XXL Nutrition

Cut and paste

Fex

Competitive Bodybuilder
Waardering
164
Yo DBB'ers,

Sinds kort begin ik me wat meer in voeding te verdiepen en heb nu een voedingsschema opgesteld. Het is vrij lastig aan de goede voedingsstoffen en -verhoudingen te komen.. ik eet namelijk vegetarisch en heb een aantal voedselallergieën en -intoleranties. Daar zal ik jullie verder niet mee vermoeien ;).

Om mijn vetpercentage te meten heb ik gebruik gemaakt van deze methode: http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/ Dit is uiteraard een schatting, maar alsnog wel een richtlijn. Volgens deze meting heb ik in de afgelopen 2 weken ook 1% van m'n vet verloren. Er is 2cm van mijn taille af. Mijn gewicht is hetzelfde gebleven.

Mijn doel is uiteraard vetverlies, maar tegelijkertijd -how obvious- geen spierafbraak. Hopelijk ga ik van de 22% naar ongeveer 18%.

Ter suppletie van de eiwitten wil ik misschien nog whey-isolaat gaan gebruiken.

Voor een gemiddeld dagschema; zie .xls'je hieronder. De lege velden waar wel kcal/e/k/v ingevuld staan is brood wat niet in de dropdownlist stond. Verder drink ik alleen water en gebruik ik soms olie voor bereiding wat ik niet meegerekend heb.
:)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
IN! Btw, je hebt wel veel carbs :O doelbewust zeker

• Topic Starter Topic Starter
Klopt veel carbs, is lastig omlaag te halen. Is dus niet doelbewust, maar krijg ze gewoon niet lager tenzij ik de hele dag worteltjes ga kluiven ofzo. Beetje lastig voor jullie om tips over te geven maar proberen mag altijd ;).
Mijn vetten zijn wel laag, zouden die nog omhoog moeten?

hm, ik weet uit advies op mijn cutschema dat ik juist carbs omlaag moet zitten.. en hoog in eiwit en vet..

je kan noten erin gooien? het is lastig advies te geven vanwege de beperkingen

Klopt is inderdaad lastig advies geven, noten mag ik niet hebben, kwark niet. Juist de dingen waar veel eiwitten in zitten. Maar toch bedankt ;). Vet kan ik wel omhoog krijgen maar daarmee worden de carbs niet lager (misschien zelfs hoger). Ik heb ook de olie waarmee ik bereid niet meegerekend maar dat is een miniem verschil. Of ik moet olie gaan drinken maar dat kan ook niet de bedoeling zijn :D.

Wel kan ik meer kaas gaan eten, dan zit ik hoger eiwitten en vetten. Nadeel daarvan is dat het bijna alleen verzadigde vetten zijn...

Succes gewenst, aangezien ik geen verstand van voeding heb kan ik je geen adviezen geven maar het geheel ziet er wel doordacht uit.
Train je er wel bij trouwens?

Thanks! Ik train wel 3x per week (intensiteit van de trainingen verschilt nog wel eens). Thuis doe ik nog wat simpele oefeningetjes. Heb ook nog geen structuur erin aangebracht - ben al snel bang dat ik teveel doe. Moet namelijk nog echt oppassen voor spierafbraak. Tot nu toe ga ik nog vooruit dus het lijkt mee te vallen.. maar ik probeer eerst mn voeding wat meer bij te spijkeren, alvorens ik een trainingsschema ga bouwen.

Rare site is dat.

Van die vetpercentagemeter?
True maar ja bij gebrek aan beter...

Hoewel, zou een schuifmaat voldoen als huidplooimeter?

Laatst bewerkt:
Inderdaad ik moet een taille hebben van 80cm om op 14% vet te komen. Dan kan je nog beter op zo'n elektronische weegschaal gaan staan!

True... Maar ik vind het nog een stapje te ver gaan om de een of andere reden om een caliper aan te schaffen. Ookal kost 't amper wat. Maar misschien wint m'n nieuwschierigheid van deze rem ;).

Heb wel wisseling in mijn voedingsschema zitten, hoge kh-gehalte krijg ik er niet uit en ik laat het denk ik maar zo. Het is zo'n gestoei anders. Natuurlijk uitdagingen zijn er om aan te gaan, maar tot op zekere hoogte.

---
Bovenstaande heeft ook als grondslag dat er wat energiegebrek om de hoek komt kijken de laatste tijd. Ik was nog in de ontkenningsfase ("ik ben niet moe! :mad:")... Tegelijkertijd wil ik te snel (wie niet - en daardoor ook wat vermoeider denk ik). Vooral te snel resultaat zién.
Maar geduld is een schone zaak, laat ik dat voorop stellen.

:)

Laatst bewerkt:
EN? how is your life atm? ^^

Vrij rustig. Nog steeds niet (serieus) aan het trainen en mijn cutten is meer overgegaan op op onderhoud eten :p... Eens zien wat ik ga doen...

Ik denk dat ik eruit ben; ik blijf lekker op (of net boven) onderhoud eten. Bevalt me prima... Afvallen is niks voor mij, ga ik me zo zwak van voelen, het lijkt me beter voor mij om eerst aan te sterken.
Tijd om me ook in trainen te verdiepen ;).

Haha, volgens mij weet je al redelijk veel qua sport/voeding/training.
Maar hoezo btw afvallen, heb je een buikje ed?

Succes iig!

Veel? Wel wat maar nog laaaaaang niet genoeg :P.
Afvallen om daarna clean te gaan bulken, meteen definitie. Maar ik heb geen buikje ofzo dus ga maar gewoon spier kweken.

Thanks!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven