Fitness Seller

Creatine werkt niet, wat nu?

Ik heb ook eens een creatine kuur gedaan, kon her en der wat extra's brengen. Zeker interessant maar op termijn ben ik veel meer waarde aan voeding gaan hechten.

Als creatine niet meer aanslaat moet je iets sterkers nemen, zoals cocaine of heroine om nog een stimulerend effect te krijgen voor je trainingen en soms zelfs om niet al je gains te verliezen. Dit is dan ook de reden dat er altijd gezegd wordt: Creatine, not even once.

90% van de mensen die creatine gebruiken weten volgens mij niet eens wat het doet en krijgen een lekker placebo effect

Maar dit heeft niks te maken met het 'niet meer zelf aanmaken' ;)
Heb je helemaal gelijk in, maar ik doelde enkel op het 'cyclen' van creatine. Uit de posts van Galen kan ik opmaken dat het misschien toch effectiever is om creatine in periodes te nemen (2-3 maand 'on', 2-3 maand 'of'). Ook heb ik vroeger Big T of 3XL (weet niet meer wie) eens weten zeggen dat je creatine enkel nodig hebt op de dagen dat je creatine verbruikt, op trainingsdagen dus. Nu zie ik het bos door de bomen niet meer en weet niet wat welke manier het beste zou werken? Alhoewel er geen grote verschillen zullen zijn, kan het mentaal toch een beetje helpen om de zogezegd 'beste' manier toe te passen. Placebo-effect is sterk bij sommigen...

Edit: momenteel koop ik gewoon een pot crea, elke ochtend 4-5gr bij het ontbijt en als de pot op is bestel ik pas een nieuwe als ik whey of iets anders ook nodig heb (soms 2 weken, soms 2 maand...)

Heb je helemaal gelijk in, maar ik doelde enkel op het 'cyclen' van creatine. Uit de posts van Galen kan ik opmaken dat het misschien toch effectiever is om creatine in periodes te nemen (2-3 maand 'on', 2-3 maand 'of'). Ook heb ik vroeger Big T of 3XL (weet niet meer wie) eens weten zeggen dat je creatine enkel nodig hebt op de dagen dat je creatine verbruikt, op trainingsdagen dus. Nu zie ik het bos door de bomen niet meer en weet niet wat welke manier het beste zou werken? Alhoewel er geen grote verschillen zullen zijn, kan het mentaal toch een beetje helpen om de zogezegd 'beste' manier toe te passen. Placebo-effect is sterk bij sommigen...

Edit: momenteel koop ik gewoon een pot crea, elke ochtend 4-5gr bij het ontbijt en als de pot op is bestel ik pas een nieuwe als ik whey of iets anders ook nodig heb (soms 2 weken, soms 2 maand...)

Kijk maar eens op de site eigenkracht.nl wordt je vast een hoop wijzer over het gebruik en de eigenschappen van creatine ;)

Hey, ik ben een tijdje terug begonnen met het gebruiken van creatine. Inmiddels ben ik al 500 gram creatine verder en ik merk eigenlijk amper verschil, ik weet dat bij veel mensen creatine helemaal geen werking heeft en het zou zomaar eens goed kunnen ik bij die groep mensen hoor. Maar wat moet ik nu doen? Moet ik gewoon stoppen met het gebruiken van creatine of moet ik doorgaan? Alvast bedankt!

Zeker body en naaishop rommel?

---------- Toegevoegd om 22:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:22 ----------

Kijk maar eens op de site eigenkracht.nl wordt je vast een hoop wijzer over het gebruik en de eigenschappen van creatine ;)

Dus je hebt serieus op die site gekeken en daarna spullen besteld bij nobody is fitshop?

Terug
Naar boven