XXL Nutrition

D. - Trainingslog

D.

Huge Freak
Waardering
2
Belofte maakt schuld, dus ook van mij een logje. Maar niet alleen uit gewetenswroeging, maar ook omdat ik toch graag wat meningen zie over mijn trainingen.
Wat mij op het moment stoort is dat ik er eigenlijk, als ik heel eerlijk ben, al tijden hetzelfde trainingsschema op nahoud. En wel met de volgende strekking;
Dag 1: Rug; DL, BOR, Lat pully (meestal sup) shrugs
Dag 2: Borst en Schouders; Incl. Fly, Incl. DB presses, Mil. Press, Db press
Dag 3: Benen; Squat, SLDL, Calve mach, staand.
Dag 4: Bi/Tri; BBpreacher Curl, Cable curl, Dips Triceps ext (Cable)​

Deze trainingen vinden plaats op maandag dinsdag donderdag en vrijdag. Ik pak 3 sets per oefening, essentiele oefeningen vaak 4. Soms wel eens een andere oefening bv een bbpress ipv dumbbell of een cable row ipv BOR, maar daar stopt de variatie wel.
Nog meer eerlijkheid; Ik ga bijna altijd till failure. Het voelt gewoon vreemd om te stoppen als je nog meer kunt, maar ik weet dat dit niet goed is.
En als ik toch bezig ben: 9 van de 10 keer train ik geen 4keer per week en 5 van de 10keer zelfs geen 3keer.
Maar goed, ik ben gezegend met een fraai stel genen waardoor ik toch wel vooruitga.

Nu mijn doelen en waarom dit logje;
Had ik "vroeger" het doel om zo groot mogelijk te worden (2 jaar geleden), ga ik nu toch voor een wat meer esthetisch uiterlijk. Doordat ik niet zo obsessed met bb ben, ben ik vrij snel tevreden. Daar sluipt uiteraard ook het gevaar in, want dat neemt gelijk wat scherpte weg. Maar goed, aangezien ik verslingerd ben aan het ijzer, zal ik toch bezig blijven. Maar ik wil wél vooruitgang zien, resultaat van mijn trainingen. Aan de andere kant, ik ben student en niet zo'n beetje ook dus hier nog een bekentenis; ik drink astronomisch veel. Nu drukt dit uiteraard de resultaten, maar de periode dat spierwinst voor al het andere ben ik inmiddels voorbij en aangezien ik een vrij makkelijk lichaam heb én niet al te hoge doelen stel, vind ik wel een middenweg. Sterker nog, dat blijkt al;)

Momenteel ben ik rond de 85 kilo met een % of 14. Prima bulklijf dus. Ik vreet me deze winter nog ff op tot een 90kilo en dan deze zomer op 83 kilo.

De reden van dit logje is dat ik anders wil gaan trainen. Geen idioot gedoe meer met isolaties en andere shit, een duidelijk schema voor drie keer in de week, want vier keer dat red ik toch niet en dat is met mijn doelen ook niet nodig. Compound dus en heavy shit. Én een laag volume, dat werkt perfect voor me, weet ik uit ervaring.
Ik wil vanaf nu langzaam mijn trainingsroutine aanpassen. Hoe precies weet ik niet, maar daar gaan jullie me dus mee helpen, hoop ik.

Op het moment van spreken ben ik al meer dan twee weken niet meer in de gym geweest. Heb even wat drank en rust gehad en ben van plan vandaag weer eens te gaan.

Jullie horen dus nog van me, bedankt voor de hulp alvast!

D..

Je bent wel eerlijk:), suc6. Dus nu maandag begin je met de heavy shit?? Post eens je nieuw schema

leuk verhaal succes met je log en je train toekomst nogmaals succes

maak dan eens een schemaatje met wat je van plan bent die drie dagen.

Ik had tot vorige week bijna precies hetzelfde schema als jij D., maar dan borst en rugdag omgedraaid. Ook doe ik net als jij laag volume en veel tot faillure. En ik drink ook veel bier. En ik heb ook gisteravond besloten een logje bij te houden. Heel herkenbaar dus!

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
hahaha bedankt, zelda. Jij ook succes! Ik probeer rug en benen wat verspreid over de week te doen, dit ivm squat en dl.

Wat ik voortaan wil gaan doen is iets in de geest van pull/push/legs; 4 oefeningen per training, helemaal kapot aan zware compounds. Maar ik kan maar weinig innovatiefs bedenken!

bekijk mijn schema een in mijn log misschein iets voor jou

Drank maakt je kapot.

Vandaag voor het eerst deze week toch getraind, vrij lafjes:

Bench; 6x90 6x90 5x95
DB press; (incline) 6x34 6x34 4x34
Mil. Press; 5x60 4x60 (was hier echt kapot, triceps deden het niet meer)
Dips (bw); 10x 10x 8x

Voelde me niet zo goed. Was gister helemaal gesloopt en ben bij een vriend op de bank gecrashed, vandaag voelde ik me nog verdoet. Alleen de bench ging wel lekker, een hoevening die ik normaal nooit doe, maar nu wel omdat ik met een vriend ging trainen die ik in de gym tegenkwam.

waarom 2x press oefeningen voor schouders en geen side laterals?

Ok je doet vooral compound, ik mis nog wat isolatie oefeningen bij verschillende spiergroepen, al vind ik de compound oefeningen ook het belangrijkste

Isolatie is niet nodig. Maar inderdaad voor de zijkant schouders ontkom je er niet echt aan.

De enige goeie zijkant schouderoefening is imo side raises (als je apparaten buiten beschuwing laat).

Leg extensions, en leg curls vind ik voor mezelf ook belangrijk, om de spieren af te matten

eduardjanssen zei:
Isolatie is niet nodig. Maar inderdaad voor de zijkant schouders ontkom je er niet echt aan.
Vond het zelf ook teveel presses, maar doe normaal niet zoveel presses, trek ik met mn triceps niet. Maar omdat ik nu met die turk trainde ff. Zijkant schouders moet je idd wel isoleren, ik ga ook echt geen upright rows doen.

Edit: Als ik een andere keer iets beter weet wat ik met onderstaande bedoel leg ik het wel ff uit, maar;
Ik ben van mening dat je die zijkant niet hoeft te isoleren als je je rug borst schouders armen BENEN etc. toch wel groeien. Die paar gram spieren hoef je toch niet ook te trainen!?
Maar goed; ik snap wel denk ik dat jullie dit begrijpen.

Ja jij snapt altijd alles wat wij snappen dus waarom zouden wij niet snappen wat jij wel denkt te snappen.

Haha D., jij trainen? :D Wedden dat je vanavond weer bezopen fietsen in de gracht gaat gooien?

Nog paddo's bij je dieet?

/-\naboliC zei:
Leg extensions, en leg curls vind ik voor mezelf ook belangrijk, om de spieren af te matten

het is ook wel lekker om na het squaten en frontsquaten 2 normale setjes leg extension en 1 dropsetje om het af te maken pijn dat ze doen hahahhah

Terug
Naar boven