MuscleMeat

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Suggestie: als je zorgt dat je kcals, eiwitten en vetten kloppen dan hoef je de koolhydraten niet eens bij te houden, fat is dan de rest. Vetten zijn wel belangrijk.

Waar is de collageen voor en wat merk je daarvan?

Eiwitten zijn met 2g/kg waarschijnlijk voldoende, maar je kan mogelijk met de Lepine-drempel (of iig het aminozuur dat ik bedoel) nog verder verbeteren. Ik denk dat daar ook de 30g suggestie van @IkWilGrootWorde vandaan komt?

Voor eigeelen heb ik begrepen dat sommige mensen daar veel heftiger op reageren dan anderen wat betreft cholesterol, dat was een YT-video in het kader van the vertical diet. Zijn ervaring was dat dat dieet minder geschikt is voor cutten dan voor maintainen en bulken.

Ja vetten zijn zeer belangrijk, daar zal ik meer aandacht aan geven.

Collageen maak je nauwelijks aan als de 40 gepasseerd bent (volgens bronnen) en dan is het raadzaam om bij te nemen, erg goed voor je pezen, huid, botten en aanmaak van kraakbeen en gewrichten. Heb ook een ontstoken schoudergewricht gehad, nu weet ik natuurlijk niet of het met collageen te maken heeft maar ik neem dit sinds kort en de positieve verhalen die er over rond gaan bevestigen bij mij dat het essentieel is voor ons lichaam.

Die hogere eiwit inname ga ik ook invoeren in mijn voeding.

Mooi dit, voelt nu echt als een missie, ik hou er van. Ik had gister een besef dat de weegschaal niets mag uitmaken, enkel je spiegelbeeld en meetlint. En niet zo veel nadenken is ook lekker.

Thanks!

Ja vetten zijn zeer belangrijk, daar zal ik meer aandacht aan geven.

Collageen maak je nauwelijks aan als de 40 gepasseerd bent (volgens bronnen) en dan is het raadzaam om bij te nemen, erg goed voor je pezen, huid, botten en aanmaak van kraakbeen en gewrichten. Heb ook een ontstoken schoudergewricht gehad, nu weet ik natuurlijk niet of het met collageen te maken heeft maar ik neem dit sinds kort en de positieve verhalen die er over rond gaan bevestigen bij mij dat het essentieel is voor ons lichaam.
Ga ik eens googlen.
Die hogere eiwit inname ga ik ook invoeren in mijn voeding.
Het is de leucine-drempel waar je je op moet richten

• Like
Waarderingen: K82
:roflol:

Ja ik weet ook oprecht niet waarom ik dat erin heb gezet.

Maar thanks voor de tips. Ik was al van plan om sowieso vleesbeleg te halen, kip of rosbief wordt het dan, of gerookt rundvlees of osseworst.

Wat eieren betreft, vroeger haalde men altijd het gele eruit als je bijvoorbeeld elke dag 4 eieren zou eten, ik doe dit niet.
Wat is nu dan echt het wijze om te doen, 4 eigelen opeten of juist niet. Dat gele is toch juist supergezond met vetten die sowieso goed zijn voor ons?

Nog meer whey zeg je, ok. Ik dacht dat ik al behoorlijk wat whey nam.

Nogmaals thanks!
Invloed van cholesterol uit dieet op je cholesterolwaardes zijn te minimaal om je daar druk om te maken. Gewoon opvreten die handel.

Ja whey was even een voorbeeld, ging even uit van je huidige dieet. Kan elke willekeurige andere eiwitbron zijn.

Eiwitten zijn met 2g/kg waarschijnlijk voldoende, maar je kan mogelijk met de Leucine-drempel (of iig het aminozuur dat ik bedoel) nog verder verbeteren. Ik denk dat daar ook de 30g suggestie van @IkWilGrootWorde vandaan komt?
Vooral een wat beter verdeelde intake.
Als je 30g hoogwaardige eiwitten hebt en daarnaast je 10g eiwitten uit brood, havermout enz dan kom je een heel eind richting die 250g eiwit die ik voorstel.

Het cholesterol in eigeel is juist goed. HDL verlaagd het slechte LDL gehalte !
Je krijgt van een eieren géén verhoogde kans op hart- en vaatziekten, zoals nog weleens wordt beweerd. hoge cholesterolwaarden worden veroorzaakt door het eten van te veel verzadigde vetten, slechte levensstijl en niet door het eten van cholesterol zélf. Ikzelf eet 30+ hele eieren per week al jaren, en mijn chol is prima

Het cholesterol in eigeel is juist goed. HDL verlaagd het slechte LDL gehalte !
Je krijgt van een eieren géén verhoogde kans op hart- en vaatziekten, zoals nog weleens wordt beweerd. hoge cholesterolwaarden worden veroorzaakt door het eten van te veel verzadigde vetten, slechte levensstijl en niet door het eten van cholesterol zélf. Ikzelf eet 30+ hele eieren per week al jaren, en mijn chol is prima
Kan ik met een gerust hart dus mijn eieren blijven eten.
Ik wist dat er tegenstrijdige berichten online stonden.

Ben je vandaag begonnen, of zit je in je maandelijkse dip ?

• Haha
Ben je vandaag begonnen, of zit je in je maandelijkse dip ?
Nee heb vandaag al te veel gegeten. Moet mijn kwark nog eten en noten en dan zit ik goed anders heb ik te weinig eiwitten.

Morgen begin ik. Heb er al rekening mee gehouden door mijn eten anders voor te bereiden. Morgen kantoor dag in Enschede, ik neem geen rijst met kip mee maar eieren en een banaan (als 1 maaltijd). Rijst eet ik in de avond na trainen.

Dus morgen wordt de eerste dag.

👍🏽

Zal 't dan ook loggen.

Ben benieuwd wat je eet op een dag, banaan en ei is wel heel basic.
Je kunt toch een beetje minder rijst met voldoende kip eten, broccoli erbij en je bent hardcore.

Ben benieuwd wat je eet op een dag, banaan en ei is wel heel basic.
Je kunt toch een beetje minder rijst met voldoende kip eten, broccoli erbij en je bent hardcore.
Oh zeer zeker hoor, heb allemaal prepjes in de vriezer liggen, rijst (zakjes van 200gr die ik ga verdelen over 2 x 100gr) , kipfilet (zakjes van 100gr) , Sperziebonen broccoli en bloemkool (allemaal apart in 100gr per zakje)

Maar ik had gewoon echt zin om even een paar dagen eieren met banaan te eten.
Ik weet ook echt niet waar dit vandaan komt, heb wel vaker rare combinatie maar zo ben ik.

4 xl eieren a 80kcal per stuk en 8gr proteine per ei.
Banaan zit een kleine 100kcal in.
Dus wel een lekker mager maaltje met veel eiwit, vet en koolhydraat en kalium uit de banaan, en die eidooiers zijn mega vitamine bommen.

Maar de rijst gooi ik er weer in hoor, heb nu 4 dagen geen rijst meer gegeten en mis het wel een beetje.

Komt goed, ik wordt minstens zo droog als jij bent. Wacht maar af.

Thanks voor je bericht.

XL ei weegt >73gram
per 100g gekookt ei heb je 12.9g eiwit. als je eitje net aan xl is, heb je dus 6.5x1.29= ~ 8.5gram eiwit.(reken 8gram voor de droge schaal) De schaal van M ei weegt ~6 gram

• Like
XL ei weegt >73gram
per 100g gekookt ei heb je 12.9g eiwit. als je eitje net aan xl is, heb je dus 6.5x1.29= ~ 8.5gram eiwit.(reken 8gram voor de droge schaal) De schaal van M ei weegt ~6 gram
Nog even iets anders; ik weet zeker dat jij het weet. Ik vraag het hier bewust omdat hier ervaring zit op dit forum.

CALCIUM:

Ik at tot een maand geleden elke dag, onder andere, 1 kilo kwark, 500gr in de middag en 500gr in de avond pre-bed.

Nu lees ik dat elke 100gr kwark ongeveer 125 mg calcium bevat, dit betekent dat ik alleen al door kwark 1250mg calcium binnen krijg.
In de Whey, Melk, eieren en overige voeding zit ook calcium.

Krijg ik zo niet te veel calcium binnen?
Waar ligt de grens?

Wat is wijsheid?

Zorg bij grote hoeveelheid calcium ook voor intake van vitamine D, vitamine K2 en magnesium. De dagelijkse calcium intake uit voeding, én voedingssupplementen samen mag niet hoger zijn dan 2500 mg.(denk aan aderverkalking)

Zorg bij grote hoeveelheid calcium ook voor intake van vitamine D, vitamine K2 en magnesium. De dagelijkse calcium intake uit voeding, én voedingssupplementen samen mag niet hoger zijn dan 2500 mg.(denk aan aderverkalking)
Aaaaah nice, dan kan ik gewoon weer terug naar 2 x 500gr kwark per dag. Magnesium neem ik al en Vit D ook, ik zal VitK aanschaffen.

Thanks man!

Volgens mij is dat vitamine D +k2 in 1 pilletje.

Hebben we een topic over supplementen, welke wel en welke niet, en de hoeveelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven