AndroidHealthClinic

Coca Cola Zero

Waar heb je het over, welk bewijs? Ik heb alleen een link gegeven naar een Theo maassen filmpje. En als mensen bang worden van dit zal dat wel niet voor niks zijn!
Snap jou niet hoor,,, je kan heel veel onderzoeken vinden dat aspartaam voor kanker zorg bij ratten en apen, en ook heel veel die zeggen dat het niks doet..... dus waar wil je heen?
Je hebt al vaker naar een of andere Nederlandse aspartaam site gelinkt meen ik.
In ieder geval presenteer jij het alsof aspartaam kanker veroorzaakt bij mensen. Dan neem ik aan dat je daar ook bewijzen voor hebt. Oh wacht, dat ging over apen en ratten. Waarom roep je dan dat het kankerverwekkend is voor mensen?

FDA keurde ook transvet goed... dus dat is ook goed voor je :p

lol echt? We weten allemaal dat transvet sowieso slecht voor je is. Maar als aspartaam echt alleen bestaat uit 2 aminozuren kan het niet echt slecht zijn. In ieder geval niet slechter dan de whey proteine isolaten die wij allemaal gebruiken

Chemisch gezien is aspartaam de methylester van het dipeptide dat bestaat uit de [Link niet meer beschikbaar] [Link niet meer beschikbaar] en [Link niet meer beschikbaar], aangevuld met methanol. De zoetstof heeft de [Link niet meer beschikbaar] L-fenylalanine. De variant met D-fenylalanine smaakt niet zoet, omdat het door zijn structuur niet kan binden aan de smaakpapillen voor zoetheid op de [Link niet meer beschikbaar]. Zowel asparaginezuur als fenylalanine zijn normaal in onze voeding voorkomende aminozuren, beiden voorkomend in de groep van de twintig aminozuren waaruit alle menselijke en dierlijke eiwitten zijn opgebouwd, en die beide 5 à 10 procent daarvan uitmaken, afhankelijk van de bron van het eiwit.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aspartaam

Methanol of methylalcohol (in [Link niet meer beschikbaar] ook gekend als brandalcohol) is de [Link niet meer beschikbaar] met de laagste molmassa.
Methanol wordt vaak tot de primaire alcoholen gerekend maar hoort daar volgens de strikte definitie niet bij. Het kenmerk van primaire alcoholen is dat er twee [Link niet meer beschikbaar][Link niet meer beschikbaar] direct naast de OH-groep zitten en bij methanol zijn dat er drie.
[bewerken] Gevaar

Methanol is [Link niet meer beschikbaar] bij inname; één van de gevolgen is [Link niet meer beschikbaar] en eventueel de dood. De dodelijke dosis is ongeveer 25 gram. Het wordt toegevoegd aan [Link niet meer beschikbaar]. Om die reden is spiritus ondrinkbaar en hoeft er geen drank[Link niet meer beschikbaar] over te worden betaald. Bij ondeskundige bereiding van alcohol ontstaat wel eens methanol als bijproduct, waardoor een zeer gevaarlijke drank ontstaat.
De vergiftigingsverschijnselen van methanol lijken enigszins op de (ethanol)[Link niet meer beschikbaar], en zijn zelfs over het algemeen lichter dan die bij een soortgelijke hoeveelheid ethanol. Na ongeveer 30 uur zal de ophoping van [Link niet meer beschikbaar] en formiaat ten gevolge van de omzetting van de methanol door het lichaam. De geïntoxiceerde kan plotseling het gezichtsvermogen geheel of gedeeltelijk verliezen, en sterft bij een voldoende hoge dosis aan ademstilstand.
Bij alcoholische [Link niet meer beschikbaar] van mengsels waarin zich vijfwaardige [Link niet meer beschikbaar] bevinden kan methanol als bijproduct ontstaan (normale vruchtensuikers zoals [Link niet meer beschikbaar] en [Link niet meer beschikbaar] zijn [Link niet meer beschikbaar] (zeswaardig)). De vijfwaardige suiker ([Link niet meer beschikbaar]) [Link niet meer beschikbaar] ontstaat bij afbraak van [Link niet meer beschikbaar]. Wanneer deze pentosen meegisten en er gisten aanwezig zijn die deze suikers kunnen omzetten (lang niet alle giststammen doen dit) ontstaat er (ook) methanol. De meeste ongelukken met methanol gebeuren echter door het consumeren van [Link niet meer beschikbaar], vaak omdat bij sommigen de mythe leeft dat men de methanol "eruit kan filteren" of door eenvoudige [Link niet meer beschikbaar] kan verwijderen. Filteren is niet mogelijk en voor zuivering door destillatie is een gefractioneerde destillatie met een aanzienlijk scheidend vermogen nodig, omdat de [Link niet meer beschikbaar] van ethanol en methanol vrij dicht bij elkaar liggen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Methanol

http://www.youtube.com/watch?v=pvFRLIjOLOU

grappig die connectie van fenylalanine op de hersenen. En de combinatie van methanol op blindheid etc. en vervolgens de connectie waar de ziektes aan zijn gecombineerd waar aspartaam aan gekoppeld word. zo gek is het dan niet he

Moet kunnen. Kerel als dat je enige zonde is dan ben je zowieso goed bezig :').

Is gewoon eens een leuke afwisseling, iets drinken dat lekker is en waar je toch niet van verdikt :thumbs:

Je hebt al vaker naar een of andere Nederlandse aspartaam site gelinkt meen ik.
In ieder geval presenteer jij het alsof aspartaam kanker veroorzaakt bij mensen. Dan neem ik aan dat je daar ook bewijzen voor hebt. Oh wacht, dat ging over apen en ratten. Waarom roep je dan dat het kankerverwekkend is voor mensen?

Ow dus als apen en ratten er kanker van krijgen..... dan heb jij zo iets van ow dan maakt het nie uit:D

Ow dus als apen en ratten er kanker van krijgen..... dan heb jij zo iets van ow dan maakt het nie uit:D
Ik hoop voor jou dat je niet de slimste thuis bent:rolleyes:
Waar het om gaat Warez, is of het kankerverwekkend is voor MENSEN. Dat is relevant. Maw. kun je dat aantonen?
Tenzij je natuurlijk van plan bent om je rat cola light te voeren, dan heb ik niks gezegd:D

Ik hoop voor jou dat je niet de slimste thuis bent:rolleyes:
Waar het om gaat Warez, is of het kankerverwekkend is voor MENSEN. Dat is relevant. Maw. kun je dat aantonen?
Tenzij je natuurlijk van plan bent om je rat cola light te voeren, dan heb ik niks gezegd:D

zoveel verschillen zijn er niet tussen apen en mensen de genetica komt voor 99% overeen. Maar is het zo moeilijk om gewoon een normale discussie te houden zonder meteen zo zielig tegen elkaar te doen

zoveel verschillen zijn er niet tussen apen en mensen de genetica komt voor 99% overeen. Maar is het zo moeilijk om gewoon een normale discussie te houden zonder meteen zo zielig tegen elkaar te doen
Dat was inderdaad niet netjes.
Maar als er nu alleen maar onderzoeken naar apen waren gedaan. Ok, dan zou ik dat goedje ook niet zomaar nemen. Maar er zijn al genoeg onderzoeken op mensen uitgevoerd die geen verband zien tussen aspartaam en kanker. Dan is het toch stompzinnig om nou juist die onderzoeken naar apen aan te halen?

Dat was inderdaad niet netjes.
Maar als er nu alleen maar onderzoeken naar apen waren gedaan. Ok, dan zou ik dat goedje ook niet zomaar nemen. Maar er zijn al genoeg onderzoeken op mensen uitgevoerd die geen verband zien tussen aspartaam en kanker. Dan is het toch stompzinnig om nou juist die onderzoeken naar apen aan te halen?

kanker niet. Maar kijk even naar wat ik boven gepost heb.

Snap jou niet hoor,,, je kan heel veel onderzoeken vinden dat aspartaam voor kanker zorg bij ratten en apen, en ook heel veel die zeggen dat het niks doet..... dus waar wil je heen?
Kom maar op met die onderzoeken dan! (nvm, dan krijgen we toch gewoon een link naar die debiele websites en niet naar betrouwbare bronnen:().

---------- Toegevoegd om 23:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:34 ----------

dat was inderdaad niet netjes.

+1

---------- Toegevoegd om 23:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:37 ----------

Idd. En bij mijn weten zijn er geen dierenonderzoeken waaruit blijkt dat aspartaam een probleem is in normale doseringen.

Kijk, het is bewezen dat aspartaam in normale doseringen bij dieren geen probleem is, er zijn ook menselijk studies waaruit blijkt dat het geen probleem.

Waarom dan dierenonderzoeken gaan bekijken waar die beesten massaal een overdosis krijgen?

Het aparte is. Dat de aparte stoffen waaruit aspartaam bestaan. Fenyalanine, methanol en asparginezuur. Zoals ik al liet zien in de bronnen is fenylalanine nogal verantwoordelijke voor veel hersengerelateerde dingen. Methanol in overmaat zorgt voor blindheid staat ook duidelijk aangegeven. Wellicht dat de stoffen elkaars effect versterken, in ieder geval is het typisch dat de klachten bij het gebruik van aspartaam gerelateerd zijn aan de risico;s die verbonden zijn aan de stoffen waaruit aspartaam bestaat, ben je het daar niet mee eens? Het is natuurlijk niet onmogelijk ook dat juist net deze mensen toevallig gevoeliger zijn voor de stoffen of combinatie ervan. Maar het blijft wel iets om op te letten

Laatst bewerkt:
kanker niet. Maar kijk even naar wat ik boven gepost heb.
Je bedoeld dat filmpje neem ik aan?
Ik weet niet hoe oud dat is maar ze vragen hem (dokter); "zou aspartaam op de markt mogen zijn"? Antwoord: ""Nee, er is nog niet gedemonstreerd dat het veilig is". Dat is (nu) niet (meer) waar, er is wel degelijk onderzoek gedaan naar de veiligheid van aspartaam.
Daarna worden dierstudies aangehaald. Niet relevant. Dan komt er een dokter in beeld die toegeeft dat toen aspartaam op de markt kwam, er nog niet genoeg onderzoek was gedaan naar de veiligheid. Dat is er tegenwoordig dus wel.
Het filmpje gaat vooral over obscure manier waarop aspartaam is toegelaten op de Amerikaanse markt. Het enige 'bewijs' dat aspartaam slecht is komt van twee veel te dikke huisvrouwen. Als je dat als bewijs ziet, schiet mij maar lek.

Laatst bewerkt:
Je bedoeld dat filmpje neem ik aan?
Ik weet niet hoe oud dat is maar ze vragen hem (dokter); "zou aspartaam op de markt mogen zijn"? Antwoord: ""Nee, er is nog niet gedemonstreerd dat het veilig is". Dat is (nu) niet (meer) waar, er is wel degelijk onderzoek gedaan naar de veiligheid van aspartaam.
Daarna worden dierstudies aangehaald. Niet relevant. Dan komt er een dokter in beeld die toegeeft dat toen aspartaam op de markt kwam, er nog niet genoeg onderzoek was gedaan naar de veiligheid. Dat is er tegenwoordig wel.
Het filmpje gaat vooral over obscure manier waarop aspartaam is toegelaten op de Amerikaanse markt. Het enige bewijs dat aspartaam slecht is komt van twee veel te dikke huisvrouwen. Als je dat als bewijs ziet, schiet mij maar lek.

nee met name de teksten over de verschillende bestanddelen van aspartaam
met het filmpje wou ik aantonen dat de toelating van het FDA van aspartaam misschien niet helemaal zuiver is geweest. En de klachten die worden ervaren bij het gebruik van aspartaam

Laatst bewerkt:
Het aparte is. Dat de aparte stoffen waaruit aspartaam bestaan. Fenyalanine, methanol en asparginezuur. Zoals ik al liet zien in de bronnen is fenylalanine nogal verantwoordelijke voor veel hersengerelateerde dingen. Methanol in overmaat zorgt voor blindheid staat ook duidelijk aangegeven. Wellicht dat de stoffen elkaars effect versterken, in ieder geval is het typisch dat de klachten bij het gebruik van aspartaam gerelateerd zijn aan de risico;s die verbonden zijn aan de stoffen waaruit aspartaam bestaat, ben je het daar niet mee eens? Het is natuurlijk niet onmogelijk ook dat juist net deze mensen toevallig gevoeliger zijn voor de stoffen of combinatie ervan. Maar het blijft wel iets om op te letten

Volgens mij geraakt je met aspartaam zelf nooit aan genoeg van die stofjes om problemen te veroorzaken, dat is zoals zeggen je mag geen glas cola drinken omdat 10liter vocht opdrinken dodelijk is (belachelijk voorbeeld but you get the point). In menselijke studies is bevestigd dat aspartaam niet voor problemen zorgde.

---------- Toegevoegd om 23:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:49 ----------

Fenyalanine is wel geil trouwens, ldopa en hopa dopamine:heart:

Volgens mij geraakt je met aspartaam zelf nooit aan genoeg van die stofjes om problemen te veroorzaken, dat is zoals zeggen je mag geen glas cola drinken omdat 10liter vocht opdrinken dodelijk is (belachelijk voorbeeld but you get the point). In menselijke studies is bevestigd dat aspartaam niet voor problemen zorgde.

ik vertrouw niet zo snel op onderzoeken. Zelfs op pubmed zijn genoeg contradicties te vinden. Ik kijk naar de klachten en naar de stoffen. En zie wel een duidelijke verbinding. Wat volgens jou of volgens mij schadelijk is en in welke hoeveelheden is niet echt aan de orde. Dat weten wij niet echt en zou per mens verschillend kunnen zijn

roken was zo'n voorbeeld 30 jaar lang zijn er niet echt ernstige resultaten van gevonden nu weten we allemaal dat het schadelijk is. Misschien is aspartaam niet super schadelijk en niet heel direct schadelijk. Maar het zou evengoed schadelijk kunnen zijn. Maar mij hoor je inderdaad niet zeggen dat je er helemaal bij uit de buurt moet blijven dat is een beetje onzin.

gewoon de gouden regel blijven volgen. geen overmaat

Laatst bewerkt:
Hmm theoretisch gezien moet aspartaam de coginitieve functies verbeteren.

We hebben Fenyalanine wat verandert in Ldopa de precursor voor dopamine, en asparginezuur wat een NMDA receptor agonist is. Meer dopamine + NMDA agonist is een betere capaciteit van het geheugen.

Alhoewel NMDA agonisme kan ook wel nadelen kan hebben, zoals neurotoxiticeit en versnellen van tolerantie voor bepaalde stoffen, alhoewel ik geen idee heb in hoeverre dit een probleem is bij aspartaam.

Vraag me af of aspartaam daadwerkelijk geheugenverbeterend kan werken.

@Maxiamento
Ik heb geen weet van menselijke studies die het tegendeel beweren en volgens mij bestaan er enkel verschillende studies die hetzelfde resultaat bevestigen, maar heb me er nog nog niet echt in verdiept.

nee met name de teksten over de verschillende bestanddelen van aspartaam
Dat zijn theorien, maar je moet rekening houdenmet het feit dat de hoeveelheid aspartaam die we dagelijks binnenkrijgen laag is. We praten dan ongeveer 500mg/liter cola-light. Pas bij 50mg/kg is er effect op de methanolconcentratie in het bloed waarneembaar. Ook krijg je via vruchtensap of melk meer methanol binnen dan via diet coke.
Daarnaast zouden onderzoeken die theorien dan moeten steunen. Als je die onderzoeken kunt aanhalen, graag!
De enigste bijwerkingen die ik heb gelezen van aspartaam zijn bij mensen met FKU en verergering van hoofdpijn bij migrainepatienten.

Laatst bewerkt:
Dat zijn theorien, maar je moet rekening houdenmet het feit dat de hoeveelheid aspartaam die we dagelijks binnenkrijgen laag is. We praten dan ongeveer 500mg/liter cola-light. Pas bij 50mg/kg is er effect op de methanolconcentratie in het bloed waarneembaar. Ook krijg je via vruchtensap of melk meer methanol binnen dan via diet coke.
Daarnaast zouden onderzoeken die theorien dan moeten steunen. Als je die onderzoeken kunt aanhalen, graag!
De enigste bijwerkingen die ik heb gelezen van aspartaam zijn bij mensen met FKU en verergering van hoofdpijn bij migrainepatienten.

Juist wat ik al dacht;)

methanol in melk? Die teksten zijn geen theorien meer dat zijn effecten verbonden aan bepaalde stoffen. \ Het lijkt erop als je niet meer dan natte vingerwerk aan het doen bent en daar kan ik niet echt respect voor op brengen ik heb betere dingen te doen met me tijd. 500mg/liter cola-light. 50mg/kg . 1 liter cola staat dus op 10 Kg. Zoals ik al aangaf vertrouw ik niet op onderzoeken omdat je nooit weet wat de belangen zijn. Ik vertrouw op vaststellingen van effecten van bepaalde stoffen waar de belangen neutraal voor zijn. Maargoed zoals ik al aangaf zolang niet overmaat niks aan de hand. ik trek me uit de discussie laat me met rust

Laatst bewerkt:
Hmmm lekkah coca zero!

Beter drink je de normale cola zonder ranzige nasmaak, van al die lightproducten sterf je een pijnlijke dood.

Terug
Naar boven