Fitness Seller

damngood!

mass_builder

Ripped Bodybuilder
Waardering
2
Supersets bankdrukken met peck deck.

2 sets bankdrukken. 16 herhalingen. ( w-up)
1 set bankdrukken. 6 herhalingen. ( partials, alleen van onder tot de helft )
1 set peck deck. 14 herhalingen ( partials, midden van onder tot eind)
1 set bankdrukken. 5 herhalingen ( partials, alleen van onder tot de helft )
1 set peck deck, 14 herhalingen ( idem )
bankdrukken, 2 herhalingen, ( idem )
peck deck, 14 herhalingen, ( idem )
bankdrukken, 4 herhalingen, ( idem )
1 set peck deck, ( idem )
bankdrukken, 4 herhalingen ( idem )
peck deck, niet tot het uiterste, gewoon voor de doorbloeding.

Met deze training train je met het bankdrukken de buitenkant van je borst en met peck deck de binnenkant. Je krijgt een damn goeie pomp en traind je witte en rode spiervezels. Een goed succes.

Plaats hier al je goede maar vooral heftige trainingservaringen waar ik en anderen nog wat van kunnen leren, brand maar los!!!!!:cool:

Klinkt intensief.

Op wat voor succes doel jij? Lijkt me niet dat je hier meer massa mee gaat winnen. Voor de pomp en spier conditie zal het fantastisch zijn, is het daar ook voor bedoeld?

Binnenkant borst trainen met pec deck? Binnenkant borst trainen kan niet, tenzij jij mij kunt uitleggen waarom wel?

• Topic Starter Topic Starter
Panharing zei:
Klinkt intensief.

Op wat voor succes doel jij? Lijkt me niet dat je hier meer massa mee gaat winnen. Voor de pomp en spier conditie zal het fantastisch zijn, is het daar ook voor bedoeld?
Binnenkant borst trainen met pec deck? Binnenkant borst trainen kan niet, tenzij jij mij kunt uitleggen waarom wel?

spierconditie en pomp zijn idd een doel. Ze zijn ook goed voor groei, omdat naar mijns inzien iets wat de spier niet gewend is, aanzet tot groeien. Ik neem het niet zo nauw met massasets en supersets voor aftekening. Ook isoos kunnen je spieren doen groeien.

Hoe dichter je armen bij elkaar zijn, hoe meer je de binnenkant aanpakt, en anderzom. Dus je kunt wel degelijk binnenkant/buitenkant trainen. Heel goed zelfs. Dips goed voor de buitenkant, als je bij flyes de dumbbells goed samenperst is dat goed voor de binnenkant.

Ik denk dat jullie het al helemaal geloven, als jullie het hebben geprobeerd, greetz.. maar anyway.. iemand nog meer suggesties?

Met deze training train je met het bankdrukken de buitenkant van je borst en met peck deck de binnenkant. Je krijgt een damn goeie pomp en traind je witte en rode spiervezels. Een goed succes.

Geintje toch?:D

3XL zei:
Jaja :rolleyes:

Omdat ?
SO (rode) vezels worden voornaamlijk gebruikt tijdens inspanning die langer als 5 minuten continu duurt (aerobe inspanningen)

sorry vergeet ik net te vertellen dat ik bij de bench explosieve bewegingen deed en bij de peck deck de rustige geconcentreerde beweging waarbij de rode spiervezels meer aan worden gesproken dan bij de explosieve beweging, waar voornamelijk de witte worden aangesproken. Die hebben volgens mij meer potentie tot groei, maar goed, 100%groei=volledig ontwikkelde rode en witte spiervezels

lijp zei:

i'm serious.

Ik heb een technische reden gegeven voor mijn ervaring dat het wel kan: armen dichter bij elkaar, meer binnenkant. Doe het zelf. Kruis je armen, span je borst aan. Wat voel je?

Kan iemand een reden/verklaring geven voor het gedachte goed dat het onmogelijk is om de nadruk op binnenkant/buitenkand te vestigen?

binnenkant en buitenkant bestaat niet imo. Dan bekijk je de vezels verticaal terwijl de vezels horizontaal lopen. Kan het niet anders uitleggen.
Bovenkant en onderkant zijn gewoon delen van de spieren die kun je dus accentueren.

nogmaals veel mensen zien bepaalde technieken of voor massa, of voor aftekening, of voor dit, of voor dat. Ik denk dat er meer technieken voor massa zorgen dan men denkt. Op alles wat de spieren niet gewend zijn, reageren zij.

Bijvoorbeeld na de training..... pulldowns in de nek ( na de rugtraining )... 60kg, een gewicht waar ik normaal hooguit 20 reps mee kan, er nu 50 gaan doen? lukt het niet meer? gewoon ff laten uithangen bovenaan, en doorgaan... painfull! ik durf te wedden dat mn spieren hier een groeiimpuls van krijgen

maar goed nog meer ideeen?

of nog iemand die kan bewijzen of in ieder geval een duidelijke reden in de lucht kan gooien waarom het onmogelijk is om de nadruk te leggen op de binnen/buitenkant van de borst? interessant hoor!

greetz

Marijn zei:
binnenkant en buitenkant bestaat niet imo. Dan bekijk je de vezels verticaal terwijl de vezels horizontaal lopen. Kan het niet anders uitleggen.Bovenkant en onderkant zijn gewoon delen van de spieren die kun je dus accentueren.

goed dat je het even uitlegd! Het zegt me wel veel. Maar goed nu kunnen we dus de conclusie trekken, als het aan jou, en velen ligt

'' je kunt een bepaald gedeelte, tegenover het andere gedeelte van een spier, niet accentueren wanneer de spiervezels in de tegenover elkaar liggende gedeelten horizontaal lopen ''

best interessant.

Maar sorry, het zegt mij niet veel, want wie kan misschien bewijzen, of deze stelling klopt? want dit is eigenlijk, waar over gespeculeerd wordt

mass_builder zei:
nogmaals veel mensen zien bepaalde technieken of voor massa, of voor aftekening, of voor dit, of voor dat. Ik denk dat er meer technieken voor massa zorgen dan men denkt. Op alles wat de spieren niet gewend zijn, reageren zij.

Bijvoorbeeld na de training..... pulldowns in de nek ( na de rugtraining )... 60kg, een gewicht waar ik normaal hooguit 20 reps mee kan, er nu 50 gaan doen? lukt het niet meer? gewoon ff laten uithangen bovenaan, en doorgaan... painfull! ik durf te wedden dat mn spieren hier een groeiimpuls van krijgen

maar goed nog meer ideeen?

of nog iemand die kan bewijzen of in ieder geval een duidelijke reden in de lucht kan gooien waarom het onmogelijk is om de nadruk te leggen op de binnen/buitenkant van de borst? interessant hoor!

greetz
Ja, er is maar één reden voor. Spiervezels liggen ruwweg horizontaal, en je gebruikt altijd een volledige spiervezel.

mass_builder zei:
i'm serious.

Ik heb een technische reden gegeven voor mijn ervaring dat het wel kan: armen dichter bij elkaar, meer binnenkant. Doe het zelf. Kruis je armen, span je borst aan. Wat voel je?

Kan iemand een reden/verklaring geven voor het gedachte goed dat het onmogelijk is om de nadruk op binnenkant/buitenkand te vestigen?

Als je aan de uiteinden van een elastiek trekt, komt de spanning evenredig over het hele elastiek te staan. Als je het elastiek op een uiteinde vastpakt en een stukje van het uiteinde af, kun je een bepaald gedeelte van het elastiek onder spanning zetten. Hoe wil je dit met de borstspier gaan realiseren?

Panharing zei:
Als je aan de uiteinden van een elastiek trekt, komt de spanning evenredig over het hele elastiek te staan. Als je het elastiek op een uiteinde vastpakt en een stukje van het uiteinde af, kun je een bepaald gedeelte van het elastiek onder spanning zetten. Hoe wil je dit met de borstspier gaan realiseren?

mooie metafoor, die het rekken van de borstspieren vergelijkt. Als ik idd was vastpak en ze rek, kan ik niet de binnenkant of buitenkant meer rekken.

Maar ik heb het niet over rekken: ik heb het over een beweging van het menselijke lichaam: een beweging waarbij ik met mijn armen dicht bij elkaar samenknijp, en eentje waarbij ik met mijn handen ver uit elkaar, omhoog duw.

Ik kan het niet terugvinden in jou metafoor, maar nogmaals, knap gedaan!!

ook fijn is eens flyes met kabeltjes doen

mass_builder zei:
oke, mijn stelling klopt dus volgens jou als een bus:?
Als je altijd de volledige spiervezel doet samentrekken, kan je dus geen deel van de spiervezel samentrekken, en dus niet de binnen-of buitenkant van de borst accentueren.

oke man, bedankt, ennneeeeeee ik hoop dat er nog meer ideetjes over trainingen komen want daar was het topic ook mede voor bedoeld,

maar natuurlijk altijd mooie ruimte voor kenniswisselen en discussie

groetjes

Het O zo bekende binnenkant borst verhaal met uitleg, dwaalt hier al zo lang rond als het forum bestaat :D

Even de zoekfunctie gebruikt;

Have Fun

(niet kicken) ;)

Met deze training train je met het bankdrukken de buitenkant van je borst en met peck deck de binnenkant

ouch dat alleen al verdiend eigenlijk een ban :(

doei ;)

admins startup ur banbutton

Terug
Naar boven