XXL Nutrition

Cutschema tot 8% Tips aub.

Ik zou in de cut niet met dextrose werken. Neem gewoon een whey shake met water en binnen een uur je warme maaltijd incl complexe koolhydraten. Na de training mag je best kh tot je nemen. Is juist de belangrijkste maaltijd.

ha herder,

pm me even als je wat wilt weten.
gr sjek

Ik zou intermittent fasting doen.

zou die sinasappels er uit halen, fructose, oftewel: "snel" suiker, wil je niet hebben.

Onzin! Fructose heeft een lage glycemische index. Wordt dus vrij langzaam opgenomen en geeft geen insulinepiek. Fructose is een van de weinige (zoniet de enige) monosacharide die deze eigenschappen heeft

zou de rijst op 75-100gr per maaltijd houden, en de kip naar 200gr gooien.

Waar basseer je dat op? Wat heb je aan 200 gram kip? 40 gram eiwit in een maaltijd heeft weinig zin. 100-125 gram kip is meer dan genoeg per maaltijd.

Zoveel mensen die brullen dat je fruit niet in de cut moet nemen? dan kunnen jullie mij wel vertellen waarom je in de cut geen fruit moet eten, en graag met onderbouwde uitleg waarom dat slecht zou zijn voor vetverlies..

:wave:

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Oke,

Ik lees vaak dat je gelijk naar je sporten snelle suikers nodig hebt om je glycogeen spiegel weer aan te vullen. dus dat is de reden dat ik gelijk naar mijn sporten dextrose + creatine pak... daarna pak ik mijn fietsje en fiets ik terug naar huis (10 min) dan heb ik volgens mij die kh's wel weer verbrand.. Thuis dan gelijk weer een whey shake en daarna avond eten groente met vlees.

Kan iemand mij een onderbouwde mening geven waarom dit goed of juist niet goed is?
Wat net als met het fruit daar zijn de meningen ook weer over verdeelt.

en sjekoog ik spreek je wel op msn of op school ofzo daarover..
grt

Kijk eens op pubmed.com zou ik zeggen.

Daar zijn genoeg artikelen over dit soort zaken te vinden. Mijn conclusies zijn dat dextro bv na de training niet noodzakelijk is als krachtsporter. Zeker in de cut zou ik het persoonlijk weglaten. Opname van enkel whey duurt een hele tijd. 1.5 uur +-. Ik zou deze voor je training pakken, in een onderzoek las ik ook dat het, het metabolisme verhoogt.
Literatuur heb ik zo niet bij de hand, check it out zou ik zeggen

Wat je doet is goed, maar je bent niet op hoogte van de werking van suikers :p

Het volledig aanvullen van je koolhydraatvoorraden duurt net zo lang als het herstel van de spier, en komt dus niet op dat moment direct na je training aan.

Dextrose (D-glucose) na je training neem je omdat het een insulinerespons opwekt. Als je plotseling snel, veel koolhydraten in je bloedbaan krijgt gaat je lichaam extra insuline (hormoon) aanmaken om die koolhydraten te verwerken. Insuline is een hormoon met vele functies, en een van die functies is het stimuleren van je eiwitsynthese. Direct na je training is dat gunstig, om zo het katabole proces te stoppen.

En die dextrose heb je niet meteen verbruikt met 10 minuten fietsen hoor ;) zorg ervoor dat je totaal voldoende binnen krijg om te groeien. Verder is je aanpak goed. Direct na je training suikers (het liefst + snelle eiwitten zoals EAS, of BCAAs) en iets later een deftige maaltijd.

Succes :thumbs:

Daar zijn genoeg artikelen over dit soort zaken te vinden. Mijn conclusies zijn dat dextro bv na de training niet noodzakelijk is als krachtsporter. Zeker in de cut zou ik het persoonlijk weglaten. Opname van enkel whey duurt een hele tijd. 1.5 uur +-. Ik zou deze voor je training pakken, in een onderzoek las ik ook dat het, het metabolisme verhoogt.
Literatuur heb ik zo niet bij de hand, check it out zou ik zeggen

Mee eens, dextrose is absoluut niet noodzakelijk.. het enige wat noodzakelijk is, is een goed totaalplaatje van je voeding. Persoonlijk zou ik in de cut juist wel dextrose nemen. Zoals ik al zij heeft het een gunstig effect op het katabole proces, en voed het je spieren. Zeker in de cut lijkt het voeden van je spieren mij iets gunstigs. Naast dat dextrose je eiwitsynthese stimuleert, stimuleert het ook je vetsynthese (proces waarbij vetten in lichaamsvet worden omgezet), maar zolang je meer kcal verbrand dan eet.. val je af, ook met dextrose ;)

weer bedankt voor de reacties mannen,

Nu mijn laatste vraag.. jullie geven aan dat de maaltijd naar de training heel belangrijk is.
Maar nu eet ik vaak pas rond 19:30 is het dan niet verkeer om kh's te pakken omdat ik die niet anders niet meer verbrand?

ik ga meestal rond 10:00 slapen dus..

Zoveel mensen die brullen dat je fruit niet in de cut moet nemen? dan kunnen jullie mij wel vertellen waarom je in de cut geen fruit moet eten, en graag met onderbouwde uitleg waarom dat slecht zou zijn voor vetverlies..

:wave:

Dat vraag ik mij ook vaak af...

---------- Toegevoegd om 16:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:17 ----------

weer bedankt voor de reacties mannen,

Nu mijn laatste vraag.. jullie geven aan dat de maaltijd naar de training heel belangrijk is.
Maar nu eet ik vaak pas rond 19:30 is het dan niet verkeer om kh's te pakken omdat ik die niet anders niet meer verbrand?

ik ga meestal rond 10:00 slapen dus..

Je lichaam valt echt niet uit na 19:30 uur..

klopt maar ik wil wel zoveel mogelijk vet verbranden;)

Wat net als met het fruit daar zijn de meningen ook weer over verdeelt.

Daarover zijn de meningen niet verdeeld. De feiten spreken voor zich. Als iemand informatie geeft die niet klopt met de werkelijkheid heeft dat niets te maken met verdeelde meningen.

Het is belangrijk te weten waarom je een bepaalde voedingsstof juist wel of juist niet wilt hebben in je voedingsschema. Hiervoor zul je inzicht moeten krijgen in de werking van de metabole mechanismen in het lichaam. Internet is (soms) een goede bron, pubmed werd ook al genoemd.
Dus als je iets hoort van, neem snelle suikers na de training want dat is goed voor je, zoek dan eerst uit waarom en wat het voor jou kan betekenen.

Als je in de gaten hebt hoe je lichaam werkt en reageerd op voeding heb je een zeer machtig wapen in handen. Wat je doelen dan ook zijn, met die kennis kun je maximale resultaten boeken.

Terug
Naar boven