MuscleMeat

Combinatie tussen hardlopen en fitness mogelijk?

Roffa010

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
84kg
Vetpercentage
16%
Goedemiddag allemaal,

Ik ben een nog vrij jongeman die zeer geïnteresseerd is in bodybuilding, en ik heb al ruim een jaar ervaring. Dit jaar heb ik een opleiding gekozen waar conditie essentieel is en we doen 1x in de week hardlopen (ook met zandzakken, boomstammen etc). Laatste tijd heb ik geprobeerd om duidelijkheid te vinden over de combinatie tussen hardlopen en fitness (bodybuilding), alleen heb ik geen concrete antwoorden kunnen vinden. Mijn vraag luidt dus als volgt: Heeft 1x per week (intensief) hardlopen effect op de spiergroei? Zo ja, hoe kan ik dit minimaliseren?

Alvast bedankt allemaal:rolleyes:

Hardlopen kan wel toevoegen aan je herstel enzo. Is maar net wat je onder intensief verstaat?

• Topic Starter Topic Starter
Hardlopen kan wel toevoegen aan je herstel enzo. Is maar net wat je onder intensief verstaat?

Als we het als groep doen i.c.m. de opleiding doen we het grotendeels met zandzakken, boomstammen, tonnen enzovoort. Nu hebben we vakantie en na de vakantie een stageperiode van 4 weken, dus 6 weken geen gezamenlijke les. En omdat ik geen achterstand wil boeken, heb ik een hardlooproute gekozen waar ik over 3 bruggen moet en dat is vanuit mijn perspectief vrij intensief.

Ik zou zorgen dat je genoeg eet voor je gaat hardlopen(paar uur ervoor obv.), dan kan het in principe geen kwaad, lijkt me juist alleen maar goed, mits je je voeding er op aanpast.
En ik zou geen hoge intensiteit duursport op een lege maag doen, maar daar heb ik geen onderbouwende studies voor, dus ik zou even wat goed onderbouwde antwoorden afwachten.

Maar het gaat om een maal per week?

Ik zou zorgen dat je genoeg eet voor je gaat hardlopen(paar uur ervoor obv.), dan kan het in principe geen kwaad, lijkt me juist alleen maar goed, mits je je voeding er op aanpast.