Fitness Seller

Crossfit logje

mooie doelen!
zonde dat er nog geen bankje is zodat je kunt benchen

lekkere wod gedraaid ook!

• Topic Starter Topic Starter
Bij jou is er toch wel een bench? Hoeveel bankjes hebben jullie?
Wil ook benchen :( Gisteren gevraagd en misschien dit jaar wat bankjes :)

Vandaag lekker squaten en daar toes to bar.
Ben benieuwd naar mijn squat. Handig zo'n blog dat je de gewichten terug kan vinden.
7 februari max reps had ik 60kg en max 15 herhalingen. Vanavond 10 kilo erbij en kijken of ik de 15 reps haal.
Dat zou betekenen dat ik 10kg erbij doe in een maand tijd, niet gek.
Deed vorige week met de squat al een paar keer 75kg wat prima voelde dus ga vanavond misschien nog wat zwaarder.

Laatst bewerkt:
Ik zie wel dat je weinig kracht gerichte dagen hebt(denk hierbij aan 5x5, 5x3, 3x3 etc.)
Helemaal omdat je basis kracht nog niet zo hoog is, zou ik met name daar hard aan gaan werken door middel van 2-3 power dagen. Daarnaast kan je natuurlijk nog aan je conditie werken.

Tja heb dit niet zelf in de hand. Het liefste zou ik het vaker hebben zoals jij aangeeft echter volg ik het schema van de crossfit box. Voor mij werkt dit best prima. Omdat ik nu alles log kan ik mijn vooruitgang volgen en maandelijks ga ik prima vooruit. Conditie kan nog wel iets beter, probeer buiten crossfit weer te gan hardlopen. Vandaag een krachtworkout, check:

Back Squat
6reps @60%
4reps @70%
2reps @80%
max reps @75%

8min AMRAP
buy in of 100 double unders
12 box jumps 20/24"
9 toes to bar

Ik zie wel dat je weinig kracht gerichte dagen hebt(denk hierbij aan 5x5, 5x3, 3x3 etc.)
Helemaal omdat je basis kracht nog niet zo hoog is, zou ik met name daar hard aan gaan werken door middel van 2-3 power dagen. Daarnaast kan je natuurlijk nog aan je conditie werken.

Dit is een beetje het pijnlijke punt bij de meeste boxes imo. Weinig tot geen periodizatie. Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je wil bereiken met crossfit. Maar heb je als doel competetief te zijn dan is een goede basis kracht hetgeen waar mee begonnen moet worden in de vroege CF carriere.

wij hebben 6 benchplaatsen en met de WODS wordt er ook rekening mee gehouden (maximum van 6 per keer, normaliter is dat afhankelijk van WOD en niveau tussen de 5 en 8).

Als je meer krachtgericht wil trainen: hebben jullie geen open gyms (waar je gebruik van kunt maken?)

Succes vanavond!

Ga naast de programmering van je box zelf aan je kracht werken, desnoods schroef je de hoeveelheid klassen die je volgt terug. Met een grotere basiskracht ga je veel makkelijker door de workouts heen beuken en kun je richting RXd gewichten gaan.

Dit is een beetje het pijnlijke punt bij de meeste boxes imo. Weinig tot geen periodizatie. Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je wil bereiken met crossfit. Maar heb je als doel competetief te zijn dan is een goede basis kracht hetgeen waar mee begonnen moet worden in de vroege CF carriere.

Dit dus.

Die squats van vandaag zien er dan wel weer oke uit.
Maar heb je geen mogelijkheid om buiten de WOD's om wat basis kracht op te bouwen? Ligt er natuurlijk inderdaad aan wat je doelen zijn, als jij het voor de lol doet en om fit te worden is het prima natuurlijk... Maar wie wil er nou niet sterk en fit zijn? Verder denk ik ook dat dit (nog) voor je werkt omdat je nog in een best vroeg stadia zit, waar alles wat je doet je wel laat gainen. Dat houdt een keer op natuurlijk.

Goed commentaar en deels mee eens echter ben ik nou ook weer niet zo competitief. Verder is er wel een periodizatie, het squat programma is bijvoorbeeld 6 weken en begint het weer opnieuw.

Ga met de week vooruit door de variatie aan oefening. Mijn doel is lekker afgetraind raken, wat prima gaat icm de goede voeding en lekker fit te raken. Ben nog nooit zo fit geweest als nu dan heel erg tevreden. Gisteren bv 3x5 strict pull up, dat is voor mij echt top, nooit verwacht dat ik dit kon aangezien ik in de zomer nog met negatieve pull ups zat te kunnen. Door de log kan ik mijn vooruitgang goed bij houden. Als dit om een of andere stagneert dan pak ik een programma erbij voor de grote compound oefeningen. Squat en deadlift zijn al een stuk sterker. Deze oefeningen komen wekelijks terug in de wods. Squats soms twee keer zoals front squat of thrusters. Het leuke bij crossfit is dat je door andere oefeningen ook sterker wordt in de squat. De wod's gaan al een stuk beter en vooral sneller. Zie nog geen reden om specifiek andere onderdelen te trainen. Natuurlijk kan ik de wod RX uitoefenen maar dat hoeft ook nog niet.

Back Squat
6reps @60% 55kg
4reps @70% 65kg
2reps @80% 75kg
max reps @75% 70kg, 12 keer, kon nog wel meer maar de techniek liet het niet toe, helaas.

8min AMRAP
buy in of 20 double unders
12 box jumps 24"
9 toes to bar

3 rondes en 8 TTB. Voor het eerst de DU gegaan en het ging eindelijk goed. Kwestie van snel draaien en voor het eerst toes to bar gedaan, ging ook lekker.
Hier een linkje naar de wods van onze box, http://crossfitapeldoorn.nl/index.php/nl/wod.html

Edit, heb nog even gekeken naar de wods en wij beginnen bijna altijd met een kracht onderdeel, wel is het erg divers dus pull ups, deadlift, front squats, push press. Zelf vind ik dit alleen maar goed omdat je zo overal alleen maar fitter en sterker wordt. Natuurlijk had mijn squat of deadlift misschien iets hoger kunnen liggen maar dit vind ik niet erg.

Vandaag maar is een rustdagje ingepland. Even goed herstellen, iets minder eten. Had gisteren 800 gram vlees gegeten :) En dan vrijdag weer naar de box, lekker sporten :)

Het is een beetje jack of all trades master of none met crossfit. Dat er in ieder geval over nagedacht word is al een goed teken. Begrijp me niet verkeerd ik ben echt groot voorstander van crossfit. Maar periodizeren is iets anders dan 6 weken SQ opbouwen en dat herhalen. Desalniettemin is crossfit zeker voor een groep moeilijk te periodizeren omdat je met verschillende niveaus te maken hebt.

Mee eens! Vandaag even geen crossfit gedaan. Had nog kleine beetje last van mijn schouder en geen zin om te fietsen dus net 35min gelopen met mijn vriendin :)

Qua conditie prima vol te houden alleen op het einde beetje last van mijn voeten maar viel mee.

Het is een beetje jack of all trades master of none met crossfit. Dat er in ieder geval over nagedacht word is al een goed teken. Begrijp me niet verkeerd ik ben echt groot voorstander van crossfit. Maar periodizeren is iets anders dan 6 weken SQ opbouwen en dat herhalen. Desalniettemin is crossfit zeker voor een groep moeilijk te periodizeren omdat je met verschillende niveaus te maken hebt.

zeker waar...en niet alleen voor een groep, volgens mij is het zelfs voor één persoon al lastig periodiseren omdat je 10 doelen tegelijk hebt en niet enkel kracht, en sommige doelen spreken elkaar nog tegen ook.

Fijn dat het lopen goed ging rob!

Helemaal mee eens Nicky. Dat maakt het crossfit zo leuk. Het is zo ontzettend veelzijdig en je wordt sterker op allerlei manieren. De sterkste met een bepaald onderdeel zal ik niet worden maar dat hoef ik ook niet. Lekker fit worden en afgetraind de zomer in :)
Strongman saturday

partner wod (alternating rounds)

2 rounds of:

amrap 5 min
5 stone to shoulder
10 ring dips

amrap 5 min
5 tire flips
10 air squats

amrap 5 min
15 m buddy carry
1 rope climb
15 m sledge push

Aantal rondes weet ik niet, was wel kapot na 30 min. Lekker begin van het weekend.

ik hoop dat je niet een alte zware partner had die je mocht tillen :D

hij klinkt wel heel gaaf...en die sledge push: dat lijkt me leuk!

Geef mij maar een bench Nicky :)

Net zware wod, tenminste keek er echt tegen op, wall ball.
Heb beetje slechte ervaringen met de balk echter tot vandaag.

Back Squat
8 reps@ 60% 55kg
6 reps@ 70% 65kg
4 reps@ 80% 75kg
max reps@ 75% 7 keer

In kracht iets meer reps als vorige week alleen max aantal was niet zoveel.

In teams of 2 complete for time
50 wall ball 14lbs
20 toes to bar
40 wall ball
20 toes to bar
30 wall ball
20 toes to bar
20 wall ball
20 toes to bar
10 wall ball

Tijd 12:56

Alle wall balls gelijk verdeeld en direct door de helft gedaan dus 25-20-15-10-9 keer zonder te stoppen :)
Toes tot bar ging ook prima.

Laatst bewerkt:
wow 150 wallballs en 80 toes to bar binnen 13 minuten?
speedy conzalez!!

Was met ze tweeen dus de helft gedaan maar tempo was prima, alle wall balls direct gedaan.

Gisteren en vandaag helaas geen crossfit, gisteren gekeken voor een andere hobby en dit is hem geworden

33kf7ue.jpg

Vanavond iemand helpen verhuizen :) Ga wel hierna nog even hardlopen en pull ups oefenen.

mooi kindje heb je uitgezocht!

enne....Amrap verhuizen afgesloten met farmerswalk met food?

Hahaha zoiets :)

Deze week weer knallen, vorige week even rustig weekje gehad. Alleen maandag kunnen trainen en de rest helaas niet maar opzich niet erg. Best veel getraind dit jaar en hard ook. Voel me top, vanmorgen netjes weer de goede voeding gemaakt. Dit is de WOD voor vanavond

3 sets of
60 seconds chinese plank
60 seconds plank

"Jackie"
For time
1000m row
50 thrusters 20kg
30 pull ups

Leuke WOD en voel morgen zeker mijn buikspieren :)

Terug
Naar boven