Fitness Seller

Bulk.. als het goed is weinig commentaar :D

GreenBeauty

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Had me schema al eens eerder gepost,
op aanwijzingen van jullie verder gefinetuned...

Ik hoop / verwacht dat er weinig mis mee is nu.

Ik zit express op 3000 kcal (2830 benodigd) omdat me avond eten soms te moeilijk in te schatten is.
Liever zit ik er iets erboven dan dat ik op onderhoud eet bij een minder voedzame maaltijd (eet wat te pot schaft)

Aantekening: op rustdagen verplaats ik de wheyshake van na de training naar de ochtend bij me ontbijt

Verder...
Enige wat ik wel vreemd vind is dat mijn eiwit verdeling op 25% zit (calorieen) .. Misschien heeft iemand nog tips om dit omhoog te brengen.
Of is dit niet nodig omdat ik wel aan mijn benodigd aantal grammen zit?

2cosvht.jpg

2mfzx28.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Ik ben meer voorstander van 30-35g eiwitten per maaltijd. Jij zit vaak rond de 20 in het begin van je dag. Kijk ff of je whey kan bijvoegen bij ontbijt. Verder vlees in grammen verhogen. Koolhydraten en kcal zijn hoog genoeg lijkt me.

Ziet er netjes uit. 100g schnitzel is wel weinig trouwens, klopt dat? En eet je elke dag hetzelfde of is dit een gemiddelde voor het avondeten? Je zou ipv die schnitzel nog kipfilet kunnen eten, dat vergroot de hoeveelheid eiwitten iets. Dat zijn echter marginale aanpassingen die over het algemeen niet nodig zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Schnitzel is fictief..
Is soms kipfilet, soms karbonade, speklap enz enz..
Heb dus een gemiddeld stuk vlees genomen

@Tootall
Zoals gezegd pak ik de whey na de training,
en op rustdagen smorgens om toch aan mijn eiwitten te komen.
Als ik de whey dus 2x per dag zou pakken dan zit ik te hoog in mijn eiwitten (212gr)

En zijn jullie het er mee eens rond de 3000 te bulken ipv de 2800 met kans dat ik ook op onderhoud eten ivm de wisselende avondmaaltijd (wat de pot schaft) ?

je eet 2 gram brood met kipfilet al pre-workout?

als je per se kipfilet beleg wil eten, adviseer ik je ze bij de Lidl te halen.

Kippenvlees gehalte ligt stuk hoger vergeleken met de euroshoppert van AH.

Er zitten wel heel veel fouten in...

Welk programma is dit?

Hollanders zijn echte broodeters, in mijn ogen rommel. Ik ben niet van de stats en cijfertjes. Met gezondverstand kom je ook ver. Zou 's morgen beginnen met 8 eieren, waarvan 3 met dooiers (gebakken of gekookt) + 1 weyshake met gemalen havermout (voor de stoelgang). 10.00 u een boterhammetje eten is oke.

3 warme maaltijden / eten wat de pot schaft is niet voldoende

12:00 u warme maaltijd 1 vb zilvervliesrijst, kip + groente
15:00 u warme maaltijd 2 vb rundvlees, aardappelen en groente
18:30 u warme maaltijd 3 vb een pasta salade

Tussen de maaltijden door (soja) kwark min. 2 bakken, fruit en shakes. EIWITTEN ZIJN ESSENTIEEL !!

Oppassen met zuivel. 60% mensen op de aardkloot heeft lactose intolerantie. Vooral Nederlanders zijn zuivel freaks. Het is slecht voor je huid, je hart en je prostaat. Alternatief havermelk of rijstmelk.

Voordat je gaat slapen altijd een casein whey shake. Zo blijft je lijf voorzien worden van Eiwit.

Dat laatste lijkt er al meer op, dit voedingschema sorry dat ik het zeg maar lijkt nergens op.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Er zitten wel heel veel fouten in...

Exuses hoor maar de 2gr brood als pre-workout heb ik helaas verkeerd ingevuld,
dit moet gewoon 60gr zijn (2 snede)

Maar waar baseer je op dat er heel veel fouten inzitten?
Als je nou even wat opnoemt dan kan ik er wat mee doen? nu snap ik er geen reet van.

---------- Post toegevoegd 20 September 2013 om 08:20 ----------

Voordat je gaat slapen altijd een casein whey shake. Zo blijft je lijf voorzien worden van Eiwit.

Volgens mij staat er toch echt een kwark voordat ik ga slapen?
lezen jullie wel wat erin staat? ???

---------- Post toegevoegd 20 September 2013 om 08:22 ----------

Dat laatste lijkt er al meer op, dit voedingschema sorry dat ik het zeg maar lijkt nergens op.

Wat is er fout dan aan mijn schema?

Greenbeauty, een warme maaltijd levert meestal méér calorieën en voedingsstoffen dan een broodmaaltijd. Een gelouterde BB eet 6x pd warm. En dat heeft een reden. Lijkt mij in jouw situatie overdreven maar dit moet je wel aan het denken zetten.

* Eieren bevatten hoogwaardig eiwit. Dit is de reel deal. Weet jij wat er allemaal in die poedershakes zit ? In mijn optiek is shake een aanvulling. Gepasteuriseerd eiwit is ook te koop bij de Marko of Sligro. Scheelt een hoop gedoe, scheiden van eiwit etc.

* Verder had ik aangeven dat het verstandiger is om lactose vrije producten te gebruiken. Lactose is één van de boosdoeners van div. vormen van huid problemen, kanker en hartziektes. Niet dat ik Soja heilig verklaar maar al licht een betere alternatief.

* Zag dat je magere kwark gebruik. Waarom eigenlijk ? Vet is niet ongezond, ook verzadigd vet is lang niet zo ongezond als wordt beweerd - beweringen die trouwens niet berusten op wetenschappelijk onderzoek. Enkel transvetten zijn te mijden.

* Het voordeel van Caseine Whey (niet te verwarren met standaard Whey producten !!!) is dat het langzamer wordt opgenomen door het lichaam. Hierdoor kan het lichaam na inname over een langere tijd over bouwstoffen beschikken voor het opbouwen, herstellen en behouden van de massa. Caseine Whey in combinatie met slaap is GROEIEN.

Heb echt jouw voedingsschema doorgenomen, maar dit is een schema voor iemand die een druk bestaan leidt en / of weinig tijd of geld wil investeren in voeding. Bodybuilding is een kostbare sport. Met broodmaaltijden kom je er niet. Als je het geld niet hebt, niet aan beginnen. Backfire effect moet je niet willen.

BB is geen rockit science en je moet ook niet al je voeding tot op de komma gaan analyseren. BB moet geen straf zijn.

Veel succes ! :)

Graag nog meer reacties wat er fout is in mijn schema.
Niets tegen negatieve @bizzclub.

- Maar juist mijn schema is tot stand gekomen door tips van mensen op dit forum.
De meeste mensen hier nemen namelijk magere kwark nemen voor het slapen gaan, hier zie ik dus geen kwaad in en kan me niet vinden in jouw mening.
Verder zijn er genoeg topics te vinden met caseine vs kwark ... met 1 van beide maak je een goede keus.

- Verder ik neem slechts 1 shake per dag..
Je overdrijft nu sterk waardoor het lijkt alsof ik er super veel neem op een dag.
1 na het sporten doet ook bijna iedereen hier, dus ook deze opmerking van je neem ik niet mee.

Waar je wel gelijk in hebt is dat er misschien nog een "grote" maaltijd bij moet.
En inderdaad ik heb op mijn werk weinig tijd om iets te maken..
Heb ook thuis weinig tijd om even wat rijst te koken voor de middaglunch.
Daarom neem ik expres bruine boterhammen met kipfilet 3x per dag.

Mocht dit echt een no-go zijn dan moet ik kijken naar een maaltijd die ik wel wat makkelijker klaar kan maken.

Verder wordt er nu wel gesuggereerd dat mijn schema echt helemaal fout is.
Graag hoor ik nogmaals buiten dat er misschien een warme maaltijd bij kan, wat er dan ZOO erg fout aan is?

Opbouwen kritiek geen probleem, afzeiken en geen tips geven heb ik niets aan!
Thanks

Raad jij nog een bepaald merk van Caseine Whey aan, bizzclub?

Graag nog meer reacties wat er fout is in mijn schema.
Niets tegen negatieve @bizzclub.

- Maar juist mijn schema is tot stand gekomen door tips van mensen op dit forum.
De meeste mensen hier nemen namelijk magere kwark nemen voor het slapen gaan, hier zie ik dus geen kwaad in en kan me niet vinden in jouw mening.
Verder zijn er genoeg topics te vinden met caseine vs kwark ... met 1 van beide maak je een goede keus.

- Verder ik neem slechts 1 shake per dag..
Je overdrijft nu sterk waardoor het lijkt alsof ik er super veel neem op een dag.
1 na het sporten doet ook bijna iedereen hier, dus ook deze opmerking van je neem ik niet mee.

Waar je wel gelijk in hebt is dat er misschien nog een "grote" maaltijd bij moet.
En inderdaad ik heb op mijn werk weinig tijd om iets te maken..
Heb ook thuis weinig tijd om even wat rijst te koken voor de middaglunch.
Daarom neem ik expres bruine boterhammen met kipfilet 3x per dag.

Mocht dit echt een no-go zijn dan moet ik kijken naar een maaltijd die ik wel wat makkelijker klaar kan maken.

Verder wordt er nu wel gesuggereerd dat mijn schema echt helemaal fout is.
Graag hoor ik nogmaals buiten dat er misschien een warme maaltijd bij kan, wat er dan ZOO erg fout aan is?

Opbouwen kritiek geen probleem, afzeiken en geen tips geven heb ik niets aan!
Thanks

Heb nogmaals je schema erbij gepakt. Kom nergens eieren in jouw schema tegen. Voor groei is dit toch noodzakelijk. Je kan nooit teveel eiwitten binnenkrijgen. Alles wat teveel is wordt afgebroken. Adviseer je het gebruik van eiwitten op te bouwen. Dit ivm gasvorming in de darmstelsel. Zelfde effect krijg je ook als je teveel vezels eet.

Zou toch voor Casein gaan vanwege de time released aspect.

Casein

- Time released 7 uur
- 100% micellar caseine
- Vrijwel lactose en vetvrij
- 90 gram eiwit per 100 gram

Kwark is (per100g)

53kj
10gr eiwit
3gr carbs
0,1gr vet
0gram voedingsvezel
0,05gr natrium

Een broodmaaltijd gaat nooit een warme maaltijd kunnen vervangen. Sommige voedingsmiddelen komen ook beter tot hun recht als zij verhit worden. Een warme maaltijd levert calorie technisch ook meer op.

Het eten van brood is een vast patroon geworden van de nederlandse eetgewoontes. Dat mensen hun eetschema's hierop aanpassen snap ik wel maar of dit verstandig is. Mijn ervaring is dat je met warme maaltijden meer uithaalt. Hoeft ook niet veel tijd te kosten.

70 gr. rijst koken gemid. 10 min
gemarineerde 150 gr. kipblokjes bakken gemid. 5 min
150 gr. gekookte groente beetgaar gemid. 5 min

Binnen 15 min heb je al iets te eten. Ook je boodschappen halen op de markt scheelt enorm in portemonnee.

Je schema afzeiken doe ik niet. We zijn hier elkaar om te helpen. Bro ga voor de warme maaltijden en focus op maaltijden die snel te bereiden zijn. Ook dat is een sport ;)

Suc6

---------- Post toegevoegd 20 September 2013 om 11:23 ----------

Raad jij nog een bepaald merk van Caseine Whey aan, bizzclub?

Micellar Casein Perfection / huismerk van Body en Fitschop

http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitte...t-sportsnutrition/micellar-casein-perfection/

Prijs kwaliteit = top
Smaak = top

Caseïne-producten over het algemeen niet erg smaakvol, maar deze komt in de buurt van een goede milkshake. Ben zelf een chocolade freak.

Ik ga proberen om er 1 warme maaltijd tussen de middag bij te gooien,
pasta + kip ...
Dit gaat dan 3 boterhammen met kipfilet vervangen omdat ik anders te hoog uit ga komen op mijn totaalbehoefte.

Graag hoor ik nog van de rest wat er zo fout is aan mijn schema..

Terug
Naar boven