XXL Nutrition

Cutting with Zeenius 🤰🏻

Pullups zijn gewoon best pittig, dus het kost tijd en veel oefenen. Je komt er vanzelf.

Kun je de split/spagaat al? 🤸🏻‍♂️

Je mag mijn riem wel lenen al betwijfel ik of die je past.

Resistance bands gebruiken voor de chin ups?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.304
Pullups zijn gewoon best pittig, dus het kost tijd en veel oefenen. Je komt er vanzelf.

Kun je de split/spagaat al? 🤸🏻‍♂️
jaa komt ook wel :D

nope progressie is erg traag nu, doe t ook niet meer zoveel als voorheen, maar 1 ronde stretchen na de training ipv bijna elke dag 2 rondes. maar we komen er wel :rolleyes:
Je mag mijn riem wel lenen al betwijfel ik of die je past.
zo dik ben ik nou ook weer niet:windup:
Resistance bands gebruiken voor de chin ups?
ja zou wel het ideaalst zijn nu qua progressie, maar heb het al eens geprobeerd en ging slingeren als een gek :roflol:

• #2.306
Wat doet de rest van je lichaam nu als je chinups doet, schommelt het, slinger je jezelf omhoog, of is het een plank?
als ik normale doe dan ga ik niet eens omhoog :roflol:
maar met resistance bands dan schommel ik. komt vooral door startpositie denk ik

maar met resistance bands dan schommel ik. komt vooral door startpositie denk ik
Je doet toch negatives?

Misschien heb je hier wat aan:
Voor een "perfecte" chinup of pullup is het idee dat je je lichaam strak in een boogje houdt. Volgens mij benen iets naar voren, voeten in lijn met de benen, zo hang je iets achterover ipv verticaal. Als je het lichaam zo op spanning hebt dan zou dat gewiebel minder kunnen zijn met bands.

Je zou eens op hollow holds kunnen zoeken, in principe heb je het lichaam in die positie en zo kan je het oefenen. Je kan dit natuurlijk ook al oefenen tijdens de actieve deadhangs.

Succes ook voor ons, want dit zijn belangrijke stappen richting dat paaldansen!

Klinkt alsof je trekt met je armen in plaats van met je rug. Je moet inderdaad wat achterover hangen (de arch mag best net zo extreem als bij benchen) en eigenlijk wil je de vleugeltjes van je lats richting de stang trekken door je schouderbladen naar elkaar toe te trekken.

Sowieso moet je je hele lichaam op spanning zetten, anders loop de kracht die je ergens bovenin zet onderaan weg.

Je kunt een arch a la bench proberen vast te houden en als je dan ook je schouderbladen nog naar elkaar trekt wordt het ineens veel makkelijker.

Of gewoon f**k pull ups chin ups, kan het ook niet.

Om eerlijk te zijn verneuken veel mensen hun postuur/schoudergordel met pullups. Er zijn er maar weinig die een goede set pullups kunnen doen(m.a.w de schouderbladen goed onder controle houden). Je kan i.m.o veel beter pulldowns gaan doen.

Misschien is dit een goede om eens te kijken:

• #2.313
bedankt voor de tips/adviezen allemaal, morgen maar weer eens proberen :)

21/10/20 - FB schema - week 6 dag 2
sumo deadlift
1x12x20
1x5x40
1x3x60 @79%
1x2x60
1x2x60

alleen laatste rep gaar, voor de rest goed uitgevoerd :) echt blij om want 4 weken terug begonnen met deload nadat het op dit gewicht slecht ging qua form.

incline bench
3x8x23,5

eindelijk gelukt :emo:

unilateral leg press (plate loaded)
1x8
1x8x10
3x8x12,5

pfff de leg press in deze gym is echt stukken zwaarder dan die ik de afgelopen 2 weken heb gebruikt (2x andere gym geweest, andere apparaten)

hip abduction (licht)
3x30x36

dumbbell lateral raise
1x10x5
2x12x4

lat pulldown
1x15x20
1x8x36 niet volledige rom
2x8x32

slapper dan 2 weken geleden :s

trainingstijd: 1:10 uur

21/10/20 - Katie Sonier flexibility program - week 1 dag 4 (cycle 2)

1x30sec:
lying hip flexion
lying hamstring raise
pike stretch
straddle lateral reach
straddle frontal reach
kneeling hip flexor stretch (x2)
kneeling hamstring stretch
progressed kneeling hamstring stretch

trainingstijd: 12 min

ben hier echt te laks mee laatste tijd maar heb er weinig zin meer in tbh.. waarschijnlijk ook omdat ik niet echt merk dat ik progressie aan het maken ben

• #2.315
23/10/20 - FB schema - week 7 dag 3
~10 min naar gym lopen

pin squat
1x5x20
1x5x30
1x3x37,5 @75%
1x3x37,5
1x3x37,5

ging wel guud

dead hang scapula retractions
1x10xBW

assisted chin-up machine
1x3x35
1x8x56
1x6x49

idk was even kijken hoeveel gewicht ik nou moest pakken vooral, denk volgende keer maar op 49kg beginnen en dan 3x8 proberen.

benchpress 1 sec paused
1x5x20
1x5x32,5 @87%
1x5x32,5
1x5x32,5

laatste rep van elke set was kantje boord :o

conventional rack pull
1x10x20
1x8x40
1x4x60
1x2x82,5 @82,5%
1x3x82,5
1x2x82,5

straps vergeten :( moest 2x4x82,5 doen dus heb maar ff een extra setje gedaan.

unilateral leg extension
1x10x20
1x10x25 per ongeluk want ik ging switchen van machine aangezien die waar ik op zat aan het wiebelen was lol
3x15x32,5
lol dacht 30kg te hebben gedaan maar blijkbaar stond de pin van +2,5kg ook erop :o voelde ook wel zwaarder aan :hamer:

abdominal crunch machine
2x12x70

trainingstijd: 1:15 uur

23/10/20 - Katie Sonier flexibility program - week 2 dag 1 (cycle 2)

1x30sec:
lying hip flexion
lying hamstring raise
pike stretch
straddle lateral reach
straddle frontal reach
kneeling hamstring stretch vergeten

trainingstijd: 11:15 min

~10 min naar huis lopen

gym capaciteit van 100 personen naar 20 gegaan dus hele gym was leeg voor mijn gevoel. hoefde nergens op te wachten, heerlijk! :cheer:

Laatst bewerkt:
  • #2.316
UPDATE CUT
1603532595646.png

gaat goed!
8 okt begonnen op 2000kcal, dat 10 dagen aangehouden. daarna overgegaan op 1900kcal en daar zit ik nu een week op. even kijken of ik het zo houd of dat ik dan de laatste 10 dagen weer 100kcal ga droppen zodat ik met 30 dagen klaar ben. voor nu gaat het iig goed want m’n kracht is er niet minder op geworden en oog wel wat leaner :)

• #2.317
26/10/20 - FB schema - week 8 dag 1
~10 min naar gym lopen

chin-up negatives
1x6xBW
1x5xBW

besloten op dag 1 door te gaan met de negatives en dan dag 3 mbv de machine

squatrack bezet

bench 3 sec paused
1x5x20
1x3x33,5 @89%
1x3x33,5 oef ziek gegrind
1x2x33,5 eerste rep geen pauze, tweede wel en daarna gestopt want dacht als ik nu nog een rep doe komt die sowieso niet omhoog :emo:

squat
1x5x20
1x5x30
1x2x40
1x3x50 (met belt) (PR want dit is mijn 1RM)
1x3x50 "" gvd per ongeluk niet gefilmd :( en als ik het niet terug kan zien dan telt het niet dus nog maar een setje gedaan..
1x3x50 "" ipv 48,5 wat me voorgeschreven was

ging wel goed, blij dat het is gelukt. alleen diepte twijfelachtig. sowieso wel parallel maar had echt wel dieper gemogen mocht die meetellen. maar daar ga ik wel aan werken volgende week :p

V grip cable row
1x15x15
3x12x35

barbell hipthrust
1x15x40
1x5x60
1x5x80
1x11x100
1x10x100

had niet zoveel tijd meer over dus derde setje niet gedaan

abdominal crunch machine
skipped

trainingstijd: 1:30 uur

26/10/20 - Katie Sonier flexibility program - week 2 dag 3 (cycle 2)

1x30sec:
lying hip flexion
lying hamstring raise
pike stretch
straddle lateral reach
straddle frontal reach

trainingstijd: 10:45 min

~10 min naar huis lopen

Laatst bewerkt:
Niet zo janken over diepte; ⚪⚪⚪

• #2.319
28/10/20 - FB schema - week 8 dag 2
sumo deadlift
1x10x20
1x5x40
1x5x57,5 @76%
1x5x57,5
1x5x57,5

ging goed! laatste set was wel zwaar, voelde die wel erg in mijn benen

incline bench
1x5x25 ipv 7
1x5x25 ipv 7
1x4x25 ipv 6

weak ass mofo

lat pulldown
1x15x20
1x8x34,5
2x8x32

unilateral leg press (plate loaded)
1x8
4x8x15

hip abduction (licht)
3x30x36

dumbbell lateral raise
vergeten

trainingstijd: 1:10 uur

28/10/20 - Katie Sonier flexibility program - week 2 dag 5 (cycle 2)

1x30sec:
lying hip flexion
lying hamstring raise
pike stretch
straddle lateral reach
straddle frontal reach

trainingstijd: 12 min

komende tijd gaat het nogal ruk worden qua trainen omdat de gym constant volgeboekt is. ik boek meestal 2 uur achter elkaar maar dat gaat nu amper, dus het worden voorlopig trainingen van 1 uur. hierdoor kan het zijn dat ik een aantal oefeningen niet ga doen. waarschijnlijk wordt het in de meeste gevallen alleen maar de compounds, maar ik kijk nog even hoeveel me gaat lukken.
het stretchen moet ik dus maar thuis doen maar tbh heb ik er niet zoveel zin in tegenwoordig. heb ook m’n scriptie die ik volgende week moet inleveren en een tentamen dus ik denk dat ik het stretchen nu hierbij laat en dan na volgende week vrijdag weer opnieuw oppak wat dat betreft.

Klote dat de tijd beperkt is. Gelukkig hier nog niet. Sterker nog, hier wordt het alleen maar rustiger in de gym. Geen 1,25 kilo gewichtjes meer snaaien of zorgen dat je op tijd bent zodat je kunt benchen.

Alleen wel jammer dat je niet meer kunt douchen en omkleden.

Terug
Naar boven