AndroidHealthClinic

Californië

California girls, we’re undeniable
Fine, fresh, fierce
We got it on lock
West coast represent, now put your hands up

oooooh oh oooooh

Hej ik ben van plan binnen een jaar naar Californie te trekken voor minstens een jaar , iemand tips hints , leuke plekjes .

Geraak je er makkelijk aan een job als buitenlander ? Hoeft niet veel soeps te zijn ofzo , gewoon om beetje ingeburgerd te raken :D

grtz_

Zonder vast adres en baan krijg je niet eens een verblijfsrecht voor 12 maanden, als ik dit zo lees wordt dit een mega fail voordat het begint. En de simpele banen zijn allemaal bezet door de latino's.

het idee is goed, alleen onderschat je volgens mij de berg papierwerk die in orde gemaakt moet worden. en om dat in orde te kunnen maken moet je al veel geregeld hebben. recessie is erg in US en vooral voor iemand die binnenkomt is het moeilijk. niet onmogelijk, maar moeilijk.

Zoals eerder gezegd zijn er veel mensen die keihard falen. maar ik ken ook iemand die zonder plan vertrok met als bedoeling 3 maand te blijven, geluk heeft gehad en daar nu gewoon woont. Hij had een baan aangeboden gekregen, maar hij had ook een fikse studiecarriere achter de rug.

Als je geluk hebt kan alles, maar wil je het risico nemen...

Kraft; zei:

Venice Beach is een beetje vergane glorie. Zit vol met ouwe hippies :D
Wel leuk om een x geweest te zijn en om muscle beach ff te bekijken.

Zuma beach in malibu is wel een leuk strandje om ff te chillen. Santa Monica is een leuk plaatsje om te winkelen.
Daarnaast zijn er de bekende spots zoals hollywood (walk of fame), beverly hills etc. Leuk om ff door te lopen, maar je hebt het wel snel gezien daar.

Edit: ik zou niet te hard van stapel lopen. Ga eerst maar eens een visum en green gard zien te regelen, dat is het lastigst.

Laatst bewerkt:
regel gewoon zon wijf uit the hills van MTV, zat geld + lekker wijf, ff trouwen en lekker leven daar:)

ik hbe zulke goeie ideejen

Mja zal waarschijnlijk een bedrag van 14000 euro meenemen .

Bedoeling is zeker geen luxe in het begin , krotje van 500 dollar huren voor een maand . Binnen de maand een roommate vinden => mooiere flat voor 350 pp . En zo opbouwen he :D

Lukt het me niet heb ik tenminste een onvergetelijk jaar achter de rug , en probeer ik het 2 jaar later opnieuw , meer ervaring enz ...:D i love my live

Je hebt het leuk uitgedacht maar dit gaat nooit werken lijkt me. Volgens mij onderschat je het allemaal. 14000 euro is helemaal niks. Waarom eigenlijk Californie?

Laatst bewerkt:
Je hebt het leuk uitgedacht maar dit gaat nooit werken lijkt me. Volgens mij onderschat je het allemaal. 14000 euro is helemaal niks. Waarom eigenlijk Californie?

14.000 euro is helemaal niks?! Jij hebt zeker een miljoen nodig om iets op te bouwen voor een jaartje? Ik denk dat je meer dan genoeg kan met een dergelijk bedrag. Een leuk baantje erbij en je zal het zeker niet slecht hebben daar.

Hoop dat je over een jaartje een leuk verslagje gaat neerplempen op DBB.

ik denk eerlijk gezegd dat strippen wel zo'n beetje je beste en enigste keus is. Voor het geval dat je het niet gemerkt had er heerst op het moment een gigantische recessie in amerika 30% is werkeloos dus...bedenk het zelf maar

hier zijn er ook veel werkloos, maar als je hoge eisen stelt en je stelt zelf niet veel voor dan.. tja

Turning tricks on the corner of E 7th and central ave, schijnt wel goed te verdienen..

14.000 euro is helemaal niks?! Jij hebt zeker een miljoen nodig om iets op te bouwen voor een jaartje? Ik denk dat je meer dan genoeg kan met een dergelijk bedrag. Een leuk baantje erbij en je zal het zeker niet slecht hebben daar.

Een leuk baantje erbij? Dat is het nou juist. Hij gaat er met niks heen (uitgezonderd die 14000 euro). Volgens mij is de werkloosheid daar nog groter dan hier in Nerderland. Als hij daar werk vind zal het echt een k*tbaantje zijn als bordenafwasser/schoonmaker of zo iets. Daar moet je ook maar zin aan hebben. Of hij moet crack dealer worden :p

Hoop ook wel dat hij een leuk verslag op DBB neer zal plempen :thumbs:

Je kan ten eerste maar 6 maanden blijven met een B2 visum.

Met die 14.000 euro redt je het wel 6 maanden, mits je goedkope huisvesting kan vinden. Baantje gaat niet lukken, dat wordt illegaal werken met alle risico's van dien.

Verder is het leven daar niet duurder dan hier, een euro levert nog steeds bijna 1,3 dollar op. Qua eten kan je in shoppings malls bij een food court tig gezonde opties vinden meestal en voor een paar dollar (5 a 6) heb je een complete maaltijd. Je kan natuurlijk ook zelf koken maar dan moet je wel kookgerei hebben.

- een leuk baantje? Ik lees al te vaak over stormlopen bij bedrijven die 5 vacatures hebben, en waar honderden sollicitanten op af komen. Waarom zouden ze dan een buitenlander aannemen die toch binnenkort weer weg gaat?

- Het is een mecca voor legale en illegale burritobijters, die bereid zijn voor lonen te werken waar we hier niet onze reet voor afvegen. Als OP bereid is aardbeien te plukken voor 50 cent per uur, ja dan lukt een baan vinden wel.

- Een ongevalletje of ziekte? Gezondheidszorg is daar naar ik meen ongeveer een factor 3 duurder, dus dat verzekeren is verre van gratis.

- 14.000 kan je als inwoner daar net van leven. Maar dan ben je dus wel afhankelijk van food stamps, die je als quasi-toerist niet krijgt.

- Waar in Californië? In greater LA kan je niet zonder auto. Rijden is daar ook niet gratis. Per kilometer wel goedkoper dan hier, maar het aantal kilometers is dan weer veel groter.

Dus is het mogelijk? Ja, alles is mogelijk. Maar als ik moet gokken, zie ik de OP binnen 3 maanden helemaal blut, met hangende pootjes, weer terugkomen.

Je kan ten eerste maar 6 maanden blijven met een B2 visum.

Met die 14.000 euro redt je het wel 6 maanden, mits je goedkope huisvesting kan vinden. Baantje gaat niet lukken, dat wordt illegaal werken met alle risico's van dien.

Verder is het leven daar niet duurder dan hier, een euro levert nog steeds bijna 1,3 dollar op. Qua eten kan je in shoppings malls bij een food court tig gezonde opties vinden meestal en voor een paar dollar (5 a 6) heb je een complete maaltijd. Je kan natuurlijk ook zelf koken maar dan moet je wel kookgerei hebben.

x 6 maaltijden per dag, dat is toch al wat prijziger..

x 6 maaltijden per dag, dat is toch al wat prijziger..

Je ontbijt kan je makkelijk thuis eten en maaltijden tussendoor hoef je daar natuurlijk ook niet te kopen.

Een zorgverzekering laat je gewoon in Nederland doorlopen, deze geeft wereldwijde dekking. Ook als je op reis bent. Voor andere te verzekeren kosten kan je een doorlopende reisverzekering afsluiten.

LA heeft verder een zeer goed openbaar vervoernetwerk. Bus en metro brengen je bijna overal en voor net iets minder dan 60 euro heb je een abonnement. Maar zo'n abonnement is alleen handig als je echt veel reist, anders kan je prima af met losse kaartjes.

@poster,

Ik zou eens goed nadenken of je wel persé naar Cali wil. Een vriend van me woonde er vroeger en is sinds een halfjaar weer terug. Het is echt geen rozengeur en manenschijn voor een gemiddeld persoon daar hoor. Op dit moment ben je echt stukken beter af hier in Nederland dan daar als toerist voor een paar maandjes.

Tenzij je zegt, ik wil voor 6 maanden een vakantie vieren in Cali voor 14.000 euro. Dat werk zoeken etc. is hopeloos. In nederland nemen ze ook geen pool aan die hier 6 maanden is. Die laten ze asperges steken voor een misdadig laag loon.

Als ik jou was zou ik een ander land kiezen of gewoon een mooie bak kopen van dat geld :D Waarom wil je trouwens persé naar Amerika?

Terug
Naar boven