MuscleMeat

damngood!

mass_builder zei:
3. zijn supersets goed voor massa?

Je zegt ja, maar je hebt totaal geen idee waarom. Volgens jouw theorie, zou je dus net zo goed gewoon een en dezelfde oefening kunnen blijven doen, waarom tussentijds wisselen?

Wat het antwoord echt is, laat ik jezelf lekker uit zoeken, leer je het meeste van is mij altijd verteld :p

• Topic Starter Topic Starter
ik heb wel een idee waarom

-je spieren zijn geen supersets gewend, dus moeten ze zich opnieuw aanpassen (=groeien)

m.a.w. ter afwisseling

Supersets zie ik meer als methode voor meer spieruithoudingsvermogen, en niet echt als massa methode.

Ik meen dat 3XL laatst zoiets zei dat anders marathonlopers enorme benen zouden moeten hebben oid :)

mass_builder zei:

-je spieren zijn geen supersets gewend, dus moeten ze zich opnieuw aanpassen (=groeien)

Nee dat is het niet.

Gewoon zinloos supersets gebruiken doet idd niets, behalve zorgen voor spieruithoudingsvermogen zoals 3XL al zei.

Echter is er wel iets waar het goed voor is. Overigens werkt dat truukje maar af en toe en supersets een grote rol in je training te geven is zinloos. Er zijn nou eenmaal wat meer variabelen in lichaam dan spiervezels. Maar ik voel me niet geroepen om het op een presenteerblaadje te komen aandragen. :p

The Rock zei:
Ik meen dat 3XL laatst zoiets zei dat anders marathonlopers enorme benen zouden moeten hebben oid :)

Al ben ik het eigenlijk wel met hem eens, het is natuurlijk een niet helemaal eerlijke vergelijking, Heb jij wel eens een marathon loper gezien die iets van een voedingsschemahad in de zin van bulken, nutrient timing etc? En ik weet niet precies hoe marathon lopers trainen, ik begrijp dat ze maar zelden daadwerkelijk een marathon afstand aflopen, maar desalnitemin zullen die jongens toch redelijk wat lange loopuren maken en flink catabool bezig zijn.

Om een marathon te lopen zal idd niet iedere keer een marathon afstand moeten lopen, maar regelmatig afstanden van 10-20 km zit er toch zker wel bij (met soms nog een uitschieter naar boven)

Wat voeding aangaat, ik kan je verzekeren dat marathonlopers behoorlijk wat Kcal naar binnen stouwen.

Bovenstaande stel ik niet alleen uit theorie, maar ook uit ervaring. Zoals sommigen hier wel weten heb ik in 1998 de marathon van Rotterdam gelopen (bij een lg van 105kg :) )

3XL zei:
Om een marathon te lopen zal idd niet iedere keer een marathon afstand moeten lopen, maar regelmatig afstanden van 10-20 km zit er toch zker wel bij (met soms nog een uitschieter naar boven)

Wat voeding aangaat, ik kan je verzekeren dat marathonlopers behoorlijk wat Kcal naar binnen stouwen.

Bovenstaande stel ik niet alleen uit theorie, maar ook uit ervaring. Zoals sommigen hier wel weten heb ik in 1998 de marathon van Rotterdam gelopen (bij een lg van 105kg :) )

Wow, cool! Haha, dwarfde je de andere renners niet heel hard? Ze liepen vast met zn 3en naast elkaar achter je zodat jij de wind voor ze kon breken?

Ik geloof dat Levrone ook wel eens een marathon liep?

Anyway, ja ik geloof ook meteen dat ze veel eten, Moet ook wel. Die tour de france renners doen ook niets anders dan taart eten in die uurtjes die ze tussen ettapes hebben toch? Maar igg, ze eten misschien wel veel, maar bulken ze ook, ik neem aan dat ze niet aankomen (dat willen ze immers niet toch?) en als je geen calorie overschot hebt, dan draait protein synthesis toch niet op volle toeren? Nouja boeidt ook allemaal niet zo, maar die knul weet nog steeds niet waar supersets goed voor zijn :cool: Hint, Layne is net pro geworden, als je wat over hem opzoekt, dan kom je er snel genoeg achter!

ik denk gewoon het feit dat je je armen dichter bij elkaar doet het lijkt alsof je je binnenkant meer pakt. gewoon omdat je borst dan zeg maar tegen elkaar word gedruk.

en waarom veel mensen met een close grip denken de binnekant te pakken snap ik ook niet, je pakt gewoon minder borst en meer triceps. maarja ik laat die mensen altijd vind ik grappig :) ga niet zeggen dat ze bullshit doen enzo, ik kijk gewoon en denk ach wat lief :)

damn massbuilder, die discussie is al zo vaak geweest hier, dacht dat jij wel meer kennis zou hebben:eek:

3XL zei:

klopt. Hier een fanatiek (marathon)hardloper als collega en die zegt dat zelfs de toppers niet meer dan 2-3 marathons per jaar lopen. De rest van de trainingen zit idd tussen de 10 en 20 km.

suppressor zei:
ik denk gewoon het feit dat je je armen dichter bij elkaar doet het lijkt alsof je je binnenkant meer pakt. gewoon omdat je borst dan zeg maar tegen elkaar word gedruk.

Het is zelfs zo dat dit soort oefeningen de spier tegen de aanhechtingsrichting in duwt, Het gevoel waar dus meestal over bericht word zijn dus gewoon de sternocostale aanhechtingen.

Discussie is idd al zo vaak gevoerd. Aan de ene kant heb je de "gelovigen" die hun mening baseren op gevoel, aan de andere kant de "ongelovigen" die uitgaan van anatomie/fysiologie.

wiehooo here we go again. :D

maar die training in de eerste post, om even on-toic te blijven... neh...

try this:

5 x 5 flinke zware DB swings
daarna een 30 - 50 repper

heb ehm nog niet geprobeerd, kreeg em van unregistered, binnenkort eens doen.

of: planche progressions, sled pulling en sledge GPP in een training. vandaag gedaan, HEERLIJKE back workout.

builderB zei:
of: planche progressions, sled pulling en sledge GPP in een training. vandaag gedaan, HEERLIJKE back workout.

Sorry voor de hijack maar wat bedoel je met wat hierboven staat. Ik denk niet alles te weten van training maar wat jij boven meld heb ik nog nooit van gehoord en ben zeer geinteresseerd voor een lekkere schok methode voor mijn rug. Mss kan je hier wat meer info posten of kunnen we even pm'n

nogmaals sorry voor de hijack

mass_builder zei:

toen ik dit las vroeg ik me iets af..
het klopt dat als je begint met trainen (als je nog nooit getraind) dat je in het begin snel vooruit gaat. dit komt dan doordat spieren dit nog nooit gedaan hebben. je hebt de volgende dag dan ook last van spierpijn omdat je die bewegingen nog gemaakt hebt (of intensief genoeg).

je kunt dus zeggen dat spieren groeien op iets wat ze niet gewend zijn.
en iets waar een lichaam niet aan gewend is geeft spierpijn.

dat zou beteken dat je dus wel spierpijn moet hebben om maximaal te kunnen groeien (net zoals in de begin periode toen je nog nooit getraind had). de stoffen zelf die spierpijn veroorzaken laten je spieren misschien niet harder groeien maar het laat zien dat het lichaam iets niet gewend is en dat laat de spieren wel beter groeien.
waarom zou je anders van schema/oefeing wisselen (ik lees vaak dat men dan weer ff spierpijn krijgt en er weer op vooruit gaan omdat het een afwissling is voor het lichaam)

ook na een paar weken rust of zelfs na de vakantie (als je die neemt) merk je dat je de eerste dagen weer overal pijn hebt na de training.

dit zou dan de theorie van no pain no gain onderuit halen

vision1 zei:
het klopt dat als je begint met trainen (als je nog nooit getraind) dat je in het begin snel vooruit gaat. dit komt dan doordat spieren dit nog nooit gedaan hebben. je hebt de volgende dag dan ook last van spierpijn omdat je die bewegingen nog gemaakt hebt (of intensief genoeg).

dat zou beteken dat je dus wel spierpijn moet hebben om maximaal te kunnen groeien (net zoals in de begin periode toen je nog nooit getraind had). de stoffen zelf die spierpijn veroorzaken laten je spieren misschien niet harder groeien maar het laat zien dat het lichaam iets niet gewend is en dat laat de spieren wel beter groeien.
waarom zou je anders van schema/oefeing wisselen (ik lees vaak dat men dan weer ff spierpijn krijgt en er weer op vooruit gaan omdat het een afwissling is voor het lichaam)

ook na een paar weken rust of zelfs na de vakantie (als je die neemt) merk je dat je de eerste dagen weer overal pijn hebt na de training.

Eensch

vision1 zei:

benk t ook volkomen mee eens. spierpijn komt doordat er afvalstoffen in je spieren zitten. deze zijn gevormd door hard trainen. hier kun je uit afleiden dat wanneer je hard traint je spierpijn krijgt, en als je hard traint, dan groeien je spieren. dus: van spierpijn groeien je spieren.

anjatimmer zei:
Je kunt binnenkant wel boller maken (ik noem het borstplaten) door met flyes bovenaan 2 tellen vast te houden en verder met cablecross niet handen tegen elkaar sluiten maar over elkaar heen, trek je 'm net iets verder door.

de pro is gelovig, net als ik

Dan moet je wel eerst onderkennen om wat voor "soort" spierpijn het gaat.

Spierpijn door microtrauma ? spierpijn door verzuring? Spierpijn door te zware belasting aan pezen/banden ? en dan laat ik DOMS nog erbuiten omdat er nog steeds geen eensluidende theorie is wat DOMS nu precies veroorzaakt.

Terug
Naar boven