Fitness Seller

Eerste keer cutten, advies gevraagd

Bezoekers in dit topic

306Nwijk

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2010
Berichten
58
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Fitness nu ongeveer 3 jaar en ben in die tijd van 71 naar 87kg gegaan.
Met name het laatste jaar ben ik door voeding en een buildschema veel aangekomen.
Ik merk ook dat mijn vetpercentage omhoog is gegaan en wil graag mijn vetpercentage onder de 10% krijgen.
Heb veel gelezen over hoe ik het beste kan cutten en ben tot de conclusie gekomen dat er veel meer structuur in moet komen dan dat ik nu doe.

Bodystats:
Leeftijd 31
Gewicht: 87 kg.
BF: Schatting tussen de 15 en 20%

Sport P/W:
4 a 5 keer fitness (Buildschema, 5x6)
1 keer zwemmen (1,5 a 2 km)
1 keer hardlopen (tussen de 6 en 10km)

Volgens wat excel bestanden:
BMR: 1962 kcal
Onderhoud: 3041 kcal
Cutten 2782 kcal

Ik ben aan het rekenen geslagen en het zou fijn als jullie kunnen adviseren.
Als uitgangspunt voor mijn macro's:
2g eitwit per kg BW = 170g eitwit
1g vet per kg BW = 87g vet
Xg koolhydraten? <-- Is mij niet helemaal helder hoeveel koolhydraten... (aanvullen naar 2700 kcal?)


Als ik deze bovenstaande gegevens gebruik voor een voedingschema, zit ik dan goed? :)
Verder ben ik van plan om het bij te gaan houden in myfitnesspall en de resultaten uiteraard met jullie te delen!

Veder denk ik dat het slimmer is om van mijn buildschema af te stappen (dammit! Progressie was echt top!!) en weer terug te gaan naar het schema van Kelei.
Goed ieee? :)


Ik heb een voedingschema toegevoegd om te laten zien wat ik nu ongeveer eet per dag....
Ben wel aan het bulken, maar goed schrok hier zelf van...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
2gr eiwit per kg lichaamsgewicht, 1gr vet per kg lichaamsgewicht, en de rest opvullen met koolhydraten. dat om mee te beginnen. Ik zie dat je je onderhoud al heb berekend en dat je wilt beginnen met cutten op 2700, dat is goed. Altijd 200-300 kcal onder onderhoud zitten. Val je niet meer af? weer 200-300 er af. Cardio is goed, maar niet te veel.. ga je spierverlies op lijden. Lees de sticky die gaat over cardio. Staat waar je hartslag zone ongeveer moet zijn voor conditie of vetverbranding.

Als ik naar je schema kijk, eet je 3900kcal per dag, en ben je aan het bulken dan is het best goed. Al zou ik zelf die pistoletten er uit halen, en daarvoor rijst of zilvervliesrijst(voor de complexe koolhydraten). Verder zou ik de vetten verlagen, je zegt zelf al dat je 1gr per lichaamsgewicht wilt hebben. Maar je eet er 138? je eiwit zou ik zo laten, gewoon opvullen met carbs.
 
Ben zelf trouwens ook geen echte voorstander van stroop, te veel suiker :P maar af en toe voor je workout kan het wel
 
2gr eiwit per kg lichaamsgewicht, 1gr vet per kg lichaamsgewicht, en de rest opvullen met koolhydraten. dat om mee te beginnen. Ik zie dat je je onderhoud al heb berekend en dat je wilt beginnen met cutten op 2700, dat is goed. Altijd 200-300 kcal onder onderhoud zitten. Val je niet meer af? weer 200-300 er af. Cardio is goed, maar niet te veel.. ga je spierverlies op lijden. Lees de sticky die gaat over cardio. Staat waar je hartslag zone ongeveer moet zijn voor conditie of vetverbranding.

Als ik naar je schema kijk, eet je 3900kcal per dag, en ben je aan het bulken dan is het best goed. Al zou ik zelf die pistoletten er uit halen, en daarvoor rijst of zilvervliesrijst(voor de complexe koolhydraten). Verder zou ik de vetten verlagen, je zegt zelf al dat je 1gr per lichaamsgewicht wilt hebben. Maar je eet er 138? je eiwit zou ik zo laten, gewoon opvullen met carbs.


Thnx voor je reactie!
Het bovenstaande schema is een voorbeeld van wat ik nu dagelijks eet.
Ik zal een nieuw voeddingschema maken die op mijn situatie van toepassing is.

Ik heb een TomTom Spark hartslaghorloge, en maak altijd gebruik van hartslagmeter tijdens fitness/hardlopen/zwemmen.
Zit kwa cardio wel goed al is de hartslagzone voor vetverbranding natuurlijk lager dan op conditie of snelheid trainen.
Daar moet ik nog wel verder mee stoeien want nu omlaag gaan in hartslagzone betekent ook langer/langzamer lopen... :)
Denk dat ik meer interval zou moeten toevoegen... maar goed, het ging over voeding! :)
Schema volgt snel.
 
Thnx voor je reactie!
Het bovenstaande schema is een voorbeeld van wat ik nu dagelijks eet.
Ik zal een nieuw voeddingschema maken die op mijn situatie van toepassing is.

Ik heb een TomTom Spark hartslaghorloge, en maak altijd gebruik van hartslagmeter tijdens fitness/hardlopen/zwemmen.
Zit kwa cardio wel goed al is de hartslagzone voor vetverbranding natuurlijk lager dan op conditie of snelheid trainen.
Daar moet ik nog wel verder mee stoeien want nu omlaag gaan in hartslagzone betekent ook langer/langzamer lopen... :)
Denk dat ik meer interval zou moeten toevoegen... maar goed, het ging over voeding! :)
Schema volgt snel.

Met cardio moet je idd even kijken wat je fijner vind. Lees deze sticky eens, misschien kom je er dan makkelijker uit

https://forum.bodybuilding.nl/topics/berekening-hartslagzones-voor-cardio.215293/
 
Back
Naar boven