AndroidHealthClinic

Cutten

Nootmuskaatje

True Natural Space Ranger
Elite Member
10 jaar lid
10.000 likes
Waardering
10.233
Lengte
1m82
Massa
84kg
In de sticky staat dat je moet eten op onderhoud en de extra kcal moet verbranden dmv cardio. Want je verliest dan minder spiermassa dan door onder onderhoud te eten.

Maar, als je traint, en in mijn geval ook een half uur(totaal) heen en terug fietst. Valt dat toch ook onder lichamelijke beweging en verbrand je ook kcal. Dus dan is 300kcal onder onderhoud eten toch eigenlijk hetzelfde als boven onderhoud eten-verbrande kcal door het sporten(en in mijn geval ook fietsen). Of zit ik te ver door te denken?:o

In de sticky staat dat je moet eten op onderhoud en de extra kcal moet verbranden dmv cardio. Want je verliest dan minder spiermassa dan door onder onderhoud te eten. Maar, als je traint, en in mijn geval ook een half uur(totaal) heen en terug fietst. Valt dat toch ook onder lichamelijke beweging en verbrand je ook kcal. Dus dan is 300kcal onder onderhoud eten toch eigenlijk hetzelfde als boven onderhoud eten-verbrande kcal door het sporten(en in mijn geval ook fietsen). Of zit ik te ver door te denken?:o

Hangt er vanaf hoeveel Kcal je boven onderhoud eet en hoeveel je verbrand met fietsen.
Als het getal onder de streep maar correspondeert met je doel.

Ja en nee.

Je training tel je mee in je voeding onderhoudsbehoefte. Extra cardio niet.
Een kwartiertje fietsen kan je zien als warming-up ookal gebruik je daar wel energie bij.
Cardio verbetert ook je (vet) metabolisme en verbrand je dus meer vetten.
Met cardio verbrand je ook extra vetten en niet alleen de energie die je net hebt gegeten.

Het kwartiertje terug fietsen, pak die lekker als hiit cardio. Werkt super om je bf% te verlagen en onder controle te houden.

Terug
Naar boven