop aanpassen snap ik wel maar of dit verstandig is. Mijn ervaring is dat je met warme maaltijden meer uithaalt. Hoeft ook niet veel tijd te kosten.
70 gr. rijst koken gemid. 10 min
gemarineerde 150 gr. kipblokjes bakken gemid. 5 min
150 gr. gekookte groente beetgaar gemid. 5 min
Binnen 15 min heb je al iets te eten. Ook je boodschappen halen op de markt scheelt enorm in portemonnee.
Je schema afzeiken doe ik niet. We zijn hier elkaar om te helpen. Bro ga voor de warme maaltijden en focus op maaltijden die snel te bereiden zijn. Ook dat is een sport
Suc6
---------- Post toegevoegd 20 September 2013 om 11:23 ----------
Raad jij nog een bepaald merk van Caseine Whey aan, bizzclub?
Micellar Casein Perfection / huismerk van Body en Fitschop
http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitte...t-sportsnutrition/micellar-casein-perfection/
Prijs kwaliteit = top
Smaak = top
Caseïne-producten over het algemeen niet erg smaakvol, maar deze komt in de buurt van een goede milkshake. Ben zelf een chocolade freak.