AndroidHealthClinic

damngood!

• Topic Starter Topic Starter
ik denk dat je toch door de range of motion te spelen kan accentueren

de vragen die door tip topic zijn gekomen zijn

1. kun je binnenkant/buitenkant borst trainen?
2. kun je met gewichten de rode spiervezels trainen?
3. zijn supersets goed voor massa?
4. en de onbeantwoorde heeft iemand nog een trainingstip

op de eerste 3 zou ik zelf ja antwoorden.

mass_builder zei:
mooie metafoor, die het rekken van de borstspieren vergelijkt. Als ik idd was vastpak en ze rek, kan ik niet de binnenkant of buitenkant meer rekken.

Maar ik heb het niet over rekken: ik heb het over een beweging van het menselijke lichaam: een beweging waarbij ik met mijn armen dicht bij elkaar samenknijp, en eentje waarbij ik met mijn handen ver uit elkaar, omhoog duw.

Ik kan het niet terugvinden in jou metafoor, maar nogmaals, knap gedaan!!

Ik probeer duidelijk te maken, dat ongeacht welke beweging je maakt met je armen, de volledige spiervezels van je borst belast worden. Je vezels worden evenredig gespannen en ontspannen. Je kunt je vezels niet gericht trainen omdat je vezels vaste aanhechtingspunten hebben. Je kunt je vezels niet trainen zoals je met een snaar van een muziekinstrument een hoge of lage toon kunt genereren.

mass_builder zei:
ik denk dat je toch door de range of motion te spelen kan accentueren
Heb je het topic die m@rcel gaf wel goed doorgelezen?:D

Binnenkant borst kan je niet trainen en je kan er ook geen nadruk op leggen;)

(Voordat je dat topic goed gelezen hebt ben je 15 minuutjes verder):D

Panharing zei:
Ik probeer duidelijk te maken, dat ongeacht welke beweging je maakt met je armen, de volledige spiervezels van je borst belast worden. Je vezels worden evenredig gespannen en ontspannen. Je kunt je vezels niet gericht trainen omdat je vezels vaste aanhechtingspunten hebben. Je kunt je vezels niet trainen zoals je met een snaar van een muziekinstrument een hoge of lage toon kunt genereren.

oke, dus op het moment dat een spier dezelfde aanhechting heeft, kun je niet een bepaald gedeelte van de spier accentueren....

hoe komt het dan dat ik bij bepaalde oefeningen wel de binnenkant bijv. veek meer voel?

zucht, dit is al zo vaak besproken.

lijp zei:
Heb je het topic die m@rcel gaf wel goed doorgelezen?:D

Binnenkant borst kan je niet trainen en je kan er ook geen nadruk op leggen;)

(Voordat je dat topic goed gelezen hebt ben je 15 minuutjes verder):D

gedeeltelijk, maar ik hoop dat dit topic ook nog een beetje de richting in strand waarvoor ik hem bedoelde: namelijk heeft iemand een knallende trainingstip???? een bepaalde combi van oef. die je niet zo vaak tegen komt? en daarnaast behandelt dit topic klaarblijkerlijk andere vragen dan alleen het accentueren van binnenkant borst. En ook het topic dat marcel doorlinkte bevat verdeelde meningen.

En ik vind het zo'n onzin dat wij hier niet verder moen discussieren omdat er al over gediscussieerd is. Maar natuurlijk handig zo'n oud topic, is goed bedoeld

pak de spieren meerdere keren per week aan. Met andere oefeningen. Varieer veel in reps. Lees veel bij www.t-nation.com Maak een plan voor jezelf (schema) wat je wil bereiken, hoe etc. Train niet domweg, maar kijk naar je zwakke punten en vraag jezelf af hoe je die het best aan kan pakken.
Compound is the way to go. Isolatie voor massa is niet de beste oplossing ;)

bedankt smoothmold!!!!

ik geef nog een voorbeeld.

5 sets chinnen
pulldowns met kabel, 1 handvat, CONCENTREER JE EROP VANAF HET BEGIN VAN DE BEWEGINSBAAN ZO LAAG MOGELIJK TE TREKKEN, ONDERKANT LATS SPANNEN PFOEHH in superset met touw pulldowns
50hh monster set pulldowns

gewoon super om eens je spieren te latens chrikken

je moet niet op korte termijn denken massbuilder (dus niet naar 1 training), denk cumulatief (lange termijn). Lees op t-nation bijvoorbeeld eens hoe je hypertrofie kunt bewerkstelligen..... Train smart, baseer je training op wetenschap. Stap uit dat oude bodybuildingwereldje en baseer je training op wetenschap. Je lichaam is als een machine. Als je weet, hoe het werkt, weet je ook wat je moet doen.....

Smoothmold zei:
je moet niet op korte termijn denken massbuilder (dus niet naar 1 training), denk cumulatief (lange termijn). Lees op t-nation bijvoorbeeld eens hoe je hypertrofie kunt bewerkstelligen..... Train smart, baseer je training op wetenschap. Stap uit dat oude bodybuildingwereldje en baseer je training op wetenschap. Je lichaam is als een machine. Als je weet, hoe het werkt, weet je ook wat je moet doen.....

bedankt dat je me zo wilt helpen

maar oude bb wereldje? wetenschap? leg uit???

ik ga volgend jaar fysio studeren, maybe dat ik dan wat wetenschappelijker wordt.

ik bedoel:
-een spiergroep niet meer dan 1x aanpakken in de week (hoe verklaar je dan, de turners die elke dag 4 uur per week hun spieren belasten en grote lichamen hebben, zonder dat ze daar specifiek voor trainen en ze eten echt geen 300 gram eiwit per dag ;)), en acrobaten in het circus etc etc
-gebruik reps van boven de 8 voor spiermassa. lage reps zorgen voor kracht en massa
-kies oefening bewust uit en stap niet voor de ene oefening naar de andere oefening zonder je af te vragen of dit een meerwaarde heeft
-denk in bewegingen en niet spieren, deel je trainingen in bewegingen en niet in spieren.
-spierpijn betekent geen groei ;)

ik ben maar een newbie op dit gebied maar o.a. adema en GoHeavylifter hebben meer kennis in huis dan ik.

Smoothmold zei:
ik bedoel:
-een spiergroep niet meer dan 1x aanpakken in de week (hoe verklaar je dan, de turners die elke dag 4 uur per week hun spieren belasten en grote lichamen hebben, zonder dat ze daar specifiek voor trainen en ze eten echt geen 300 gram eiwit per dag ;)), en acrobaten in het circus etc etc
-gebruik reps van boven de 8 voor spiermassa. lage reps zorgen voor kracht en massa
-kies oefening bewust uit en stap niet voor de ene oefening naar de andere oefening zonder je af te vragen of dit een meerwaarde heeft
-denk in bewegingen en niet spieren, deel je trainingen in bewegingen en niet in spieren.
-spierpijn betekent geen groei ;)

ik ben maar een newbie op dit gebied maar o.a. adema en GoHeavylifter hebben meer kennis in huis dan ik.

bedankt voor je info. Ik ga nu lekker mn bed in. Fijn voor je moeite kerel!!

Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je Smoothmold opnieuw punten kan geven.

mass_builder zei:
ik ga volgend jaar fysio studeren, maybe dat ik dan wat wetenschappelijker wordt.

wellicht, maar ik heb ook een fitnesstrainercursus gedaan en kreeg les van iemand die ook fysiotherapeut was en vaak maken ze gebruik van achterhaalde informatie ;) Maar het helpt wel natuurlijk als je weet hoe het menselijk lichaam precies inelkaar zit.

mass_builder zei:
oke, dus op het moment dat een spier dezelfde aanhechting heeft, kun je niet een bepaald gedeelte van de spier accentueren....

hoe komt het dan dat ik bij bepaalde oefeningen wel de binnenkant bijv. veek meer voel?

Wat je voelt is de druk op je borstbeen wat toeneemt. Dat wil niet zeggen dat er meer spanning staat op de binnenkant van je borstpier vezels. Als je je armen gewoon langs de zijkant houdt en ze dan hard tegen de zijkant van je lichaam drukt, voel je ook meer druk tegen je borstbeen aan. Zeven echte ribben zitten ook aan je borstbeen vast. Het bovenste deel van je borstbeen is ook verbonden met je schouderbladen. Er komt gewoon meer druk op je borstbeen te staan wanneer je met je armen naar binnen drukt.

Terug
Naar boven