AndroidHealthClinic

Caseine (Melk) schijnt zeer kankerverwekkend te zijn en het imuunsysteem te kunnen aantasten. Aldus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelf heb ik Leukemie gehad en wat geresulteerd heeft in bepaalde stoffen in mijn lichaam die niet helemaal op de standaard waarden liggen.
Ik heb een laag calcium waarde, maar mij is nooit verplicht of aangeraden om melk te drinken. Tuurlijk het bevat calcium, maar het zal niet je botten sterker maken of wat dan ook.

Betreft kankerverwekking. Dit zijn dingen die tegenwoordig vaker worden rondgebazuind. Tuurlijk kanker komt steeds vaker voor, dus wij gaan op zoek naar waar deze ziekte vandaan komt. Ik ga niet vertellen wat kanker is, want "gelukkig" weet het gros dit al.
Welvaart ziekte ben ik het niet helemaal mee eens, maar ik snap de redenatie.

U4E. Ik vind het heel knap dat jij je zo kan inzetten voor het veganisme en heel je levensstijl aanpassen via een of meerdere studies. Ik zou dat simpelweg niet kunnen, omdat ik graag alles zelf wil uitvinden en weten. Als ik alles geloof op internet, nieuws of media bron, ben ik al 100 keer dood geweest, is de wereld al miljoen keer uit elkaar gespat of in een zwart gat verdwenen of worden wij straks gered van de ondergang door iemand met 12 armen.
Veganisme is iets wat is "uitgevonden" door de mens. Komt omdat wij zo ge-evolueerd zijn dat wij "te" intelligent zijn geworden, ergo oplossingen zoeken voor de twijfels die men heeft.
Maar wij zijn ook ge-evolueerd tot omnivoren. Wij hebben simpelweg vlees nodig om te overleven. Dit is nu te krijgen via andere middelen(3 keer raden, door de mens ontwikkeld).
Veganisme zal je echt niet redden van de ondergang. Ook jij zal doodgaan. Misschien wel simpelweg aan leverkanker of hopelijk gewoon aan ouderdom.
Maar om nou alles te veranderen is wel erg drastisch, vooral omdat er nergens echt harde bewijzen zijn.

U4E zei:
Hoeveel melk word er in een land gedronken --- Hoeveel botbreuken worden er geregistreerd.
Hoe meer melk hoe meer botbreuken, melk onttrekt meer calcium aan het lichaam dan het toevoegt door de zuurheid. Melk word algemeen gemarket voor de voordelen voor de botten en tanden, maar opmerkelijk is dat in de landen waar totaal geen melk geconsumeert word de botbreukcijfers het laagst zijn.

Er zijn verschillende verklaringen mogelijk voor deze zuivelparadox die per land kunnen verschillen én verschillen:

- Een voorbeeld is het verschil in levensverwachting. Deze ligt in bijvoorbeeld Afrika aan de lage kant.
[Link niet meer beschikbaar]
Het risico op osteoporose neemt toe met de leeftijd. Het is daardoor te verklaren dat in die landen procentueel minder osteoporse voorkomt. Dat hoeft niet met de consumptie van zuivel te maken hebben.

Schatting van prevalentie osteoporose bij blanke mensen:
30-49 = 0%
50-59 = 15%
60-69 = 22%
70-79 = 39%
80+ = 70%
[Link niet meer beschikbaar] ... porose.pdf

- Verder zijn er genetische verschillen tussen de blanke en donkere mensen. Donkere mensen en Aziaten hebben een effectiever botmetabolisme.

- Oestrogeen heeft een preventieve werking op het krijgen van osteoporose. Bij vrouwen is ook een duidelijke toename te zien in een achteruitgang in botkwaliteit wanneer ze in de menopauze komen.

- Lichaamsbouw is ook van invloed dat landelijk kan verschillen. Denk aan de Aziaten die fijn gebouwd zijn. Hierdoor is de belasting op het skelet lager. Juist deze belasting zet de osteoblasten aan tot botaanmaak (aanpassing). Overgewicht laat ook een preventieve werking zien op osteoporose.

- Ook lichamelijke activiteit heeft invloed op het optreden van osteoporose. Dit zorgt namelijk voor belasting van het skelet en de aanzet tot botaanmaak of beperking van de achteruitgang ervan. Een inactieve leefstijl is dan ook een risicofactor op het krijgen van osteoporose.

- Roken heeft een nadelig effect op de botkwaliteit. Mensen die roken hebben zwakkere botten dan mensen die niet roken.

- Er zijn diverse geneesmiddelen die een negatief effect hebben op de botkwaliteit. Denk aan de corticosteroiden.

- Alcohol heeft een negatief effect op de botkwaliteit doordat het de aanmaak van nieuw bot remt.

- Men kan wel voldoende calcium binnenkrijgen, maar dat is zinloos wanneer er een tekort is aan bijvoorbeeld vitamine D. Er zijn in Nederland diverse risicogroepen die onvoldoende vitamine D binnenkrijgen. Dit heeft een nadelig effect op de botkwaliteit. Het gebruik van zuivel werkt daar dan niet bij.

Ik vind dat je er een beetje te groot probleem van maakt, als je het zo belangrijk vind dat mensen zo gezond leven, ga dan lekker campagne voeren tegen rokers of iets dergelijks? Daar is concreet bewijs van dat het VEEL effect heeft op de gezondheid van de mens. Melk drinkt iedereen in Nederland haast dagelijks, hoeveel mensen gaan er hier nou precies dood aan leverkanker? Er is zoveel voedsel waarvan je kanker krijgt, ga je dat ook allemaal niet eten/drinken?

Jij legt de link tussen veel melk drinken en veel botbreuken. Wie zegt dat dit door de melk komt? Als je er zo makkelijk over denkt dan leg ik de link dan nu tussen veel melk drinken en hoge levensverwachting, want van de 10 landen waar het meest melk wordt gedronken, zitten er 4 in de top 10 landen met hoogste levenverwachtig en zitten alle landen in de top 30 met hoogste levensverwachting.

Kortom, ik blijf lekker melk drinken. Het aantal koeien dat gemelkt wordt zal toch niet gaan veranderen zodra ik ga stoppen met melk drinken :\

Eerst maar eens een artikel leren beoordelen op betrouwbaarheid en validiteit alvorens rondt te gaan strooien met conclusies.

Het onderzoek is niet alleen gebaseert op rattestudies, ook bijvoorbeeld op bestudering van statestieken

Hoeveel melk word er in een land gedronken --- Hoeveel botbreuken worden er geregistreerd.

Hoe meer melk hoe meer botbreuken, melk onttrekt meer calcium aan het lichaam dan het toevoegt door de zuurheid. Melk word algemeen gemarket voor de voordelen voor de botten en tanden, maar opmerkelijk is dat in de landen waar totaal geen melk geconsumeert word de botbreukcijfers het laagst zijn.

de rattestudie is een klein deel van een 400 pagina´s groot boek.

Veroorzaakt consumptie van eiwitten een zuur dat de botten afbreekt?

Dinsdag, 18 augustus 2009.
Een hypothese luidt dat eiwitten en graanproducten, met een lage kalium inname, het voedsel een zure lading geven. Dit zou leiden tot een netto zuurafscheiding, verhoogde calciumuitscheiding in de urine, en een afgifte van calcium door de botten, wat kan leiden tot osteoporose.
Een groep wetenschappers onderzocht de onderbouwing voor deze theorie: Het effect van veranderingen in zuurafscheiding door zuur-basen innames werd bekeken.
In de literatuur werd hiervoor gezocht naar gerandomiseerd onderzoek. Er waren 5 studies die aan de criteria voldeden. In deze studies werd de hoeveelheid en/of soort eiwit aangepast. Ondanks een significante lineaire relatie tussen een verhoging van netto zuurafscheiding en calciumafscheiding in de urine, werd er geen effect gevonden tussen een verandering in zuurafscheiding en een verandering in het calcium-evenwicht/botmetabolisme.
Hieruit wordt geconcludeerd dat er geen bewijs is dat verhoogde inname van voedsel met een zure lading leidt tot een afname van botdichtheid of osteoporose.

Opzet onderzoek: Literatuuroverzicht van gerandomiseerd onderzoek. | Onderzochte groep: ? personen.
|Bron: Fenton TR. Meta-Analysis of the Effect of the Acid-Ash Hypothesis of Osteoporosis on Calcium Balance. J Bone Miner Res. 2009 May 6. [Epub ahead of print]

Het effect van melk consumptie op het risico op een heupfractuur.

Vrijdag, 29 oktober 2010.
Wetenschappers zochten in de literatuur naar prospectief onderzoek over het effect van melk consumptie op het risico op heupfracturen bij mannen en vrouwen van middelbare leeftijd of ouder. Voor vrouwen werden 6 onderzoeken gevonden met 3.574 heupfracturen, en voor mannen werden 3 onderzoeken gevonden met 195 heupfracturen.
Er werd geen effect gevonden onder vrouwen, maar onder mannen werd een niet-significant beschermend effect gevonden (- 9% risico per glas melk per dag).

Opzet onderzoek: Literatuuroverzicht van prospectief onderzoek. | Onderzochte groep: 195.102 vrouwen en 75.149 mannen.
|Bron: Bischoff-Ferrari HA. Milk intake and risk of hip fracture in men and women: A meta-analysis of prospective cohort studies. J Bone Miner Res. 2010 Oct 14. [Epub ahead of print]

Link: http://voedingengezondheid.com/overige.html

Heb jij een wekker met rode led-verlichting? Dat is pas gevaarlijk!

Nee ff serieus, geniet van je leven. Vegetarier/veganist zijn zorgt er al voor dat je genoeg inlevert, dat weet ik maar al te goed. Drink lekker je melk jongen. Liever 70 jaar oud worden en genoten hebben dan 80 jaar en een schuldgevoel bij een koekje waar melk-bestanddelen in zitten. Waar word jij nou écht gelukkig van?

Wordt botontkalking/melk niet gerelateerd aan fosforinname?

Mensen zijn de enige 'zoogdieren' die op volwassen leeftijd nog melk drinken. Buiten dat, hoe gezond kan het zijn om IGF-1 van een koe binnen te krijgen?

Mensen zijn de enige 'zoogdieren' die op volwassen leeftijd nog melk drinken.

Dat wij voeding gebruiken die in de natuur alleen maar voor een selecte groep is weggelegd bewijst alleen maar dat wij inteligenter zijn, niet dat het gebruik er van slecht is.

Dat wij voeding gebruiken die in de natuur alleen maar voor een selecte groep is weggelegd bewijst alleen maar dat wij inteligenter zijn, niet dat het gebruik er van slecht is.
Heb ergens gelezen
Bron? Nee kan ik zo niet vinden
Dat als je zuivel geeft aan culturen die dat niet gewend zijn, zij daar doodziek van worden, het is dus niet gezond maar wij zijn er aan gewend.

Ik drink mijn hele leven al melk,als jonge knul bij de boer zo van de koe nu word dat heden tendage niet aangeraden omdat je er ziek van kan worden...
Ik heb 2x kanker gehad en heb nu al 15j een immuunsysteem ziekte en blijf mijn melk drinken ben wel eens gestopt om te kijken of het iets deed,bij mij 0,0 dus ben weer lekker ermee begonnen drink wel al jaren magere melk want hoef niet echt zwaarder te worden ook niet goed voor mij omdat de ziekte voor 80% op mijn longen zit.
Maar blijf lekker trainen en melk,vlees eten want dat vind ik gewoon lekker...
Dus zal zometeen even DL en Benchen,tot ziens maar weer he....

Heb ergens gelezen
Dat als je zuivel geeft aan culturen die dat niet gewend zijn, zij daar doodziek van worden, het is dus niet gezond maar wij zijn er aan gewend.

Komt door te weinig enzymen (lactase?). En ik kan prima tegen melk, ook al gebruikt mijn 'cultuur' geen (koe)melk.

Heb ergens gelezen

Ik heb ook ooit ergens gelezen
Bron? nee heb ik niet

Dat als je een zwerver die zich in jaren niet gewassen heeft, onder de douche zet hij dood gaat.

Conclusie: allemaal stoppen met douchen, kan nooit gezond zijn.

Het wekelijkse DBB melktopic heeft deze keer toch weer 3 pagina's gehaald. Waarom is melk toch altijd zo'n hottopic @DBB?

Bovendien, we weten toch wat er stiekem allemaal in Chinese melk kan zitten. Dat je van stoffen als melamine kanker kan krijgen vind ik niet zo verbazingwekkend.

En zoals BigT schrijf en iemand die over validiteit begint. Google eerst even de onderzoekers voor je conclusies gaat verspreiden. http://www.google.com/search?q=Coli...+Campbell+m&gs_rfai=&pbx=1&fp=a7d5c7452de9bc1

Conclusie: man en onderzoek is zeer omstreden. Man is veganist en vermengt zijn doelstelling iedereen veganist te maken met zijn onderzoek en is dus niet echt objectief.

Dan zal ik bijna doodgaan :eek:

Caseïne is een dierlijk eiwit het is gemakkelijk afbreekbaar.

Een omnivoor is een alleseter of een dier dat in de natuur zowel plantaardig als dierlijk voedsel kan eten om te overleven. Een omnivoor is een carnivoor die ten minste 5% plantaardig voedsel eet of een herbivoor die ten minste 5% dierlijk voedsel eet. Organismen die dood organisch (plantaardig of dierlijk) materiaal consumeren worden detrivoor of detritivoor genoemd. Deze zouden ook omnivoor genoemd kunnen worden omdat ze zowel plantaardig als dierlijk voedsel consumeren.

Het menselijk lichaam is gewoon bedoeld voor plantaardige shizzle en dierlijk voedsel.
Je kan als je veel melk drinkt zoals ik :D eventueel ecdysterone ernaast nemen voor betere opname (als dat nog bestaat).
Dit zorgt trouwens ook voor betere opnamen van plantaardige eiwitten.

je hebt trouwens Melk standaardisatie, Gepasteuriseerde melk, Gesteriliseerde melk over welke melk soort gaat het?

De vertering van voedsel begint in de mond en eindigt in de darm. Normaal gesproken wordt al het voedsel tijdens de vertering in de darmen in uiterst kleine stukjes gesplitst. Dit gebeurt ook met eiwitten. Daarna worden deze stukjes als het ware door de darm gezeefd en in het bloed opgenomen. Alleen zeer kleine voedseldeeltjes kunnen de darmwand passeren.

Bij het eerste contact met een niet volledig verteerd koemelkeiwitdeeltje maakt het afweersysteem speciale afweerstoffen (antistoffen). De antistoffen hechten zich aan speciale cellen (mestcellen) die bepaalde prikkelende stoffen (histamine) bevatten. Zodra de mestcel voor de tweede keer in aanraking komt met het niet volledig verteerde koemelkeiwitdeeltje, gaat de mestcel stuk. Hierdoor komt er histamine vrij en kunnen er allergische klachten optreden zoals eczeem, darmkrampjes, spugen enz.

Lactose-intolerantie is het onvermogen om aanmerkelijke hoeveelheden lactose, de meest voorkomende suiker in melk, te verwerken. Dit onvermogen komt door een tekort aan het enzym lactase wat normaal geproduceerd wordt door de cellen in de darmwand van de dunnen darm. Lactase breekt melksuiker af tot eenvoudigere verbindingen die opgenomen kunnen worden in het bloed.

De tolerantie voor lactose varieert en verschilt per persoon. De tolerantiedrempel van melk en/of zuivelproducten kan alleen vastgesteld worden door onderzoek en observatie door gekwalificeerde medici.

Melk en niet-gefermenteerde zuivelproducten zijn de natuurlijke bronnen van lactose en moeten vermeden worden. Gefermenteerde producten, zoals yoghurt, daarentegen worden wel getolereerd vanwege de aanwezige melkzuurbacteriën die de lactose afbreken.

Andere voedingsmiddelen die lactose kunnen bevatten zijn brood en andere banketproducten, ontbijtgranen, instant aardappelpuree, soep, drinkontbijt, margarine, vleeswaren (behalve kosjer), sladressings, snoep en andere snacks, pannenkoekenmix, biscuit en andere koekjes. Deze moeten vermeden worden.

Het is belangrijk om de etiketten van de voedingsmiddelen goed te lezen. Let daarbij niet alleen op of het product melk en lactose bevat, maar zoek naar woorden als wei, kwark, bijproducten van melk, vaste melkbestanddelen, vetvrij melkpoeder. Als een van deze producten op het etiket staat van het product, bevat het lactose en moet het vermeden worden.

Gezien het feit dat de meeste genoemde voedingsmiddelen belangrijke voedingsstoffen bevatten en dat het per persoon verschilt welke en hoeveel voedingsmiddelen hij of zij kan hebben, is het belangrijk om zelf uit te proberen hoeveel lactose je kan hebben. Jonge kinderen met een gebrek aan lactase zouden helemaal geen voedsel met lactose moeten eten. De meeste oudere kinderen en volwassen hoeven lactose niet helemaal te vermijden.

Verder ik heb nog nooit iemand meegemaakt die dood is gegaan aan melk....
Wanneer er (te)veel melk en melk producten worden gebruikt in verhouding tot andere voedingsmiddelen, kan je last krijgen aangezien dit zorgt voor een hoge belasting van de nieren.

Wat wel een must is, is veeeel water er naast drinken.

Laatst bewerkt:
Ik neem al 3 maanden geen zuivel meer tot me. Krijg er acne van, teveel slijmaanmaak en winderigheid. Sinds ik er mee gestopt ben voel ik me veel beter en energieker. En het is zo makkelijk te vervangen door andere voedingsmiddelen dus 'no milk for me'.

Laatst bewerkt:
Mensen zijn de enige 'zoogdieren' die op volwassen leeftijd nog melk drinken.

Je weet dat dit een non-argument is he?

Dit is btw echt het zoveelste topic over melk, en volgens mij ook lang niet de eerste over the China Study. Vooral de laatste tijd veel melk topics, vraag me af waar dit ineens zo vandaan komt??

Je weet dat dit een non-argument is he?

Dit is btw echt het zoveelste topic over melk, en volgens mij ook lang niet de eerste over the China Study. Vooral de laatste tijd veel melk topics, vraag me af waar dit ineens zo vandaan komt??

Ik snap ook niet waarom sommige mensen dat zeggen..en vervolgens wel kwark, kaas, yoghurt of roomijs eten..:o

Wij hebben simpelweg vlees nodig om te overleven.
Dit is overigens niet waar. We hebben koolhydraten, eiwitten en vetten nodig om te overleven en vlees is niet de enige bron waar we van kunnen overleven.

Overigens heb ik wel eens gelezen dat we evolutionair en spijsverteringstechnisch gezien van oorsprong fruiteters zijn. Misschien dat daarom vrijwel alle mensen veel fruitsoorten lekker vinden :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven