MuscleMeat

Controversiele meningen en ideeen.

De ware is islam kent geen haat. Haat zit in de mens.
Lees eens een keer de koran lieverd, dan lees je gelijk dat het liegen tegen ongelovigen om je eigen zaak goed te doen allemaal prima is.
Als je Arabieren en moslims niet begrijpt is het enorm naïef om te zeggen dat ze geen haat kennen.

Haat zit in de mens, maar in moslims nog net een stukje meer.

• Haha
Waarderingen: MDC
  • Topic Starter Topic Starter
Religie, ongeachte welke, is een bron van haat.
Dat kan ook niet anders.

Het is vergelijkbaar met voetbalfans, als het Nederlands elftal speelt zijn het allemaal dikke vrienden, maar als het Ajax VS PSV is slaan ze elkaar de hersens in.

Alleen bij religie nemen mensen het nog veel serieuzer omdat er hun hele leven lang wordt verteld dat het DE ENIGE heilige en perfecte manier van leven is.

Lees eens een keer de koran lieverd, dan lees je gelijk dat het liegen tegen ongelovigen om je eigen zaak goed te doen allemaal prima is.
Als je Arabieren en moslims niet begrijpt is het enorm naïef om te zeggen dat ze geen haat kennen.

Haat zit in de mens, maar in moslims nog net een stukje meer.

First of all ik ben je lieverd niet.

Second. Ik heb daadwerkelijk de Koran gelezen, ben in meerdere islamitische universiteiten geweest waaronder de oudste ter wereld in Fes. Ik ben in Moulay Idris geweest en in Saoedi Arabië. Ik heb geleerd surah al fatiha te bidden wat mij tot tranen geroerd heeft. De beste vriend van mijn man is imam ik ben en blijf katholiek maar vertel mij niet dat ik maar wat moet gaan lezen. Haat zit in de mensen niet in een godsdienst.

Ook de bijbel kent mindere passages. Ook de kerk heeft wat afgeslacht. Ben ik daarom als katholiek dan ook een varken? Nee totaal niet. De Koran en de bijbel zijn eeuwen geleden geschreven. Plaats het in de juiste context en snap dat het om liefde gaat.

Ook de bijbel kent mindere passages. Ook de kerk heeft wat afgeslacht. Ben ik daarom als katholiek dan ook een varken? Nee totaal niet. De Koran en de bijbel zijn eeuwen geleden geschreven. Plaats het in de juiste context en snap dat het om liefde gaat.

Adolf Hitler heeft ook wel minder goede dingen gedaan, de Nazi's zijn wel verandwoordelijk voor wat doden. Maakt dat alle stemmers voor de nazi partij slecht? Nee natuurlijk niet. Je moet kijken naar de goede dingen die ze voor elkaar hebben gekregen.
Als je voorbij de holocaust en WW2 kan kijken zal je zien dat Hitler de beste leider van Duitsland was.

Dit is precies hoe jouw mental gymnastics over komen bij mensen die wel kritisch kunnen denken.

Adolf Hitler heeft ook wel minder goede dingen gedaan, de Nazi's zijn wel verandwoordelijk voor wat doden. Maakt dat alle leden van de nazi partij slecht? Nee natuurlijk niet. Je moet kijken naar de goede dingen die ze voor elkaar hebben gekregen.
Als je voorbij de holocaust en WW2 kan kijken zal je zien dat Hitler de beste leider van Duitsland was.

Dit is precies hoe jouw mental gymnastics over komen bij mensen die wel kritisch kunnen denken.

Wat een walgelijke en volstrekt ongepaste vergelijking. Dat je zo iets er bij moet halen om je gelijk te willen halen in een discussie. Heel klein van je om dit te schrijven.

Second. Ik heb daadwerkelijk de Koran gelezen, ben in meerdere islamitische universiteiten geweest waaronder de oudste ter wereld in Fes. Ik ben in Moulay Idris geweest en in Saoedi Arabië. Ik heb geleerd surah al fatiha te bidden wat mij tot tranen geroerd heeft. De beste vriend van mijn man is imam ik ben en blijf katholiek maar vertel mij niet dat ik maar wat moet gaan lezen. Haat zit in de mensen niet in een godsdienst.

Liefde voor een een god, niet voor de mens, zowel de bijbel als de Koran zijn walgelijke boeken, geschreven door gewone mensen, eigenlijk gekken die stemmen hoorde. In de juiste context plaatsen hoeft niet. Je moet de boeken lezen zoals ze oorspronkelijk geschreven zijn.
Iedereen interpreteert de geschreven teksten anders, en dat is juist het gevaar.
Zelfde god, ander verhaallijn. Niet meer dan dat.

Wat een walgelijke en volstrekt ongepaste vergelijking. Dat je zo iets er bij moet halen om je gelijk te willen halen in een discussie. Heel klein van je om dit te schrijven.

Dt vind je ongepast, maar je kan wel met een straight face in 1 allinia zowel dit
ook de kerk heeft wat afgeslacht
als dit
plaats het in de juiste context en snap dat het om liefde gaat
schrijven.

Dit is waarom ik religeuze mensen nooit zal durven te vertrouwen, hun wereldbeeld is krom en ze durven alles goed te praten met jesus, allah, god of whatever.

Mensen vermoorden uit liefde voor je vaderland en denkbeeldige ubermensch omdat je vind dat ze dingen doen die slecht zijn voor het land en niet tot de ubermensch horen

Of

Mensen vermoorden uit liefde voor je geloof en denkbeeldige heilige man omdat je vind dat wat die mensen doen slecht is voor het geloof en ze niet geloven in de zelfde denkbeeldige heilige man.

In mijn ogen is dit totaal geen rare vergelijking maar gewoon beide handelen door fucked up indoctrinatie.

Laatst bewerkt:
Iedereen interpreteert de geschreven teksten anders, en dat is juist het gevaar.
Zelfde god, ander verhaallijn. Niet meer dan dat.

Klopt wel wat je zegt maar als je normaal denkend bent en je hart is goed dan kan je prima de teksten in de juiste context lezen. En ze naar modernere tijden vertalen. Als je dat niet kan ja dan krijg je dus ellende. Heb je wel een punt. Vandaar dat ik ook zeg haat zit in de mens. Domme mensen zonder hart.

Dt vind je ongepast, maar je kan wel met een straight face in 1 allinia zowel dit als dit schrijven.

Dit is waarom ik religeuze mensen nooit zal durven te vertrouwen, hun wereldbeeld is krom en ze durven alles goed te praten met jesus, allah, god of whatever.

Ik schrijf ook de kerk heeft wat afgeslacht. En ben ik daarom dan een varken Nee. Daarmee verwijs ik natuurlijk direct naar dat ik vind dat zij die geslacht hebben uit naar van de kerk varkens vind. Oprecht iedereen die moord is een varken.

Ik schrijf ook de kerk heeft wat afgeslacht. En ben ik daarom dan een varken Nee. Daarmee verwijs ik natuurlijk direct naar dat ik vind dat zij die geslacht hebben uit naar van de kerk varkens vind. Oprecht iedereen die moord is een varken.
Maar toch kies je er voor om je bij die groep mensen te voegen.

Ik geef puur een voorbeeld hoe jouw rechtpraten van iets wat behoorlijk krom is er voor andere uit ziet.

Het feit dat jij mijn vergelijking zo erg vind zegt al genoeg.

Klopt wel wat je zegt maar als je normaal denkend bent en je hart is goed dan kan je prima de teksten in de juiste context lezen. En ze naar modernere tijden vertalen. Als je dat niet kan ja dan krijg je dus ellende. Heb je wel een punt. Vandaar dat ik ook zeg haat zit in de mens. Domme mensen zonder hart.
Door juist die ingeburgerde interpretatie van elke godsdienst, wat mag wel en wat mag niet is een multiculturele samenleving onmogelijk. Jammer wel.
Wat ik wel wil toegeven is: als je naar Saudi-Arabië en Marokko en Turkije dat soort 'min of meer' moslim landen gaat zijn ze wel een stuk verdraagzamer dan de moslims die naar Europa emigreren.

Bij mij is het simpel: heb voor niemand haat, zolang dat ze zich niet volledig opdringen met hun cultuur.

m

Maar toch kies je er voor om je bij die groep mensen te voegen.

Nee hoor, ik kies ervoor om mij bij mensen te voegen die van God houden. Jezus Christus als de profeet van verlossing zien. Ik zit namelijk niet in de kerk tussen massa moordenaars ;) En ja dat weet ik zeker want die 6 man die bij ons komen opdagen tijdens de mis. Ken ik allemaal.

De Koran en de bijbel zijn eeuwen geleden geschreven. Plaats het in de juiste context en snap dat het om liefde gaat.
Ik hoor wel vaker dat het in de juiste context geplaatst moet worden, wat bedoel je daarmee?

Feitelijk gezien is die context en tijd waarin het is geschreven toch een van stammenoorlogen en verovering en plundering en leidde het al gauw tot de invasie van zuid- en oost europa.

Waarom moet je moeite doen de teksten naar jou gewensde vredelievende context te interpreteren en te filteren van geweld terwijl dat geen gegeven is? Bij bijvoorbeeld de boeddhistische teksten hoeft dat niet. Is wat je als context noemt dan niet je eigen subjectieve wil om er het goede in te zien, of onwil om er kwaad in te zien?

Wat is die context nou toch?

First of all, gelukkig niet.

Second. Dit bevestigt inderdaad mijn punt in de zin dat moslims een leugenachtig beeld van de islam verkondigen en al het slechte verzwijgen. Je kan naar duizend universiteiten gaan, ze liegen allemaal tegen je. Dat jij zo graag wilt geloven dat het echt goede mensen zijn (dat dere katholicisme) helpt je nou niet bepaald om er objectief naar te kijken.
Vergelijking met de bijbel is inderdaad een mooie want dat boek is net zo verdorven.

Plaats het allemaal in de juiste context en je ziet dat het draait om haat en macht.

Fijn dat je het goede in de mensen ziet, en nog echt geloofd, maar je moet wel openstaan voor de discussie vind ik.

Maar langs de andere kant, is dit wel een blijvende discussie die nooit stopt en altijd voor en tegenstanders gaat hebben, dus we kunnen hierover blijven heen en weer pingpongen.

Dus laten we stoppen :D.

Fijn dat je het goede in de mensen ziet, en nog echt geloofd, maar je moet wel openstaan voor de discussie vind ik.

Maar langs de andere kant, is dit wel een blijvende discussie die nooit stopt en altijd voor en tegenstanders gaat hebben, dus we kunnen hierover blijven heen en weer pingpongen.

Dus laten we stoppen :D.

Goed idee ! Want wordt de never ending story

Terug
Naar boven