Fitness Seller

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
"I know now why you cry, but it's something that I can never do."

Dinsdag Lowerbody:

Squat:
2 x 10 x bar
4 x 50
2 x 80
1 x 90
1 x 100
Werksets:
7 x 110 (volgende keer 8, en dieper hurken)
8 x 100 (doel is 10)
10 x 90 (doel is 12)
12 x 80 (doel is 14)

Doelstelling is om reps te behalen bij de volgende Workout.

Wel lekkere squat en fijne pomp, goede vorm.

Romanian Deadlift:
5 x 50 (warmup, voor het gevoel)
Werksets:
8 x 90
10 x 80
11 x 70 (volgende keer 1 rep erbij)

LegPress:
7 x 200
9 x 180
10 x 160
11 x 150

Ook hier geldt als doel: meer reps per set de volgende workout. 8-10-12-14

Leg Extensions:
8 x 35
10 x 30
11 x 25 (had 12 moeten worden)

Kuiten staand:
4 x 10 x 120

Kuiten volgende dinsdag gewicht hoger of meer reps.

Dit wordt mijn vaste dinsdag lowerbody Workout, gewichten worden niet aangepast (tenzij deload of verhoging vanwege reps behaald), doelstelling voor elke Workout is om aantal reps te verbreken. Alles wordt bijgehouden.

Alles voelde goed. Squat 110 mocht dieper, was nu paralel aan de grond dus niet ver doorgezakt maar daar gaan we aan werken.

Dinsdag is klassieke Squat, Vrijdag wordt het de Hacksquat.

Maar ik zal het hier vermelden.

Ik ga, nogmaals, de gekozen workouts per dag niet meer steeds wijzigen en ze zullen iedere week hetzelfde zijn met als focus reps vermeerderen, of waar nodig, gewicht verhogen.

I'll be Back!

Kan je paar keer wat filmpjes droppen van je uitvoering?

• Like
Waarderingen: K82
4x8sec tempo werk.

Ik kom niet verder dan slow 2x20kg en tussen de 10 en 15 reps. Tussendoor een setje cable crunch voor abs. Torture!
Nou ben ik zelf ook voorstander van abs en kuiten ss te doen eind workout. Alleen het komt nooit voor dat set 1 net zoveel reps heeft als set 2/3. Mijn kracht word elke set minder en “4x10” gaat hem bij mij nooit worden op geen enkele oefening. Ik snap dat kuiten en abs niet iemands favoriete spiergroep is om te trainen, maar afraffelen = no gains en dan niet janken als je na x jaar 0 kuiten hebt en abs die niet eens te zien zijn met een vergrootglas. Abs zijn ook een spier en de vorm is vast, sommige hebben a symmetrisch en anders hebben een 6/8 pack, maar de dikte kan je zeker trainen waardoor ze beter zichtbaar zijn en ook op een hoger bf%.

Nou ben ik zelf ook voorstander van abs en kuiten ss te doen eind workout. Alleen het komt nooit voor dat set 1 net zoveel reps heeft als set 2/3. Mijn kracht word elke set minder en “4x10” gaat hem bij mij nooit worden op geen enkele oefening. Ik snap dat kuiten en abs niet iemands favoriete spiergroep is om te trainen, maar afraffelen = no gains en dan niet janken als je na x jaar 0 kuiten hebt en abs die niet eens te zien zijn met een vergrootglas. Abs zijn ook een spier en de vorm is vast, sommige hebben a symmetrisch en anders hebben een 6/8 pack, maar de dikte kan je zeker trainen waardoor ze beter zichtbaar zijn en ook op een hoger bf%.
Zou jij abs liever voor of na je Workout doen?

Ik tegenwoordig voor mijn workouts.

Veel doen juist de eerste oefeningen kuitjes en dan op het einde nog een paar oefeningen.
Doordat je dan nog fris en fruitig bent en harder kan pushen op kuiten en kuiten geeft geen mindering op kracht voor oefeningen daarna, win/win situatie in theorie.

Praktijk is dat niemand het zoekt en doe je het wel dan ben je snel 15min verder en na x min hebben de meeste het wel gehad in de gym en ga je dus overige sessie verzieken. Als je ergens de kantjes ervan af wilt lopen zit je het beste bij kuiten.

Ja ik heb enkel een schema waarin ik de oefeningen heb staan die ik doe.
Daarbij kan ik wel de gewichten en het aantal reps en sets noteren. Dit doe ik dus ook.
Ik train nu volgens een UB/LB programma puur gericht op Hypertrofie, 4 x per week, maandag dinsdag donderdag en vrijdag.

Ik weet van mezelf dat ik wel eens per week wil "sleutelen" aan het programma (wat ik dus eigenlijk niet moet doen) en daardoor dus soms met lager/ander gewicht begin, het aantal reps wijzig of een andere oefening doe.....dus gisteren kreeg ik een behoorlijke boodschap te verduren voor mijn gevoel. Was wel even kut ofzo vooral omdat ik goed bezig wil zijn, als je dan leest dat je belabberde resultaten behaald voel ik me behoorlijk dom. Maar goed geeft niet, we gaan gewoon door en leren er van.

Ik heb na elke workout een enorme pomp, zie er in de spiegel droger uit (dat is namelijk het grote doel momenteel) echter zakt mijn gewicht niet heel snel.

Tussenstand momenteel is dat ik van ruim 98cm buikomtrek naar 95.5 ben gegaan (vanmorgen gemeten) en mijn gewicht is van 97.8 naar 92.0 gezakt sinds 16 juni, dus nu bijna 2 maand bezig.

Ik weet dat het sneller kan dus ik beweeg de laatste weken meer, ik loop elke dat en zorg dat ik iedere dag aan gemiddeld 8000 tot 10000 stappen kom. Meer bewegen is dus nog wat ik als speling over heb.
Kcal niet te veel verlegen is de tip die ik kreeg en daar luister ik dan ook zeker naar @Brownie88
Heb mijn hoge kcals op 2500 en mijn lage op 2200 icm elke dag lopen (minstens 8000 stappen per loop)

Maar ik krijg dus een zweep over me heen dat ik niet op de juiste manier train en daardoor mijn progressie verpest en dus de afgelopen weken bar slecht resultaat heb geboekt....
Daar heb ik gisteren dus een beetje de hele dag mee rond gelopen en over na zitten denken.

Vandaag staat er weer een UB dag op het programma.

De vragen die ik dan weer heb zijn als volgt. Voordat er reacties komen als "we hebben het al zo vaak gezegd" of "dat moet je nu toch wel een keer weten", heb ik liever antwoorden die mij de juste richting op schoppen.

Ik hou echt van dit forum en ik wil echt verder komen en na mijn cut ook echt geleerd te hebben van mijn "fouten" zodat ik anderen hier ook mee kan helpen en zelf weer verder kan bouwen aan mezelf en mijn volgende doelen kan stellen.

Mijn vraag:

De oefeningen die ik op maandag UB doe zijn niet exact dezelfde als op donderdag UB, is dit ok of is dit af te raden?

Maandag UB ziet er als volgt uit.

Buik:
Ab crunch machine:
4 x 12 x 25

Bench:
Ik kan 100 drukken, maar momenteel geen 8 reps zonder hulp.
Dus wat is wijsheid?
Toch beginnen met 100 en dan tot 8 reps met hulp?
Om daarna 90 te doen tot minimaal 8 reps en daarna 80 te doen tot minimaal 8 reps met als doel 10?

Ik loop nu echt met deze gedachte rond dus ik vraag echt wat nu wel of niet aan te raden is.

BOR:
Hetzelfde gewicht?
4 x 10 x 70
Of hier ook top/backoff?

OHP:
10 x 45
Setjes met hetzelfde gewicht?
Of ook hier weer top/backoff?

Lat Pull Down Hammergrip:
8 x 90
10 x 80
12 x 70
14 x 60 (dit is wel een laag gewicht voor mijn gevoel maar kan er wel goed mee pompen)

Nog één borst maar welke? incline werd afgeraden ivm reg Bench.

Armen, biceps triceps.

Dit is de volgorde die ik aan hou.

Maar omdat ik nu toch een beetje veel aan het nadenken ben weet ik eigenlijk niet meer wat wijsheid is, ja ik weet hoeveel reps je moet doen voor spiergroei (8 tot 12 sowieso).

Maar wil iemand mijn bovenstaande Workout voorstel dan beoordelen zoniet verbeteren of in ieder geval aangeven waar het anders zou moeten?

@AK wat zeg jij hierop?

Ik kan wel aan tig mensen hulp vragen maar dan krijg ik ook vaak tig verschillende antwoorden.

De basis is simpel en naar mijn weten als volgt :
Zo zwaar mogelijk, 8 tot 12 reps is Hypertrofie.
Top/back off, Startgewicht zo zwaar mogelijk minimaal 8 reps. 3 a 4 sets.

Nou, ben benieuwd.

💪🏽✌🏽
Ik wil heel graag nog uitgebreid op je reageren maar zie dit nu pas en heb gewoon wat weinig tijd. Is het nog nodig of ben je er inmiddels uit? Sorry, dus ook niet alles gelezen.

Laatst bewerkt:
  • Like
Ik wil heel graag nog uitgebreid op je reageren maar zie dit nu pas en heb gewoon wat weinig tijd. Is het nog nodig of ben je er inmiddels uit? Sorry, dus ook niet alles gelezen.
Jij mag altijd reageren zoals jij wilt.

Of het nodig is, is in dit geval niet relevant.

Leerzaam zal het daarentegen zeer zeker zijn, jouw kennende.

💪🏽👍🏽

Een video van je lifts helpt niet met afvallen. twijfel ook niet of je uitvoering 'slecht' is en de intensiteit is moeilijk te beoordelen.

Als je natural cut, is spierbehoud het meest van belang, dat doe je door je eiwit hoog te houden, én keihard trainen met gewichten. van ander vorm van energieverbruik ga je geen massa behouden, of ietsje bouwen.

btw: voldoende slaap is ook van belang, niet hier om 01:30u nog rondhangen

Laatst bewerkt:
  • Bicep
Een video van je lifts helpt niet met afvallen. twijfel ook niet of je uitvoering 'slecht' is en de intensiteit is moeilijk te beoordelen.

Als je natural cut, is spierbehoud het meest van belang, dat doe je door je eiwit hoog te houden, én keihard trainen met gewichten. van ander vorm van energieverbruik ga je geen massa behouden, of ietsje bouwen.

btw: voldoende slaap is ook van belang, niet hier om 01:30u nog rondhangen
Eiwit inname is meer dan 2gr per kg bw.

Daarnaast, als ik om 01:30 hier rondhang kan ik nog steeds voldoende slapen, iets met vakantie en geen wekker hoeven te zetten.

Nog anderhalve week, en dan mogen we weer aan 't werk.

Als je niet elke dag zelfde tijdstip weegt kan dit ook een vertekend beeld geven. Als je doordeweeks om 07.00 weegt en in je vakantie pas om 09.00, dan ben je gewoon lichter.

Noteer dit in je data zodat je niet in paniek raakt als je weekgemiddelde in een “vakantie” week dus eventueel afwijkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven