MuscleMeat

Craze - Driven Sports [body&fitshop - feedback gevraagd]

Na iets minder dan een maand dit gebruikt te hebben heb ik volgende review.

Eerste week zeer goede focus en energieboost. Vond wel dat het je meer focus dan energie gaf. Maar sinds eind week 2, voel ik er niets meer van, ook niet bij 2 scoops. Ik voel mij zelfs ronduit slecht ervan. Voel mij draaierig en een enorme energydrain.

Heb eens wat gelezen op BB.com ed en sommigen hebben hier ook last van.

Iemand hier ook last van gehad?

Ik ga het alvast niet meer nemen en nog bestellen.

• Topic Starter Topic Starter
Na iets minder dan een maand dit gebruikt te hebben heb ik volgende review.

Eerste week zeer goede focus en energieboost. Vond wel dat het je meer focus dan energie gaf. Maar sinds eind week 2, voel ik er niets meer van, ook niet bij 2 scoops. Ik voel mij zelfs ronduit slecht ervan. Voel mij draaierig en een enorme energydrain.

Heb eens wat gelezen op BB.com ed en sommigen hebben hier ook last van.

Iemand hier ook last van gehad?

Ik ga het alvast niet meer nemen en nog bestellen.

Heb het nu 2 weken gebruikt en eerlijk gezegd de focus is er idd wel, alleen krijg ik geen energieboost.
Ik heb tot nu toe 1 scoop geprobeerd en 1,5 scoop. Het enige wat ik kreeg dmv het verhogen van dosis is meer focus, that's it.

Ik raad je aan niet elke keer als je gaat trainen een PWO te nemen om gewenning tegen te gaan. Ik ken trouwens ook genoeg mensen die "niet meer kunnen" trainen zonder.

Oude formule heeft betaine anhydrous als eerste op de lijst staan.
Nieuwe formule heeft als eerste creatine mono.
op amazone.com staat het oude etiket vermeld nog en het schijnt dat ze eind vorig jaar de oude nog verkochten, 6/15 of zo staat als EXP datum op het etiket. Mijn potjes zijn 1/16. heb mijn lege potjes bewaard, zal eens kijken of crea eerst genoemd word/werd.

Geinig is wel dat de oude formule 150 dollar waard scheen te zijn op ebay.

ik heb ongeveer 5 verschillende batch nummers van verschillende webshops, sommige craze werkt zo sterk alsof het een soort xtc of zo is, hele dag knalenergie en goede stemming, na 1,5 scoops, slecht slapen, hyper, en, sommige batch nummers doen helemaal niks, ook niet 3 scoops, nul komma nul, minder dan een slokje koffie.

heeft niks te maken met creatine mono eerst vermeld of 2e plek op ingredientenlijst, als ik de batch nummers invul op google zie ik gelijk meer klachten op die batch nummers, dat mensen met tevredenheid craze (creatine mono eerst vermeld) gebruiken, een 2e pot kopen, en zelfs na 3 scoops ineens helemaal niets merken van craze, dan nemen ze 1,5 scoop van hun restje in hun oude pot, en boem, een uur na inname enorme energie. (Smaak candy grape beide). Niks te maken met gewenning. Craze liegt over de ingredienten, of ze mengen het niet goed in hun fabriek. Of er zijn 2 producenten. Mijn etiketten zijn trouwens wel allemaal hetzelfde, niet de nep etiketten waar over te lezen valt.

ik heb ongeveer 5 verschillende batch nummers van verschillende webshops, sommige craze werkt zo sterk alsof het een soort xtc of zo is, hele dag knalenergie en goede stemming, na 1,5 scoops, slecht slapen, hyper, en, sommige batch nummers doen helemaal niks, ook niet 3 scoops, nul komma nul, minder dan een slokje koffie.

heeft niks te maken met creatine mono eerst vermeld of 2e plek op ingredientenlijst, als ik de batch nummers invul op google zie ik gelijk meer klachten op die batch nummers, dat mensen met tevredenheid craze (creatine mono eerst vermeld) gebruiken, een 2e pot kopen, en zelfs na 3 scoops ineens helemaal niets merken van craze, dan nemen ze 1,5 scoop van hun restje in hun oude pot, en boem, een uur na inname enorme energie. (Smaak candy grape beide). Niks te maken met gewenning. Craze liegt over de ingredienten, of ze mengen het niet goed in hun fabriek. Of er zijn 2 producenten. Mijn etiketten zijn trouwens wel allemaal hetzelfde, niet de nep etiketten waar over te lezen valt.

Mijn maatje en ik gebruiken nu al een hele tijd craze en ik voel het nog steeds.

Misschien moet je wat meer pwo's wisselen zodat ze blijven werken.

Ik ben blijkbaar wel gevoelig voor die dingen want ik krijg al energie van 1 caffeine cap.

Misschien moet je wat meer pwo's wisselen zodat ze blijven werken.

je snapt het niet, ik koop 9 potten craze, ze zijn verschillend. de ene dag neem ik deze de andere dag de andere, ik kijk naar de pot, lees het batch nummer, bijv. 20132122 EXP 5/15, dan zie ik aan het batch nummer wat me een uur na inname te wachten staat voor gevoel, en ik hoef niet te stoppen, ben aan 4e potje toe en werkt nog elke dag, na 1 uur en 20 minuten precies knalt ie er in en werkt de hele dag. Oppassen dat ik niet meer dan 2 scoops neem anders krijg ik spijt. Ook heb ik dus miskopen met foute craze, milde craze, niet werkende craze. Ik pak de pot, lees het batchnr. weet, dat is de pot die niet zal werken, neem 4 bolle scoops, 3 uur wachten 4 uur wachten, 5 uur wachten niks, helemaal nul komma nul. Nu neem ik van de werkende craze een halve scoop, bam, heerlijk. Ik ben niet de enige, ik lees dit veel op forums, lees over mijn batch nummers, dat er poeder in de pot zit, maar niks doet, niks met tolerant worden te maken. Ik hoop dat het duidelijk is, er zijn verschillende craze samenstellingen in omloop. Vele forums zijn hiermee gevuld. Als anderen dat ook merken kunnen we batch nr.s uitwisselen. Doen engelsen en duitsers al op hun forums. Dus koop je een pot craze, doet het ineens niets, meld het dan. PW wisselen doe ik, Go, jack3d, jack3d micro, van alles.

Laatst bewerkt:
1206184 EXP: 06/15
Wat zeggen jouw bronnen hierover? :P

Die van mij is : 1301468 EXP : 01/16

Werkt voor mij niet, enkel wat focus?...

ik zal mijn collectie er eens bijpakken morgen, heb het net in de kelder gezet op 1 pot na, 1/16 zit er bij, die werkte niet, wel opnieuw besteld, in de smaak Candy Grape, heb die nog niet geprobeerd. Hoop dat nog binnenkort te doen. Wel craze gemaild en direct antwoord gehad. Ik mag aangebroken pot opsturen, dan krijg ik een nieuwe, denk echter dat ik 30 dollar verzendkosten kwijt ben met sturen naar new york dus doe dat niet. Ze vroegen of ik geld terug had gevraagd aan de verkoper. Die zal dat zeker niet doen. Je mag wel terug sturen, onaangebroken potten, met verzendkosten van 6,90 voor eigen rekening dacht ik, bij sommige internetwinkels mag je gratis terugsturen maar denk bij suplementen niet. Lastig dit. Wel te gek voor woorden natuurlijk dat je zo op deze manier teveel geld kwijt bent. Ik zal nog eens navragen hoe het nou zit. Maar denk dat je als suplementen klant je geld kwijt bent, het product weg kan gooien of op marktplaats moet verkopen.

1206184 EXP: 06/15

ben ik vandaag op een duits forum tegen gekomen weet ik nog uit het hoofd
1206181, 1206182, 1206183 en 1206184 06/15 waren dacht ik de niet werkende die genoemd werden. Ook op een engels forum. Zo uit het hoofd heb ik eentje met 8/15 en 11/15 die erg sterk werkten. Over de 04/15 lees ik dat dat de laatste was met crea mono 2e in de lijst met ''oude formule''. ''OG'' hebben ze het over.

Laatst bewerkt:
Het is geranamine en niet geranium. Geranamine is het extract, wat je ook in nederland nog gewoon kan bestellen. Gebruik het zelf ook ipv al die dure PWO's. 100mg geranaminepoeder met 500mg caffeinepoeder en i'm ready 2 go

Na wat dingen doorgelezen te hebben, waarschijnlijk is die van mij ook nep.

Lees dit maar: ook handig voor board sponsors!

Confirmed list of distributors selling counterfeits

Muscle Finesse Ltd (UK) T/A Musclefinesse.com, Supplement Offers (eBay and Amazon stores)

GS Nutrition (UK) T\A GSnutrition.co.uk and on eBay

Colossol Nutrition Ltd (UK)

Bodyfuel Online Ltd (UK) T/A Bodyfuel.co.uk and on eBay

Paulm5235 (eBay seller)

eBay - The vast majority of retailers are selling counterfeits based on evidence we have. All eBay sales will be removed and any seller who has sold Craze® on eBay will be open to legal action.

[Link niet meer beschikbaar]

De ene links is nep, rechts is echt:
http://forum.bodybuilding.com/attachment.php?attachmentid=4938923&d=1349172174
http://forum.bodybuilding.com/attachment.php?attachmentid=4938913&d=1349172167
http://forum.bodybuilding.com/attachment.php?attachmentid=4939103&d=1349184056
http://forum.bodybuilding.com/attachment.php?attachmentid=4938903&d=1349172159

Nog 1 manier om te kijken:
- als je batch nummer met nagel weg kan krassen -> echt
- als het niet weg te krassen is -> fake

Mijn collectie: http://tinypic.com/r/2webd5j/5

grape:
130XXXX EXP:01/16 2x ECHT - STERKE GEUR (AFWASMIDDEL DREFT?) - GEEFT SNEL STOFWOLKJES BIJ SCHEPPEN - VALT IN ROOD EN BLAUW UITEEN IN WATER
121XXXX EXP:11/15 4x - ECHT - Zeer sterk werkzaam! (Zeer droge mond, geen honger, goed gevoel, urenlang energie, crashen na paar uur, king of the world gevoel)
1206181 EXP:06/15 - Niet werkzaam denk ik, slechts 1 x getest nog dus nog niet zeker. Geurt niet sterk, stoft haast niet. 3 bolle scoops deden niets, heel vreemd. Ligt niet aan ''tollerant geworden'' want dat ben ik niet.
berry:
1208399 EXP:08/15 2x - ECHT - Zeer sterk werkzaam!
1301468 EXP:01/16 - NEP - Niet werkzaam. Als ik de dag erna andere pot neem werkt die wel, dus geen ''tolerantie opgebouwd''.
1210111 EXP:10/15 - Nog niet geprobeerd. Heeft zelfde kleine lettertjes als de werkende dus ws wel goed.

Als ie werkt voel je heel duidelijk na een uur: lekker voelen, zeer droge mond, dromerig, energie, wakker liggen, zeer scherpe focus en scherp zien.

Laatst bewerkt:
Na wat dingen doorgelezen te hebben, waarschijnlijk is die van mij ook nep.

Lees dit maar: De ene links is nep, rechts is echt:
http://forum.bodybuilding.com/attachment.php?attachmentid=4938923&d=1349172174
Nog 1 manier om te kijken:
- als je batch nummer met nagel weg kan krassen -> echt
- als het niet weg te krassen is -> fake

Had ik gelezen. Ik heb wel de TM boven Craze staan en de echte etiketten. Meeste van mijn potten hebben een ''niet weg te krassen batchnummer''. Slechts bij 3 potjes of zo kan ik zo met een vinger met wat speeksel het batch nummer wegvegen (is dus inkt), de text is ook wat kleiner, dit is dus bij de goede en sterk werkende potten het geval. Je kunt niet zeggen dat ze nep zijn. Er is volgens mij sprake van niet goed mengen in de fabriek door Driven sports, het blijft een raadsel. Of 3 nederlandse webshops moeten allemaal die nep verkopen? Lijkt me sterk. Ik koop bij de gerenomeerde webshops in die het van Driven Sports krijgen toegeleverd. Ik koop niks ebay, waarom zou ik.

Als het wel zo is met die inkt dan gaat het zeker klachten regenen. Vreemd dat zo iets kan gebeuren.

---------- Post toegevoegd 10 May 2013 om 10:31 ----------

Die van mij is : 1301468 EXP : 01/16

Werkt voor mij niet, enkel wat focus?...

grape of berry?, ik laat later weten wat de potjes deden.

Laatst bewerkt:
Had ik gelezen. Ik heb wel de TM boven Craze staan en de echte etiketten. Meeste van mijn potten hebben een ''niet weg te krassen batchnummer''. Slechts bij 3 potjes of zo kan ik zo met een vinger met wat speeksel het batch nummer wegvegen (is dus inkt), de text is ook wat kleiner, dit is dus bij de goede en sterk werkende potten het geval. Je kunt niet zeggen dat ze nep zijn. Er is volgens mij sprake van niet goed mengen in de fabriek door Driven sports, het blijft een raadsel. Of 3 nederlandse webshops moeten allemaal die nep verkopen? Lijkt me sterk. Ik koop bij de gerenomeerde webshops in die het van Driven Sports krijgen toegeleverd. Ik koop niks ebay, waarom zou ik.

Als het wel zo is met die inkt dan gaat het zeker klachten regenen. Vreemd dat zo iets kan gebeuren.

Ik zou de officiële Europese distributeur, Predator Nutrition, mailen en vragen of de Nederlandse shops waar jij je Craze hebt gekocht ook echt van hun hebben afgenomen. Volgens mij raadt Driven Sports dit ook, naast het controleren op echtheidskenmerken, aan om er zeker van te zijn dat je legitieme Craze in handen hebt. Dit is natuurlijk geen 100% garantie (shops kunnen bijvoorbeeld een deel legitieme Craze inkopen en daarnaast namaak Craze inslaan), maar je het tenminste wat meer zekerheid. Zover ik weet zijn de producten met niet-uitkrasbare batchnummers 100% fake. Ik weet ook 100% zeker dat minimaal 1 Nederlanse shop zich schuldig heeft gemaakt aan het verkopen van namaak Craze. Om duidelijke redenen kan ik geen namen noemen.

Als ik het goed opmaak uit je verhaal zeg je dat de producten met uitkrasbare batchnummers de sterk werkzame Craze zijn? Dit is nogal intrigerend gezien de geruchten omtrent het spiken van Craze met een metamfetamine-analoog. Volgens Driven Sports zijn alleen de namaak Craze producten hier schuldig aan, maar gezien het feit dat alleen de sterk werkzame Craze de legitieme versie blijkt te zijn, betwijfel ik dit nu ten sterkste.

Laatst bewerkt:
Ik zou de officiële Europese distributeur, Predator Nutrition, mailen en vragen of de Nederlandse shops waar jij je Craze hebt gekocht ook echt van hun hebben afgenomen. Volgens mij raadt Driven Sports dit ook, naast het controleren op echtheidskenmerken, aan om er zeker van te zijn dat je legitieme Craze in handen hebt. Dit is natuurlijk geen 100% garantie (shops kunnen bijvoorbeeld een deel legitieme Craze inkopen en daarnaast namaak Craze inslaan), maar je het tenminste wat meer zekerheid. Zover ik weet zijn de producten met niet-uitkrasbare batchnummers 100% fake. Ik weet ook 100% zeker dat minimaal 1 Nederlanse shop zich schuldig heeft gemaakt aan het verkopen van namaak Craze. Om duidelijke redenen kan ik geen namen noemen.

Als ik het goed opmaak uit je verhaal zeg je dat de producten met uitkrasbare batchnummers de sterk werkzame Craze zijn? Dit is nogal intrigerend gezien de geruchten omtrent het spiken van Craze met een metamfetamine-analoog. Volgens Driven Sports zijn alleen de namaak Craze producten hier schuldig aan, maar gezien het feit dat alleen de sterk werkzame Craze de legitieme versie blijkt te zijn, betwijfel ik dit nu ten sterkste.

Kan misschien zijn dat ze 100% Fake zijn, maar die van mij werkt ook niet en ik kan de batchnummer gewoon wegkrassen. Dus tja :rolleyes:

Kan misschien zijn dat ze 100% Fake zijn, maar die van mij werkt ook niet en ik kan de batchnummer gewoon wegkrassen. Dus tja :rolleyes:

Heb je hem kunnen vergelijken met een namaak Craze?

De werkzaamheid van een energieproduct kan natuurlijk per persoon verschillen. Toen Craze pas uitkwam heb ik het direct besteld bij Predator, maar ik voelde er ook geen drol van. Toch gek als je je bedenkt dat sommigen het effect vergelijken met speed.

Heb ik ook. Is milder dan het 8/15 potje. Ik heb hem nog maar 3 x getest. Ik ga nogmaals testen. Dit is niet de craze met speed/amphitamine/soort efedrine die je gewoon 10 uur hard laat gaan in ieder geval. Ik denk dat je hem van dezelfde shop hebt als ik. Volgens mij is die wel met een makkelijk wegveegbare inkt met kleine lettertjes EXP. Dat is een goed teken, want die supersterke potten die ik heb hebben ook allemaal zachte inkt met extra kleine gedrukte ingeperste lettertjes opgestempeld. De iets moeilijker wegwisbare iets grotere lettertype/font die ik heb zijn volgens mij weer anders. De slappere, maar moet sommige potten nog testen, en wil niet alles openbreken he. Wat een zootje bij Driven sports. Het regent echt klachten, het komt nu echt op gang het geklaag en gegis op engelse forums. Sommigen denken dat driven sports nooit echt onderzocht is en die lui straks de gevangenis in gaan. We zullen zien. Ik koop het niet weer, hou het bij mijn sterke potten en slappe potten, die slappe zit hopelijk nog wel creatine in, in ieder geval iets voor mijn ruim 30 euro per pot...:(

Laatst bewerkt:
Ik heb ook trg een potje craze, zwak tov de vorige.
Het is idd een zootje bij die mannen!

Ik gebruik nu Mr.Hyde van Prosupps, heftige dosis caffeine maar het werkt ook goed en zonder een speed/drug gevoel.

Terug
Naar boven