AndroidHealthClinic

Cutschema tot 8% Tips aub.

shd

Novice
Waardering
0
Beste mensen.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Mark en ben 22 jarig.
Ben ongeveer 4 jaar bezig met fitness. Maar ben nu ongeveer 1 jaar serieus met mijn voeding bezig.

Op dit moment zijn mijn stats:

83 kg
+/- 13% vet

Ik ga nu de 2e week van mijn cut en ik boek al goed resultaten

Nu mijn eetschema

8:00
- 1 scoop cellmass creatine + 2x nitrix

8:30
- 50 gram brinta
- 250 ml melk
- 40 gram whey isolaat
- 1 cap multivit + 1 cap visolie omega 3

11:00
- 125 gram zilvervliesrijst
- 100/150 gram kip (afhankelijk hoe groot het stuk is)
- 2 manderijnen

13:00
- 125 gram zilvervliesrijst
- 150 gram kip
- 1 sinasappel
- 1 cap visolie omega 3

15:15
- 150 gram kalkoen
- 25 gram cashewnoten
- 1 sinasappel

16:45
- 2 scoops no-xplode

17:15 tm 19:15 (krachtraining, daarna 20 min cardio)
19:15
- 40 gram dextrose
- 1 scoop cellmass

19:45
- 40 gram whey isolaat
- stuk vlees of vis wat de pot schaft
- groente
- 25 gram pinda's
- 1 cap multivit en 1 cap visolie omega 3

22:00
- 20 gram night protein
- 250 gram kwark

Als jullie me op of aanmerkingen kunnen geven dan zal ik mijn schema hierop aanpassen ben ik jullie heel erg dankbaar;)

Mvg,

Mark

Laatst bewerkt:
gozer je moet meer vreten ipv minder je zit op 13 %.....

waarom 1 cap visolie omega 3? gewoon een vraag, niet dat ik het slecht vind

Waarom wil je naar 8%
als ik je foto bekijk hoef je echt niet te cutten hoor..

• Topic Starter Topic Starter
@ aernout:
vreten doe ik niet meer :P... moet teveel kleding weg gaan gooien anders en ik wil eerst laag in vet percentage komen en vanuit daar spiermassa op gaan bouwen.

@ Cheetah:
Omdat ik goede vetten moet binnen krijgen en niet al teveel vis eet leek het met verstand om omega 3 tabletten te slikken aangezien dit altijd gezond voor je is (www.visolie.nl)

@ Ceska
Die foto is van 2 jaar geleden, heb ondertussen een stuk meer massa opgebouwd en ik wil deze zomer eens goed kijken wat ik over houd. vanuit wil ik dan rustig meer spiermassa opbouwen (maar heb idd geen zin meer in met mijn dikke kop over straat te lopen)

hoe groot ben je als ik vragen mag?

ik ben 1,78

zou die sinasappels er uit halen, fructose, oftewel: "snel" suiker, wil je niet hebben.

zou de rijst op 75-100gr per maaltijd houden, en de kip naar 200gr gooien.

Dan zit je best lekker:D

Al dat fruit eruit gooien en ik zou ook geen dextrose nemen in de cut.
4 uur voor je training neem je je laatste carbs-maaltijd... Ik zou die maaltijd van 13.00 omwisselen met die van 15.15. Anders denk ik dat je te weining energie zal hebben tijdens de training.

Fruit eruit, zoals Grote Knul al zei. Is niks anders dan suiker, en suiker wil je alleen in de ochtend en voor/na de training, zeker in de cut.

ben benieuwd naar je trainingsschema en cardio elke dag 20min?

2 uur lang krachttraining lijkt me teveel van het goede.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties.. mijn maaltijd van 13:00 veranderen met die van 15:15 klinkt opzich wel goed... zelf heb ik namelijk snel last van geen energie meer om te trainen.. dit had ik mooi opgelost met mijn fruit...

Dit roept me de volgende vraag op.. wat pak ik voor mijn training om zoiezo energie te hebben? (no-explode) reageer ik heel slecht op.

en wat pak ik naar mijn training nog? (nu pak ik creatine+dextrose) omdat whey blijkbaar geen zin heeft.. dus die pak ik 20 min later.

Verder doe ik 3 tot 4 keer cardio naar mijn training in de week. op een rust dag doe ik 45 min cardio op lege maag. en op een zondag ga ik een eindje joggen..

Trainingsschema zal ik vanavond wel even posten

Koolhydraten drukken. 125g per portie is wat veel. 75g komt meer in de buurt.
Verder mag je koolhydraten in de ochtend bij ontbijt, voor de training en de maaltijd erna. Dan geen kh meer nemen. Uitsluitend eiwitten, in de vorm van kwark, vis etc en goeie vetten in de vorm van noten of id.

ik zou al zeker met een ander eetschema werken op trainingsdagen dan op rustdagen.

oke een duidelijk verhaal.. Opzich werkt dit voor mij wel zowel voor de spiegel als in de meting. zit nu namelijk op 11.4% volgens de weegschaal (ik weer dat hij niet heel betrouwbaar is.. maar ik weeg iedere donderdag en het percentage gaat met ong 1% per week omlaag)

het enige waar ik mee zit is na de training. ik heb gelezen dat je het beste snelle suikers kan nemen omdat je lichaam daar het meest behoefte aan heeft. Het volgende probleem is dat het dan half 8 is als ik thuis ben. dan pak ik gelijk een whey shake (isolaat) en een stuk vlees met groente (geen kh's) omdat ik het idee heb dat ik die anders niet meer verbrand? Maar de vraag is heb ik die wel nodig?

Terug
Naar boven