- Waardering
- 357
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 140kg
- Vetpercentage
- 5%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

methanol in melk? Die teksten zijn geen theorien meer dat zijn effecten verbonden aan bepaalde stoffen. \ Het lijkt erop als je niet meer dan natte vingerwerk aan het doen bent en daar kan ik niet echt respect voor op brengen ik heb betere dingen te doen met me tijd. 500mg/liter cola-light. 50mg/kg . 1 liter cola staat dus op 10 Kg. Zoals ik al aangaf vertrouw ik niet op onderzoeken omdat je nooit weet wat de belangen zijn. Ik vertrouw op vaststellingen van effecten van bepaalde stoffen waar de belangen neutraal voor zijn. Maargoed zoals ik al aangaf zolang niet overmaat niks aan de hand. ik trek me uit de discussie laat me met rust
Meer het tegenovergestelde.
Bij aspartaam zijn er verschillende meningen , ik drink/gebruik het in geen geval. Iets wat gaten in schedels van ratten kan maken en tumors enz ga ik niet vrijwillig in m'n lichaam steken.
Ik weet niets over nitrosamine, maar misschien hierdoor dat veel mensen tegen aspartaam zijn?Afbraakproducten
Aspartaam is niet een stabiel product, het wordt afgebroken. Na langere aanwezigheid in een light frisdrank is een gedeelte van de aspartaam afgebroken tot aspartylfenylalanine diketopiperazin (DKP) en ook fenylalanine wordt aangetoond. DKP zou onder bepaalde omstandigheden in de darmen tot een nitrosamine kunnen worden omgezet, hetgeen een kankerverwekkend product zou kunnen opleveren. DKP heeft een ADI van 7,5 mg/kg.

Heb je het over die studies die compleet vol fouten zitten?
http://www.foodnavigator.com/Legislation/Aspartame-safe-for-consumption-food-agency-concludes
Net wat ik dacht, die studies zijn alles behalve betrouwbaar, ben nu nog op zoek naar een meta analysis en dan kunnen we met zekerheid zeggen dat aspartame safe is.

In mijn coke zero zit er geen zout, geen suiker en 0.01g natrium/sodium per 100ml.
Of bedoel je dat koolzuurhoudende dranken slecht zijn voor tanden, en niet alleen suikers?
alles wat zuur is is slecht voor je tanden, dat heeft niets met het fenomeen cariës te maken maar alles met tand-erosie
bovendien spreek jij jezelf tegen, natrium=zout...10mg is trouwens niet zo veel hoor, tenzij je een liter drinkt