AndroidHealthClinic

Controversiele meningen en ideeen.

Zoals ik het begrepen heb is zo ongeveer de essentie van het christendom juist het geloof in Jezus als Zoon.

Prima als je daar niet in gelooft en jezelf christen noemt, maar het is een wat ongebruikelijke manier van zeggen.

Jezus als profeet en de rest van wat je schrijft is iets dat ik meer met de islam associeer, hoewel sommige atheïstische-christenen daar ook wel pap van lusten.

Ik ben christenen en mijn opvattingen over dat Jezus niet de zoon is van God komt zeker terug in de islam.

De islam zegt ! God stuurde de engel Gabriel naar beneden om meryem ( maria ) te bevruchten. En uit die bevruchting kwam Isa ! Jezus dus. Ook daar kan ik niets mee met dat verhaal.

Geloof alleen niet in onbevlekte ontvangenis. Ons oma devoot christenen ook niet, laat jezelf niets wijs maken zei ze ;) en streng gelovig zijn wekelijks naar de kerk. En op latere leeftijd bij de nonnen gaan wonen.

En toch heeft ons oma altijd heel veel op gehad met Maria.

Ik ben christenen en mijn opvattingen over dat Jezus niet de zoon is van God komt zeker terug in de islam.

De islam zegt ! God stuurde de engel Gabriel naar beneden om meryem ( maria ) te bevruchten. En uit die bevruchting kwam Isa ! Jezus dus. Ook daar kan ik niets mee met dat verhaal.

Geloof alleen niet in onbevlekte ontvangenis. Ons oma devoot christenen ook niet, laat jezelf niets wijs maken zei ze ;) en streng gelovig zijn wekelijks naar de kerk. En op latere leeftijd bij de nonnen gaan wonen.

En toch heeft ons oma altijd heel veel op gehad met Maria.
1. De onbevlekte ontvangenis is een katholiek dogma, niet alle christenen gaan daarin mee;
2. Het lijkt erop dat je de onbevlekte ontvangenis van Maria verwart met de maagdelijke geboorte van Jezus, dat gebeurt vaak.

# waarom doe ik dit eigenlijk, had vanmorgen juist mijn abbo op dit topic gestopt.

Allereerst is de IQ test voor het grootste gedeelte zo opgesteld dat hij onafhankelijk is van ‘voorkennis’. Taalvaardigheid etc is niet wat de boventoon voert. Een rij met 4 figuren waar een 5e ontbreekt en een patroon te herkennen is, dat is niet specifiek voor westerse scholing. In de jungle kom je dat soort shit mogelijk ook tegen.

Je kan best compenseren voor dit soort zaken maar het moge duidelijk zijn dat het intellect in die regionen lager is dan bv het Westen.

Verder impliceer ik niets, ik zeg ‘zoek de verschillen’. Jij interpreteert dit als ik die zegt dat er een causaal negatief verband is tussen Islam —> IQ. Dat zeg ik niet. Maar er is zeker een correlatie, waar duidelijk is dat het gemiddelde IQ van een moslim lager is dan dat van een jood. Dat er ook domme Christenen zijn zie je mij nergens ontkennen.

Het punt is dat gemiddeld de mensen die de koran heel serieus nemen wonen in gebieden waar het IQ onder het gemiddelde is. Dus kan je stellen dat domme mensen toevallig een koran in handen krijgen en dat kan een reden zijn waarom ze zoveel moeite hebben met de interpretatie.

Abstract denkvermogen is iets dat je in het westen al vroeg traint op school, door bijv. te leren lezen, schrijven en wiskunde. Dat is geen voorkennis maar gewoon leren om op een bepaalde manier te denken. Die manier van denken, is wat je meet met een IQ-test. Zonder onderwijs oefen je dit niet en scoor je natuurlijk ook lager. Dat Afrikanen slechter scoren betekent dus vooral dat ze hier niet in geoefend zijn en niet per se minder slim zijn. Ik denk dat wij onder dezelfde leefomstandigheden net zo slecht zouden scoren.

Wat betreft Koran en domme mensen. Religie doet het bij uitstek goed onder domme mensen. Dat geldt niet enkel voor de Koran.

Abstract denkvermogen is iets dat je in het westen al vroeg traint op school, door bijv. te leren lezen, schrijven en wiskunde. Dat is geen voorkennis maar gewoon leren om op een bepaalde manier te denken. Die manier van denken, is wat je meet met een IQ-test. Zonder onderwijs oefen je dit niet en scoor je natuurlijk ook lager. Dat Afrikanen slechter scoren betekent dus vooral dat ze hier niet in geoefend zijn en niet per se minder slim zijn. Ik denk dat wij onder dezelfde leefomstandigheden net zo slecht zouden scoren.

Wat betreft Koran en domme mensen. Religie doet het bij uitstek goed onder domme mensen. Dat geldt niet enkel voor de Koran.
De gelovigen die niet inenten vind ik slimmer dan de hoogopgeleiden die dat op facebook geleerd hebben.

Dit en een cultuur die dit waardeert.

• Like
Waarderingen: Pren
1. De onbevlekte ontvangenis is een katholiek dogma, niet alle christenen gaan daarin mee;
2. Het lijkt erop dat je de onbevlekte ontvangenis van Maria verwart met de maagdelijke geboorte van Jezus, dat gebeurt vaak.

ik geloof niet in maagdelijke geboorte.

# waarom doe ik dit eigenlijk, had vanmorgen juist mijn abbo op dit topic gestopt.

# geen idee. Kom we stoppen er mee :D

Toevallig nu in de krant.
MOET HIER KEI HARD OM LACHEN
CD2A8B24-F4F6-4C7A-BECF-E806B8B3834F.png

Dat Afrikanen slechter scoren betekent dus vooral dat ze hier niet in geoefend zijn en niet per se minder slim zijn. Ik denk dat wij onder dezelfde leefomstandigheden net zo slecht zouden scoren.
Waarom scoren zij dan niet net zo goed onder onze leefomstandigheden? (ook gecontroleerd voor cultuur/verbaliteit en socio-economische factoren)

Waarom scoren zij dan niet net zo goed onder onze leefomstandigheden? (ook gecontroleerd voor cultuur/verbaliteit en socio-economische factoren)
denk dat je dat antwoord op krijgt als je naar documentaires kijkt over ontwikkelings landen , Liberia is een dergelijk pracht land

Ok los van IQ testen, noem eens een paar belangrijke uitvindingen uit donker Afrika in de afgelopen 5000 jaar? Of noem eens een paar belangrijke Afrikaanse wetenschappers of filosofen.

Toch wel vreemd dan dat Chantek de Orang-Oetan tussen de 80 en 90 scoort op een IQ tes. Hij kan niet lezen, schrijven of wiskunde.

Laatst bewerkt:
Ok los van IQ testen, noem eens een paar belangrijke uitvindingen uit donker Afrika in de afgelopen 5000 jaar? Of noem eens een paar belangrijke Afrikaanse wetenschappers of filosofen.

Donker Afrika durf ik niet te stellen. Maar het Midden-Oosten, India en China liepen nog niet zo gek lang geleden voor op het huidige westen (China kon pas na de industriële revolutie bedwongen worden).

Maar om een voorbeelden te noemen van die door jou zo verfoeide regio: in Mesopotamië is de landbouw ontstaan en veel graanproducten hebben hier hun oorsprong. Zo ook een vroege voorvader van bier.
Als direct gevolg van landbouw konden steden ontstaan. Ook heeft men in Mesopotamië voor het eerst bronzen en ijzeren voorwerpen weten te fabriceren. En ik meen dat men hier ook voor het eerst op het idee kwam om wetten op te schrijven, zodat de vorst die niet zomaar uit zijn duim kon zuigen.

Er zijn er vast wel meer, maar vroege geschiedenis is niet per se mijn expertise. Voor de geschiedenisnerds die dit interessant vinden kan ik het boek the human web aanraden. Gaat over hoe verschillende samenlevingen met elkaar in contact kwamen en wat ze allemaal uitwisselden.

De Europeanen hebben deze ontdekkingen veelal gekopieerd van de Mesopotamiërs. Ik denk dat hun IQ gewoon nog lager was dan dat van oerang oetangs ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven