Fitness Seller

Contest Log Contestlog NobodySpecial

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben niet 60 jaar. Denk dat zo'n cycle voor een 60-jarige een ander effect heeft op je gezondheid dan voor een 30-jarige. Misschien heb ik het wel mis. @Galen Weet hier misschien wel meer over.
Ik denk niet dat dit heel veel verschil maakt, anders dan dat de eigen aanmaak van hormonen al een aantal jaren laag kan zijn.
Maar ook dat geldt niet voor iedereen.

Er wordt m.i. veel teveel negatief gedacht en geleefd m.b.t. het bereiken van een bepaalde leeftijdsgrens. 🤪

Je moet rustiger aan doen als je de 50 gepasseerd bent is juist een start om in te kakken. Je spieren breken af als je juist dat doet, niks dus. Krantje pakken en vooral niet naar de gym gaan. 🙈🙈

Laatst bewerkt:
Ik ben niet 60 jaar. Denk dat zo'n cycle voor een 60-jarige een ander effect heeft op je gezondheid dan voor een 30-jarige. Misschien heb ik het wel mis. @Galen Weet hier misschien wel meer over.
Had ik nog niet tot me door laten dringen. Nog geen dag 60 en nu al de 60 jarige stempel. 🫣🫣

Gefeliciteerd in elk geval:p

De bijwerkingen zijn wat uitgesprokener en het verhoogde risico op hart- en vaatziekten is in absolute zin een stuk aanweziger. Je ziet bij ouderen met name een sterkere stijging van het hematocriet, en ook oedeem in de benen lijkt vaker voor te komen. Van andere bijwerkingen is minder goede data bekend, maar zou me niks verbazen als die ook sterker zijn (denk aan het effect op de hartspier, bloeddruk, cholesterol, enz.). Daarnaast is een risicostijging van bijv. 30% op trombose bij een verder gezonde twintiger niet zo'n issue, maar bij iemand van 60 is dat een (flink) grotere stijging van het absolute risico. Het risicoprofiel is gewoonweg anders.

De bijwerkingen zijn wat uitgesprokener en het verhoogde risico op hart- en vaatziekten is in absolute zin een stuk aanweziger. Je ziet bij ouderen met name een sterkere stijging van het hematocriet, en ook oedeem in de benen lijkt vaker voor te komen. Van andere bijwerkingen is minder goede data bekend, maar zou me niks verbazen als die ook sterker zijn (denk aan het effect op de hartspier, bloeddruk, cholesterol, enz.). Daarnaast is een risicostijging van bijv. 30% op trombose bij een verder gezonde twintiger niet zo'n issue, maar bij iemand van 60 is dat een (flink) grotere stijging van het absolute risico. Het risicoprofiel is gewoonweg anders.
van Galen heb je het hier specifiek over tren of heb je het over gebruik in algemene zin?
Oedeem in de benen is ook een van mijn problemen e.e.a. komt voort uit familiaire genetisch aanleg.
Ik laat mijn bloedwerk ook regelmatig checken.

van Galen heb je het hier specifiek over tren of heb je het over gebruik in algemene zin?
Oedeem in de benen is ook een van mijn problemen e.e.a. komt voort uit familiaire genetisch aanleg.
Ik heb het over anabole steroïden in het algemeen, al komt de meeste data van testosterongebruik.

Het is trouwens Galen, niet Van Galen.

als het genetisch in je familie zit zal ik al helemaal op gaan passen

als het genetisch in je familie zit zal ik al helemaal op gaan passen
In de vorm van niet meer doen?
Ik kijk er wel naar en vraag ook om halfjaarlijkse ader-checks dan bekijken ze je doorbloeding, druk etc.
Dat is nog steeds die ven een 20 jarige tot nu toe.
Ik bekijk ook mijn bloedwaardes in vergelijk met lichamelijke waarnemingen.

Ik neem dus weloverwogen beslissingen met wel of niet gebruiken van ondersteuning.
En daarmee doe ik voor mezelf aan risico afweging.
Dit is iets wat ik overigens niet zo vaak tegenkom bij mensen die ondersteuning gebruiken.

In de vorm van niet meer doen?
Ik kijk er wel naar en vraag ook om halfjaarlijkse ader-checks dan bekijken ze je doorbloeding, druk etc.
Dat is nog steeds die ven een 20 jarige tot nu toe.
Ik bekijk ook mijn bloedwaardes in vergelijk met lichamelijke waarnemingen.

Ik neem dus weloverwogen beslissingen met wel of niet gebruiken van ondersteuning.
En daarmee doe ik voor mezelf aan risico afweging.
Dit is iets wat ik overigens niet zo vaak tegenkom bij mensen die ondersteuning gebruiken.
en waar zie jij dat ik zeg dat je niet meer moet gebruiken?

Ik zeg dat je moet oppassen.
Maar als jij zo goed blijft monitoren ben je goed bezig en kan je het hopelijk voor blijven of er optijd bij zijn mocht er risico gaan ontstaan.

en waar zie jij dat ik zeg dat je niet meer moet gebruiken?

Ik zeg dat je moet oppassen.
Maar als jij zo goed blijft monitoren ben je goed bezig en kan je het hopelijk voor blijven of er optijd bij zijn mocht er risico gaan ontstaan.
Dacht meer dat je daarop doelde.

Ik blijf zeker goed monitoren. Ik heb al een paar mede ouwe strijders gezien die nu met hartproblemen bijna niet meer in de gym komen omdat ze perse mee wilde doen met een wedstrijd en van alles naar binnen werkte om er een beetje BB-like eruit te zien.
Over mij is ook zat gezegd en geschreven, maar ben er nog steeds en train nog steeds keihard.
Maar wel met het doel om dit zo gezond als mogelijk te doen inclusief ondersteuning.

Ik zou in elk geval geen tren en clen etc meer gaan gebruiken en het lekker bij wat test, primo en mast houden als je echt nog wil gaan blasten. Denk dat je de risico's dan al wat beperkt.

Ik zou in elk geval geen tren en clen etc meer gaan gebruiken en het lekker bij wat test, primo en mast houden als je echt nog wil gaan blasten. Denk dat je de risico's dan al wat beperkt.
Ik neem het mee ter overweging. Dank voor je steun.

Ik volg! Succes!

Beschouw je hetgeen wat je nu gebruikt als een cruise?

Pull Oldie
Monday, 5 June 2023 at 19:39
Gym: Bodyfit

Lat Pulldown (Cable)
Set 1: 45 kg × 12 [Warm-up]
Set 2: 65 kg × 10 [Warm-up]
Set 3: 80 kg × 10
Set 4: 90 kg × 10
Set 5: 105 kg × 6 @ 9,5

Rack Pull (Barbell)
Yeahhhh pr op reps en weight :flexbiceps: