Fitness Seller

Cman going Kelei

Mooie training man. Goeie voorruit gang ook zou je voeding zo laten. Denk dat de meeste willen tekenen voor zulke vooruitgang.

Lekker man, me jelly. Woog vanochtend 81,3 kg t.o.v. 71,9 in augustus. Alleen dat is wel wat meer dan alleen spieren haha :o Maar je bent erg goed bezig, nice!

Kunnen initiële gains op Kelei ook niet deels te verklaren zijn door toename aan glycogeenvoorraden ivm toename van volume? Is dus wel VVM, maar geen muscle.

Ik meen dat Kelei dat ooit eens heeft gepost, maar ik kan me vergissen.

True, maar zal ook weer geen kilo's zijn. Paar onsjes misschien

• Topic Starter Topic Starter
Mooie training man. Goeie voorruit gang ook zou je voeding zo laten. Denk dat de meeste willen tekenen voor zulke vooruitgang.

Thanks, laat het inderdaad maar zo.

Lekker man, me jelly. Woog vanochtend 81,3 kg t.o.v. 71,9 in augustus. Alleen dat is wel wat meer dan alleen spieren haha :o Maar je bent erg goed bezig, nice!

Kunnen initiële gains op Kelei ook niet deels te verklaren zijn door toename aan glycogeenvoorraden ivm toename van volume? Is dus wel VVM, maar geen muscle.

Ik meen dat Kelei dat ooit eens heeft gepost, maar ik kan me vergissen.

True, maar zal ook weer geen kilo's zijn. Paar onsjes misschien

Ik las dat idd ook. Dat zal wel een paar ons schelen idd.

Cycle 2 Week 1 Dag 1A

eerste dag na deload 1. Was benieuwd maar merkte in deload al een goede krachttoename en motivatie. Vandaag iets de volgorde omgegooid omdat ik weer met een maat train en we geprobeerd hebben zo veel mogelijk tegelijk te doen om de trainingsduur beperkt te houden. Aardig gelukt op 1:55 uur @ 45 reps.

FSQ 75x12 +2 reps
VPR! Bam! Een van de moeilijkste oefeningen vind ik en het ging zo lekker! Techniek pefect, ik kan hem praktisch zonder handen doen zo stabiel heb ik de stang nu. Verhogen later deze week.

DB Bicep Concentration Curls 15x12
Ging makkelijker dan normaal, laatste sets vergden wel een rust momentje. Twijfel of ik moet verhogen, de myo reps worden dan wel erg zwaar en rust is dan echt wel nodig t.o.v. in 1 keer door nu.

Chin ups bwx7
Yes! Pols voelde na een dikke maand geduldig rust te houden weer goed aan en durfde dus weer chins te doen. Pijnloos! Erg lekker gevoel weer. 1 nadeel, chins na Concentration Curls is niet handig.. Volgende keer dus niet deze "aanpassing" in volgorde maken. Anders was ik wel hoger uitgekomen in set 1.

Incline BP 62.5x12 +1 rep
VPR En nog over om hier en daar 4 reppers tussendoor te doen. Heerlijk. op naar 65 volgende keer.

Inverted Row bwx10
Lekker. Voelt ff anders dan een PLR maar weet hem wel te waarderen denk ik. Alleen hoe verhoog je deze oefening indien nodig?

Glute-Ham raise bwx12
Wederom proberen met niet of nauwelijks afzetten overeind te komen. Moest zelf mijn cage verzwaren met wat plates zodat we deze niet optilden.

Wide-grip upright row 37,5x12 +1 rep
VPR. En zo gemakkelijk. Verhogen naar 40.

Standing calf raise 115x12
Lekker, even zo houden.

Skullcrushers 25x12 +1 rep
VPR.. Op naar 27,5 volgende training.

Man man wat een power. Voelde mij zo goed. Zag er een beetje tegenop en was bang dat ik niet zo sterk zo zijn maar echt de deload heeft zo goed gewerkt. Ik heb nooit op deze intensiteit en dit volume getraind en ook nooit een bewuste deload gedaan maar nu weet ik pas waarom. Alles gaat gewoon perfect so far, kracht, massa maar ook niet onbelangrijk plezier! :)

Nice man! Goed bezig

Zo je gaat hard! Die front squat is echt heel netjes!

De Inverse Row kun je verhogen met wat gewicht op je borst zoals Barbellman een keer heeft aangegeven. Moet er zelf nog maar even mee experimenteren. Zijn vast wel mooie manieren voor!

Zo je gaat hard! Die front squat is echt heel netjes!

De Inverse Row kun je verhogen met wat gewicht op je borst zoals Barbellman een keer heeft aangegeven. Moet er zelf nog maar even mee experimenteren. Zijn vast wel mooie manieren voor!

Thanks man! Ja ik was echt tevreden over die FSQ. Voelde zo goed en een beetje als een kleine overwining. ik heb er wel een hoop spierpijn in mijn quads maar vooral ook core aan overgehouden zeg pff :D

De inverse rows kan ik nog vlakker doen denk ik voordat ik gewicht nodig heb.

Heb sinds gister de paperback van "Burn the fat, feed the muscle" in huis. Ook al heb ik het nodige al van het internet gehaald en is veel misschien al bekend vind ik toch dat ik dit "beroemde" boek in ieder geval een keer gelezen moet hebben. Ben benieuwd.

Dat is de holy grail wat betreft informatiebronnen met broscience haha

Van wat ik me er kan herinneren is het een en al bullshit :o

Hmm ok dat is jammer.

Ik lees verschillende dingen erover. De een zegt veel te veel broscience, is niets waard. De ander zegt hier en daar broscience maar ook zeker valide punten.
Ik zie het wel.

Heb jij, of iemand anders, nog interessante boeken wat betreft bodybuilding die je aanraad?

Ach, je kunt het altijd lezen met een kritische blik toch? Wat je er daarna mee doet kun je altijd zelf bepalen.

Ach, je kunt het altijd lezen met een kritische blik toch? Wat je er daarna mee doet kun je altijd zelf bepalen.

Ja precies. Dat doe ik ook. ik

Weet jij nog goede boeken die zich meer richten op anatomie? En dan vanuit bodybuilding point of view.
Dus 1 die beschrijft hoe het lichaam werkt wat betreft glycogeen voorraden, katabole staat, spierafbraak en herstel, spieropbouw zoals myofibrillaire hypertrofie en scroplasmatische hypertrofie, eccentric vs concentric, progressive load, deload, wat het met je CNS doet etc.

You get the point, echt een wat meer biologisch/wetenschappelijk ingesteld boek(en)

Boeken, nee geen idee. Ik vind het wel allemaal rete interessant maar ben te druk om echt veel boeken te lezen of me daarin te verdiepen. En als ik wel tijd heb lees ik ander soort boeken, blogs en dergelijke over werk. Dus ik kan je daar niet aan helpen! Wellicht kun je eens opzoeken wat je voor bepaalde studies nodig hebt aan boeken. Dan kun je vanaf daar een afweging gaan maken welke het meest alomvattend is of welke jou het meeste aanspreekt.

Boeken, nee geen idee. Ik vind het wel allemaal rete interessant maar ben te druk om echt veel boeken te lezen of me daarin te verdiepen. En als ik wel tijd heb lees ik ander soort boeken, blogs en dergelijke over werk. Dus ik kan je daar niet aan helpen! Wellicht kun je eens opzoeken wat je voor bepaalde studies nodig hebt aan boeken. Dan kun je vanaf daar een afweging gaan maken welke het meest alomvattend is of welke jou het meeste aanspreekt.

Ok thanks nonetheless. Er is zat te vinden op het internet. Zal eens een topic hier op DBB openen ook.

Daarvoor zul je gewoon studieboeken omtrent fysiologie en neurologie e.d. moeten gaan lezen

Daarvoor zul je gewoon studieboeken omtrent fysiologie en neurologie e.d. moeten gaan lezen

Ja dat denk ik ook ja. Ook "the new encyclopedia of bb" maar eens besteld.

---------- Toegevoegd om 20:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:11 ----------

Cycle 2 Week 1 Dag 2B

RDL 92,5x11 +2,5kg -1 rep
Man kapot gaan. Geen straps en pronated grip. Onderarmen zo hard als beton hierna. Pff. Eigenlijk ook een VPR.

Pullups bw(92)x8 -3reps
Onderarmen waren nog helemal vol van de RDL. Ook woog ik 92 vannochtend, wat vocht denk ik waardoor het nog zwaarder werd.

Weighted dips bw+4,5x12 +1,25kg
Nog te makkelijk. Verhogen naar 5,8 volgende keer.

Chest supported DB row 20x9 +2,5kg -3 reps
Heerlijk verzwaard. Man epic pomp.

BB Lunges 42,5x12 +2,5kg
Nog te makkelijk. Verhogen naar 45 volgende keer.

Incline DB curl 15x11 +2,5kg -1 rep
Suppinated grip geprobeerd maar naar set 1 vond mijn inkerpols dat toch nog niet helemaal fijn. Om niet te forceren over naar hammergrip.

Standing OH Tricep extension 22,5x8 +2,5 kg -4 reps
Man zwaar! Maar lekker hoor.

Seated BB calf raise 3x20x100
Kramp schoot er net niet in de laatste set. Kapot..

DB Side lat raises 10x10
Wederom zo strict mogelijk. Armen zo recht mogelijk schouderbladen helemaal naar achteren geknepen. Zwaar maar lekker.

Lekkere training. Lekker tempo. motivatie is weer helemaal terug nu ik merk dat ik sterker word. Resultaat is altijd een goede motivator :)

Resultaat is zeker een goede motivator! Onderarmen als beton bij RDL herken ik..grip heeft het zwaar te verduren daarbij. Dat merk je ook wel in de pullups later :)

Terug
Naar boven