Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hun naar boven?Vandaag in daglicht naar het huis weesten kijken. Prachtige omgeving. Maar een hele taak om er te komen. Het is 5km heuvel op en het was eigenlijk 1 grote ijsbaan. Zelfs de verhuurder wou me appen dat ik beter later kon komen.
![]()
![]()
![]()
![]()
Gelukkig stopt er een leerlingen vervoerbusje bij ons voor de deur die de kinderen ophaalt en afleverd.
Blij dat ik 4x4 heb. Helaas zonder studs. Dat is iets wat de vlogende trip echt iets wat we moeten hebben. Paar keer de grip weg. Best spannend op een ijs weg met een ravijn van 2-300 meter met niet overal een vangrail. De tegenliggers die ik tegen kwam zaten nee te schudden. Waarschijnlijk omdat ik stapvoets naar beneden reed en hun ca 25km per uur.
Ja. Achteraf gezien had ik niet smorgens moeten gaan. Veel bochten in de weg die spek glad zijn. Huis ligt redelijk aan de top van de heuvel. En van elke oprit naar een woning liep ijswater naar beneden. Wat ervoor zorgde dat het een spiegel was. Vanmorgen toen ik ff ging roken buiten ook onderuit gegaan. Gelukkig had ik een muts op en me capucjon erover. Flinke smakert gemaakt en me hand kapot geslagen op van die zwarte steentjes waar ze hier mee strooien. Ipv zout.
Lekker voorbereid allemaal, ziet er naar uit dat je aan de belangrijkste details gedacht heb. Achteraf zal altijd blijken dat er waarschijnlijk nog kleine hick-ups zijn of details waar niet aan gedacht is, maar dat lijkt me vrij normaal bij zulke ondernemingen!![]()
Gisteren terug gevlogen om 17.10
Wat een prachtig land. Of het een goede stap gaat zijn moet blijken. De mensen die ik gesproken heb waren erg behulpzaam en vriendelijk. Zelfs de man die 30 minuten met me in de regen stond om uit te leggen hoe ik me auto moest opladen. Kinderen zijn al aangemeld voor de basisschool en Pippa op de wachtlijst voor de barnehage. 30 januari komt het vervoerbedrijf onze spullen inladen en 1ste week februari zal de overdracht van ons huis zijn. De dag erna vliegen we met zijn alle richting Tronheim.
Donderdag dien ik mijn ontslag in. Zal vreemd zijn na 13 jaar. Maar goed hoort er ook bij.
Ik ga ze nog wel de optie geven om me als zzp-er in te huren. Bellen is gratis (voor mijn directe collega) maar als ik moet gaan mailen zit er een factuur bij voor ze. En anders maar niet. En het aanbod is beperkt geldig.
We noemen de hick ups hobbels op onze weg. Na elke grote stap die we maken komen er weer een paar kleine hobbeltjes bij. Verkoop van ons huis en het huren van een huis daar waren de grootste heuvels die we moesten nemen. En die zijn afgelopen week genomen. Kinderen kunnen meteen naar school als we daar eenmaal zijn. Financieel zit het ook wel goed. Veel kosten vooraf maar niets wat we niet kunnen opvangen.Lekker voorbereid allemaal, ziet er naar uit dat je aan de belangrijkste details gedacht heb. Achteraf zal altijd blijken dat er waarschijnlijk nog kleine hick-ups zijn of details waar niet aan gedacht is, maar dat lijkt me vrij normaal bij zulke ondernemingen!
ZZP constructie zou wel een aantrekkelijke optie moeten zijn voor zo'n bedrijf.
Verder wel iets lokaals qua werk op het oog?