Fitness Seller

Bulken voor vrouwen

bij langzaam ophogen en niet te rap conclusies trekken uit je gewicht moet dat wel goedkomen.
Realiseer je dat met meer KH ook meer vocht kan komen, zeker in bepaalde periodes van je cyclus.
Als het goed is, ga je met 200 kcal boven onderhoud zo ongeveer 100 tot 200 gram per week aankomen. Betergezegd 400 tot 800 gram per maand (gemiddeld genomen, want alleen al door je cyclus kunnen er zo 2 tot 3 kilo verschil in je gewicht zitten).

Succes in ieder geval!

Super ik ga ermee starten!!

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb zojuist mijn onderhoud berekend. Dit moet zijn 2200kcal�� ik ga het wekelijks verhogen met 100kcal. uit eindelijk is de bedoeling het rustig aan te doen, om er 200 boven te gaan zitten.
Alleen ben ik bang, gezien ik nu lange tijd onder 100gr KH zit enorm aan ga zetten in vet nu ik ga verhogen. Iemand ervaring hiermee?

Als jij met kleine stapjes elke week je kcal inname verhoogt zal je lichaam langzaam wennen aan het meer eten.
Je lichaam is slim: zodra jij minder binnen krijgt verbruikt het minder,
Zodra je meer eet gaat het ook meer verbruiken (tot op een zeker punt). Als je het helemaal wil beperken ga je voordat je boven onderhoud gaat eten eerst een maand op onderhoud eten (gewicht stabiel houden dus!)
Je wordt niet dik van meer koolhydraten, je wordt dik van een calorieoverschot. Verdeling van v/kh/ei heeft te maken met energie voor het lichaam, werking van de lichaamsfuncties en het herstellen/opbouwen van spieren. En alsje bang bent om vet aan te zetten kun je net zo goed niet gaan bulken want het gaat hoe dan ook gebeuren, zelfs als je alleen maar rijst met kip en broccoli eet.

Dat is inderdaad mijn insteek. Eerst toewerken naar mijn onderhoud, dit dan 1maand volhouden en kijken wat het doet/ heeft gedaan. Helaas zitten er ook feestdagen aan te komen, dus zal het zoizo wat rommelig worden qua voedingschema. Maar we gaan het zien :)

Overigens nog een vraag, is het slim om cardio erbij te blijven doen nu ik ophoog en strKs in de bulk?? Doe nu 2x pw 30min na KT en 1x pw uurtje op rustdag. Of geheel mee stoppen??

als je dat wilt blijven doen, compenseren met kcal...
als je het niet zo nodig vindt; lekker stoppen.

Ik geloof niet in cleanbulk
Spiermassa aankomen is al lastig voor een vrouw, vetpercentage zakken ook. Er word gezegd in dit topic dat men wil aankomen in spiermassa en vet% stabiel houden of zelfs zakken..
Ik denk niet dat dat gaat lukken.
Focus eerst op het ene en dan het andere. Natuurlijk ga je vet aankomen, maar dit kun je beperken door netjes te eten. Bulken is niet: oh, ik ben toch in de bulk, ik kan wel een extra cheat nemen of een extra wijntje nemen.
Psychisch is bulken zwaar, omdat het effect heeft op je self-esteem: je word nu eenmaal wat boller/voller door vocht en een beetje vet, maar dit is normaal.
tijdens de cut heb je weer te maken met andere dingen, dan ben je misschien wel droger maar wil je weer massa. Daarom is het zo verleidelijk om alles te gelijk proberen te doen, maar dit gaat gewoon echt niet werken. Neem tijd en je zult zien dat het resultaat beter is.

Ik ben een voorstander van cardio, ik ben nu aan het voorbereiden voor mijn bulk in januari en blijf cardio doen, minimaal 2 keer in de week, maximaal 3. Ik hou niet van cardio, maar doe het simpelweg voor mijn gezondheid en bloedtransport. 30 minuten, niet te intenst. Eventuele tekorten eet ik aan.

heb je ook ergens onderbouwd materiaal waarom cleanbulken voor dames niet zou werken???

Je zou ook korte periodes kunnen afwisselen als je een paar maanden bulken te riskant vindt. 1 week bulk, 2 weken cut, en dat afwisselen. Ik vind het zelf niets omdat je dan zovaak moet omschakelen, zowel lichamelijk als mentaal. Maar ik heb er meerdere mensen positief over gehoord.

heb je ook ergens onderbouwd materiaal waarom cleanbulken voor dames niet zou werken???

heb je ergens onderbouwd materiaal waaruit blijkt dat het wel werkt?

Ik heb zelf geprobeerd te cleanbulken, typisch gevalletje geen geduld. Lichaam totaal uit balans geweest. Plateau's geraakt.
1+1=2, spiermassa aanzetten voor vrouwen = moeilijk. vet% zakken (en spiermassa behouden) = moeilijk. Veel succes , degene die dit probeert te combineren. Ik denk dat je bedrogen uitkomt.

Ik was serieus gewoon benieuwd, omdat ik überhaupt nog nooit serieus gebulkt hebt. Je zegt het zo stellig en aangezien er zo veel verschillen kunnen zijn zegt me je n=1 geval vrij weinig.

Maar goed, aan de toon van je reactie te zien heeft het weinig zin verder naar onderbouwing te vragen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik was serieus gewoon benieuwd, omdat ik überhaupt nog nooit serieus gebulkt hebt. Je zegt het zo stellig en aangezien er zo veel verschillen kunnen zijn zegt me je n=1 geval vrij weinig.

Maar goed, aan de toon van je reactie te zien heeft het weinig zin verder naar onderbouwing te vragen.

Ik geloof wel in cleanbulken. In mijn geval bedoel ik hiermee de fatgains beperken. Uiteindelijk gaat het erom dat je meer gaat eten dan je verbruikt, de ene komt goed aan op 200 boven onderhoud de ander heeft 500 nodig. Maar het voordeel van cleanbulken is dat je de (geraffineerde) suikerinname zo laag mogelijk houdt. En dit is echt wel gunstig voor je fatgains! Ik kom persoonlijk heel moeilijk aan, eet nu 3000 kcal en als ikdat allemaal uit "clean" voedsel zou moeten halen zou ik gek worden. Vandaar dat ik soms gewoon een broodje hagelslag of een stuk chocolade neem om aan mijn kcal te komen. Maar ik vraag me inderdaad ook wel af waarom een cleanbulk niet mogelijk is voor vrouwen, een overschot is een overschot toch?

Ik geloof wel in cleanbulken. In mijn geval bedoel ik hiermee de fatgains beperken. Uiteindelijk gaat het erom dat je meer gaat eten dan je verbruikt, de ene komt goed aan op 200 boven onderhoud de ander heeft 500 nodig. Maar het voordeel van cleanbulken is dat je de (geraffineerde) suikerinname zo laag mogelijk houdt. En dit is echt wel gunstig voor je fatgains! Ik kom persoonlijk heel moeilijk aan, eet nu 3000 kcal en als ikdat allemaal uit "clean" voedsel zou moeten halen zou ik gek worden. Vandaar dat ik soms gewoon een broodje hagelslag of een stuk chocolade neem om aan mijn kcal te komen. Maar ik vraag me inderdaad ook wel af waarom een cleanbulk niet mogelijk is voor vrouwen, een overschot is een overschot toch?

Cleanbulk is voor iedereen mogelijk, cleanbulk is gewoon ietsjes boven onderhoud zitten. Hoeft niet per se ''clean'' te zijn aangezien het niet echt duidelijk is wat ''clean'' is.

---------- Toegevoegd om 15:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:30 ----------

heb je ergens onderbouwd materiaal waaruit blijkt dat het wel werkt?

Ik heb zelf geprobeerd te cleanbulken, typisch gevalletje geen geduld. Lichaam totaal uit balans geweest. Plateau's geraakt.
1+1=2, spiermassa aanzetten voor vrouwen = moeilijk. vet% zakken (en spiermassa behouden) = moeilijk. Veel succes , degene die dit probeert te combineren. Ik denk dat je bedrogen uitkomt.

Dus omdat jij er geen geduld voor had, werkt het niet? Lekker krom.

Als je wel geduld hebt dan lukt het gewoon.
Niet elke vrouw is hetzelfde, de een kan makkelijk spier aanzetten en de ander makkelijk vet verbranden zonder veel spiermassa te verliezen.

Dat jou dat niet is gelukt zonder middelen gebruik betekent niet dat niemand het kan :)

Ik geloof niet in cleanbulk
Spiermassa aankomen is al lastig voor een vrouw, vetpercentage zakken ook. Er word gezegd in dit topic dat men wil aankomen in spiermassa en vet% stabiel houden of zelfs zakken..
Ik denk niet dat dat gaat lukken.
Focus eerst op het ene en dan het andere. Natuurlijk ga je vet aankomen, maar dit kun je beperken door netjes te eten. Bulken is niet: oh, ik ben toch in de bulk, ik kan wel een extra cheat nemen of een extra wijntje nemen.
Psychisch is bulken zwaar, omdat het effect heeft op je self-esteem: je word nu eenmaal wat boller/voller door vocht en een beetje vet, maar dit is normaal.
tijdens de cut heb je weer te maken met andere dingen, dan ben je misschien wel droger maar wil je weer massa. Daarom is het zo verleidelijk om alles te gelijk proberen te doen, maar dit gaat gewoon echt niet werken. Neem tijd en je zult zien dat het resultaat beter is.

Ik ben een voorstander van cardio, ik ben nu aan het voorbereiden voor mijn bulk in januari en blijf cardio doen, minimaal 2 keer in de week, maximaal 3. Ik hou niet van cardio, maar doe het simpelweg voor mijn gezondheid en bloedtransport. 30 minuten, niet te intenst. Eventuele tekorten eet ik aan.

Eerst ontken je dat een 'clean bulk' mogelijk is, blijbkaar is er volgens jou dus een of andere drempelwaarde van vetgains waarna je pas spiermassa begint te gainen. Hier heb ik nog nooit van gehoord

Daarna zeg je dat je 'vet aankomen kunt beperken door 'netjes te eten''. Wat is volgens jou netjes eten? Als je met netjes eten gewoon een passende hoeveelheid kcal bedoelt dan spreek je jezelf dus tegen, want dat is gewoon een clean bulk. Of bedoel je met netjes eten hele dagen rijst, kip en broccoli en verwerp jij het principe van kcal in en kcal out?

Cardio doen in een bulk echt vrij weinig om fat gains te beperken overigens.

---------- Toegevoegd om 15:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:23 ----------

1+1=2, spiermassa aanzetten voor vrouwen = moeilijk. vet% zakken (en spiermassa behouden) = moeilijk.
monsterargument

wat. de. f**k.

Het is logisch dat als je meer gaat eten/bulken ook altijd wat vet aankomt. ik wil dit alleen minimaliseren door op mijn eten te letten en evt wat cardio erbij te blijven doen.
is echter 4x per week split schema voldoende voor clean bulk of moet dit meer??
en hoe gaan jullie het met kerst doen? gewoon voedingschema aanhoude, of lekker 2 dagen genieten vanhet lekkere eten, met de familie/vrienden??

Het is logisch dat als je meer gaat eten/bulken ook altijd wat vet aankomt. ik wil dit alleen minimaliseren door op mijn eten te letten en evt wat cardio erbij te blijven doen.
is echter 4x per week split schema voldoende voor clean bulk of moet dit meer??
en hoe gaan jullie het met kerst doen? gewoon voedingschema aanhoude, of lekker 2 dagen genieten vanhet lekkere eten, met de familie/vrienden??

Als je cardio doet dan verbruik je meer dus is je bulk wat kleiner. Je kan dus ook gewoon minder eten als je geen cardio wilt doen oid.

Elk goed schema is goed.

Met kerst ed eet ik gewoon waar ik zin in heb, maar ik volg dan nu ook geen schema. Zie in het nieuwe jaar wel wat er nog vanaf moet (of erbij moet).

Ik vind clean eten een vaag begrip (ik heb m zelf ook vaak gebruikt maar mijn idee van clean is anders dan die van mn buurman bij wijze van spreken). Daarbij ben ik er stellig van overtuigd dat je van clean eten niet droger blijft tijdens je bulk. Ook tijdens de bulk kun je van clean eten vet worden en omgekeerd kun je droog trainen en tegelijkertijd snoep blijven eten. Ik suggereer nu niet dat je junk moet eten tijdens je cut;)

Het punt is wel dat je lichaam zoveel mogelijk anabool moet zijn tijdens de bulk. Ben je te voorzichtig dan heb je kans dat je je gains in de weg zit. Omgekeerd kun je ook te snel vet worden.

Ik zou zoveel mogelijk je voeding gelijk houden (geen uitschieters naar boven of naar beneden) en vanaf daar aan kijken of je voldoende massa en kracht winst hebt tov minimale vet gains.

Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van junkdagen tijdens de bulk. Stel je voor dat je onderhoud 2500 is en je eet 6 dagen 2400 en 1 dag 4000 (hypothetisch) Vermoedelijk zijn je vet gains veel groter dan je winst aan spiermassa. Je lichaam kan kleine overschotten veel beter handelen (hartslag wordt dan hoger etc). Dat niet alleen, je wilt niet het gevoel hebben op dieet te zijn!

Met kerst eet ik gewoon waar ik zin in heb. Ik ga gewoon lekker genieten:)

---------- Toegevoegd om 14:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:48 ----------

oja, meer cardio betekent meer honger en honger tijdens de bulk geeft eigenlijk wel aan dat je te laag zit.

Ik vind clean eten een vaag begrip (ik heb m zelf ook vaak gebruikt maar mijn idee van clean is anders dan die van mn buurman bij wijze van spreken). Daarbij ben ik er stellig van overtuigd dat je van clean eten niet droger blijft tijdens je bulk. Ook tijdens de bulk kun je van clean eten vet worden en omgekeerd kun je droog trainen en tegelijkertijd snoep blijven eten. Ik suggereer nu niet dat je junk moet eten tijdens je cut;)

Het punt is wel dat je lichaam zoveel mogelijk anabool moet zijn tijdens de bulk. Ben je te voorzichtig dan heb je kans dat je je gains in de weg zit. Omgekeerd kun je ook te snel vet worden.

Ik zou zoveel mogelijk je voeding gelijk houden (geen uitschieters naar boven of naar beneden) en vanaf daar aan kijken of je voldoende massa en kracht winst hebt tov minimale vet gains.

Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van junkdagen tijdens de bulk. Stel je voor dat je onderhoud 2500 is en je eet 6 dagen 2400 en 1 dag 4000 (hypothetisch) Vermoedelijk zijn je vet gains veel groter dan je winst aan spiermassa. Je lichaam kan kleine overschotten veel beter handelen (hartslag wordt dan hoger etc). Dat niet alleen, je wilt niet het gevoel hebben op dieet te zijn!

Met kerst eet ik gewoon waar ik zin in heb. Ik ga gewoon lekker genieten:)

---------- Toegevoegd om 14:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:48 ----------

oja, meer cardio betekent meer honger en honger tijdens de bulk geeft eigenlijk wel aan dat je te laag zit.

Je begon zo goed :(

Haha leg uit.. ik zie nu wel hoe zo'n onlogische rare zin t is:p

Terug
Naar boven