XXL Nutrition

Crunches slecht ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vitom

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Hallo Mensen

Ik weet niet of ik dit zo op de goede manier vraag maar hoop toch antwoord te krijgen.

Tegenwoordig hoor ik vaak verschillende opvattingen over het trainen van buikspieren en vooral wat blijkt slecht te zijn.

Heel duidelijk kwam hierin naar voren dat normale crunches op een gegeven moment een negatief effect kan hebben ?

Of er wordt me verteld helemaal geen buikspieren meer te trainen omdat je die al met je andere training zoals benen goed belast ?

Alvast bedankt voor de reactie!
Vitom

Bwa, ik denk toch dat je crunches beter in je trainen kan nemen. Maar dan wel weighted, en niet op dezelfde dag als squat =P

Ik ben ook van mening dat bij een schema waarin squats en OH oefeningen zijn opgenomen de buikspieren al genoeg getraind worden en dus geen apparte oefeningen nodig zijn.

Dat goed uitgevoerde crunches nadelig zouden zijnis nieuw voor me?

• Topic Starter Topic Starter
Oke , dus de crunches zou je altijd in je basis schema houden ?
Of is het hierbij ook noodzakelijk zoals bij andere spiergroepen variatie in te houden ?
:o

Naast dat ik dit op de sportschool hoorde las ik dit ook na in een bodybuilding blad.
Hierin werd ook gesproken over oefeningen die er voor zorgen dat je meer 'blokkerige' buikspieren krijgt en een variant waarmee je je buikspieren meer strak traind maar kon dit niet echt visualiseren.

Het blad heb ik niet meer helaas, dus daarom probeer ik er zo achter te komen

Laatst bewerkt:
Nee, squaten en OH oefeningen zou ik altijd in een basis schema houden. Crunch optioneel maar niet nodig.

Dat van die of die die oefening wordt je "blokkerig" BS lees ik al jaren en berust imo nergens op.

De buikspieren hebben bij de meeste trainee gewoon niet genoeg groeipotentie om echt te groeien en voor een blokkerige midsectie te zorgen (onder blokkerig wordt niet de blokken van de rechte buikspier bedoeld, maar een brede midsectie).

Alleen mensen die er echt gevoelig voor zijn en wel snel massa aanzetten op de taille moete opletten met rechtstreeks buikspierwerk.

Oke , erg bedankt voor de info!
Soms is het moeilijk te onderscheiden in de bladen wat realistisch is!

Alleen mensen die er echt gevoelig voor zijn en wel snel massa aanzetten op de taille moete opletten met rechtstreeks buikspierwerk.

Yep, ik kreeg een erg bolle buik. zelfs als ik droog ben lijk ik nog dik te zijn met een shirt aan.

---------- Toegevoegd om 09:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:33 ----------

Oke , erg bedankt voor de info!
Soms is het moeilijk te onderscheiden in de bladen wat realistisch is!

Realistisch is wat je zelf ervaart en het effect van jouw persoonlijke aanpak.
Magazines/bladen moet je nemen als richtlijn, meer niet, ookal klopt de info vaak wel, het is vaak geen feit, maar een gemiddeld gegeven.
Ook adviezen moet je nemen als richtpunt. Van daaruit kan je jezelf verder ontwikkelen en vinden wat voor jou het beste werkt. Je ziet dan snel genoeg of iets daadwerkelijk correct is of niet, of dat het bij jou past of niet.

Je krijgt een handvat en daarmee kan je veel doen en vooral jezelf verder ontwikkelen.

succes.

Je kan plat op je rug liggen, benen 45 graden en gestrekt omhoog. En dan crunches doen om de onderkant van je buikspieren wat meer te trainen zodat je buik platter lijkt en je geen dikke massa krijg.

Je kan plat op je rug liggen, benen 45 graden en gestrekt omhoog. En dan crunches doen om de onderkant van je buikspieren wat meer te trainen zodat je buik platter lijkt en je geen dikke massa krijg.
Heh, het zal wel aan mij liggen maar als jij door welke oefening dan ook een groei stimulans voor je buik creëert dan maakt de rest echt niks uit. Als je er gevoelig voor bent dan zal het groeien ook.

Ik ben volgens mij erg gevoelig voor side bents, want waar eerst nooit massa zat heb ik nu staand dat de obliques een beetje over mijn bekken heen komen en ik heb ze denk ik 2 maanden voor het laatst getrained, 5x in totaal.

Ik denk ook dat ik mijn crunches een heel stuk ga minderen want dat begint aardig wat massa te krijgen.

Wat misschien wel een goede oefening is is die vacuüm oefening. Lijkt je buik wat strakker.

Mensen hebben het vaak over squats en buikspieren, maar ik voel ze helemaal niet zo?
Ik ga naar beneden en naar boven , mijn heup + onderrug + benen doen dan het werk, m'n buik eigenlijk vrij weinig. Nooit zo erg dat ik spierpijn heb in ieder geval.

Mensen hebben het vaak over squats en buikspieren, maar ik voel ze helemaal niet zo?
Ik ga naar beneden en naar boven , mijn heup + onderrug + benen doen dan het werk, m'n buik eigenlijk vrij weinig. Nooit zo erg dat ik spierpijn heb in ieder geval.

welke spieren denk je dat er ondere andere voor zorgen dat je niet als een slappe pudding in elkaar zakt bij bv squats? jup de buik oa.

spierpijn is overigens geen indicatie van een goede training.

Bij Squats voel ik ook zeker wel mijn buikspieren aanspannen!

Als ik het goed heb zijn de buikspieren ook sneller hersteld dan bijvoorbeeld benen ?

Bij Squats voel ik ook zeker wel mijn buikspieren aanspannen!

Als ik het goed heb zijn de buikspieren ook sneller hersteld dan bijvoorbeeld benen ?
Met alleen squats, ja. Het hangt ervan af hoe zwaar je je benen traint en je buikspieren. Als je BW squats doet en 50KG crunches zal je buik er toch wel lang over doen:p

Ik voel mijn buikspieren vaker met deadlifts om de laatste sets eruit te krijgen. Onder squatten niet zo, maar ik doe de hacksquat, misschien dat de balans meer in de heupen gezocht wordt.

Gebruik altijd een aparte dag voor benen en buik. Moet zeggen dat ik na squats, lunges en deadlifts nog best wat kracht in me buikspieren over heb.

Laatst bewerkt:
ik doe elke dag 4x 50 crunches gewoon omdat ik t lekker vind,kan er niks slechts aan ontdekken.

Maar wat merk je er voor "goeds" aan?

Maw wat is het extra effect van die iedere dag je buik trainen?

---------- Toegevoegd om 20:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:21 ----------

Gebruik altijd een aparte dag voor benen en buik. Moet zeggen dat ik na squats, lunges en deadlifts nog best wat kracht in me buikspieren over heb.

Waarschijnlijk zal je ook nog wel leg extension en leg curls kunnen doen, maar de vraag is heeft dat extra effect?

mja buik voelt wat steviger lijkt t wel en een beetje leuke abs na het cutten straks...en nogmaals ik vind het gewoon een fijne oefening om te doen!

Logisch dat het steviger aanvoelt, je heb een soort van constante pomp.

Op die manier zou je ook iedere dag je armen kunnen trainen. Constante pomp, maar heeft het nut.

Ik ben van mening dat je aparte oefeningen nodig hebt, maar afhankelijk van je aanleg voor abs. Net zoals bij andere spiergroepen die achterlopen of voorlopen.

Crunches vind ik een k*toef. Doe liever hanging hip/leg raises.

Ik ben van mening dat je aparte oefeningen nodig hebt, maar afhankelijk van je aanleg voor abs. Net zoals bij andere spiergroepen die achterlopen of voorlopen.

Crunches vind ik een k*toef. Doe liever hanging hip/leg raises.

Ik merk wel dat mijn zijbuikspieren serieus groeien na leg raises. Ik deed het een 5-tal weken en het is echt zo een bol nu. Maar mijn bovenkant loopt wat achter en die kan ik beter accenturen met crunches, niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven