AndroidHealthClinic

Conditie versus vetverbranding

Tito

Advanced Bodybuilder
Waardering
17
Hallo,

Ik zit met de volgende vraag. In februari mag ik beginnen aan mijn opleiding als politie inspecteur. Dat is een fysiek veeleisende opleiding en een uitstekende conditie is hier echt nodig wil je goed slagen.

Ik kom juist van een bulkperiode af. Ik weeg nu zo rond 90 kg met ongev. 13-15 pct BF. Ik zou dus nu met de tijd die mij nog rest op een cut dieet gaan om wat van dat bulk vet af te geraken en mijn conditie terug op te bouwen. Maar is conditie opbouwen in een caloriearme staat wel optimaal? Of is het best dat ik op onderhoud blijf eten met normale kh inname? Conditie terug opbouwen staat voor mij toch op eerste plaats samen met behouden van spiermassa en elke vorm van vetverbranding is mooi meegenomen. Kan iemand mij raad geven hoe ik dit nu het beste aanpak?

Even meedelen dat ik dus hoog tempo cardio zal doen (constant en met intervallen afwisselend).

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
vetpercentage is toch niet belangrijk om bij de politie te gaan? dus gewoon goed dooreten en lopen, lopen en nog eens lopen...

ja zou ik ook doen.. vetpercentage van 13 tot 15 procent is normaal, niet te hoog, maar ook geen atleetisch niveau.. gewoon lekker hardlopen tot je dr bij neer valt.. ;) eventueel idd met intervallen erin, dit maakt het wel zo leuk omdat het anders nogal eentonig zou worden..

Maar wil je serieus conditie opbouwen zou ik dus niet onder je onderhoud gaan zitten met voeding, dan verlies je spiermassa.. ga dr gewoon het liefst iets boven zitten.. max 100 Kcal ofzo en je zult (bijna) geen vet aanmaken..

voor de rest dus lopen zoals ik heb gezegt :P hardlopen si wel het effectiefste als je conditie wil opbouwen

• Topic Starter Topic Starter
aleyezonme zei:
vetpercentage is toch niet belangrijk om bij de politie te gaan? dus gewoon goed dooreten en lopen, lopen en nog eens lopen...

Weet ik, maar toch zou ik blij zijn met paar kilootjes vet eraf ;). Kwestie van je beter te voelen. Alvast bedankt voor de reactie! Ik bedacht juist dat ik misschien in januari gewoon een zeer licht cutschema voor een korte tijd kan volgen (3 a 4 weken met 100-200 kcal onder onderhoud), dan met de opleiding beginnen en tijdens de opleiding een soort afwisselende Bulk-Cut cyclus aanhouden. Bv. 4 a 6 weken clean bulken gevolgd door 2 a 3 weken cut. Lijkt me een goede manier om lean massa te gainen terwijl ik in de mini-cut niet lang genoeg in calorietekort kom waardoor mijn conditie en spiermassa dus niet echt verminderd wordt.

Zou dit kunnen werken ???

als je uw conditie het beste wilt laten toenemen dan zou je beter niet onder je dagelijkse behoefte aan kal gaan maar eerder iets boven, en wanneer je geslaagd bent dan kan je eventueel gaan cutten om u beter te voelen...

Terug
Naar boven