Fitness Seller

cardio

Bezoekers in dit topic

Leviathan

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
7 jan 2004
Berichten
9.350
Waardering
2
Ik ben begonnen met cutten en vraag me af of het zin heeft om voor (of na) de krachttraining te gaan cardio-en (met oog op flink vet verbranden).

Of is het verstandiger om te cardio-en op dagen dat je geen krachttraining doet??

Dit ivm met behoud van spiermassa....
 
Cardio moet je pas op het laatst doen, met een goed voedingsschema kom je ook al een eind. Dat zou ik tenminste doen.
 
pak je fiets of ga eens lopen op de dagen dat je geen krachttraining hebt
probeer niet langer dan 20 minuten cardio te doen, en zeker niet als je jogt, nefast voor de spiertjes.
Ik ben zelf deze week (2de week in cutten) begonnen met HIIT en ben er zeer positief over. Vroeger als ik mijn 6km joggingskes ging doen liep ik mijn spieren echt kapot :'( kuiten stonden wel mooi dik, maar de dag nadien waren ze kleiner dan voor de cardio.
Maar met HIIT is dit niet meer, ze groeien zelfs. Ook door de supplementen die ik nu neem OOK NA DE CARDIO (gewoon wat whey met dextrose in water)
 
het beste is om op niet trainingdagen te doen, op een niet al te hoge intensiteit. En niet langer dan 20 mins dat maakt helemaal niet uit, want als je langer als 20 mins fietst dat maakt echt geen flikker uit. Als je de intensiteit maar niet te hoog hebt...
 
Zou eerst alleen cutten en de cardio voor later bewaren.
 
Ben sinds gister begonnen met cutten. Doe nu na de trainingen ca. 60 minuten cardio op een niet al te hoge intensiviteit. Of het uit zal maken op een hogere intensiviteit zou ik niet zo snel weten. Je belast iig. geen spiergroepen (m.u.v. de kuiten)
 
Lood zei:
probeer niet langer dan 20 minuten cardio te doen, en zeker niet als je jogt, nefast voor de spiertjes.
Verscihlt per persoon.

Lood zei:
Ik ben zelf deze week (2de week in cutten) begonnen met HIIT en ben er zeer positief over... Maar met HIIT is dit niet meer, ze groeien zelfs.
DAT is pas snel resultaat, in 1 week!!
 
Zeker niet na kracht training, weet ge wat voor een lichaams type je hebt? (ecto, endo, meso) kan altijd helpen bij het cutten
 
Zeker niet VOOR krachttraining, bedoel je!!
 
bestoldschool zei:
Zeker niet VOOR krachttraining, bedoel je!!

Zou idd. niet erg verstandig zijn omdat je lichaam na een cardio sessie vet etc. gaat afbreken. Je lichaam gaat ook verlangen naar rust, maar dat krijgt het niet omdat je dan aan een work-out bezig bent.
 
Midian zei:
Zeker niet na kracht training, weet ge wat voor een lichaams type je hebt? (ecto, endo, meso) kan altijd helpen bij het cutten

Ik zou mezelf indelen in de ecto categorie, ik was altijd erg dun maar met 1.78 ook weer niet de grootste.....verder heb ik wel weer de veteigenschappen van een endo.....veel van mn gewicht situeert zich rond mn heupen/buik, plain old vet dus.
 
Back
Naar boven