XXL Nutrition

Dagmenu

Bezoekers in dit topic

popl

Novice
Lid geworden
26 apr 2013
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
72kg
Vetpercentage
15%
Beste lifters en non-lifters,

Na een lange tijd niet zo serieus getraind te hebben, heb ik besloten dat ik vanaf volgende week serieus ga trainen. Onder serieus versta ik: iets in de richting van een dieet + heavy ass weights liften.

Nu is het zo dat ik onlangs bij een sportdietiste ben geweest - de enige in de buurt - maar zij konij niet bepaald helpen denk ik. Naar mijn gevoel wilde ze me ook niet echt helpen want daarna heeft ze nog maar een keer contact opgenomen met me terwijl ze dat veel vaker zou doen volgens haar website. Ze heeft me wel een soort dagmenu toegestuurd en dat heb ik netjes onder elkaar gezet, zonder alle macro's.

Hierbij post ik mijn dagmenu waar ik me aan zal houden tijdens het ''serieus'' trainen, want een echte dieet houd ik me toch niet aan, uit ervaring. Mijn doelstelling is om massa te behouden of zelfs aan te komen en droger te worden (cutten denk ik)

Behoefte volgens deze formule ''10 x gewicht (kg) + 6.25 x lengte (cm) – 5 x leeftijd (in jaren) – 161'' ongeveer 2400kcal

Ontbijt

Magere kwark 225 gram
vruchten of fruit
honing
lijnzaadolie

OF

2 sneetjes volkorenbrood
dieethalvarine
belegd met magere vleeswaren of kaas 40+

OF

gekookt ei
paar kopjes thee

2x marinol omgea 3, multi men vitaminen, rode ginseng, b12

In de loop van de ochtend eerste broodmaaltijd

water
4 sneetjes volkorenbrood
dieethalvarine
belegd met magere vleeswaren of 40+ kaas

In de loop van de ochtend tweede broodmaaltijd

4 sneetjes volkorenbrood
dieethalvarine
belegd met magere vleeswaren of 40+ kaas
250 ml vifit of een breaker
1 verse vrucht

In de loop van de middag

1 pakje magere yoghurtdrank (fristie of magere chocolademelk)
1 plakje ontbijtkoek

Avondeten

2 keer per week vis

OF

6 opscheplepels aardappelen, volkorenpasta of zilvervliesrijst
portie groente 200 gram
salade 150 gram (met heel weinig olijfolie)
magere kip zonder vel (1 eetlepel olie bij bereiden)

In de loop van de avond


koffie of thee, geen frisdrank
1 verse vruchten
handje ongezouten noten

Voor het slapen gaan
225 gram magere franse kwark
Aansluitend op de training
1 eiwitshake

Nu is het zo dat ik ook twee soorten pillen heb genaamd ''carbuloss'' en ''lipo 13''. Ik denk dat carbuloss mij wel zal helpen, aangezien het (snelle) koolhydraten blokkeert. Lipo 13 is voor afvallen en ik denk dat dat mijn spiermassa mee zal nemen omdat ik daar minder eetlust door ga krijgen blijkbaar. Weet iemand of ik uberhaupt wel gebruik moet maken vaan deze pillen of gewoon zonder moet doen?
 
Laatst bewerkt:
Pillen niet nodig. Omega 3, Vit D3 (indien weinig zon) en multivitamine is voldoende. Carbuloss sowieso weg van blijven en Lipo 13 heb je ook niet nodig.

Hoeveel calorieën eet je nu? En hoeveel daarvan is eiwit / koolhydraten / vetten?
 
Sportdietiste.. meh. Zou zelf onderstaande in ieder geval vervangen/schrappen:

dieethalvarine
vifit/breaker
ontbijtkoek
fristi
 
heb je ook een nachtmenu?
 
Sportdietiste.. meh. Zou zelf onderstaande in ieder geval vervangen/schrappen:

dieethalvarine
vifit/breaker
ontbijtkoek
fristi

Door wat zou ik deze dingen kunnen vervangen bijvoorbeeld?

---------- Toegevoegd om 19:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:57 ----------

Pillen niet nodig. Omega 3, Vit D3 (indien weinig zon) en multivitamine is voldoende. Carbuloss sowieso weg van blijven en Lipo 13 heb je ook niet nodig.

Hoeveel calorieën eet je nu? En hoeveel daarvan is eiwit / koolhydraten / vetten?

Nu zit ik een tijdje zonder dieet o.i.d. dus houd ik het niet echt bij. Ik eet wel veel eiwitten (kip, kwark etc.) en dan zit ik rond de 1600-1800 kcal omdat ik het te druk met school had tot gisteren dan.
 
Back
Naar boven