MuscleMeat

Darmen van streek na cut

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Ik heb altijd al gevoelige darmen gehad, maar dit slaat alles. Mijn cut ging prima. Ik at veel groente en fruit, en verder weinig carbs. Laatste weken 140-150g en iets meer vetten dan gebruikelijk is.

Nu ben ik klaar met cutten en doe ik een soort reverse diet. Met andere woorden, niet meteen weer vol vreten maar langzaam omhoog in kcals. Voornamelijk carbs weer wat opschroeven.

Maar sinds ik dat weer doe ben ik de hele dag aan het ruften en heb ik geregeld buikpuin. Zit ik verder de ene dag verstopt, de andere dag schijt ik me 3x leeg en heeft de ontlasting niet de stevigheid die gewenst is zegmaar. Ik begin nu zelfs fucking chagrijnig ervan te worden. Squats zijn niet leuk met buikpuin en ik merk het aan mijn mood.

Qua voeding is de enige verandering dat ik perfect oats eet door mijn shake doe in de ochtend. Verder eet ik min of meer hetzelfde, alleen in grotere hoeveelheden.

Wat kan het zijn? Zouden het die perfect oats zijn? Of is mijn lichaam weer aan het wennen aan de carbs?
 
Ik deed eerst bij mijn whey shake creatine, oats en gemalen rijst.
Veel last van opgeblazen buik, ontlasting ook vaak niet top.
Die oats geschrapt en dan maar wat meer gemalen rijst erin, scheelde erg veel.
Blijkbaar kan ik niet zo goed daar tegen. Ochtends en smiddags had ik het in mijn shake.

Nu ik het eruit laat heb ik er veel minder last van, wel vind ik de shake iets minder lekker, maar dat was ook weer een kwestie van even wennen. Want havermout is nou eenmaal gewoon lekker door een eiwitshake.

Ik zou even die oats skippen voor een week of 2, 3, zodat het echt je lichaam uit is en je ook een daadwerkelijk verschil kan merken/ bijhouden of hoe je dat ook moet noemen.
 
Ik heb altijd al gevoelige darmen gehad, maar dit slaat alles. Mijn cut ging prima. Ik at veel groente en fruit, en verder weinig carbs. Laatste weken 140-150g en iets meer vetten dan gebruikelijk is.

Nu ben ik klaar met cutten en doe ik een soort reverse diet. Met andere woorden, niet meteen weer vol vreten maar langzaam omhoog in kcals. Voornamelijk carbs weer wat opschroeven.

Maar sinds ik dat weer doe ben ik de hele dag aan het ruften en heb ik geregeld buikpuin. Zit ik verder de ene dag verstopt, de andere dag schijt ik me 3x leeg en heeft de ontlasting niet de stevigheid die gewenst is zegmaar. Ik begin nu zelfs fucking chagrijnig ervan te worden. Squats zijn niet leuk met buikpuin en ik merk het aan mijn mood.

Qua voeding is de enige verandering dat ik perfect oats eet door mijn shake doe in de ochtend. Verder eet ik min of meer hetzelfde, alleen in grotere hoeveelheden.

Wat kan het zijn? Zouden het die perfect oats zijn? Of is mijn lichaam weer aan het wennen aan de carbs?
Hoeveel oats neem je? Als je vrij plots je vezelinname verhoogt (en in oats zitten er nogal wat), kun je best darmklachten krijgen.
 
Eigenlijk zoals markd hierboven zegt. Probeer de eiwitten (in hoeverre dat kan) van de koolhydraten te scheiden. Probeer bij grote maaltijden eerst de eiwitten of de koolhydraten eerst te eten maar niet samen. Hielp bij mij enorm, lag ook te farten de hele dag door.
 
Ik ben gestopt met oats omdat ik daarvan altijd last van mn darmen kreeg, met ricepowder nergens last van, dus kan aan de oats liggen.
 
Back
Naar boven