Muayboran
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 77
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kom maar terug op 103kg met je veganisten-dieet

Als het echt zo schadelijk was geweest had het echt niet meer in de schappen gestaan bij de supermarkt.

Kanker is een welvaartsziekte. Volgens mij aten ze vroeger vele malen meer dierlijke eiwitten dan tegenwoordig..

Deze studie uit de jaren '80 en '90 en het boek uit 2005 dat er op volgde is niets nieuws onder de zon, ook al wordt het hier ten onrechte als 'shocking news' gepost (ondertussen weggehaald). Het is een studie die door veganisten heel graag wordt aangehaald omdat met name het boek volledig hun levenswijze ondersteund. Wat er helaas niet altijd bij wordt gezegd is dat de studie en het boek erg subjectief zijn, omdat de onderzoeksleider en auteur van het boek professor T. Colin Campbell zélf één van de meest bekende veganisten is en groot tegenstander van dierlijke voeding.
Er zijn al tal van kritische reacties gekomen op dit gekleurd werk en ondertussen is ook gebleken dat er vaak een loopje met de werkelijkheid werd genomen. Zo zouden er gegevens opzettelijk zijn weggelaten, en andere gegevens niet helemaal correct geïnterpreteerd en weergegeven zijn.
Enkele kritische reacties kan je op volgende links nalezen:
http://rawfoodsos.com/2010/08/06/final-china-study-response-html/
http://rawfoodsos.com/2010/07/07/the-china-study-fact-or-fallac/
[Link niet meer beschikbaar]
Ik begrijp dat je als veganist liever Campbell volgt dan je bezig te houden met de kritiek op zijn werk, maar ik raad je toch aan je er eens goed in te verdiepen. Je zal al snel merken dat zijn weergave vaak niet helemaal correct is en daardoor een vertekend beeld geeft van de werkelijkheid.
Tot slot: dit is slechts één studie, het is geen grote review van meerdere studies door meerdere onderzoekers. De waarde van deze bron is dus lang niet zo groot als het geheel van andere studies en reviews dat reeds werd aangehaald in andere topics, en in het voordeel van melk spraken.
In me andere post als bron, vond het wel intressant genoeg om los te posten. Gelijk heb je er word veel vertelt en weinig diep en breed onafhankelijk en langdurig onderzocht, dat is bij deze studie niet het geval.
Van ongeveer 99,5 procent van alle muizengenen bestaan in de mens vergelijkbare genen. Veel genen van de muis liggen niet op dezelfde chromosomen (grote moleculen die uit DNA en eiwitten bestaan) als bij de mens. Toch ligt, verspreid over de chromosomen, ongeveer 90 procent van de genen van de muis in vrijwel dezelfde volgorde als bij de mens. Zon vijf procent van de volgorde van de nucleotides (A, C, G en T) in het DNA van de muis is zelfs gelijk aan het DNA van de mens. De biologische processen die in het lichaam van de muis plaatsvinden lijken, misschien niet geheel onverwacht, ook behoorlijk op die van de mens. Verder is het voor onderzoekers relatief eenvoudig om het erfelijk materiaal van de muis te veranderen en te bestuderen. Zo kunnen we sinds de jaren 80 van de vorige eeuw gericht een gen in een muis uitschakelen en zo de functie van dat gen onderzoeken. Dit worden knock-out muizen genoemd. Het was mogelijk dit soort muizen te maken doordat het in 1981 was gelukt om stamcellen uit muizenembryos te kweken. In 2007 kregen de pioniers van de knock-out techniek de Nobelprijs voor Geneeskunde.
Etc.... Lijkt me duidelijk dat de rat bij uitstek een goed proefdier is, vraag je locale biologie nerd maar na.
:Ik weet niet..........maar volgens mij drinkt de mensheid (in elke geval in ons land) al heel wat jaren melk en "vroeguh" zelfs meer dan nu en dan komen ze nu met deze uitkomst?
Nja....ik ga het er in elk geval niet voor laten staan.

Een madeliefje (bloem) heeft ook voor 45% excact het zelfde DNA als de mens, maakt dat ons ongeveer gelijk?Van ongeveer 99,5 procent van alle muizengenen bestaan in de mens vergelijkbare genen. Veel genen van de muis liggen niet op dezelfde chromosomen (grote moleculen die uit DNA en eiwitten bestaan) als bij de mens. Toch ligt, verspreid over de chromosomen, ongeveer 90 procent van de genen van de muis in vrijwel dezelfde volgorde als bij de mens. Zon vijf procent van de volgorde van de nucleotides (A, C, G en T) in het DNA van de muis is zelfs gelijk aan het DNA van de mens. De biologische processen die in het lichaam van de muis plaatsvinden lijken, misschien niet geheel onverwacht, ook behoorlijk op die van de mens. Verder is het voor onderzoekers relatief eenvoudig om het erfelijk materiaal van de muis te veranderen en te bestuderen. Zo kunnen we sinds de jaren 80 van de vorige eeuw gericht een gen in een muis uitschakelen en zo de functie van dat gen onderzoeken. Dit worden knock-out muizen genoemd. Het was mogelijk dit soort muizen te maken doordat het in 1981 was gelukt om stamcellen uit muizenembryos te kweken. In 2007 kregen de pioniers van de knock-out techniek de Nobelprijs voor Geneeskunde.
Etc.... Lijkt me duidelijk dat de rat bij uitstek een goed proefdier is, vraag je locale biologie nerd maar na.
No way

Bron?Een madeliefje heeft ook voor 45% excact het zelfde DNA als de mens.
Een madeliefje (bloem) heeft ook voor 45% excact het zelfde DNA als de mens, maakt dat ons ongeveer gelijk?
Alle zoogdieren hebben meer dan 95% het zelfde DNA, dat betekend niet dat ze de zelfde lichaamsprocessen hebben etc.
Het is wel een goed proefdier, en vaak genoeg werkt het het zelfde op muizen als op mensen, maar vaak genoeg ook niet.
Het is in ieder geval geen doorslaggevend bewijs.
Kerel, op mij kom je gewoon obsessief en daardoor niet geheel objectief over.
Als ik je stats zo eens bekijk zou ik je toch wat anders advidseren.
Just my 2 cents, succes met je speurtocht naar 'de waarheid'.
Het feit dat niet nog geen procent in nl dood gaat aan leverkanker, en wel iedereen melk drinkt, lijkt mij in ieder geval al bewijs dat het niet zo te reflecteren is.. humane studies zijn nou eenmaal anders dan dier experimenteel.Dit is waar, het gaat niet alleen maar over het percentage. Maar ook over de volgorde van de chromosomen naast elkaar. en bij de muis/rat is het percentage heel hoog, hoog genoeg om het eerst op hun te testen. Ik en jij zijn qua DNA 99.5% of 99.95% van elkaar verwant, ik weet het niet meer precies is tijdje geleden biologie. Jij kan lactose intolerant zijn, ik kan immuun tegen aids zijn. Ook al test je op mensen heb je nooit 100% zekerheid in een onderzoek. EN als je dan ratten melk voedert en 100% gaat de pijp uit aan leverkanker, dan vind ik dat dit op zijn minst bestuderingswaardig is.
Vergeet hierbij NIET wat melk eigenlijk is, moedermelk is gemaakt om specifiek haar eigen kind gebalanceert op te kunnen laten groeien tot het kind zelf in staat is om zelfstanding normale voeding te kunnen verteren.
De natuur zegt, eerst moeder melk, dan je eige boontje doppen. Als je plain kijkt wat de mens doet is, we nemen de moedermelk bestemt voor een kalf, we verhitten dat, doen er middeltjes in om het te kunnen bewaren en dan drinken we het een leven lang.
Als je "normaal" even weglaat en hier objectief naar kijkt kun je maar tot 1 conclusie komen, waarom drinken we geen menselijke moedermelk, dit is veel beter qua aminozuren.
Omdat dit "smerig" is en "niet normaal" is, maar het zou wel een stuk waardevoller zijn. Hoeveel invloed heeft
Smerig/goed en normaal/niet normaal
en wie heeft dit ooit bepaalt?
Alle defence tot nu toe is hier gebaseert op een combinatie van ontwetendheden en onwaarheden, de offence die ik hier presenteerde is gebaseert op keiharde feiten dan al niet selectief gepresenteert. Echt ik ben geen melk of vlees basher ik wil alleen maar de waarheid! Ik begin me voor de gek gehouden te voelen en ik heb geen idee meer wat of wie te geloven.
U4E, hoewel ik je passie bewonder, vrees ik dat je "de waarheid" over melk niet zult vinden.
Er zijn teveel studies. Sommige studies zijn goed en andere zijn iets minder. Het is ondoenlijk om van alle kennis te nemen EN te onderzoeken hoe betrouwbaar en onafhankelijk ze zijn. Het zou een levenswerk kunnen zijn als je daarvoor de tijd en de middelen hebt. En heel fijn dan ben je straks 80 en weet je de waarheid maar je kunt er niets meer mee doen.
Het feit dat niet nog geen procent in nl dood gaat aan leverkanker... bla bla onkunde
het probleem met rattenstudies ligt hem wel ook in de genetische ontplooiing van de mens,
de mens is ook verder geëvolueerd om beter instaat te zijn dierlijke eiwitten te verwerken dan ratten? als er bij de mens lokaal al verschil is -> Afrika lactose intolerantie waarom gaan ze er dan voor uit dat er geen evengroot verschil ligt tussen mens en rat.
Het onderzoek is niet alleen gebaseert op rattestudies, ook bijvoorbeeld op bestudering van statestieken
Hoeveel melk word er in een land gedronken --- Hoeveel botbreuken worden er geregistreerd.
Hoe meer melk hoe meer botbreuken, melk onttrekt meer calcium aan het lichaam dan het toevoegt door de zuurheid. Melk word algemeen gemarket voor de voordelen voor de botten en tanden, maar opmerkelijk is dat in de landen waar totaal geen melk geconsumeert word de botbreukcijfers het laagst zijn.
de rattestudie is een klein deel van een 400 pagina´s groot boek.