Fitness Seller

Calisthenic + hypertrofie

NXTLVLFENO

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
Beste Dbb'ers

Er kwam bij mij een gedachte op om eens van de traditionele schema's af te stappen.

Ik heb 2 doelen:

Massa aanzetten
Veel kracht gainen.

Veel kracht gainen klinkt vaag, maar ik bedoel de kracht zoals bijv een Frank Medrano dat heeft. zie het als een uithoudingsvermogen in bodyweight oefeningen..

Mijn idee hierachter is, met hypertrofie training wat massa aanzetten en ofcourse krachtgains maken
en met Calisthenic trainen mijn kracht uithoudingsvermogen verbeteren

Maar hoe kan ik dit met bijv mijn voeding en trainingsschema het beste doen?
3x daags fullbody hypertrofie met de overige dagen calisthenic trainen? of is een 2x 2-daags split hypertrofie en dan de overige dagen calisthenic beter?

Hoe kan ik dit met mijn voeding het beste doen? aangezien het niet 1 specifiek doel is, maar er dus 2 doelen zijn.. een gecombineert voedingsschema( Bijv op hypertrofie dagen boven onderhoud eten en bij calisthenic op onderhoud)? of heeft dit geen nut ?

Het klinkt misschien allemaal wat zweverig en vaag, maar ik hoop dat er een lezer is die begrijpt wat ik bedoel..

Kleine edit:

Wat ik vooral wil weten is of deze 2 manieren niet elkaar in de weg gaan zitten.. Voorbeeldje:

Maandag UB1 (hypertrofie)
Dinsdag LB1 ( Hypertrofie)
Woensdag C1 ( Calesthenic) -> Hoe lang duurt je herstel van lichaams gewicht gemiddeld? is dat net zoals bij je core binnen 6-8 uur ?
Donderdag UB2 ( hypertrofie)
Vrijdag LB 2 ( hypertrofie)
Za/Zo C2 Calesthenic.

Waar ik dus een beetje mee zit is het rekening houden met de supercompensatie van de dagen.. Ik weet dat bij hypertrofie zo'n 48-96 uur wordt gegeven tot herstel.. maar is dat met enkel lichaams gewicht anders?

please advice

Laatst bewerkt:
Sinds wanneer heeft core maar 6-8 uur herstel nodig?
Verder denk ik wel dat ze elkaat in de weg staan
Onderschat bodyweight oefeningen niet in hun belasting op je spieren. Pull-ups zijn niet voor niks een van de betre rugoefeningen.

• Topic Starter Topic Starter
Sinds wanneer heeft core maar 6-8 uur herstel nodig?
Verder denk ik wel dat ze elkaat in de weg staan
Onderschat bodyweight oefeningen niet in hun belasting op je spieren. Pull-ups zijn niet voor niks een van de betre rugoefeningen.

Dat is wat ik op school geleerd heb, is dat niet zo dan ?

Wat ik me nog kan herinneren van de cursus was dat stretches en 6-8 uur herstel met elkaar te maken hebben.
Vandaar de reden dat fysio stretches aanraden 2-3 keer per dag.

Hypertrofie trainen zowel met BW als met gewicht zal langer herstel nodig hebben.

Wat ik me nog kan herinneren van de cursus was dat stretches en 6-8 uur herstel met elkaar te maken hebben.
Vandaar de reden dat fysio stretches aanraden 2-3 keer per dag.

Hypertrofie trainen zowel met BW als met gewicht zal langer herstel nodig hebben.

Hmm, kan me ook heugen dat vincent vertelde dat core training 6-8 uur herstel had.. en volgens mij heb ik dat in niveau 2 ook nog gehad.. maar begin nu te twijfelen

Nope, Marjolein legde het uit met stretches en hooguit dat statische oefeningen zoals planken een korter herstel nodig hebben.

"Veel kracht gainen klinkt vaag, maar ik bedoel de kracht zoals bijv een Frank Medrano dat heeft. zie het als een uithoudingsvermogen in bodyweight oefeningen..

Mijn idee hierachter is, met hypertrofie training wat massa aanzetten en ofcourse krachtgains maken
en met Calisthenic trainen mijn kracht uithoudingsvermogen verbeteren"

Hier sla je de plank al compleet mis. Je kunt niet het beste van 2 werelden hebben en al helemaal niet als je bodyweight traint. Schema's zijn altijd gericht op massa, kracht of uithouding. Massa en kracht gaat wel hand in hand. Naarmate je sterker wordt gaat je massa ook omhoog en andersom. Je probeert nu het allebei te combineren, maar het enige wat je doet is alles zovaak hitten dat je lichaam geen tijd heeft voor herstel en dit kost je kracht en massa. Het is idd zweverig want er zit geen wetenschap of logica achter. Ik raad het dan ook ten zeerste af. Alleen al omdat calisthenics maar tot een bepaald moment(beginner) nut heeft.

"Veel kracht gainen klinkt vaag, maar ik bedoel de kracht zoals bijv een Frank Medrano dat heeft. zie het als een uithoudingsvermogen in bodyweight oefeningen..

en met Calisthenic trainen mijn kracht uithoudingsvermogen verbeteren"

Hier sla je de plank al compleet mis. Je kunt niet het beste van 2 werelden hebben en al helemaal niet als je bodyweight traint. Schema's zijn altijd gericht op massa, kracht of uithouding. Massa en kracht gaat wel hand in hand. Naarmate je sterker wordt gaat je massa ook omhoog en andersom. Je probeert nu het allebei te combineren, maar het enige wat je doet is alles zovaak hitten dat je lichaam geen tijd heeft voor herstel en dit kost je kracht en massa. Het is idd zweverig want er zit geen wetenschap of logica achter. Ik raad het dan ook ten zeerste af. Alleen al omdat calisthenics maar tot een bepaald moment(beginner) nut heeft.

Thanks, had zelf ook al een vermoeden dat het niet effectief zou zijn, jammer maar helaas

Terug
Naar boven