XXL Nutrition

Coca Cola Zero

omg 4 paginas vol aan cola. :roflol:

welke bb'er drinkt er nu cola ? mongoloid :suicide:

methanol in melk? Die teksten zijn geen theorien meer dat zijn effecten verbonden aan bepaalde stoffen. \ Het lijkt erop als je niet meer dan natte vingerwerk aan het doen bent en daar kan ik niet echt respect voor op brengen ik heb betere dingen te doen met me tijd. 500mg/liter cola-light. 50mg/kg . 1 liter cola staat dus op 10 Kg. Zoals ik al aangaf vertrouw ik niet op onderzoeken omdat je nooit weet wat de belangen zijn. Ik vertrouw op vaststellingen van effecten van bepaalde stoffen waar de belangen neutraal voor zijn. Maargoed zoals ik al aangaf zolang niet overmaat niks aan de hand. ik trek me uit de discussie laat me met rust

Asparaginezuur kan theoretisch levensverlengend werken en het geheugen verbeteren omdat het werkt als een NMDA agonist, dat andere aminozuur is een precursor van dopamine wat ook alleen maar voordelen oplevert. En methanol krijg je nooit in voldoende hoeveelheden binnen om een negatief effect te hebben met aspartaam.

Ik zie eigenlijk geen probleem???Meer het tegenovergestelde.

Laatst bewerkt:
Reageer dan gewoon niet als je niets zinnigs hebt te melden over de discussie. Het is best een interessant topic (ondanks dat het weinig meer met de FP te maken heeft).

Overigens, zoals al gezegd, PubMed is ook niet heilig. Er staan veel onderzoeken op die elkaar tegenwerken, en elke maand wordt er wel weer iets ontdekt wat de andere kant positief kan beinvloeden. Let ook altijd op in welk (vak)blad het artikel is gepubliseerd, zegt vaak wat over de betrouwbaarheid.

Ik neem trouwens niet aan dat jullie allemaal hier subscriptions hebben voor Elsevier etc, dus hoe jullie dan al die artikelen kunnen lezen is me ook een raadsel ;)

Overigens moeten sommigen hier ook niet vergeten dat, hoe ongevaarlijk de basisstoffen ook zijn, alsnog zeer gevaarlijk kunnen zijn. Het feit dat aspartaam in bepaalde componenten afbreekt betekent niet dat het opeens niet schadelijk meer zou kunnen zijn tot het moment daar is dat het daadwerkelijk afgebroken wordt.

Bij aspartaam zijn er verschillende meningen , ik drink/gebruik het in geen geval. Iets wat gaten in schedels van ratten kan maken en tumors enz ga ik niet vrijwillig in m'n lichaam steken.

Bij aspartaam zijn er verschillende meningen , ik drink/gebruik het in geen geval. Iets wat gaten in schedels van ratten kan maken en tumors enz ga ik niet vrijwillig in m'n lichaam steken.

Heb je het over die studies die compleet vol fouten zitten?

http://www.foodnavigator.com/Legislation/Aspartame-safe-for-consumption-food-agency-concludes

Net wat ik dacht, die studies zijn alles behalve betrouwbaar, ben nu nog op zoek naar een meta analysis en dan kunnen we met zekerheid zeggen dat aspartame safe is.

Ik heb hier 2 rattenstudies over aspartaam (gevonden via wikipedia).

Kan wel zijn, maar genoeg mensen-onderzoeken die andere dingen zeggen.

Dan dit nog (van wikipedia):
Afbraakproducten
Aspartaam is niet een stabiel product, het wordt afgebroken. Na langere aanwezigheid in een light frisdrank is een gedeelte van de aspartaam afgebroken tot aspartylfenylalanine diketopiperazin (DKP) en ook fenylalanine wordt aangetoond. DKP zou onder bepaalde omstandigheden in de darmen tot een nitrosamine kunnen worden omgezet, hetgeen een kankerverwekkend product zou kunnen opleveren. DKP heeft een ADI van 7,5 mg/kg.
Ik weet niets over nitrosamine, maar misschien hierdoor dat veel mensen tegen aspartaam zijn?

Coca Cola Zero, Zero Taste! :cool:

Na 4 a 5 uur op de fiets gezeten te hebben is er niets beter dan een koud blikje cola.
Je stapt dood af, en na dat blikje ben je weer levend :)

Maar voor de rest drink ik het zelden, is gewoon niet gezond al die suikers en aspartaam en weet ik wat er nog meer allemaal in zit.
Drink gewoon lekker water.........!

ik heb een vorstel voor een experiment:p

we pakken een of andere noob hier vant forum, pompen enkele kilos aspartaam in zen lichaam en wachten wat er gebeurd. sterft hij de week erna omdat zen schedel vol met gaten zat of ontploft hij door een plotse groei van tumoren wan weten we genoeg.

gaat iedereen hiermee akkoord? en ik ben GEEN kandidaat.

het blijft zeer slecht voor je tanden, dat moet toch genoeg reden zijn om van wat voor zuur drankje dan ook af te blijven? daarbij zit er ook veel te veel zout in, krijg je een hoge bloeddruk van gecombineerd met de rest van je slechte eetgewoontes/aanleg.

In mijn coke zero zit er geen zout, geen suiker en 0.01g natrium/sodium per 100ml.
Of bedoel je dat koolzuurhoudende dranken slecht zijn voor tanden, en niet alleen suikers?

In mijn coke zero zit er geen zout, geen suiker en 0.01g natrium/sodium per 100ml.
Of bedoel je dat koolzuurhoudende dranken slecht zijn voor tanden, en niet alleen suikers?

alles wat zuur is is slecht voor je tanden, dat heeft niets met het fenomeen cariës te maken maar alles met tand-erosie
bovendien spreek jij jezelf tegen, natrium=zout...10mg is trouwens niet zo veel hoor, tenzij je een liter drinkt

Laatst bewerkt:
alles wat zuur is is slecht voor je tanden, dat heeft niets met het fenomeen cariës te maken maar alles met tand-erosie
bovendien spreek jij jezelf tegen, natrium=zout...10mg is trouwens niet zo veel hoor, tenzij je een liter drinkt

natriumchloride is zout, natrium is toch anders? of wordt dit hetzelfde behandeld in het lichaam?

edit: vindt juist dit op internet, "Er is echter een gemakkelijk trucje om de omrekening te doen van natrium naar zout. Als er enkel natrium vermeld staat op een verpakking moet men het natriumgehalte * 2.5 doen om het zoutgehalte te kennen."

Laatst bewerkt:
dat wist ik nog niet andy, bedankt voor de info :o 25mg zout per 100ml dus, en dan zitten er hier mensen te verkondigen dat ze een liter per dag drinken, dat is 250mg zout, wat is de max aangeraden hoeveelheid zout per dag?

Terug
Naar boven