MuscleMeat

Whey

Bezoekers in dit topic

letsgobrandon

Novice
Lid geworden
19 nov 2022
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m82
In het verleden dronk ik vrij veel cola, daar ben ik nu gelukkig zo'n 2 maanden helemaal mee gestopt.
Nu drink ik savonds een whey shake alleen ik voel soort van hetzelfde gevoel als bij het drinken van cola, de zoetigheid die me een tevreden gevoel geeft. Dat komt dan natuurlijk door de zoetstoffen die eraan toegevoegd zijn.
Ik vroeg me af of dit niet een risico is, want ik voel nu een soort van verlangen naar mijn whey shake, die ik ook had naar de cola. Natuurlijk zit er niet zoveel echte suiker in en geen aspartaam maar toch voelt het als een soort van cheat die je tot je neemt.
 
In het verleden dronk ik vrij veel cola, daar ben ik nu gelukkig zo'n 2 maanden helemaal mee gestopt.
Nu drink ik savonds een whey shake alleen ik voel soort van hetzelfde gevoel als bij het drinken van cola, de zoetigheid die me een tevreden gevoel geeft. Dat komt dan natuurlijk door de zoetstoffen die eraan toegevoegd zijn.
Ik vroeg me af of dit niet een risico is, want ik voel nu een soort van verlangen naar mijn whey shake, die ik ook had naar de cola. Natuurlijk zit er niet zoveel echte suiker in en geen aspartaam maar toch voelt het als een soort van cheat die je tot je neemt.
Beter whey shake dan Cola met suiker. Dus wat is het probleem ?
 
Drink dan zero cola probleem opgelost.
 
Ja best gevaarlijk.

Tegenwoordig snuif ik dit stiekem en soms neem ik zelfs weleens anale capsules in met whey. Stop nu het nog kan
 
Het is in mijn ogen geen cheat zolang het maar in je voedingsschema past. Het zijn op zich makkelijke eiwitten zonder plots hoog in de kcal te gaan.
Het is ook niet zo dat Whey met een smaakje veel meer ongezonde stoffen bevat dan een smaakloze.

Zoals ik het lees past het dus wel in je schema en is het ingepland, maar voel je je schuldig omdat je ervan geniet?
Gewoon lekker genieten en niet te druk maken daarin. Er zijn er meerdere die hun shakes niet te hachelen vinden en toch fijn naar binnen kieperen.
 
Back
Naar boven