AndroidHealthClinic

Kutleven

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
dit zou ik toch wel anders opbouwen.
8x20
5x60
3x80
2x100
5x5x120
Rot nou eens op met je veelXbar!

:roflol:

Eigenlijk zou ik die 60%x3 en die 80%x2 doen, dus het is praktisch hetzelfde.

EDIT: dus, totaal: 2x5xbar, 5x40%, 3x60% en 2x80% en eventueel tussen 80% en 100% nog (wat) single(s) of double(s).
 
Laatst bewerkt:
Vorige keer haalde ik 5x5x32,5kg OHP net niet, nu dus wel. Zijn er ook dingen aan te merken op de vorm?
 
Rot nou eens op met je veelXbar!

:roflol:

Eigenlijk zou ik die 60%x3 en die 80%x2 doen, dus het is praktisch hetzelfde.
rot zelf op. post eens een filmpje van je vorm, denk dat jij nog genoeg kan doen met X bar. als je geen spanning krijgt met lege bar ben je een prutser.
 
rot zelf op. post eens een filmpje van je vorm, denk dat jij nog genoeg kan doen met X bar. als je geen spanning krijgt met lege bar ben je een prutser.
Als je een paar posts terug zou lezen, dan zie je dat ik het ook over de lege bar heb. Als je een paar pagina's terug zou lezen, dan zou je wellicht de referentie snappen en mogelijk de grap kunnen waarderen.

Ik ben helemaal voor lege bar, maar dan 2x5, of althans evenveel reps als de werksets, daar zie ik zelf meer in, maar ieder het zijne.
 
Workout A

Squat
2x8x20kg
8x40kg
5x5x55kg

Bench Press
5x5x37,5kg

Barbell Row
5x5x42,5kg

Afgesloten met HIIT en daarna 10 minuten wandelen op de loopband met maximale helling (lekker hijgen)

Squat ging wel oké. Ik vind persoonlijk dat ik dieper mocht, maar de fitchick naast me zei dat de diepte wel goed was.

Row’s gingen echt goed. Heerlijk gevoel
 
Laatst bewerkt:
Squat ging wel oké. Ik vind persoonlijk dat ik dieper mocht, maar de fitchick naast me zei dat de diepte wel goed was.
Goed bezig!

Hoe diep ging ze zelf, wat voor soort schoenen droeg ze en/of zei ze ook hoe diep je ging? Of was ze je gewoon aan t regelen?

In beginsel is het heupen of heupplooi onder knieën, volgens mij is zoiets ook de/een PL-regel.
 
Goed bezig!

Hoe diep ging ze zelf, wat voor soort schoenen droeg ze en/of zei ze ook hoe diep je ging? Of was ze je gewoon aan t regelen?

In beginsel is het heupen of heupplooi onder knieën, volgens mij is zoiets ook de/een PL-regel.

Heupgewricht onder het kniegewricht inderdaad, dan is het in principe altijd goed :).
 
OHP kan wel wat aan verbeterd worden man:

In de startpositie ellebogen meer naar voren, borst waarschijnlijk ook meer vooruit/omhoog. Onderarmen zo verticaal mogelijk.

Untitled.png


Halverwege komen je ellebogen veel naar buiten, denk een combinatie van ellebogen naar voren en naar binnen houden en misschien grip breedte iets anders. Zodat je onderarmen meer verticaal onder de stang blijven.

Untitled3.png


Voor de lockout je hoofd en lichaam onder de stang door naar voren duwen en armen licht naar achter. Hoeft niet heel overdreven ver achter je maar het zwaartepunt ligt in het midden nu houd je de stang voor je uit.

Untitled2.png


Ik denk zelf onderin aan een high incline press; hoofd iets naar achter borst naar voren ellebogen in en de stang naar voren omhoog duwen, dan vanaf neus hoogte mezelf onder de bar duwen en armen naar net achter m'n oren.
 
Laatst bewerkt:
Dit, al doe ik de 2x5xbar altijd. Het kost nauwelijks tijd en is voor mij heerlijk om lichaam en geest zo te preppen voor wat komen gaat en een beetje diepte te zoeken.
Ik doe ook standaard een setje met de bar met als voornaamste doel om diepte te zoeken.
 
OHP kan wel wat aan verbeterd worden man:

In de startpositie ellebogen meer naar voren, borst waarschijnlijk ook meer vooruit/omhoog. Onderarmen zo verticaal mogelijk.

Bekijk bijlage 502492

Halverwege komen je ellebogen veel naar buiten, denk een combinatie van ellebogen naar voren en naar binnen houden en misschien grip breedte iets anders. Zodat je onderarmen meer verticaal onder de stang blijven.

Bekijk bijlage 502493

Voor de lockout je hoofd en lichaam onder de stang door naar voren duwen en armen licht naar achter. Hoeft niet heel overdreven ver achter je maar het zwaartepunt ligt in het midden nu houd je de stang voor je uit.

Bekijk bijlage 502494

Ik denk zelf onderin aan een high incline press; hoofd iets naar achter borst naar voren ellebogen in en de stang naar voren omhoog duwen, dan vanaf neus hoogte mezelf onder de bar duwen en armen naar net achter m'n oren.
Hulde dat je dit zo uitgebreid en nauwkeurig doet!

Over de tekeningen wil ik alleen kwijt dat ze heel duidelijk zijn... :p
 
OHP kan wel wat aan verbeterd worden man:

In de startpositie ellebogen meer naar voren, borst waarschijnlijk ook meer vooruit/omhoog. Onderarmen zo verticaal mogelijk.

Bekijk bijlage 502492

Halverwege komen je ellebogen veel naar buiten, denk een combinatie van ellebogen naar voren en naar binnen houden en misschien grip breedte iets anders. Zodat je onderarmen meer verticaal onder de stang blijven.

Bekijk bijlage 502493

Voor de lockout je hoofd en lichaam onder de stang door naar voren duwen en armen licht naar achter. Hoeft niet heel overdreven ver achter je maar het zwaartepunt ligt in het midden nu houd je de stang voor je uit.

Bekijk bijlage 502494

Ik denk zelf onderin aan een high incline press; hoofd iets naar achter borst naar voren ellebogen in en de stang naar voren omhoog duwen, dan vanaf neus hoogte mezelf onder de bar duwen en armen naar net achter m'n oren.

Bedankt Chris! Super behulpzaam.

Voortaan zal ik de stang breder pakken, zodat mijn onderarmen verticaal onder de stang zijn bij de startpositie en bij de lockout mijn lichaam naar voren duwen/armen licht naar achter, zodat het zwaartepunt in het midden ligt.
 
Credits voor het film werk ook, heeft precies die momenten van de lift goed zichtbaar gemaakt dat ze er zo voor me uit sprongen.

ps. sorry als ik een te grote neus heb getekend, beetje uit losse pols zo.
 
Credits voor het film werk ook, heeft precies die momenten van de lift goed zichtbaar gemaakt dat ze er zo voor me uit sprongen.

ps. sorry als ik een te grote neus heb getekend, beetje uit losse pols zo.

was me nog niet opgevallen maar zo’n grote neus heb ik NIET!!!
 
Bedankt Chris! Super behulpzaam.

Voortaan zal ik de stang breder pakken, zodat mijn onderarmen verticaal onder de stang zijn bij de startpositie en bij de lockout mijn lichaam naar voren duwen/armen licht naar achter, zodat het zwaartepunt in het midden ligt.
Ik weet niet of breder pakken de oplossing is, kijk anders even wat bv Rippetoe, Alsruhe of Thrall erover zeggen.

Wel ellebogen net iets voor de barbell.
 
Ik weet niet of breder pakken de oplossing is, kijk anders even wat bv Rippetoe, Alsruhe of Thrall erover zeggen.

Wel ellebogen net iets voor de barbell.

Hoe moet ik anders oplossen dat mijn onderarmen niet recht onder de barbell staan? Zie de tweede foti van Chris
 
Hoe moet ik anders oplossen dat mijn onderarmen niet recht onder de barbell staan? Zie de tweede foti van Chris
Het idee is recht van voren en van de zijkant, dus niet flaren (ellebogen naar buiten), maar naar voren.

Je elleboog begint voor je lichaam en niet ernaast.

 
Laatst bewerkt:
Weekgemiddelde gewicht vorige week: 90,57kg

Vanwege de discussie wbt warmup setjes heb ik de pro versie van de stronglifts-app aangeschaft, dus ik warm nu ook op op z'n stronglifts.

Workout B

Squat
2x5 20kg
3x40kg
5x5x57,5kg

Overhead Press
2x5x20kg
4x5x35kg
1x3x35kg
OHP voelde heel erg zwaar. De eerste rep van iedere set was het erg lastig om de stang omhoog te krijgen. Ik heb de voorlaatste set laten filmen en ik zie dat ik de stang ook lang niet diep genoeg laat zakken.

Deadlift
5x30kg
5x60kg
5x70kg (bedoeling was 75kg, maar de 2,5kg plates vergeten 😠 )
 
Ik heb de voorlaatste set laten filmen en ik zie dat ik de stang ook lang niet diep genoeg laat zakken.
Diepte is mede afhankelijk van je bouw, m.n. lengte van je boven- en onderarm en de uitvoering.

Zelf zie ik bovenarmen rustend op de lats als het laagste punt, dat heb ik waarschijnlijk bij Alsruhe of Thrall opgepikt.

Een filmpje zegt altijd meer.
 
Bij het filmpje dat we gezien hebben zakte je juist te laag voor je borst terwijl bij je kin misschien al genoeg is. Het laagste punt waar je onderarmen verticaal kunnen blijven met je ellebogen naar voren.
 
Laatst bewerkt:
Het idee is recht van voren en van de zijkant, dus niet flaren (ellebogen naar buiten), maar naar voren.

Je elleboog begint voor je lichaam en niet ernaast.


In het begin leggen ze gelijk de juiste grip uit, een wereld van verschil om de handen iets te draaien.
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven