Ja ik heb enkel een schema waarin ik de oefeningen heb staan die ik doe.
Daarbij kan ik wel de gewichten en het aantal reps en sets noteren. Dit doe ik dus ook.
Ik train nu volgens een UB/LB programma puur gericht op Hypertrofie, 4 x per week, maandag dinsdag donderdag en vrijdag.
Ik weet van mezelf dat ik wel eens per week wil "sleutelen" aan het programma (wat ik dus eigenlijk niet moet doen) en daardoor dus soms met lager/ander gewicht begin, het aantal reps wijzig of een andere oefening doe.....dus gisteren kreeg ik een behoorlijke boodschap te verduren voor mijn gevoel. Was wel even kut ofzo vooral omdat ik goed bezig wil zijn, als je dan leest dat je belabberde resultaten behaald voel ik me behoorlijk dom. Maar goed geeft niet, we gaan gewoon door en leren er van.
Ik heb na elke workout een enorme pomp, zie er in de spiegel droger uit (dat is namelijk het grote doel momenteel) echter zakt mijn gewicht niet heel snel.
Tussenstand momenteel is dat ik van ruim 98cm buikomtrek naar 95.5 ben gegaan (vanmorgen gemeten) en mijn gewicht is van 97.8 naar 92.0 gezakt sinds 16 juni, dus nu bijna 2 maand bezig.
Ik weet dat het sneller kan dus ik beweeg de laatste weken meer, ik loop elke dat en zorg dat ik iedere dag aan gemiddeld 8000 tot 10000 stappen kom. Meer bewegen is dus nog wat ik als speling over heb.
Kcal niet te veel verlegen is de tip die ik kreeg en daar luister ik dan ook zeker naar
@Brownie88
Heb mijn hoge kcals op 2500 en mijn lage op 2200 icm elke dag lopen (minstens 8000 stappen per loop)
Maar ik krijg dus een zweep over me heen dat ik niet op de juiste manier train en daardoor mijn progressie verpest en dus de afgelopen weken bar slecht resultaat heb geboekt....
Daar heb ik gisteren dus een beetje de hele dag mee rond gelopen en over na zitten denken.
Vandaag staat er weer een UB dag op het programma.
De vragen die ik dan weer heb zijn als volgt. Voordat er reacties komen als "we hebben het al zo vaak gezegd" of "dat moet je nu toch wel een keer weten", heb ik liever antwoorden die mij de juste richting op schoppen.
Ik hou echt van dit forum en ik wil echt verder komen en na mijn cut ook echt geleerd te hebben van mijn "fouten" zodat ik anderen hier ook mee kan helpen en zelf weer verder kan bouwen aan mezelf en mijn volgende doelen kan stellen.
Mijn vraag:
De oefeningen die ik op maandag UB doe zijn niet exact dezelfde als op donderdag UB, is dit ok of is dit af te raden?
Maandag UB ziet er als volgt uit.
Buik:
Ab crunch machine:
4 x 12 x 25
Bench:
Ik kan 100 drukken, maar momenteel geen 8 reps zonder hulp.
Dus wat is wijsheid?
Toch beginnen met 100 en dan tot 8 reps met hulp?
Om daarna 90 te doen tot minimaal 8 reps en daarna 80 te doen tot minimaal 8 reps met als doel 10?
Ik loop nu echt met deze gedachte rond dus ik vraag echt wat nu wel of niet aan te raden is.
BOR:
Hetzelfde gewicht?
4 x 10 x 70
Of hier ook top/backoff?
OHP:
10 x 45
Setjes met hetzelfde gewicht?
Of ook hier weer top/backoff?
Lat Pull Down Hammergrip:
8 x 90
10 x 80
12 x 70
14 x 60 (dit is wel een laag gewicht voor mijn gevoel maar kan er wel goed mee pompen)
Nog één borst maar welke? incline werd afgeraden ivm reg Bench.
Armen, biceps triceps.
Dit is de volgorde die ik aan hou.
Maar omdat ik nu toch een beetje veel aan het nadenken ben weet ik eigenlijk niet meer wat wijsheid is, ja ik weet hoeveel reps je moet doen voor spiergroei (8 tot 12 sowieso).
Maar wil iemand mijn bovenstaande Workout voorstel dan beoordelen zoniet verbeteren of in ieder geval aangeven waar het anders zou moeten?
@AK wat zeg jij hierop?
Ik kan wel aan tig mensen hulp vragen maar dan krijg ik ook vaak tig verschillende antwoorden.
De basis is simpel en naar mijn weten als volgt :
Zo zwaar mogelijk, 8 tot 12 reps is Hypertrofie.
Top/back off, Startgewicht zo zwaar mogelijk minimaal 8 reps. 3 a 4 sets.
Nou, ben benieuwd.
💪🏽✌🏽