XXL Nutrition

Controversiele meningen en ideeen.

Daar is de wetenschap nog niet over uit. Een deel is erfelijk, maar dat is wss niet heel groot. Het westen heeft in de afgelopen decennia namelijk ook een grote sprong gemaakt, dus dat suggereert dat de genetische component niet heel sterk is.

Verder spelen onderwijs, voeding en opvoeding een grote rol. Met name dat laatste speelt vermoedelijk een grote rol in zuid-oost Azië. Neem bijv. Chinese kinderen die waar mogelijk naar een zaterdagschool gaan, instrumenten moeten leren spelen van hun ouders.
Ashkenazi-Joden scoren overigens nog hoger dan Chinezen.

Met religie An sich heeft het iig vermoedelijk niets te maken.
Er zijn in china en japan ook minder (noord)afrikanen dan hier, dat zal ook wel helpen met het landsgemiddelde. Gezien die zelfs hier met alle voorzieningen nog gemiddeld 85 scoren.

Ik had als jochie een chinees vriendje , jonge kreeg straf als zijn punten onder de 9 gemiddeld kwamen en had cello les . nou pakweg 20 jaar later is hij afgestudeerd aan Tue geloof Natuurkunde .
En bakt ie rijst in een Chinees restaurant.

Of het nu haat, liefde of een fetish is, voor mij allemaal gelijk hoor.
Dit is ook 1 van de enige topics dat het toegelaten is, omdat het erbij hoort.
Btw, volg je log nog altijd hoor, vind het gewoon interessant om iedereen zijn standpunt hier omtrent te horen :D

Ja ook no hard feelings als mensen mij gek vinden! Mag ik vind het gek als iemand niet geloofd. Heb mijn mijn man eindeloze discussies gehad over God en geloof en wonderen bijvoorbeeld. En hij gelooft niet Dus ben het gewent. Alleen hij laat mij vrij. Ik schaam mij er ook niet voor dat ik in God geloof.

Iedereen moet doen en laten wat die wil ! Alleen laten we elkaar niet haten......

Ga vanavond kkes mijn maten in mijn logje zetten. Anders hebben we geen goed begin en eind.

Ja ook no hard feelings als mensen mij gek vinden! Mag ik vind het gek als iemand niet geloofd. Heb mijn mijn man eindeloze discussies gehad over God en geloof en wonderen bijvoorbeeld. En hij gelooft niet Dus ben het gewent. Alleen hij laat mij vrij. Ik schaam mij er ook niet voor dat ik in God geloof.

Iedereen moet doen en laten wat die wil ! Alleen laten we elkaar niet haten......

Ga vanavond kkes mijn maten in mijn logje zetten. Anders hebben we geen goed begin en eind.
Wat zijn in jouw ogen wonderen?

Wat zijn in jouw ogen wonderen?

Niet zwanger kunnen raken. Twee ziekenhuizen verder beide nee kan niet zwanger raken. Post meno pauze op vroege leeftijd. Geen ei meer in mijn lijf te vinden. Nooit niet menstrueren. Niets.

8 jaar later in een bedevaartsoord, samen met een imam een wens gedaan en 9 maanden later een dochter. ;) geen twijfel over mogelijk.

Ook geen twijfel over mogelijk dat het God boeit welke religie je ook volgt hij houd toch wel van je !

Nederlands voetbal suckt. Iedereen op 3 meter van z'n man, een boulevard op het middenveld en 0 fysieke duels.

Niet zwanger kunnen raken. Twee ziekenhuizen verder beide nee kan niet zwanger raken. Post meno pauze op vroege leeftijd. Geen ei meer in mijn lijf te vinden. Nooit niet menstrueren. Niets.

8 jaar later in een bedevaartsoord, samen met een imam een wens gedaan en 9 maanden later een dochter. ;) geen twijfel over mogelijk.

Ook geen twijfel over mogelijk dat het God boeit welke religie je ook volgt hij houd toch wel van je !
Je hebt in de tussentijd toch ook wel gebeden om een kind te krijgen neem ik aan? waarom zou hij je na die wens met een imam wel ineens vruchtbaar maken.

IQ-test is gebaseerd op veelal westerse concepten. Logisch dus dat mensen zonder degelijke scholing daar lager scoren.

Je ontkracht bovendien je eigen stelling dat dit direct aan de islam te linken is. Immers scoort heel subsahara Afrika het laagst, terwijl de islam in subsahara Afrika helemaal niet dominant aanwezig is (op een paar landen na). Ook scoren regio's als zuid Amerika (streng katholiek) ook aanzienlijk lager. En Kazachstan scoort dan weer relatief hoog.

Niet dat ik per se zo'n voorstander ben van massa-immigratie of de islam, maar dit kaartje bewijst helemaal niet wat jij erin wil lezen.

Allereerst is de IQ test voor het grootste gedeelte zo opgesteld dat hij onafhankelijk is van ‘voorkennis’. Taalvaardigheid etc is niet wat de boventoon voert. Een rij met 4 figuren waar een 5e ontbreekt en een patroon te herkennen is, dat is niet specifiek voor westerse scholing. In de jungle kom je dat soort shit mogelijk ook tegen.

Je kan best compenseren voor dit soort zaken maar het moge duidelijk zijn dat het intellect in die regionen lager is dan bv het Westen.

Verder impliceer ik niets, ik zeg ‘zoek de verschillen’. Jij interpreteert dit als ik die zegt dat er een causaal negatief verband is tussen Islam —> IQ. Dat zeg ik niet. Maar er is zeker een correlatie, waar duidelijk is dat het gemiddelde IQ van een moslim lager is dan dat van een jood. Dat er ook domme Christenen zijn zie je mij nergens ontkennen.

Het punt is dat gemiddeld de mensen die de koran heel serieus nemen wonen in gebieden waar het IQ onder het gemiddelde is. Dus kan je stellen dat domme mensen toevallig een koran in handen krijgen en dat kan een reden zijn waarom ze zoveel moeite hebben met de interpretatie.

ik geloof ook niet dat Jezus de zoon van God was. Geloof wel dat Jezus een profeet was en een brenger van Gods woord.
Zoals ik het begrepen heb is zo ongeveer de essentie van het christendom juist het geloof in Jezus als Zoon.

Prima als je daar niet in gelooft en jezelf christen noemt, maar het is een wat ongebruikelijke manier van zeggen.

Jezus als profeet en de rest van wat je schrijft is iets dat ik meer met de islam associeer, hoewel sommige atheïstische-christenen daar ook wel pap van lusten.

Terug
Naar boven