MuscleMeat

Controversiele meningen en ideeen.

ontopic:
Iedereen met een iq lager dan 85 moet chemisch gecastreerd worden.
Ben het er wel mee eens, moest het komen door genetische aanleg.

Als dit bijvoorbeeld komt doordat de moeder, drank,drugs heeft genomen of ziek is geworden dan niet.

• Like
Waarderingen: Saus
Ben het er wel mee eens, moest het komen door genetische aanleg.

Als dit bijvoorbeeld komt doordat de moeder, drank,drugs heeft genomen of ziek is geworden dan niet.
De vraag is of dat uitmaakt wat betreft de negatieve gevolgen van een dusdanig laag IQ. Het gaat mij niet enkel om het einde te maken aan die genen, maar meer om de gevolgen voor de samenleving.

Naast dat LVB’ers absoluut niet zelfstandig een kind op kunnen voeden is deze groep ook oververtegenwoordigd in criminaliteit (m.n. High Impact Crimes) en is dat door castratie in theorie te beperken.

Belasting is diefstal.

Democratie is tirannie van de meerderheid.

Als je een werkcontract accepteert dat onnodig je vrijheid beperkt dan houd je willens en wetens een vorm van moderne slavernij in stand. Autoriteiten die dit opdringen schenden mensenrechten.

De overheid neemt je vrijheid tot onafhankelijk leven/ondernemen af en moet je daarvoor compenseren om in levensbehoeften te voorzien. Ambtenaren die hier een tegenprestatie voor opdringen schenden mensenrechten.

Het ontnemen van je nacht/woonrust is een schending van je mensenrechten.

Tegen al deze zaken moet je je met wapens mogen beschermen.

De wereld zou zo mooi kunnen zijn.
Mensen moeten betaald worden naar de waarde van het werk dat ze opleveren, geen uurloon. (kan dit voor alle beroepsgroepen? I guess dat er wel enkele beroepen zijn zoals bediening waarbij je echt alleen betaald wordt/hoeft te worden voor je aanwezigheid)

Volgens mij is het betalen van een uurloon nog een van de grootste fouten in modern kapitalisme dat individuele vrijheid enorm beperkt.

Hoezo is uurloon slechter dan stukloon?

Strengere/zwaardere eindtermen voor onderwijs en veel meer verantwoordelijkheid leggen bij de ouders. Niks mis met een pedagogische tik door de ouders.

Bij spijbelende kinderen veel harder optreden en financiële sancties opleggen aan de ouders. Ook wanneer kinderen zich misdragen op school of in het openbaar.

• Topic Starter Topic Starter
Strengere/zwaardere eindtermen voor onderwijs en veel meer verantwoordelijkheid leggen bij de ouders. Niks mis met een pedagogische tik door de ouders.

Bij spijbelende kinderen veel harder optreden en financiële sancties opleggen aan de ouders. Ook wanneer kinderen zich misdragen op school of in het openbaar.

Dit is wel een beetje moeilijk.

Ik ben zelf ook schoolverlater en spijbelaar geweest.
In mijn geval lag de schuld vooral bij de school en het schoolsysteem en mezelf, niet mijn ouders.
Mijn ouders hadden totaal geen grip op mij.

De school had een volledige desinteresse in het stoppen van pesten en het straffen van de pesters.

Daarom ben ik voor dienstplicht voor schoolverlaters. Daar kan de dicipline bijgeleerd worden aan schoolverlaters en pesten krijgt daar geen kans.

Maar ik vind ook dat pesten veel zwaarder bestraft moet worden. Misschien zelfs van sommige een voorbeeld maken en celstraf toepassen.

Maarja pubers blijven moeilijk...
Te oud om als kind te behandelen en te jong om verandwoordelijkheid te nemen voor hun daden.

Laatst bewerkt:
Een uurloon stimuleert inefficiënt werken, motiveert niet om te innoveren, en ontneemt efficiënte werkers onnodig veel van hun tijd.
kunstmatige concurrentie is dat , binnen een bedrijf zul je altijd skill verschil hebben en dus verschil in uurloon daar door .stuk loon zou bijna een doodsteek financieel zijn voor beginners binnen een vak

Wat als je spijbelt maar je nooit misdraagt en zelfs de beste cijfers van de klas haalt?

Daarom ben ik voor dienstplicht voor schoolverlaters. Daar kan de dicipline bijgeleerd worden aan schoolverlaters en pesten krijgt daar geen kans.
In dienst wordt toch ook wel gepest.

Ik denk eerder dat het niet perse gewenst is om kinderen (vooral jongens) op school gevangen te zetten. Dat fabriekenmodel is toch niet meer nodig om te leren.

Een uurloon stimuleert inefficiënt werken, motiveert niet om te innoveren, en ontneemt efficiënte werkers onnodig veel van hun tijd.
En hoe zou je dat tegenwoordig willen toepassen op bijvoorbeeld een middelgrote supermarkt het is onbegonnen werk om dan voor iedereen het juiste salaris te berekenen.

En hoe zou je dat tegenwoordig willen toepassen op bijvoorbeeld een middelgrote supermarkt het is onbegonnen werk om dan voor iedereen het juiste salaris te berekenen.
ik ben wel voor prestatie toeslagen . hetzij cash onder de tafel ( doe ik ook wel eens )

Wat als je spijbelt maar je nooit misdraagt en zelfs de beste cijfers van de klas haalt?

In dienst wordt toch ook wel gepest.

Ik denk eerder dat het niet perse gewenst is om kinderen (vooral jongens) op school gevangen te zetten. Dat fabriekenmodel is toch niet meer nodig om te leren.
ouderwets leerling schap is idd beter

kunstmatige concurrentie is dat , binnen een bedrijf zul je altijd skill verschil hebben en dus verschil in uurloon daar door .stuk loon zou bijna een doodsteek financieel zijn voor beginners binnen een vak
Goed punt betreffende beginners ga ik nog even over nadenken. In principe moeten die ook met veel minder financieel afkunnen en de reden dat een uurloon goed voor hun een uitkomst is ook mede door het minimumloon. Misschien moet het dan wel afgesteld zijn dat een absolute beginner van 16-18 als stagiair 40+overtime draait maar daar dan wel van kan leven. Als ik naar de minimumlonen kijk komt het daar ook wel op neer, in principe zijn lonen daar natuurlijk al op afgesteld.

Sommige beroepen kan het lastig mee, bijvoorbeeld de cassieres zullen er toch van open tot sluit moeten zitten en die moeten niet afhankelijk zijn van het aantal bediende klanten ofzo. (En je mag je afvragen welke toegevoegde waarde cassieres hebben, ik kan echt wel zelf afrekenen) Maar in de schoonmaak bijvoorbeeld, of als vuilnisman is ook een leuke - sommige haasten om snel met hun ronde klaar te zijn maar dan moeten ze nu gewoon door helpen met andermans rondes.

Geen enkele route is exact hetzelfde, dus de vuilnisman zelf kan niet volledig zelf invloed uitoefenen op de hoeveelheid werk die hij verzet.
en een vuilnisman is volgens een norm gesteld door arbo nederland met zijn 30e afgeschreven mag nog maar 500 bakken verladen . verder is dit beroep kapot gemaakt door de privatisering van afval en reiniging . broertje van me ging over van een relatief prettige ambtenaren cao ( vrijdag vrij ) naar een cao die door bv van gansewinkel werd gehanteerd en verloor meteen alle rechten die het werk enigzins aantrekkelijk maakte . hij is snel weer gaan timmeren

En hoe wil je het doen voor mensen in het onderwijs, de zorg, bij de politie, brandweer, beveiliging of defensie?

Geen enkele route is exact hetzelfde, dus de vuilnisman zelf kan niet volledig zelf invloed uitoefenen op de hoeveelheid werk die hij verzet.
Hmm ik weet niet hoe het ingedeeld is ik zou denken redelijk naar hoeveel werk het kost maar ja er is wel een tijd/afstand element. Ik verwacht dat in een jaar alle routes geoptimaliseerd zijn en vuilnis nog nooit zo efficient is opgehaald :o

En hoe wil je het doen voor mensen in het onderwijs, de zorg, bij de politie, brandweer, beveiliging of
Onderwijs is nog wel wat voor te verzinnen omdat je taak niet perse is om x aantal uur voor de klas te staan. Lesmateriaal opnemen of is al te vinden op youtube. Maatwerk voor leerlingen die extra aandacht nodig hebben. Overigens ben ik sowieso voor een andere vorm van leren, huisscholing ofzo en als je nog vragen hebt googlen maar.

Politie op aantal gevangen boeven en brandweer op aantal gebluste branden dat gaat vast goed.

Kill count :heart:

Naar het aantal coli of karren dat zij in het schap pakken.
Bij de groothandel wordt soms al met prestatie toeslagen gewerkt.

Hmm ik weet niet hoe het ingedeeld is ik zou denken redelijk naar hoeveel werk het kost maar ja er is wel een tijd/afstand element. Ik verwacht dat in een jaar alle routes geoptimaliseerd zijn en vuilnis nog nooit zo efficient is opgehaald :o

Onderwijs is nog wel wat voor te verzinnen omdat je taak niet perse is om x aantal uur voor de klas te staan. Lesmateriaal opnemen of is al te vinden op youtube. Maatwerk voor leerlingen die extra aandacht nodig hebben. Overigens ben ik sowieso voor een andere vorm van leren, huisscholing ofzo en als je nog vragen hebt googlen maar.

Politie op aantal gevangen boeven en brandweer op aantal gebluste branden dat gaat vast goed.

Kill count :heart:
3 kills is een killstreak ? 10-4 strafe run coming in :P

Naar het aantal coli of karren dat zij in het schap pakken.
Bij de groothandel wordt soms al met prestatie toeslagen gewerkt.
Het aantal collie zegt vrij weinig als de producten niet gelijksoortig zijn. Ik vulde op de broodafdeling gemakkelijk 100 collie per uur, moet je eens proberen op het Hak-pad.

Terug
Naar boven