kearress
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 100
Welke vechtsport doe jij dan? Heb je ook een logje?
Je hebt m al gevonden

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welke vechtsport doe jij dan? Heb je ook een logje?

. De hypertrofie training deadlift en squat achter mekaar is echt killing zwaar.
Wat bedoel je precies met hypertrofie training?
Is dat een speciale vorm van trainen ofzo?
Conjugate Split by Shutterspeed
Een afwisseling op de split zijn de conjugate split. Je traint hierbij elke training met een ander doel. Ene keer specifiek voor kracht, andere keer meer voor hypertrofie (spiermassa)
Het werkt als volgt:
Maandag pak je upperbody (bovenlichaam) met als doel kracht:
Oefeningen die je dan doet zijn bijv: Bench, Military press, Pullup, BB row
5-6sets per oefening en reps laag houden dus 3 a 4 herhalingen.
Dinsdag – lowerbody met als doel hypertrofie
Oefeningen : Squat, SLDL, Good morning, Calf press
3 a 4 sets van 6-8 herhalingen
De andere 2 dagen draai je dit dan om qua doel en dus qua sets en reps
Donderdag – upperbody – doel hypertrofie
Vrijdag – lowerbody – doel kracht
Je hoeft uiteraard deze oefeningen niet aan te houden, maar de compounds zou ik er wel in laten.
Voordeel van conjugate is bijvoorbeeld dat je meerdere motorische patronen/repranges en volumes toepast.
Conjugate splits kun je bijvoorbeeld hanteren als je fanatiek aan een vechtsport doet.
Je combineert het dan bijvoorbeeld met extreme intensiteit cardio (bijv 2 minuten sparren of sprinten)
Als je al eens een regulier splitschema hebt gedaan is deze leuk voor de afwisseling. Het schema is van zichzelf ook afwisselend doordat je dus de ene training je meer richt op kracht en de andere keer meer op massa. (hoewel je altijd overlap hebt)
Nieuw Trainingsschema voor volgende week, dit omdat mn borst en nek wat achterlopen en ik 1 trainingsdag in de week zal moeten laten schieten ivm de tentamens die eraan komen!!
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Pff voor het eerst spierpijn aan mn biceps.. Ik moet straks rug trainen, is dat wel verstandig
Ook aan de binnekant van mn been heb ik nog pijn (waarschijnlijk van de lunges, maar dat is dus al 4 dagen geleden...) kan dat kwaad![]()

ik neem aan dat je je ook warm deadlift voordat je aan die serie van 4 sets begint?
. Weet dat het belangrijk is bij de krachtsetjes.Goede training!
Denk je zelf dat in die Barbell shrug ook wat meer in zit?...Ik denk zomaar dat je best het dubbele ook wel kan pakken.![]()
ja een paar zonder gewichten eraan. Had wel iets beter gekund trouwens, goed dat je me daarop wijst. Weet dat het belangrijk is bij de krachtsetjes.
TNX! Tsjah shrugs gingen wel makkelijk, maar was een beetje bang voor extreme spierpijn zoals ik al eens heb gehad met mn kuiten toen ik die voor het eerst trainde en iets te optimistisch...
Ja doe zelf ook shrugs maar niet in dit schema, kan ik wel weer pakken in volgend schema, denk dat ik begin met 100 kilo ofzo dan.

anders begint de bar af en toe zo te glijden - wel eens gehad , niet prettig - dus idd straps

anders begint de bar af en toe zo te glijden - wel eens gehad , niet prettig - dus idd straps
Krijg ja heerlijke zachte, welriekende handjes van en die heavy-ass-weights glijden niet uit je handen. 2 vliegen in 1 klap! Gewone talkpoeder mag ook natuurlijk maar das wel minder hardcore