AndroidHealthClinic

Cman going Kelei

• Topic Starter Topic Starter
Mooie training weer, alleen totaal van 360 reps squats per week beetje teveel?

Hoeveel sets van 3 hanteert je op het moment?

Moet 180 reps zijn..:rolleyes: Ik heb een homegym en kan er praktisch alles behalve leg extensions/curls. Vandaar dat ik in B de extensions heb vervangen met back squats.
Ik doe 45 reps omdat ik 4 dagen train. In A zit al de FSQ dus elke training squat ik. Misschien dat ik de back squat ga vv voor lunges. Mijn quads kunnen het wel hebben opzich maar elke dag squatten en basketball is vooral veeleisend van mijn hip flexors, dat merk ik echt.

Moet 180 reps zijn..:rolleyes: Ik heb een homegym en kan er praktisch alles behalve leg extensions/curls. Vandaar dat ik in B de extensions heb vervangen met back squats.
Ik doe 45 reps omdat ik 4 dagen train. In A zit al de FSQ dus elke training squat ik. Misschien dat ik de back squat ga vv voor lunges. Mijn quads kunnen het wel hebben opzich maar elke dag squatten en basketball is vooral veeleisend van mijn hip flexors, dat merk ik echt.

Vond het al veel:D

Maar beetje creatief zijn kan je extensies doen. Dumbbel tussen je voeten klemmen. Is wel even wennen.

Ja maar is je gewicht niet beperkt dan? Ik zie mijzelf niet zo makkelijk zware versies doen met een dumbell.

Heb ze met dumbbel gedaan tot 30 kilo voelt anders aan dan machine.

Heb nu zelf thuis en station staan waarmee het gaat. Daarvoor altijd met dumbbel.

Week 4 Deload Dag 1A

FSQ 75x8

Pullup bwx8

Incline BP 62,5x9

Inverted BB row bwx8
Voor het eerst gedaan. Eeven testen nu in deload week. Lekker maar damn best zwaar! Spelen met beginpositie voor de zwaarte van de oefening. Maar zie de meerwaarde t.o.v. PLR wel denk ik.

Glute-ham raises bwx12
Extra gewicht weggedaan. Meer de focus op beweging. Ik heb een bench haaks op mijn cage staan hiervoor. Een safety bar gebruik ik dan als haakpunt voor mijn voeten. Ik steek iets uit voor de bench als ik plat lig. Ik probeer nu de beweging naar beneden, horizontaal, te doen zonder mij op te vangen met mijn handen. En dat is zwaar zat om geen extra gewicht nodig te hebben. Omhoog heb ik een zetje nodig dus meer gewicht is absoluut niet nodig tot ik dit helemaal zonder handen kan.

Concentration curls 15x12

Skullcrushers 25x11

Standing BB calf raise 1x15x110

Wide grip upright row 37,5x10

Pff merk dat de deload net op tijd is. FSQ was erg zwaar. Benieuwd of ik lekker herstel en sterker uit deze week kom. Besloten voeding te houden zoals altijd, en niet aan te passen (minderen) aan deload. Kan het wel gebruiken voor herstel denk ik. Eten jullie minder tijdens een deload week?

Inverse rows :thumbs: Heerlijke oefening! Die ga je echt waarderen.

Ik eet zelf nu op onderhoud, maar carbs iets omlaag deze week. Meer pas ik niet aan..

Inverse rows :thumbs: Heerlijke oefening! Die ga je echt waarderen.

Ik eet zelf nu op onderhoud, maar carbs iets omlaag deze week. Meer pas ik niet aan..

Ben benieuwd hoe de oefening gaat voelen.

"Welk" onderhoud eet je op? Mijn onderhoud (BMR+toelage) is 2900 ongeveer, nu tijdens cleanbulk iets meer ,3100. Tijdens deload dus de extra "bulk" cals weglaten?
Of bedoel je minder dan die 2900, aangezien een training nu veel minder intens is dan een niet deload training en 2900 dus eigenlijk ook niet onderhoud is voor een deload dag maar iets te veel.

Ben benieuwd hoe de oefening gaat voelen.

"Welk" onderhoud eet je op? Mijn onderhoud (BMR+toelage) is 2900 ongeveer, nu tijdens cleanbulk iets meer ,3100. Tijdens deload dus de extra "bulk" cals weglaten?
Of bedoel je minder dan die 2900, aangezien een training nu veel minder intens is dan een niet deload training en 2900 dus eigenlijk ook niet onderhoud is voor een deload dag maar iets te veel.

Ik zit met onderhoud ook rond de 2900 kcal per dag. Dat is ook BMR + toelage, gebaseerd op een normale trainingsweek. Daar blijf ik gewoon op eten in de deloadweek, want trainen doe je deze week ook wel en eventueel een extra cardiosessie of 2. Maar carbs gaan iets omlaag, vetten iets omhoog.

Ik zit met onderhoud ook rond de 2900 kcal per dag. Dat is ook BMR + toelage, gebaseerd op een normale trainingsweek. Daar blijf ik gewoon op eten in de deloadweek, want trainen doe je deze week ook wel en eventueel een extra cardiosessie of 2. Maar carbs gaan iets omlaag, vetten iets omhoog.

Ok thanks for de info

---------- Toegevoegd om 19:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:45 ----------

Week 4 Deload Dag 2B

RDL 90x9
-2 reps t.o.v. best tot nu toe en dat is puur en alleen grip.

Pullups bwx10
Evenaring van PR weer :thumb:

Dips bw+3.3x11
+2 reps t.o.v. laatste training voor deload.

Chest dupported row 17,5x12
Man dit ging makkelijk. Nog nooit zo makkelijk gegaan. Ook +2 reps t.o.v. laatste pre deload training.

Barbell Lunges 40x12
High bar back squat wegens eeerder genoemde redenen vervangen door BB lunges. Man dit voelde lekker!

Incline DB Curls 12,5x12
na deload week verhogen. Nog steeds hammer grip voor pols. Echter voelt deze echt stukken beter aan. Wellicht volgende week toch klaar voor weer suppinated grip hiervoor, en chins voor dag A.

OH Extensions 20x12
+3 t.o.v. pre deload. Verhogen na deload week. Man dit ging ook gemakkelijk.

Seated calf raise 1x20x80
Manier gevonden om alleen toch bb seated calf raises te kunnen doen :thumb:

Side lat raises 7,5x12
Ging ook erg makkelijk. Verhogen na deload.

Merk dat mijn energie en kracht weer terugkomt. Op RDL na ging alles prima en sommige oefening zelfs beter als ooit tevoren. Deload gaat goed dus, daarbij slaap ik ook 10 uur per dag deze week. Niet speciaal voor deload maar is toevallig zo. Scheelt ook een hoop.

Goed bezig! Die lunges zijn lekker he? Killing man, doe ze aan het einde van de training tegenwoordig..kruipend de gym uit :o

Goed bezig! Die lunges zijn lekker he? Killing man, doe ze aan het einde van de training tegenwoordig..kruipend de gym uit :o

Ja zeker lekker lunges. Voor mij persoonlijk altijd de beste oefening voor LB wat betreft helemaal stuk gaan. Voel ze op zo veel plaatsten :) En af van de dubbele squats.
Zat nog even wat te klooien met balans, al weer ff geleden.

Mooie training man deload doet goed zijn werk zo te zien. Doe je trouwens je Lunges lopend?

Mooie training man deload doet goed zijn werk zo te zien. Doe je trouwens je Lunges lopend?

Nee voor nu op de plaats. Wellicht dat ik ze nog walking ga doen als de balans goed is.
Nadeel is dat als ik op mijn zolder aan het trainen ben ik overal schijven en apparaten heb staan waardoor ik niet makkelijk een "looppad" heb waar ik ook nog met een 220cm barbell langs kan :P

In ! Ben zelf ook al een tijdje met Kelei's routine bezig, ga vanmiddag ook ff een log aanmaken.

Good luck!

Week 4 Deload Dag 3A

FSQ 75x10 +2 reps
VPR :) Vorm heerlijk ook :)

Pullups bwx11 +1 rep
VPR :)

Incline BP 62,5x11 +2 reps

Inverted BB row bwx10 +2 reps

Glute-ham raise bwx12
Bijna zonder afzetten omhoog.

Concentration curls 15x12
Prima

Skullcrushers 25x11
Niks speciaals

Standing calf raises 1x15x110
Normaal. Lekker zo.

Wide grip upright row 35x12
Per ongeluk 35 kilo ipv 37,5 erop.. Ach ja.

Bizarre training. "Gewoon" een deload training maar zoveel PR's. Echt maf.
Had ik moeten inhouden/stoppen bij mijn vorige PR in de trend van deload? Lijkt mij raar. Deload werkt iig als een trein. Ging allemaal nog redelijk gemakkelijk ook. Dit werkt wel weer lekker motiverend voor volgende week :) Morgen nog 1 deload dag.

Nouja als jij sterk bent in de deload is het prima toch? Het is overal maar 1 set dus je kunt gewoon knallen als je wilt! Lekkere training hoor, goed bezig!

Week 4 deload dag 4B

RDL 90 x12
VPR zonder straps :)

Pullups bwx10 -1 rep
1 rep onder PR van gister dus niets aan de hand.

Dips bw+3,3x12 +1 rep
Ook dit is een VPR. Ging makkelijk, verhogen aankomende week.

Chest supported db row 17,5x12
Makkelijk, verhogen na deload

BB Lunges 40x12
Prima, balans ook goed. Verhogen aankomende week.

Incline DB curls 12,5x12
Nog steeds hammer grip. Verhogen aankomende week.

OH Tricep extension 20x12
Strict. Verhogen na deload. Lekker!

Seated calf raise 1x20x95
Verhogen aankomende week.

DB side lat raise 7,5x12
Voer deze zeer strict uit. Schouderbalden naar achter, db beginnen naast me niet voor me. Verhogen aankomende week.

Heerlijke training ondanks dat het deload is. Weer pr's. Deload doet mij heel erg goed merk ik. Ben ook benieuwd hoe aankomende week gaat. Dan weer volle bak.

Status:

Vandaag ook weer meet dag gehad. t.o.v. vorige meetpunt 2 weken geleden +0.2kg totaal erbij, echter vet% exact hetzelfde. -0,2kg vet t.o.v 2 weken terug, maar +0,4 LBM. Prima dus.

Vanaf startpunt tot nu 7 weken. In die 7 weken bereikt: +2,8 kilo waarvan 2,6 LBM en 0,2 vet. vet % in 7 weken gedaald met 0,2%.
Nu 90,5 kilo, waarvan 80,7 LBM en 9,8 vet.

Als ik dit zo zie dan lijkt het eerder alsof ik een recomp doe dan bulk. Ik weet dat ik minder eet dan de getallen adviseren. Als ik alles in een spreadsheet gooi dan moet ik 3500-3600 calorieen per dag eten in de bulk. Ik eet 3200 op een trainingsdag, 2800 op een rustdag. 3600 is teveel net als ik volgens berekeningen moest cutten op 2900-3000 terwijl dat 0 resultaat opleverde totdat ik zakte naar 2500 op een trainingsdag en netjes 0,5kg per week verloor.
Wat zal ik doen? Aanhouden wat ik nu doe totdat het geen resultaat meer opleverd, of zowiezo voeding verhogen zodat ik niet trainingen aan het verspillen ben door te weinig voeding?

Dus je bent in 7 weken 2,8 kg aangekomen waarvan bijna niets vet is?

En je vraagt of je iets moet veranderen :D ?

Terug
Naar boven