Fitness Seller

Danny'z road to greatness

Doe je nog geen zwaar drukwerk voor de delts Danny?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.902
Doe je nog geen zwaar drukwerk voor de delts Danny?

Jawel, op de eerste schouders & armen dag ligt de nadruk op pressen ipv raisen. Al zijn mijn "zware" pressen natuurlijk relatief na anderhalf a 2 jaar niet te hebben gepressed.

Het is inderdaad de hoeveelheid en de verschillende 'compounds' die van belang zijn..:trollface:

@dannyz niet geheel onverstandig je benen wat op te warmen met extentions! Moet ik ook eens in overweging nemen. Al met al weer een mooie training. Op papier niet heel zwaar, maar ben ervan overtuigd dat het allemaal wel zwaar voelt!:thumb:

Ik had het er behoorlijk moeilijk mee inderdaad, lopen was niet meer zo vanzelfsprekend :P

Verder zal ik denk ik nooit meer meteen beginnen met een zware compound voor legs voordat ik een curl en of extension heb gedaan.
Die eerste oefeningen zijn ook echt geen opwarmertjes meer de laatste 2 sets. Dan gaan ze gewoon tot failure voor 10-12 reps.

• #2.903
Net ook even m'n voedingsschema aangepast voor werkdagen (maandag begin ik weer)

Meal 1
6:30

200gr low fat rundergehakt (Muscle Meat)
8gr extra virgin coconut oil

Snackje in de auto
7:15

20gr whey

Meal 2
9:15

6 hele eieren

Meal 3
11:45

200gr kipfilet
200gr zoete aardappel

Meal 4
14:15

75gr havermout
40gr whey

Meal 5
16:30

50gr havermout
20gr organic nut butter
20gr whey

17:45
1.5L water

18:30
Trainen met pre- en peri nutrition

Meal 6
20:30

75gr rijst
150gr paardenbiefstuk tartaar (Muscle Meat)

Meal 7
22:00

500gr magere kwark
20gr organic nut butter

Carbs nog vrij laag ja

• #2.905
Drink je niks tot 17:45? Groenten track je niet?
Verder strak schema!

• #2.907
Drink je niks tot 17:45? Groenten track je niet?
Verder strak schema!

Ik drink zo'n 6 a 7 liter water per dag :P

Maar die 1.5e liter heeft meer met de timing te maken (al durf ik het woord timing voor voeding hier op dbb niet meer in de mond te nemen haha)

Groenten track ik wel maar die verschillen per dag, ene dag broccoli, dan weer asperges, paprika, komkommer enz

Ik drink zo'n 6 a 7 liter water per dag :P

Maar die 1.5e liter heeft meer met de timing te maken (al durf ik het woord timing voor voeding hier op dbb niet meer in de mond te nemen haha)

Groenten track ik wel maar die verschillen per dag, ene dag broccoli, dan weer asperges, paprika, komkommer enz

Timing werkt toch alleen met carbs? :p

Ik ga geen woorden meer vuil maken aan de hele timing discussie. Ik houd m'n eigen filosofie erop na mbt dit onderwerp en dat werkt tot nu toe uitstekend.

Dat hoeft toch ook niet, gewoon doen wat voor jou werkt, zo te zien gaat het prima

Ben oprecht geintresseerd in het timen van het water. Wat is hier de gedachtegang achter?

• #2.914
Ben oprecht geintresseerd in het timen van het water. Wat is hier de gedachtegang achter?

Heel veel mensen, lees; haast 90% van de mensen die serieus trainen zijn niet optimaal gehydrateerd en weten niet dat hydratatie voor een training een grote rol speelt in hoe je presteert in de sportschool. Voor alle functies van je lijf heb je water nodig en die 500ml die de meeste mensen direct pre workout drinken is imo niet genoeg (ik drink zelf ook nog zo'n 500ml direct pre workout). Ik merk zelf dat ik me vitaler voel, een tikje sneller herstel tussen de sets en vooral dat de pomp een stuk beter is.

Die 45 minuten pre workout zijn vooral gebaseerd op de opname van het water (de rest pis je toch wel uit).
Drink 1.5e liter 15 min voor het trainen en je zult je opgeblazen voelen (klotsende maag) en wanneer ik het bijv een uur of anderhalf uur pre workout drink komt het de vertering van de laatste vaste maaltijd die ik eet 2 uur voor het trainen in de weg te zitten.
Je wilt dus dat je lijf zo min mogelijk nog bezig is met het verwerken van eerdere voeding tijdens je training want dat slurpt meer energie weg dan de meesten denken. Vandaar die gedachtegang van 45 minuten.

Wat betreft goed gehydrateerd sporten snap ik, merk zelf inderdaad ook dat wanneer ik gedehydrateerd ben door het werk, ik een stuk minder presteer en alles veel zwaarder voelt. Hydrateren is dan haast onmogelijk (8-10 liter drink ik dan op mijn werk weg)

Maar ik neem aan dat je bij je maaltijd ook gewoon water/drinken nuttigt? Dacht zelf dat water geen noemenswaardige invloed had op de verblijftijd van voeding in je maag? En te weinig drinken rondom je eten geeft juist weer dehydratatie omdat je lichaam vocht moet toevoegen aan je maaginhoud voor een goede vertering.
Je wilt dus dat je lijf zo min mogelijk nog bezig is met het verwerken van eerdere voeding tijdens je training want dat slurpt meer energie weg dan de meesten denken. Vandaar die gedachtegang van 45 minuten.
Daarbij remt je lichaam de spijsvertering via het sympaticus bij het sporten :p

• #2.916
Wat betreft goed gehydrateerd sporten snap ik, merk zelf inderdaad ook dat wanneer ik gedehydrateerd ben door het werk, ik een stuk minder presteer en alles veel zwaarder voelt. Hydrateren is dan haast onmogelijk (8-10 liter drink ik dan op mijn werk weg)

Maar ik neem aan dat je bij je maaltijd ook gewoon water/drinken nuttigt? Dacht zelf dat water geen noemenswaardige invloed had op de verblijftijd van voeding in je maag? En te weinig drinken rondom je eten geeft juist weer dehydratatie omdat je lichaam vocht moet toevoegen aan je maaginhoud voor een goede vertering.

Daarbij remt je lichaam de spijsvertering via het sympaticus bij het sporten :p

Mijn richtlijn is 400-500ml water per uur dat je wakker bent. Verder drink ik natuurlijk wel gewoon water bij m'n maaltijden maar geen 1.5 liter :p

400 ml trenbolone per uur hmmm

• #2.920
Net Back & Chest gedaan

Reverse grip pulldown (2 sec hold onderin)

20x40kg
12x55kg
10x65kg
8x70kg

Single arm barbell row:

15x10kg
12x20kg
12x30kg
12x40kg

Incline chest supported db row:

15x10kg (2 sec hold, 2 sec negatief)
2x15x14kg (idem)