XXL Nutrition

ConflictDiamond's Training Log

• Topic Starter Topic Starter
Wat bedoel je precies met hypertrofie training?
Is dat een speciale vorm van trainen ofzo?

Dat is de benaming die ik heb gezien voor een 3 x 8-12 reps training. Volgens mij komt het ook uit een sticky? Klopt dat?

Edit:

Conjugate Split by Shutterspeed

Een afwisseling op de split zijn de conjugate split. Je traint hierbij elke training met een ander doel. Ene keer specifiek voor kracht, andere keer meer voor hypertrofie (spiermassa)
Het werkt als volgt:

Maandag pak je upperbody (bovenlichaam) met als doel kracht:
Oefeningen die je dan doet zijn bijv: Bench, Military press, Pullup, BB row
5-6sets per oefening en reps laag houden dus 3 a 4 herhalingen.

Dinsdag – lowerbody met als doel hypertrofie
Oefeningen : Squat, SLDL, Good morning, Calf press
3 a 4 sets van 6-8 herhalingen

De andere 2 dagen draai je dit dan om qua doel en dus qua sets en reps

Donderdag – upperbody – doel hypertrofie
Vrijdag – lowerbody – doel kracht

Je hoeft uiteraard deze oefeningen niet aan te houden, maar de compounds zou ik er wel in laten.
Voordeel van conjugate is bijvoorbeeld dat je meerdere motorische patronen/repranges en volumes toepast.
Conjugate splits kun je bijvoorbeeld hanteren als je fanatiek aan een vechtsport doet.
Je combineert het dan bijvoorbeeld met extreme intensiteit cardio (bijv 2 minuten sparren of sprinten)
Als je al eens een regulier splitschema hebt gedaan is deze leuk voor de afwisseling. Het schema is van zichzelf ook afwisselend doordat je dus de ene training je meer richt op kracht en de andere keer meer op massa. (hoewel je altijd overlap hebt)

Laatst bewerkt:
Nieuw Trainingsschema voor volgende week, dit omdat mn borst en nek wat achterlopen en ik 1 trainingsdag in de week zal moeten laten schieten ivm de tentamens die eraan komen!! :eek:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Succes met je doelen!

Even een updateje, btw mijn trainingsschema verandert in een 3 daags split.

Maandag vond ik een minder leuke training, ook omdat ik ineens wat last kreeg van mn knieen. Vandaag was een heerlijke borsttraining.

Maandag:

Squat
4x60
4x70
4x75
4x80

Good Morning
4x50
4x50
4x55
4x55

Dumbbell Lunges
8x15
8x15
8x15

Calf Raises
8x55
8x55
8x55

Smith Military Press
8x25
8x25
8x25

Rear Delt Row
8x35
8x35
8x35

Woensdag:

BP:
4x50
4x50
4x55
4x55

10x40
10x40 (eind van de training nog een keer, voelde ze nog niet goed genoeg, is dat slecht om ze opnieuw te doen?)

Incline Dumbbell press:
8x15
8x15
8x17

Pec Deck
8x35
8x35
8x35 (ging erg makkelijk)

Preacher Curls
8x15
8x20
8x20

Standing EZ curls
8x20
8x20
8x20

Hammer Curls
8x8
8x6
8x6 (leeg)

Pff voor het eerst spierpijn aan mn biceps.. Ik moet straks rug trainen, is dat wel verstandig???

Ook aan de binnekant van mn been heb ik nog pijn (waarschijnlijk van de lunges, maar dat is dus al 4 dagen geleden...) kan dat kwaad???

Pff voor het eerst spierpijn aan mn biceps.. Ik moet straks rug trainen, is dat wel verstandig???

Ook aan de binnekant van mn been heb ik nog pijn (waarschijnlijk van de lunges, maar dat is dus al 4 dagen geleden...) kan dat kwaad???

Na 4 dagen kan je nog best spierpijn hebben, denk dat je zelf het best aanvoelt als het niet goed voor je is voor de rest mooie split :p

Tnx Columbo!

Training Vrijdag

Deadlift
4x70
4x70
4x75
4x80

Pull Up
4xBW
4xBW
4xBW
4xBW

Barbell BOR
8x40
8x45
8x45

Smith Pull Over
8x45
8x45
8x45

Barbell Shrug
8x35
8x40
8x40

Dips
8xBW
8xBW
8xBW

Cable Pushdowns
8x20
8x20
8x20

Lekkere training, nu (zondagavond) nog spierpijn aan mn triceps. Deadlift ging lekker, zit mss wel meer in.

ik neem aan dat je je ook warm deadlift voordat je aan die serie van 4 sets begint?

Goede training!

Denk je zelf dat in die Barbell shrug ook wat meer in zit?...Ik denk zomaar dat je best het dubbele ook wel kan pakken. ;)

ik neem aan dat je je ook warm deadlift voordat je aan die serie van 4 sets begint?

ja een paar zonder gewichten eraan. Had wel iets beter gekund trouwens, goed dat je me daarop wijst :rolleyes:. Weet dat het belangrijk is bij de krachtsetjes.

Goede training!

Denk je zelf dat in die Barbell shrug ook wat meer in zit?...Ik denk zomaar dat je best het dubbele ook wel kan pakken. ;)

TNX! Tsjah shrugs gingen wel makkelijk, maar was een beetje bang voor extreme spierpijn zoals ik al eens heb gehad met mn kuiten toen ik die voor het eerst trainde en iets te optimistisch...

ja een paar zonder gewichten eraan. Had wel iets beter gekund trouwens, goed dat je me daarop wijst :rolleyes:. Weet dat het belangrijk is bij de krachtsetjes.

TNX! Tsjah shrugs gingen wel makkelijk, maar was een beetje bang voor extreme spierpijn zoals ik al eens heb gehad met mn kuiten toen ik die voor het eerst trainde en iets te optimistisch...

Extreme spierpijn? Nooit echt gehad om eerlijk te zijn, ja, eerste keer als je een oefening weer doe na lange tijd voel je het wat meer.
Maar na die eerste keer wordt het stukken minder.

Ja doe zelf ook shrugs maar niet in dit schema, kan ik wel weer pakken in volgend schema, denk dat ik begin met 100 kilo ofzo dan.

lekkah bezig!

anders begint de bar af en toe zo te glijden - wel eens gehad , niet prettig - dus idd straps

anders begint de bar af en toe zo te glijden - wel eens gehad , niet prettig - dus idd straps

Of wat babytalkpoeder meenemen :D Krijg ja heerlijke zachte, welriekende handjes van en die heavy-ass-weights glijden niet uit je handen. 2 vliegen in 1 klap! Gewone talkpoeder mag ook natuurlijk maar das wel minder hardcore :D

Terug
Naar boven