MuscleMeat

Darwin voor moslims

haha oke.

Het tweede filmpje begint niet echt tactisch, (60% gelooft in aliens blabla, als dit artefact echt is, dan...), maar wordt na de 2e minuut wel heel interessant.

• Topic Starter Topic Starter
haha oke.

Het tweede filmpje begint niet echt tactisch, (60% gelooft in aliens blabla, als dit artefact echt is, dan...), maar wordt na de 2e minuut wel heel interessant.

heb quasi alles wat er te vinden is van Michael Tsarion, Chris Everard gezien, gelezen...
Mijn conclusie: Everard profiteert duidelijk bewust van de ufo/aliens believers om er munt uit te slaan. (hij haalt nog bewijzen naar boven van aliens etc waarvan ieder iets of wat onderzoeker al lang weet dat ze weerlegt zijn)
Tsarion die pee gelooft in zijn eigen (waan)ideeën maar hij heeft er wel geen enkel bewijs voor.

Die schedels (mexico/peru) ook wel 'the starchildren'** genoemd:
'the ancient Mayans and Egyptians, the Inca, perform some kind of procedure to make their skulls elongated like that. It’s the same type of body modification as making women have tiny feet in China.' en de lange nek bij sommige afrikaanse vrouwen, de uitgeholde lippen etc etc...

DNA is ook 100% menselijk.

verder zijn oude afbeeldingen, tekeningen, schildererijen...
met kometen etc niet veel zeggend..
en dugh.. toekomst-visionairs zijn van ALLE tijden!
Zie maar naar de weelderige verbeelding in de bijbel zelf..
Mensen dromen sedert het begin van de beschaving om te kunnen vliegen..
de goden dichten ze dit al millennia toe.. DUS........ wat is er dan mis aan vliegende tuigen in hun kunst.. Denk maar eens aan bvb Julles Verne, Leonardo Da Vinci... zij zijn zeker de enige en de eersten niet!

** er zijn ook andere 'starchildren'.. kinderen die naar verluidt zouden zijn ingebracht (kunstmatige inseminatie) door aliens bij normaal vrouwen...

Tsarion komt bij mij ook totaal niet overtuigend over. Die kerel van het 2e filmpje al een stuk meer maar ook hij lijkt alleen de dingen te zien die zijn theorie ondersteunen. Als in een tekening iets ovaalvormig in de lucht te zien is zegt hij dat het duidelijk een UFO is.

Dit is de "StarChild Skull"
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De eigenaar van deze schedel heeft 't laten onderzoeken en uit het onderzoek is gekomen dat de moederkant 100% menselijk is, over de vaderlijke kant zijn ze nog niet uit want dat kost zeer veel tijd om dit te onderzoeken. Hij verwacht dat de vaderlijke kant niet menselijk is, maar ik denk dat hij vooral aan zijn schedel wilt verdienen want hij heeft er ook boeken over gepubliceerd etc.

Over die misvormde schedels uit China en Peru:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Moet wel zeer pijnlijk zijn geweest om de schedel zo te vervormen, vraag me af hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Dat van die lange nekken etc. is natuurlijk ook pijnlijk maar daarvan snap ik nog wel hoe ze dit doen.

In de bibliotheek van mijn universiteit hebben ze:

Skeletal remains from Paracas, Peru. One text figure and one plate
STEWART, T. D. / In: American journal of physical anthropology; vol. 1 (1943), afl. 1 (mrt), pag. 47 / 194

Liggen. Kan wel een keer kijken als ik tijd heb.

Jup, zag die ook al op wiki staan. Makes sense.

Ja idd, zat ik ook al naar te kijken. Hoe kan je daar nou nog nooit over hebben nagedacht?

Ik sta niet zo te kijken van dat antwoord. Ook denk ik dat jullie vanuit de universitaire wereld waarin jullie zitten wellicht wat vervreemd zijn van 'Jan' en 'Mien' in dat opzicht. No offence.
Er zijn écht mensen die daar niet over nadenken hoor. First hand experience :D

Kan me het zeker voorstellen, maar dat maakt het niet minder lachwekkend. 30% van de bevolking nota bene. Die lui zouden toch tijd zat moeten hebben om over zulke elementaire zaken na te denken :D.

Overigens is de educatie van evolutietheorie natuurlijk een belangrijk punt. Maar ook in de westerse wereld denkt iedereen die een gesimplificeerd plaatje heeft gezien wat de evolutietheorie inhoudt en laat zich kennelijk alleen daardoor al overtuigen...

Kan me het zeker voorstellen, maar dat maakt het niet minder lachwekkend. 30% van de bevolking nota bene. Die lui zouden toch tijd zat moeten hebben om over zulke elementaire zaken na te denken :D.

Overigens is de educatie van evolutietheorie natuurlijk een belangrijk punt. Maar ook in de westerse wereld denkt iedereen die een gesimplificeerd plaatje heeft gezien wat de evolutietheorie inhoudt en laat zich kennelijk alleen daardoor al overtuigen...

En wat betreft het aanbieden van simpele plaatjes heeft het creationisme een nogal groot voordeel... Als de discussie geïntroduceerd wordt in een publiek debat, heeft creationisme enkele grote troefkaarten in handen. Moeilijke kwesties hebben niet altijd de eigenschap om met veel nuance te worden bezien. (zwaarder straffen, homorechten etc.)

edit: kwam dit filmpje tegen, met name het stukje over Duitsland en de twee Nederlandse blondines vond ik niet bepaald tof:

http://www.youtube.com/watch?v=RSCMnOaH_7M

http://www.youtube.com/watch?v=OBc8fwgFnbY

Laatst bewerkt:
BuilderB, redenen zat om er actief tegenin te komen.
Zoals het eindwoord uit de reportage: dit ondermijnt de steunpilaren vn onze samenleving!
Het volgende is politiek en religie..

BuilderB, redenen zat om er actief tegenin te komen.
Zoals het eindwoord uit de reportage: dit ondermijnt de steunpilaren vn onze samenleving!
Het volgende is politiek en religie..

Zeker, zeker, ik begrijp je punt. Wat ik bedoel is dat bij een face to face confrontatie religie een aantal flinke troefkaarten in de hand heeft.

Mijn vraag is dus wat de beste actie om er tegenin te komen is. Zijn we een stormram, of een Trojaans paard, om het even zo te stellen?

Zeker, zeker, ik begrijp je punt. Wat ik bedoel is dat bij een face to face confrontatie religie een aantal flinke troefkaarten in de hand heeft.

Mijn vraag is dus wat de beste actie om er tegenin te komen is. Zijn we een stormram, of een Trojaans paard, om het even zo te stellen?

ik begrijp je punt.. net zoals Dawkins zei in de reportage.. 'geen publieke discussie aangaan..'

Laatst bewerkt:
En nog steeds is er geen enkel persoon geweest die heeft kunnen bewijzen dat de evolutietheorie de juiste is.

Gezien steeds meer wetenschappers kennelijk in meerdere demensies zijn gaan geloven met hun achterlijke stringtheorie zou het me niets verbazen als over 10 jaar de claim op tafel ligt dat de mens is voortgekomen uit de aars van een komeet.:rolleyes:

En nog steeds is er geen enkel persoon geweest die heeft kunnen bewijzen dat de evolutietheorie de juiste is.

Gezien steeds meer wetenschappers kennelijk in meerdere demensies zijn gaan geloven met hun achterlijke stringtheorie zou het me niets verbazen als over 10 jaar de claim op tafel ligt dat de mens is voortgekomen uit de aars van een komeet.:rolleyes:

het 'bevruchten' van de palneten/aarde is 'plausibel', wat is je punt?
Dit kan ook in een evolutiemodel passen.. Enkele bacteriën die een ruimtetrip overleven na een impact van bvb een meteoor op de rug van enkele brokstukken die de ruimte in smlingeren en dan x tijd later op een 'andere' zelfde type van leven, levensvatbare planeet terug inslaan..

Ach ja Cirkel die vraagt om bewijzen, de ironie.

het 'bevruchten' van de palneten/aarde is 'plausibel', wat is je punt?
Dit kan ook in een evolutiemodel passen.. Enkele bacteriën die een ruimtetrip overleven na een impact van bvb een meteoor op de rug van enkele brokstukken die de ruimte in smlingeren en dan x tijd later op een 'andere' zelfde type van leven, levensvatbare planeet terug inslaan..
Kennelijk heb je mijn punt gemist.

Dan maar even doorbreien op de claim die jij nu maakt. Leg mij dan even uit hoe is het eerste leven ontstaan op die meteoor/planet of wat dan ook. Geen enkele theorië inclusief de evolutieleer kan de vorming van de eerste aminoketens verklaren.

Toch een mooie wijze om je theorie aan de man te brengen. De theorie is juist tot het tegendeel bewezen is.

Mijn nieuwe theorie is dat de mens is voortgekomen uit de uitwerpselen van koeien welke de ware Goden van de oudheid waren. Dit alles is gebeurd in een tijd zo lang geleden dat er geen fysieke bewijzen meer voor zijn. En mijn theorie klopt tot het moment dat iemand mij kan bewijzen dat het niet zo is.
Ach ja Cirkel die vraagt om bewijzen, de ironie.
Ik vraag ten alle tijden om bewijzen Eric van beide zijden, had nu toch wel verwacht dat jij dat ten minste door had...:rolleyes:

Ik vraag ten alle tijden om bewijzen Eric van beide zijden, had nu toch wel verwacht dat jij dat ten minste door had...:rolleyes:

Wrong, jij komt met 'bewijzen' die je niet kan staven en als er door je bewijsvoering wordt heen geprikt ga je snel over op een ander onderwerp. Kenmerkend voor negationisten, rookgordijnen optrekken om hun eigen wankele ideeen te camoufleren.

Terug
Naar boven