AndroidHealthClinic

Daster's Trainingslog

Daster

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten 10 media-items
Waardering
852
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
9%
Ik ga de komende tijd ook een log bijhouden. Om mezelf meer te motiveren, en jullie te interesseren :).
Mijn schema ziet er momenteel ongeveer als volgt uit (ik wissel oefeningen etc wel heel veel af):

Maandag - Rug, achterkant schouder
Deadlift
Chins
Close-grip Pulldown
Face Pulls

Dinsdag - Borst
Bench Press
Incline Bench Press
Incline Fly

Woensdag - Benen
Squat
Leg Press
Leg Curl

Donderdag - Schouder
Dumbbell Press
Side raises (6 sets)

Vrijdag - Armen
Close-grip Bench Press
Skullcrusher
Rope Pushdown

Barbell Curl
Incline Hammer Curl
Preacher Curl

Ik train sinds augustus 2004 in de sportschool. Maar daarvoor was ik thuis ook altijd al bezig met opdrukken, sit-ups, hardlopen, vechtsporten en dergelijke. Ik heb me altijd al wel met mn lichaam bezig gehouden.
In 2002 heb ik ook een poosje getraind, maar dat was slechts 2 keer per week, en dan nog veels te veel ook. Geen enkel resultaat dus.

Dit is mijn vooruitgang sinds augustus:
BP van 1x55 naar 1x110
Gewicht van 66 naar 83
Vet% van ~9 naar ~12
Arm van 32,5 naar 38,5
Been van 52 naar 62

Squat en Deadlift deed ik toen nog niet maar die zijn nu allebei 1x160.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Rug

Deadlift
6x135
5x140
1x150

Bij deadlift is de grip mn grootste probleem. Eerder deadlifte ik met gemak 8x140. Ik ga in het vervolg na elke herhaling eerst de bar op de grond leggen en wat lager in de herhalingen

Chins (wijd)
8xbw
8xbw
10xbw

Seated row
8x65
8x75
6x80

rest ging aardig goed :). voor volgende week pr's in de planning...

succes met je log kerel, die rugtraining ziet er wel goed uit.

Succes met je log bro! Mooie gains tot nu toe.

Borst

Wel een redelijke training gehad.. ik ga de komende weken mn nadruk leggen op mn techniek wat dus wel invloed heeft op mn gewichten. Rustiger laten zakken, even stilleggen op de borst, en armen helemaal naar buiten (vooral met incline cheatte ik met deze dingen).
Ik heb de afgelopen 3 weken trouwens dit periodiseringsschema voor borst gedaan met als resultaat 5kg bovenop mn maximum (ipv de beloofde 10kg), dus ik wacht nog even met part II.

Incline Press
8x75
8x77,5
6x80 +1 forced rep

Bench Press
8x80
8x80
5x85 +2 forced reps

Incline Flyes
8x20
6x22
5x22 +5 DB Press

goeie training succes met je log

Schouders

Wel lekkere training gehad vandaag :) eindelijk voorbij de 4 herhalingen met 32 kg, en met side raises ineens ook een stuk sterker dan normaal.. mss wel doordat ik vorige week helemaal geen zijkant schouder heb getraind?

DB Press
8x28
6x30
5x32 (pr)

Side Raises
-Cheated style
8x16
8x18 (pr)
6x20 (pr)
-Ultra strict
8x14 (pr)
-Static hold
12kg 22 sec

Cuban rotations DB
14x6
20x4

Goeie side raises, gefeli met je pr.

op naar je volgende record

thnx jongens :)

Je trainingen zijn lekker kort en krachtig. Hoe snel ben je klaar?

schouders een half uurtje. borst en rug neem ik vaak wel 4 minuten rust, maar ik ben altijd wel binnen een uur klaar. als ik gedeadlift heb ben ik wel even duizelig en laat ik mn hart ff tot rust komen.. bij borst wacht ik tot de verzuring weg is.

Armen

Weer lekkere training gehad vandaag :) Laatste 6 weken heb ik telkens weer pr's bij mn armen. Ik heb ongeveer 4 maand vastgezeten op 37 centimeter, maar laatste 6 weken zijn ze 1,5 centimeter gegroeid. Ik heb verder niet echt veel veranderd, maar ben wel progressiever gaan trainen en let vooral bij biceps beter op mn techniek.

Triceps:

Close-grip Bench Press
8x60
8x65
6x72.5 (pr)

Skullcrushers
8x40
8x45
6x50

Rope Pushdown
10x20
8x27,5
6x32,5 (pr)

Biceps:

Dumbbell Curl (beetje cheaten...)
5x24 (pr)
6x22
7x20

Die dumbbell curls deed ik 8 weken geleden nog maximaal met 18kg :rocknana: (en 6 maand dáárvoor met 16...)

Cable Curl (ultra strict)
10x25
10x27,5
9x30

Incline Hammer Curl
6x16
8x14

En daarna schoolfeest.. aardig wat gedronken, maar t was wel leuk :)

Laatst bewerkt:
je skull crusher en smaal bench, zijn zeer goed

Ik heb een slecht weekend gehad.. maar 5 uur geslapen vr en za en dan ook nog veel werken en behoorlijk slecht gegeten, en best veel gezopen. Gelukkig zijn dit uitzonderingen. Nog wel redelijke training gehad maandag

Rug

Voor deadlift ben ik dus overgestapt op weinig herhalingen. En na elke herhaling op de grond leggen:

Deadlift
12x70
8x110
3x135
3x135
3x135
3x135
3x135
3x135
3x135
3x135 Volgende week 140 proberen op deze manier :). Mn schenen hebben trouwens geen huid meer over en op de bovenkant van mn knieen heb ik blauwe plekken.. Laat ik hem niet goed zakken dan?

Chins
8xbw
8xbw (failure)
10xbw (en dan volgende set 10?)

Close-grip Pulldown
10x70
10x75
9x75 Ook hier weer vooral op techniek gelet en dat scheelt weer in gewicht.. Deed eerder makkelijk 90.

En vandaag borst getraind

Borst

Bench Press
8x85
8x85
5x90 +2 forced reps

Incline Press
8x70
7x75 +1 forced rep
4x80 +1 forced rep

Met flyes was ik op de een of andere manier slapper dan normaal. pr is 6x24

Flyes
8x20
6x22
6x20

Desondanks wel lekkere training. Ik had ook veel spierpijn in mn rug vandaag. Veel meer dan anders, ook in mn lats waar ik normaal nooit heb.

Santino88 zei:
Die deadlift 140 Kg MOET je gewoon halen :devil:

Mss had je een roei oef kunnen doene ipv pulldown?

Succes

Ik zal zeker mn best doen :hedbang:

Het is bij mij óf roeien óf deadliften.. ik sta vaak nog wel na te trillen na het deadliften en dat is niet fijn bij roeien vind ik.. ook wel aardige belasting voor mn onderrug (waarvan ik niet weet of hij dl, squats, bor's, rom deadlifts allemaal aankan in een week)

goeie training daster ziet er goed uit

ziet er idd goed uit, mooi volume op de deadlift, maar dat je flys niet zo hoog waren zijn wel te verstaan na je bench en incline bench

Terug
Naar boven