- Waardering
- 4.785
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 12%
Suggestie: als je zorgt dat je kcals, eiwitten en vetten kloppen dan hoef je de koolhydraten niet eens bij te houden, fat is dan de rest. Vetten zijn wel belangrijk.
Waar is de collageen voor en wat merk je daarvan?
Eiwitten zijn met 2g/kg waarschijnlijk voldoende, maar je kan mogelijk met de Lepine-drempel (of iig het aminozuur dat ik bedoel) nog verder verbeteren. Ik denk dat daar ook de 30g suggestie van @IkWilGrootWorde vandaan komt?
Voor eigeelen heb ik begrepen dat sommige mensen daar veel heftiger op reageren dan anderen wat betreft cholesterol, dat was een YT-video in het kader van the vertical diet. Zijn ervaring was dat dat dieet minder geschikt is voor cutten dan voor maintainen en bulken.
Ja vetten zijn zeer belangrijk, daar zal ik meer aandacht aan geven.
Collageen maak je nauwelijks aan als de 40 gepasseerd bent (volgens bronnen) en dan is het raadzaam om bij te nemen, erg goed voor je pezen, huid, botten en aanmaak van kraakbeen en gewrichten. Heb ook een ontstoken schoudergewricht gehad, nu weet ik natuurlijk niet of het met collageen te maken heeft maar ik neem dit sinds kort en de positieve verhalen die er over rond gaan bevestigen bij mij dat het essentieel is voor ons lichaam.
Die hogere eiwit inname ga ik ook invoeren in mijn voeding.
Mooi dit, voelt nu echt als een missie, ik hou er van. Ik had gister een besef dat de weegschaal niets mag uitmaken, enkel je spiegelbeeld en meetlint. En niet zo veel nadenken is ook lekker.
Thanks!