AndroidHealthClinic

Creatine werkt niet, wat nu?

Lotfi

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
109kg
Vetpercentage
15%
Hey, ik ben een tijdje terug begonnen met het gebruiken van creatine. Inmiddels ben ik al 500 gram creatine verder en ik merk eigenlijk amper verschil, ik weet dat bij veel mensen creatine helemaal geen werking heeft en het zou zomaar eens goed kunnen ik bij die groep mensen hoor. Maar wat moet ik nu doen? Moet ik gewoon stoppen met het gebruiken van creatine of moet ik doorgaan? Alvast bedankt!

Je kan proberen om de dosis te verhogen. De een heeft wat meer nodig dan de ander. Als je dan nog niks merkt zou ik er maar gewoon mee stoppen.

Misschien verwacht je gewoon teveel

Welke creatie heb je gebruikt? En wat had je er van verwacht dan?
5 gram monohydraad per dag is voldoende. Daar zul je niet veel van merken (zoals je bv wat merkt van een cafeïne pil) de werking is anders.

Ik zou zeggen probeer nog 1 keer een pot van 300 of 500 gram creatine monohydraat uit.
Merk je hier helemaal niets van qua krachttoename, kun je er bijna vanuit gaan dat je een non-responder bent ;)

Weet je zeker dat je niks merkt?
Ik ben na 3 maanden gebruikt nu door mijn pot heen en merk dat herstel veel moeizamer gaat zonder gebruik..
Wellicht ervaar je de werking pas echt goed zodra je ermee stopt, zo is het bij mij iig.

De werking van creatine is voor iedereen hetzelfde, maar het effect niet.
Het hangt niet alleen maar van de opname uit voedsel af, maar ook van de lichaamseigen synthese van creatine.

De een merkt er dus -iets-meer van dan de ander.
Al is het bij veel 'gebruikers'placebo effect.
Maar het is geen wondermiddel.

Weet je zeker dat je niks merkt? Ik ben na 3 maanden gebruikt nu door mijn pot heen en merk dat herstel veel moeizamer gaat zonder gebruik.. Wellicht ervaar je de werking pas echt goed zodra je ermee stopt, zo is het bij mij iig.

Je herstel gaat minder? Dat is wel frappant aangezien creatine daar niets voor doet, het zorgt er alleen voor dat je net even wat harder kan trainen dus ik zou eerder verwachten dat je met creatine net iets langer nodig zou hebben voor herstel. Niet dat je dat gaat merken verder.

doorgaan met creatine als het niet werkt

makes sense

Het is jouw voeding die waarschijnlijk niet werkt

Als jij dat potje laat testen op inhoud, is er een grote kans dat jij antwoord op jouw vraag krijgt "waarom creatine niet werkt" :p

not_this_shit_again.jpg

kan, ik zou als alternatief Beta-alaline eens proberen. ook zou ik dan stoppen met creatine

Wat denk je van :
1) goed bij eten
2) harder trainen
3) jezelf er bij neerleggen dat creatine geen wondermiddel is

kan, ik zou als alternatief Beta-alaline eens proberen. ook zou ik dan stoppen met creatine

Beta-Alanine kun je zeker proberen! Ik had die van B&F huismerk en die voel je zeker wel werken haha :D

Creatine even stoppen en dan straks weer nemen, 2 schepjes neem ik er zelf altijd van.

ik merk het vooral alleen bij cardio, kan langer mountain biken/boksen zonder verzuring met liften kan ik je niet zo zeggen want ik ga (bijna) nooit tot failure.

Ik merk creatine ook niet, tot ik er mee stop. Houd er om de een of andere reden echt wel wat vocht van vast en als ik stop moet ik de eerste week/2 weken echt megaveel meer pissen en val ik 2-3 kg af. Misschien ben ik allergisch ofzo maar vind 2-3 kg toch wel opmerkelijk :D Kracht geen of weinig verschil maar merk wel dat ik zonder creatine sneller verzuur, dat de laatste reps meer 'pijn' doen als anders maar ik nog wel de kracht heb...
Reageer er waarschijnlijk wel goed op ofzo, niet te veel bij nadenken :p

Creatine bij cardio?

Terug
Naar boven