MuscleMeat

ConflictDiamond's Training Log

• Topic Starter Topic Starter
Of wat babytalkpoeder meenemen :D Krijg ja heerlijke zachte, welriekende handjes van en die heavy-ass-weights glijden niet uit je handen. 2 vliegen in 1 klap! Gewone talkpoeder mag ook natuurlijk maar das wel minder hardcore :D

Ga jij nou maar trainen en loggen ;) Denk dat dat niet bij ons mag, tis niet echt een sportschool, meer een schoolgym. :D

Training Maandag:

Squatrek was drukbezet met 2 maloten die meer dan een kwartier deden over 3 setjes deadlift. Begon lekker..

Warming up leg press
Warming up leg extension

Squat
6x50
6x70
4x75
4x80
4x80
4x90

Lying leg curl (Ipv goodmorning, goed idee voor de afwisseling?)
8x15
8x15
8x15

Dumbbell Lunges (hoe tel je deze eigenlijk? 1 herhaling = 1 been?)
8x15
8x15
8x15

Calf press
8x45
8x55
8x55

Neck Press
8x20
8x25
8x25
8x27,5

Smith Rear Delt Row
8x35
8x40
8x40

Side raises & Front Raises
8x6 SR
8x6 FR
8x6 SR
8x4 FR

Schouders lopen wat achter, is mijn zwakke punt zie vooral side/front raises. Ben wel tevreden over de neck press. Zit wel meer in. Is later in de week nog wat side & front raises doen een goed idee?

Laatst bewerkt:
Schouders lopen wat achter, is mijn zwakke punt zie vooral side/front raises. Ben wel tevreden over de neck press. Zit wel meer in. Is later in de week nog wat side & front raises doen een goed idee?

Hetzelfde probleem dus als ik heb. Ik doe mijn schouders altijd na borst, en dan alleen sideraise en standing MP. BRANDEN dat ze dan doen!!! Ik zat er ook over te denken om thuis wat extra oefeningen te pakken, maar weet niet of dit verstandig is aangezien ze met capoeira ook al redelijk wat te verduren krijgen, al is dat wel op een totaal andere manier natuurlijk...

Squat PR!! Gaat de goede kant op :thumb:

Laatst bewerkt:
1 herhaling is bij mij met lunges gewoon beide benen uitstappen.

Deed je lunges met een stang of met dumbbells?

Voor de rest ziet er goed uit je training, waarom doe je trouwens met squat ook niet per set 8 herhalingen ?

Groet Franco

1 herhaling is bij mij met lunges gewoon beide benen uitstappen.

Deed je lunges met een stang of met dumbbells?

Voor de rest ziet er goed uit je training, waarom doe je trouwens met squat ook niet per set 8 herhalingen ?

Groet Franco

idd +1 - goeie training - goeie oefeningen , alleen opwarmen met de legpress en de legextension is zonde - je kan gewoon opwarmen met de squat - pak je bijv 15 * 40 - 12 * 50 en ga je daarna naar je zwaarste sets

Danku Dr. Columbo ;) Tsjah, dat werd mij aangeraden.. De eerste oefeningen van mn training (grote compounds) dus: Bench Press, Squat, Good Mornings en Deadlift 4x4

Maar jij denkt dat ik het beter allemaal op 3x8 kan houden?

Hoe zit dat eigenlijk.. bij ons wordt gezegd:

6x1 rep = 100% van max (kracht)
5x3 reps = 90% van max (kracht)
4x6 reps= 85% van max (kracht)
3x12 reps= 80% van max (spieropbouw)
2x18 reps ofzo = 60% van max (spierversteviging)

idd +1 - goeie training - goeie oefeningen , alleen opwarmen met de legpress en de legextension is zonde - je kan gewoon opwarmen met de squat - pak je bijv 15 * 40 - 12 * 50 en ga je daarna naar je zwaarste sets

Tnx!! Ja moest iets doen ??? Die maloten zaten een beetje te kloten bij het squatrek en kon er niet tussendoor.. Maar wat je zegt klopt en doe ik normaal gesproken. Daarom ook nog een 2 setjes met 6x50 kg en 6x70.

Moet ik dan normaal maar gewoon aan schouders beginnen ofzo?

Danku Dr. Columbo ;) Tsjah, dat werd mij aangeraden.. De eerste oefeningen van mn training (grote compounds) dus: Bench Press, Squat, Good Mornings en Deadlift 4x4

Hoe zit dat eigenlijk.. bij ons wordt gezegd:

6x1 rep = 100% van max (kracht)
5x3 reps = 90% van max (kracht)
4x6 reps= 85% van max (kracht)
3x12 reps= 80% van max (spieropbouw)
2x18 reps ofzo = 60% van max (spierversteviging)

Hehehe ,Dr Columbo grappig!:D

Ik weet niet precies, maar viel me op dat je overal 3x8 doe behalve bij die squat, misschien moet je gewoon eens proberen 3x 8 met 80 te doen kijken hoe het aanvoelt.

Hehehe ,Dr Columbo grappig!:D

Ik weet niet precies, maar viel me op dat je overal 3x8 doe behalve bij die squat, misschien moet je gewoon eens proberen 3x 8 met 80 te doen kijken hoe het aanvoelt.

ja zuur denk ;) dan pak ik 75 max! Volgende week proberen, want heb het idee dat ze achteruit gaan qua volume!

Edit: toch niet.. van 51cm naar 54cm in twee weken :S kan dat wel??

ja zuur denk ;) dan pak ik 75 max! Edit: toch niet.. van 51cm naar 54cm in twee weken :S kan dat wel??

Gewoon doen , 90 pak je ook in je laatste set, dan kan je drie setjes 8 herhalingen 80 ook pakken.

Doe je trouwens kt ter ondersteuning van een vechtsport ofzo?

Benen ? ben zelf niet zo van het meten, misschien goed idee als topic.

Gewoon doen , 90 pak je ook in je laatste set, dan kan je drie setjes 8 herhalingen 80 ook pakken.

Doe je trouwens kt ter ondersteuning van een vechtsport ofzo?

Benen ? ben zelf niet zo van het meten, misschien goed idee als topic.

Ja dat is wel het idee.. Maarja ben nu beetje verslaafd aan het raken aan BB. Ben al 4 weken niet meer naar judo of jiu jitsu geweest. Het niveau is ook niet goed genoeg.

Een echte sportschool (judotraining+fitness) kost geld: 40 euro per maand en nu sport ik gratis in een schoolgym waar ze 2 grote fitnesszalen hebben en een krachthonk met alles wat je nodig hebt behalve cables die zo gezet kunnen worden dat je ermee kan benchen.

Ja dat is wel het idee.. Maarja ben nu beetje verslaafd aan het raken aan BB. Ben al 4 weken niet meer naar judo of jiu jitsu geweest. Het niveau is ook niet goed genoeg.

Een echte sportschool (judotraining+fitness) kost geld: 40 euro per maand en nu sport ik gratis in een schoolgym waar ze 2 grote fitnesszalen hebben en een krachthonk met alles wat je nodig hebt behalve cables die zo gezet kunnen worden dat je ermee kan benchen.

Dat hoor je wel vaker: vechtsporters die verder zijn gegaan met bb omdat ze dat toch wat leuker vinden. :cool:

Ikzelf denk dat 4x8 beter is ook dat je spieren meer uithoudingsvermogen krijgen, denk dat 3x8 net te weinig is, deed eerst ook 3x6 maar nu met 4x8 merk ik toch wereld van verschil wordt er sterker door en meer spierconditie.

Na dit schema doe ik 3x10 en daarna doe ik 5x5 dan wil ik met die 5x5 flink wat gewicht bij opgooien m'n spieren moeten er dan wel in staat toe zijn.

Iig zo ga ik het aanpakken.

Maar probeer gewoon met al je oefeningen dan gewoon 3x8 te pakken als je het zo wil laten in dit schema dus ook met bench, squat en deadlift 3x8 is ook wat overzichtelijker voor je, denk ik. :rocker2:

Groet Franco

Laatst bewerkt:
Op aanraden test ik even 3x8 bij de Bench Press:

Training Woensdag

Bench Press
8x40
8x45
8x50
5x55 (helaas geen spotter)

Incline Dumbbell Press
8x14
8x14

Smith Incline Chest press
8x30
10x20

Pec Deck
8x30
1x35 (machine loopt ineens heel stroef) Effe gezocht en Smith Fly machine gevonden, deze ga ik voortaan doen.

Smith Flys
8x32,5
8x37,5
8x37,5

Crunches
10xBW+15kg
10xBW+15kg
10xBW+15kg

barbell curl
10x20
10x25
10x25
10x20

Preacher curl, EZ bar
8x15
8x20
8x20

Hammer curl
8x6
8x8
8x8

Sit ups
40xBW

Resultaat: lekkere biceps training, voel de binnenkant van mn borst redelijk, ook schouders en triceps maar baal dat ik geen spotter heb. Veel maten van me fitnessen wel, maar erg onregelmatig. Denk dat met een spotter mn borst harder vooruit zal gaan. Wrs ligt het aan mn zwakke schouders ook.

lekker bezig!

Je hebt toch 8 herhalingen gedaan met bankdrukken?

Ging het lekker?
Verder een lekkere training?

Groet Franco

zo zou je ook mij kunnen neerzetten maar ik heb toch nog 7 jiu-jitsu met kt gecombineerd - de 1e drie jaar deed ik toen nog niet aan kt - maar als ik geen blessure had gekregen had ik het nog steeds gedaan , al herken ik wel wat je nu doormaakt - maar jiu-jitsu is de moedersport der sporten - geef niet te snel op want het is een geweldige sport

zo zou je ook mij kunnen neerzetten maar ik heb toch nog 7 jiu-jitsu met kt gecombineerd - de 1e drie jaar deed ik toen nog niet aan kt - maar als ik geen blessure had gekregen had ik het nog steeds gedaan , al herken ik wel wat je nu doormaakt - maar jiu-jitsu is de moedersport der sporten - geef niet te snel op want het is een geweldige sport

Klopt! :D, daarom heb ik geïnformeerd bij de fujiyama gym in Den Bosch. Daar doen ze BJJ, dat vind ik echt het leukst. Ben ook vrij matig in trappen/slaan vergeleken met grondwerk. Maar deed jij ook BJJ of wat?

Even 2 dagen voeding posten:

Woensdag:

-8 uur: 2 broodjes met kip en kaas (bij mijn vriendin, moest het ermee doen)

-11 uur: banaan

-13 uur: 60 gram whey+jus+dextrose

-Training

-16 uur: 3 spiegeleieren+3 volkoren boterhammen+2 plakken coburgerham+1 gekookt eitje

-19 uur: avondmaal 200 gram pasta+bolognesesaus+groenten+mager gehakt

-22 uur: avondmaal 2 (de helft van avondmaal 1)

Donderdag:

-9 uur: 300 ml yoghurt + 30 gram whey + 60 gram havervlokken

-12 uur: 4 volkoren boterhammen, 2 plakjes kaas, 25 gram eiersalade, 1 gekookt ei

-16 uur: 4 volkoren boterhammen met coburgerham en sla, banaan

-19 uur: 150 gram pasta bolognese

-22 uur: 300 gram kwark + rozijnen + honing + 30 gr. cashewnootjes (moet ik dus nog eten zometeen)

Commentaar:
Ik weet dat het niet optimaal is, maar probeer zoveel mogelijk in de buurt te komen. In principe moet ik nog een maaltijd toevoegen. Ik heb True Mass gekocht van BSN om meer KCAL binnen te krijgen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven