XXL Nutrition

Cman going Kelei

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag 92,2 kilo. Een bulk vocht opeens sinds zondag (90,5) Heb ik wel vaker schommelingen van meerdere kilo's.

Maar zo lang mijn gewicht omhoog gaat, vet% niet of nauwelijks blijf ik zo doorgaan tot in ieder geval eind april. Metingen geven 11% bf aan maar ik geloof dat niet. Als ik vergelijkingsfoto's zie denk ik meer, maar kan ook het gevolg zijn van nog wat vet en vel op mijn buik (ex obese)
Vanaf Maart wil ik dus nog een keer even een cut inzetten.

De eerste 80 pagina's van "burn the fat, feed the muscle" gelezen. Het is idd een beetje een broscience boek zoals jij al zei michieln. Niet heel veel spannende nieuw dingen. En een beetje erg "Tellsell" style geschreven.
Toch leest het wel leuk, vooral het psychologische deel is interessant. Leuke quote's, en toch de moeite wel waard om te lezen (tot nu toe)
Gisteren lag ook "Encyclopedia of Modern Bodybuildig" op de mat. Man wat een boekwerk. Maar geweldig zeg. Bomvol foto's, uitleg over vrijwel elke oefening. Echt gaaf. Nog niet veel in gekeken verder nadat mijn vriendin hem afdankte als "ik vind dat dus echt niet mooi hoop niet dat jij zo gaat worden" waarop ik uit moest leggen dat je niet "ff" zon fysiek creeert haha.

Nog niet veel in gekeken verder nadat mijn vriendin hem afdankte als "ik vind dat dus echt niet mooi hoop niet dat jij zo gaat worden" waarop ik uit moest leggen dat je niet "ff" zon fysiek creeert haha.

Hahaha, herkenbaar. Vrouwen..

Cycle 2 Week 1 Dag 3A

FSQ 77,5x10 +2,5kg -2reps
(V)PR Man toch lekker dat die squats zo goed gaan. Helemaal omdat ik weken geleden met sl 5x5 pas richting 5x80 back squats ging.

Chin ups bwx9 +2reps
Prima 2 meer. Had meer verwacht maar toch ok. Had gedacht dat het makkelijker zou gaan dan de pull ups en dus wel meer zou kunnen.

Incline BP 65x10 +2,5kg -2reps
(V)PR Ging goed. Alleen sets 35-45 1 keer een faal.. en rest gingen met soms maar 2 reps.

Inverted row bwx8 -2reps
Dit viel tegen. 2 reps minder maar voel m'n rug wel heel goed. Vorm maakt ook een hoop uit merk ik.

Glute-ham raises bwx12
M'n hams hadden het zwaar. Had nog spierpijn van de lunges en RDL van 2 dagen terug. Lekker dus :)

DB Concentration curls 15x12
Weet niet wanneer ik nou moet verhogen. 15x12 zit ik al een tijdje aan. Maar de myo reps naar 45 gaan dan weer moeilijker op een gegeven moment. Dus verhogen naar 17,5 betekent denk ik maar 2 reppers naar de 45 of (langer) rust. Wat te doen?

Skullcrushers 27.5x11 +2,5kg -1rep
(V)PR Lekker had echt niks meer in mijn triceps aan het eind zo leeg was ik.

Standing calf raises 3x15x115
Had nog aardige spierpijn dus was pittig maar lekker.

Wide-grip upright row 40x11 +2,5kg -1rep
(V)PR Lekker. OOk echt stuk aan het eind.

Rare training. Inverted row voelde slap, en de faal en 2 reppers op incline BP ook. Toch overall wel een sterke training vind ik. Had voor het eerst sinds tijden nog spierpijn van 2 dagen terug. Merk ook dat mijn lichaam af en toe meer voeding vraagt maar weet niet of ik daar aan toe moet geven.

Front squat gaat hard, lekker! Neem aan dat je wel gewoon goed diep zakt? Die concentration curls zou ik gewoon een keer proberen met zwaarder gewicht. Voelt dat niet lekker, dan kun je altijd nog even een stapje terug doen. 'Denk ik' heeft geen zin tot je het probeert ;) Ik zie veel PR's! Goed bezig!

Front squat gaat hard, lekker! Neem aan dat je wel gewoon goed diep zakt? Die concentration curls zou ik gewoon een keer proberen met zwaarder gewicht. Voelt dat niet lekker, dan kun je altijd nog even een stapje terug doen. 'Denk ik' heeft geen zin tot je het probeert ;) Ik zie veel PR's! Goed bezig!

Ja ik ga sup-par. Niet helemaal ATG.

Gewoon een willekeurig filmpje dat ik vond toen ik zocht naar FSQ diepte. Ik ga minstens zo diep. Dus net onder par. Is dat niet diep genoeg?
Zal eens kijken of ik een goed filmpje van mezelf kan maken en later ff posten.

EDIT: ff snel filmpje geschoten. Vorm wiebelig (vooral 3e rep) maar gister dus al zwaar gesquat en ging mij even om de diepte te laten zien dus totaal geen focus (en puf) op een gecontroleerde beweging. Heb wel ff 77,5 er op gedaan. Dit is diep genoeg toch? Weet niet of ik uberhaupt de flexibiliteit heb om echt ATG te gaan met FSQ.

http://www.youtube.com/watch?v=1WPUKvofVLA

Laatst bewerkt:
Lijkt net of je de bar niet op je front delts/schouderbeen legt?

Ik doe zelf front squats met straps, heel makkelijk vasthouden imo dan

Lijkt net of je de bar niet op je front delts/schouderbeen legt?

Ik doe zelf front squats met straps, heel makkelijk vasthouden imo dan

Hmm dat is vertekenend beeld denk ik. De bar ligt wel op m'n delts. Heb er de strepen zitten. Net niet tegen mijn keel aan zeg maar. Als ik focus kan ik de beweging praktisch zonder handen doen zo stabiel ligt de bar.
Nogmaals crappy vorm omdat dit filmpje mij puur om de diepte ging en ik niet in staan ben om vandaag netjes en normaal hh te gaan maken voor een filmpje :P

Diepte ziet er prima uit, inderdaad wat wiebelig maar dat heb je al uitgelegd. Ik heb zowel die grip als de grip met straps geprobeerd. Allebei k*t en gebruik nu gewoon cross-grip, is helemaal niks mis mee. Sterker nog, ik voel me een stuk stabieler als ik mijn grip crossed heb!

training van gisteren 23-02

Cycle 2 Week 1 Dag4B

RDL 95x12
Strapless en pronated grip. Echt lekker. Pas herhalingen 43-45 wilde mijn grip niet meer. Grip gaat sterk vooruit. Verhogen naar 97,5 volgende keer.

Pullups bwx8
Hmm blijf weer ff hangen. Feit dat mijn BW blijft stijgen helpt ook niet mee.

Weighted dips bw+5,8x10 +1,2kg -2 reps
(V)PR lekker. Pomp in chest is echt insane na dips.

Chest supported rows 20x9
Same. Oefening steeds lekkerder.

BB Lunges 45x12
Lekker, vehogen weer nog te licht.

Incline DB curl 15x8 -3 reps
Geen idee wat hier gebeurde. Maar zat gewoon niet meer in. Even een offday denk ik. Myo's gignen wel goed.

Overhed tricep extension 22,5x10 +2 reps
VPR

seated calf raise 3x20x100
Stuk..

Side lat raises 10x10
Same. Lekker pomp.

Was al met al een goede training. Raar alleen die curls. Rest gaat goed. Op naar week 2 van deze cycle.

---------- Toegevoegd om 14:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:30 ----------

Ik zal vanaf volgend seizoen bij een andere vereniging basketballen. Op een hoger niveau waardoor ik ook naast 1 maal per week een wedstrijd 2 keer per week zal trainen in plaats van nu 1.

Ik wil wel proberen toch nog 4 keer per week aan KT te blijven doen. Zal pittig worden aangezien ik dan geen rustdagen heb. Maar denk dat ik met af en toe een rustdag in te plannen als het echt nodig is een eind kom.

Of toch die ene rustdag houden en switchen naar 3 KT dagen en 3 bbal dagen. Hmm thoughts?

Deze morgen nuchter op de weegschaal 93,3. Gaat erg snel zo. in +-9weken 5,6 kilo erbij.
Dat maakt 0,6kg per week.

Meting van afgelopen weekend (7 punts) geeft nog steeds aan geen vet % toename. Zal wel een bulk vocht bij zitten ook. Ik blijf het in de gaten houden maar tot dusver wel erg tevreden. Alleen ga ik op deze rate de 100 halen tegen eind april. 2kg meer dan ik voor mijn cut vorig jaar woog. Ben benieuwd.

Misschien binnenkort eens wat foto's plaatsten om wat meningen te verzamelen.

Training van gister:

Cylce 2 week 2 dag 1A

FSQ 77,5x10
Gelijk. Maar toch erg tevreden met dit gewecht. De 3's gingen wel een stukje makkelijker. Denk dat er binnenkort wel meer in zit.

Chin-up bwx10 +1 rep
VPR Lekker. Op 95 kg met kleding aan na het avondeten.

Incline BP 65x11 +1 rep
VPR En de 3's gingen ook een stuk makkelijker. Durfde de 12e rep niet aan nog.

Inverse BB row bwx9 -1 rep
1 rep onder VPR. Blijft een zware oefening niet normaal.

Glute-ham raises bwx12
Negatives extra langzaam. Man hams aan gort. Maar lekker.

DB Concentration curls 17,5x8 +2,5kg -4 reps
(V)PRIn het kader van progressive load toch maar opgehoogd. De 12 gingen op 15 te makkelijk maar de myo's afhaneklijk van wel of geen rust waren zwaar. Maar zo op 17,5 ging het lekker. Epic pump en alleen richting reps 30+ hier en daar 2's gedaan.

Standing calf raise 3x15x115
Lekker hoor. Seated voel ik beter.

Wide grip upright row 40x12 +1 rep
VPR Lekker. Schouders worden sterker. Merk het aan de upright row maar ook aan de lat raise en incline bench en dips. Toch fijn, ik heb meer dan een jaar met een schoudersblessure rondgelopen die maar niet over ging. Maar nu gaat het perfect.

Lekkere training weer. Weer wat kleine pr's en een stijgende lijn nog steeds.

Laatst bewerkt:
Zo, gaat hard hoor! :thumbs:

5,6 kg in 2 maanden zonder merkbare vetgains

mirin

ook in de spiegel niet het idee dat je wat vet gegained hebt?

5,6 kg in 2 maanden zonder merkbare vetgains

mirin

ook in de spiegel niet het idee dat je wat vet gegained hebt?

Nee totaal niet. Sterker nog ik zou zelf zeggen iets minder. Omtrek buik enz is ook gewoon hetzelfde.
En ik ben zeer kritisch en zou mezelf eerder te dik vinden dan toegeven dat het goed gaat. Ook mijn vriendin geeft aan dat ze alleen maar meer spier ziet en niet meer vet.
Als ik kijk hoeveel ik gegroeid ben kwa kracht voor de meeste oefeningen dan komt dat ook overeen met meer spier/hoger bw.

Daarom vind ik het ook zo dubbel en ben ik toch angstig. "To good to be true" of ik heb toch mazzel met mijn genen. Ik denk echter dat er van die 5,5kg best wel eens een kilo of anderhalf vocht kan zijn hoor. Dan zou dat 4kg in 2 maanden betekenen.

Dat is nog steeds ziek goed zonder vetgains man

Hoeveel kcal zit je boven je geschatte onderhoud?

200 boven onderhoud + sportoelage

Ik heb het onderhoud aangehouden waarmee ik gecut heb. Ik rekende tijdens de cut 2400 cal op een sport dag. Ik ging er dan van uit dat ik 4-500 met sporten verbrand waardoor ik werkelijk op 2000 zat. En op een rustdag zat ik op 2000 calorieen. Dus een deficit van 7x500 op per week. Dus 3500 cals in een week = .5 kilo per week wat ik bijna exact gehaald heb over bijna 5 maanden verspreid. Getallen zeggen dat ik veel meer moet eten maar ik heb dit ondervonden voor mijn lichaam en daar kan geen berekening tegenop denk ik dan. Begon hoger in cals tot ik tot deze 2400 kwam. Gewoon trial and error dus eigenlijk.

Mijn onderhoud zonder sport = dus 2400 (kantoorbaan)
Met sport (reken ik 4-500 voor) dus 2900. En omdat (clean)BULK eet ik dus iets meer 3100.
Een KT sessie kan iets minder dan 500 cals verbranden maar ik basketball ook naast de 4 dagen kelei nog 2 dagen per week wat ook nog 2x 2uur HIIT betekent wat het evt verschil meer dan goed maakt.

Wat wel zo is is dat ik merk dat ik Carb gevoelig ben, althans tijdens de cut merkte ik dat ik echt laag in carbs moest gaan. Ik zit nu op een e/k/v/ van 32/40/28 (249g/308g/97g)
Dus iets hoger in vetten en hoog in eiwit en relatief laag in carbs. Maar ik ga hier meer dan goed op blijkt.

Weer een kelei schema, dit keer met iemand die bulkt.

YT00O.gif

200 boven onderhoud + sportoelage

Ik heb het onderhoud aangehouden waarmee ik gecut heb. Ik rekende tijdens de cut 2400 cal op een sport dag. Ik ging er dan van uit dat ik 4-500 met sporten verbrand waardoor ik werkelijk op 2000 zat. En op een rustdag zat ik op 2000 calorieen. Dus een deficit van 7x500 op per week. Dus 3500 cals in een week = .5 kilo per week wat ik bijna exact gehaald heb over bijna 5 maanden verspreid. Getallen zeggen dat ik veel meer moet eten maar ik heb dit ondervonden voor mijn lichaam en daar kan geen berekening tegenop denk ik dan. Begon hoger in cals tot ik tot deze 2400 kwam. Gewoon trial and error dus eigenlijk.

Mijn onderhoud zonder sport = dus 2400 (kantoorbaan)
Met sport (reken ik 4-500 voor) dus 2900. En omdat (clean)BULK eet ik dus iets meer 3100.
Een KT sessie kan iets minder dan 500 cals verbranden maar ik basketball ook naast de 4 dagen kelei nog 2 dagen per week wat ook nog 2x 2uur HIIT betekent wat het evt verschil meer dan goed maakt.

Wat wel zo is is dat ik merk dat ik Carb gevoelig ben, althans tijdens de cut merkte ik dat ik echt laag in carbs moest gaan. Ik zit nu op een e/k/v/ van 32/40/28 (249g/308g/97g)
Dus iets hoger in vetten en hoog in eiwit en relatief laag in carbs. Maar ik ga hier meer dan goed op blijkt.

tf

jij bulkt (0,5 kg aankomen p/w) op 3100 kcal op 1.88 met 90+ kg,

ik recomp op 3100-3200 kcal op 1.90 met 81-83 kg.

huh

Weer een kelei schema, dit keer met iemand die bulkt.

http://i.imgur.com/YT00O.gif

Welkom :)

---------- Toegevoegd om 14:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:49 ----------

tf

jij bulkt (0,5 kg aankomen p/w) op 3100 kcal op 1.88 met 90+ kg,

ik recomp op 3100-3200 kcal op 1.90 met 81-83 kg.

huh

Ja you tell me. Als ik mijn gegevens in de welbekende excel bestanden klop kom ik uit op bulken op 3550 bulken .

Kort mijn voeding (best saai maar goed te doen)

7:00
500ml halfvolle melk + 50g brinta
= 400 cals

10:00
130g tonijn (John west)
100 gram gekookte volkoren penne
1 el Lijnzaadolie
= 412 cals

12:00
2 snee volkoren brood
100g kipfilet
1 gekookt ei normaal formaat (60g)
= 382 cals

15:00
2 snee volkorenbrood
50g kipfilet
15g pindakaas
1 sinaasappel
= 382 cals

avondeten
wisselend en ivm vriendin IIFYM (maar vooral veel pasta en rijst/aardappel combinaties)
= 700 cals

post workout
300ml halfvolle melk
35g whey
= 269 cals

Avond
500g magere franse kwark
50g ongezouten cashew noten
= 568 cals

Totaal 3113 cals

Ben hier vrij strikt in. En mocht ik een keer toch afwijken pas ik dan aan door minder cashews te pakken bijv. Dan kloppen macro's niet helemaal meer (voor zover ze dat doen met wisselend avondeten) maar kloppen iig de totale cals.

EDIT: Zoals ik eerder ook al een keer gezegd heb, geloof ik 11%bf niet. Volgens 7 punts kom ik daar op uit. Ik denk eerder 14-15%. Maar dat maakt voor de gemaakte progressie verder niet uit natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Eet je elke dag 130g ingeblikte tonijn? daar zou ik wel mee oppassen i.v.m. Kwik vergiftiging.

Ik praat over zink maar jij hebt het over kwik sorry...

---------- Toegevoegd om 15:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:53 ----------

Maar ik zal de enige niet zijn die een blikje tonij van 130g per dag wegeet? Kan het natuurlijke altijd vv.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven